Omg, op de brandstapel met die strips, we kunnen de jeugd nog redden!quote:tevens hebben al deze stripboeken toch min of meer mijn visie gevormd
Riiiiiight.quote:Op dinsdag 21 september 2004 11:30 schreef BansheeBoy het volgende:
'Suske en Wiske moet op literatuurlijst'
knippie
Vooral voor jongens zou het goed zijn om 'hoogstaande' boeken af te wisselen met lichtere kost. "Jongens hebben veel meer dan meisjes de behoefte om avonturenboeken te lezen, waarvoor ze volgens veel leraren te oud zijn", aldus Nelck. "Maar als je hen literatuur opdringt, lezen ze met tegenzin en uiteindelijk vaak helemaal niet meer. Dat is zonde."
Blaat.
--------------------------------------------------------------------------
knippie
*Reutel.* Mijn gemoed schiet vol bij het lezen van zulke schone woorden.quote:Op dinsdag 21 september 2004 12:12 schreef Frollo het volgende:
OK, maar laat ze dan tenminste De Generaal lezen, dá's pas goed voor je taalgevoel!
En gezien je emoticons sta je best wel achter je eigen uitspraken.quote:Op dinsdag 21 september 2004 11:30 schreef BansheeBoy het volgende:
'Suske en Wiske moet op literatuurlijst'
Again:
Blaat en knippie.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Omdat ik een goede openingspost wil realiseren ten einde dit topic open te houden ga ik nu mijn mening ventileren:
Ik zelf vind dit een uitermate goede ontwikkeling. Ik las vroeger soms 6 a 7 stripboeken per dag. Van Suske en Wiske tot Storm, van Donald Duck tot Sjakie en de Wondersloffen. Taalkundig gezien heeft het me ijzersterk gemaakt, dat beamen de meeste Fok!kers, tevens hebben al deze stripboeken toch min of meer mijn visie gevormd
Alleen als je ook goed je bammetjes kauwt, natuurlijk..quote:Op dinsdag 21 september 2004 12:12 schreef Frollo het volgende:
OK, maar laat ze dan tenminste De Generaal lezen, dá's pas goed voor je taalgevoel!
Mja dan lezen ze 10 bladzijde van zón "literatuur" boek en vallen ze erbij in slaap. Het gemiddelde EO programma is leuke als een literatuur boek.quote:Op dinsdag 21 september 2004 12:21 schreef Sapphire het volgende:
[..]
Riiiiiight.
Vooral voor jongens.
Alsof het niet voor ieder kind geldt dat wanneer je iets opdringt (literatuur is maar een voorbeeld), dat ze het dan juist links laten liggen.
Net als ik.
Ik heb vroeger ook alleen maar strips gelezen.
Een betere tactiek zou zijn om te zeggen:
"Literatuur? Denk na! Daar ben je nog veel te jong voor."
Vrot vrotquote:Op dinsdag 21 september 2004 12:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Alleen als je ook goed je bammetjes kauwt, natuurlijk..
Jubel jubel!
Als je het dan daar toe beperkt is het helemaal niet zo slecht idee. Overigens moet er dan onderscheid gemaakt worden wat wel en niet op de literaire lijst kan. De oude Vandersteens zijn bijvoorbeeld erg leuk maar wat Paul Geertsen deed heeft niks meer met literatuur te maken.quote:Op dinsdag 21 september 2004 12:25 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
*Reutel.* Mijn gemoed schiet vol bij het lezen van zulke schone woorden.
Een aantal strips op de leeslijsten zou niet eens heel verkeerd zijn. Bijvoorbeeld een stuk of vijf Suske & Wiske 's die tellen als één boek of zo.
quote:Op dinsdag 21 september 2004 12:12 schreef Frollo het volgende:
PAul Geerts deed het best aardig, maar het potje dat Marc Verhaegen er nu van bakt is echt waardeloos, die gast kan echt geen verhalen vertellenquote:Op dinsdag 21 september 2004 22:03 schreef Djaser het volgende:
[..]
Als je het dan daar toe beperkt is het helemaal niet zo slecht idee. Overigens moet er dan onderscheid gemaakt worden wat wel en niet op de literaire lijst kan. De oude Vandersteens zijn bijvoorbeeld erg leuk maar wat Paul Geertsen deed heeft niks meer met literatuur te maken.
Net of je van het lezen van literatuur een slimmere generatie krijgtquote:Op dinsdag 21 september 2004 22:43 schreef Verbal het volgende:
Stupide voorstel.
Om maar een cabaretier te quoten: 'Met zo'n instelling BLIJF je zwakzinnig!'.
Als je echt een nóg dommere generatie wil kweken, moet je het zo aanpakken
V.
En alsof de voorgaande generaties intelligenter zijn dan de nieuwere generaties.quote:Op dinsdag 21 september 2004 23:22 schreef BlaZ het volgende:
Net of je van het lezen van literatuur een slimmere generatie krijgt
Voorgaande generaties kunnen in ieder geval een heel stuk beter spellen dan tegenwoordigquote:Op dinsdag 21 september 2004 23:31 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
En alsof de voorgaande generaties intelligenter zijn dan de nieuwere generaties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |