En dat is dan niet zoals de TS omschrijft "blokjes in de soep gooien". Pompoensoep geserveerd met "fuck-hoe-heten-die-koekjes-ook-al-weer" is best lekker. Die koekjes zijn een soort van bitterkoekjes maar droog en véél luchtiger, stom dat ik nu niet op de naam kan komenquote:Op dinsdag 21 september 2004 10:54 schreef ed_reeb het volgende:
pompoensoep
Heet dit topic soms "Wat vindt PietVerdriet van pompoen"?quote:Op dinsdag 21 september 2004 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Snap de liefde van mensen voor pompoenen niet, zit voor geen meter smaak aan, is alleen maar structuur imho. En Pompoensoep, das altijd weer een hap ingedikt kerriewater.
"Hij is echt sweety, dat is surinaams voor lekker. En het beste is, hij kan niet mislukken!"quote:Op dinsdag 21 september 2004 11:01 schreef 205_Lacoste het volgende:
Ow.... en dan heb je ook nog die gevulde pompoen zoals in de reclame van...mijn geheugen is vandaag een zeef. Dan wordt er op tv een pompoen bereidt "dat kan niet mislukken, en hij is zó sweety" en in de oven van de reclame persoon zie je dan een zwart uitgefikte pompoen.
kloptquote:Op dinsdag 21 september 2004 11:34 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
"Hij is echt sweety, dat is surinaams voor lekker. En het beste is, hij kan niet mislukken!"
Zoiets
Fijne bijdragequote:Op woensdag 22 september 2004 01:45 schreef Killer_Mom het volgende:
geen smaak, geen boddy, niks van te maken.
Voor sommige vego's wel maar officieel niet. Ikzelf eet ook geen vis e.d.quote:Op donderdag 23 september 2004 10:09 schreef piere het volgende:
pompoen met garnalen (is dat wel vega?)
Het is wel apart.. eerste hapjes vond ik lekker, maar hoe meer ik at hoe minder t werd..quote:Op dinsdag 21 september 2004 10:58 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik ken ook alleen pompoensoep. Ik vind het overigens niet te vreten.....
Ik heb precies hetzelfde, de smaak is eerst erg goed maar gaat me bij een grotere hoeveelheid tegenstaan.quote:Op donderdag 23 september 2004 10:23 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Het is wel apart.. eerste hapjes vond ik lekker, maar hoe meer ik at hoe minder t werd..
De pompoen/spruitjeswokschotel van een paar posts hierboven. Was niet zo'n succes, ben niet zo'n wokheldquote:Op dinsdag 14 december 2004 13:18 schreef wendy-tje het volgende:
Maar ts wat is het geworden en hoe smaakte het?
Dat geloof ik ook wel... ik ken een recept voor Dahl (ook een linzenschotel) wat ook superlekker is. Dat lijkt me ook nog weleens wat, maar niet met de pompoenquote:Op dinsdag 14 december 2004 14:12 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
De pompoen/spruitjeswokschotel van een paar posts hierboven. Was niet zo'n succes, ben niet zo'n wokheldWas echt de laatste keer dat ik dat wokken probeer. Meest overschatte manier van koken sinds de magnetron
Later heb ik onderstaand recept nog gemaakt en heb de helft van de linzen vervangen voor blokjes pompoen. Dat was al een veel beter gerecht
Kun je eigenlijk het beste een pompoen schoon maken?quote:Op dinsdag 21 september 2004 18:18 schreef mel723 het volgende:
Pompoen is sinds vorig jaar mijn nieuwe favoriete groente! Beetje jammer dat het zo'n gedoe is om hem te snijden enzo. Ik heb nog wel een paar lekkere recepten, ik heb alleen nu niet zo'n zin om ze op te zoeken. Ik zal proberen binnenkort wat te posten.
Ik snijd hem eerst doormidden. Dan kun je met een lepel de zaadjes eruit scheppen. Daarna in plakken, die zijn dan heel makkelijk te schillen. Vervolgens blokjes.quote:Op woensdag 15 december 2004 21:48 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Kun je eigenlijk het beste een pompoen schoon maken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |