Ik denk dat deze vrijwel even hard aankwam, want Sorin had er duidelijk geen rekening mee gehouden dat hij tegen een muur aanliep.quote:
Sorin rende zonder echt te kijke hard naar voren. De beweging die Matarazzi maakt was echt minimaal. Hij doet 'm 5 centimeter omhoog (met opzet dat is duidelijk), maar hij gaat niet naar achter met z'n elleboog. Sorin rende tegen die elleboog op - als die wel gekeken had was-ie er niet tegen aangelopen. Het was een onhandig en nutteloze actie van Sorin (de bal zeilde over hen heen in en hij had z'n hoofd niet zo laag hoeven te houden), waar Materazzi met een minimale beweging handig misbruik van maakte. Het was overigens in het zichtsveld van de scheids (de bal ging wel en hen richting op) dus het was ook niet echt "gniepig" in de zin van iets toen terwijl de scheids niet kan kijken (wat het geval is als de actie aan de andere kant van het veld is).quote:Op woensdag 5 april 2006 12:34 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik denk dat deze vrijwel even hard aankwam, want Sorin had er duidelijk geen rekening mee gehouden dat hij tegen een muur aanliep.
deze elleboog kwam hard aan hoorquote:
ik heb het inderdaad en aantal keer terug gezien, maar mij gaat het om het feit dat Materazzi Sorin bewust probeert te raken met zijn elleboog, dat vind ik smerig.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:47 schreef Doc het volgende:
[..]
Sorin rende zonder echt te kijke hard naar voren. De beweging die Matarazzi maakt was echt minimaal. Hij doet 'm 5 centimeter omhoog (met opzet dat is duidelijk), maar hij gaat niet naar achter met z'n elleboog. Sorin rende tegen die elleboog op - als die wel gekeken had was-ie er niet tegen aangelopen. Het was een onhandig en nutteloze actie van Sorin (de bal zeilde over hen heen in en hij had z'n hoofd niet zo laag hoeven te houden), waar Materazzi met een minimale beweging handig misbruik van maakte. Het was overigens in het zichtsveld van de scheids (de bal ging wel en hen richting op) dus het was ook niet echt "gniepig" in de zin van iets toen terwijl de scheids niet kan kijken (wat het geval is als de actie aan de andere kant van het veld is).
Het zag er naar uit met dat bloed en zo - maar de actie zelf van Matarazzi op zich was minimaal. Extreem effectief doordat hij gebruik maakt van de snelheid van Sorin.
Ik zou zeggen, kijk het nog maar eens na op video.
je elleboog uitsteken om iemand op te vangen (want dat gebeurde er) kan wel degelijk worden bestraft als een elleboogstoot.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:57 schreef Almere-Dude het volgende:
Materazzi kan nooit worden geschorst voor een elleboogstoot, want het was namelijk geen stoot.
Ik denk niet dat je geschorst kan worden omdat je je bewust breed maakt.
Hij deed z'n elleboog niet naar achter maar iets omhoog. Een niet slaande beweging met de elleboog. geen reden voor een schorsing.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:50 schreef Gelderland het volgende:
[..]
deze elleboog kwam hard aan hoorhij liep vol in een sprint en als je z'n gezicht naar achteren zag ketsen dan was dat niet echt fris...gelukkig heeftie er (waarschijnlijk) niets aan overgehouden, maar 't was een vieze, héle vieze overtreding
niet omdat het zó hard was van Mattarazi (wat hierboven ook staat), maar omdat Mattarazi gewoon wist dat als hij zichzelf ff iets breder maakte, zijn elleboog iets naar achter deed hij voor deze schade kon zorgen...
schorsen die gast
Moet toch wel ergens staatquote:Op woensdag 5 april 2006 11:42 schreef devv05 het volgende:
Iemand een filmpje van die elleboog?
En daarom is het ook zo vies. Omdat hij de elleboog strekt, er staat spanning op. De regels schrijven nergens dat op deze wijze spanning zetten strafbaar is. Dat de benodigde snelheid voor rekening komt van Sorin, maakt dat hij de tol betaald.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:57 schreef Almere-Dude het volgende:
Materazzi kan nooit worden geschorst voor een elleboogstoot, want het was namelijk geen stoot.
Ik denk niet dat je geschorst kan worden omdat je je bewust breed maakt.
Sorin keek dus slecht naar de bal. Hij was laag met z'n hoofd terwijl de bal over hen heen zeilde. Materazzi maakt daar misbruik van. Echter zonder een slaande beweging en was dus niet in overtreding. Hij was uiteraard niet aardig door daar misbruik van te maken, maar ook niet in overtreding. Op basis van dat laatste dient hij dus niet geschorst te worden.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:54 schreef Elgigante het volgende:
[..]
ik heb het inderdaad en aantal keer terug gezien, maar mij gaat het om het feit dat Materazzi Sorin bewust probeert te raken met zijn elleboog, dat vind ik smerig.
Dat Sorin hard liep, niet keek (vanuit zijn kant terecht, hij lette op zij positie en de bal) en de klap opving op zijn wenkbrauw (meen ik) kan Materazzi niet 100% aangerekend worden denk ik, al blijft hij verantwoordelijk voor de gevolgen.
tuurlijk wel, hij ving hem bewust op, dat hij geen slaande beweging maakte om het nóg erger te maken doet daar niets aan af.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:02 schreef Doc het volgende:
[..]
Hij deed z'n elleboog niet naar achter maar iets omhoog. Een niet slaande beweging met de elleboog. geen reden voor een schorsing.
Alleen als er een duidelijke beweging naar achter mee gemoeid is. Ik denk dat hij dan ook niet op bais van de beelden geschorst gaat worden en mocht dat onder druk van de publieke opnie wel gebeuren dan niet meer dan 1 of 2 wedstrijden (nog te veel imho).quote:Op woensdag 5 april 2006 12:58 schreef Elgigante het volgende:
[..]
je elleboog uitsteken om iemand op te vangen (want dat gebeurde er) kan wel degelijk worden bestraft als een elleboogstoot.
Sorin keek niet slechtr naar de bal hoor, die was bezig om in positie te lopen en Materazzi stond toevallig in zijn looplijn, ik meen zelfs dat Materazzi de looplijn bewust kruiste en op dat moment gebruik maakte van zijn postuur en lompheid.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:05 schreef Doc het volgende:
[..]
Sorin keek dus slecht naar de bal. Hij was laag met z'n hoofd terwijl de bal over hen heen zeilde. Materazzi maakt daar misbruik van. Echter zonder een slaande beweging en was dus niet in overtreding. Hij was uiteraard niet aardig door daar misbruik van te maken, maar ook niet in overtreding. Op basis van dat laatste dient hij dus niet geschorst te worden.
We zullen het zienquote:Op woensdag 5 april 2006 13:06 schreef Doc het volgende:
[..]
Alleen als er een duidelijke beweging naar achter mee gemoeid is. Ik denk dat hij dan ook niet op bais van de beelden geschorst gaat worden en mocht dat onder druk van de publieke opnie wel gebeuren dan niet meer dan 1 of 2 wedstrijden (nog te veel imho).
Naar mijn mening was het ook geen duidelijke overtreding en (dus) ook geen gele kaart waarquote:Op woensdag 5 april 2006 13:06 schreef Elgigante het volgende:
[..]
tuurlijk wel, hij ving hem bewust op, dat hij geen slaande beweging maakte om het nóg erger te maken doet daar niets aan af.
Hij maakte simpelweg een overtreding en die horen bestraft te worden. of het nu door de ref gebeurt of op basis van video-beelden door een commissie.
ja, maar je kan hopelijk wél geschorst worden doordat je je eigen elleboog zó neerzet (elleboog iets omhoog en iets breder make) \dat je je tegenstander doelbewust blesseerd. het is gewoon een vieze, héle vieze spelerquote:Op woensdag 5 april 2006 13:46 schreef the_legend_killer het volgende:
Hij stak een elleboog uit.
Dat is toch een ander verhaal dan er 1 geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |