abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22089907
Je hoor het is zover! De laatste weg zonder verkeersdrempels waarover ik mijn huis kan bereiken, moet er ook aan geloven. Vandaag in de bus: '... de gemeente heeft besloten om hier een verkeersdrempel aan te leggen...'. Niks inspraak, niks overleg natuurlijk. Gewoon door de strot van de burgers douwen zoals met alles!

Volgens de brief moet dit omdat er meldingen komen dat er hier met "veel te hoge snelheid" gereden wordt. BULLSHIT! De betreffende straat is 175 meter lang. HONDERD-VIJF-EN-ZEVENTIG-METER! Hoe kun je daar in godsnaam te hard rijden? Temeer omdat er vanuit beide kanten een straat van rechts komt die voorrang op je heeft.

Morgen ga ik de betreffende klojo die op de brief vermeld staat maar eens bellen en duidelijk maken dat ik hier bezwaar tegen ga indienen. Het is toch niet te geloven? In plaats van dat ze gewoon al die kut-sjonnies bekeuren, leggen ze echt de HELE wijk hier onder de drempels. ELKE straat - ik overdrijf niet (Tilburg, de Reeshof, voor intimi). Geen wonder dat de gemeentelijke belastingen dit jaar met 10% zijn gestegen. Want ja, alle ######landers in Tilburg-noord moeten natuurlijk uitkeringen en subsidies krijgen, en alle normale burgers moeten gepest worden met dit soort maatregelen en dat geld moet natuurlijk ergens vandaan komen.

Wat is het effect nu van die drempels? De straat ligt rustig een maand open, zoals de vorige keer 2 straten verderop, waardoor er een mega-overlast veroorzaakt wordt. Het kost handenvol geld. Normale mensen die normaal rijden moeten continu remmen en accellereren - goed voor je benzineverbruik, het milieu, je remschijven/blokken, schokdempers e.d. natuurlijk. En de sjonnies? Die lachen zich dood want er komt weer een springschans bij. En als ze al remmen, dan trekken ze daarna gewoon weer vol op. Ik hoop echt dat de omwonenden, als het inderdaad door hen verzocht is, geen oog meer dicht doen. Voortaan trek ik hem wel even vol open daar. Hopelijk krijgen ze dan wat ze willen - voorheen reed ik er netjes en rustig, voortaan trek ik precies daar de 400pk met nur-spec uitlaat wel even open, om vervolgens weer kalm en rustig te rijden . Bah, wat een bekrompen land toch weer. Bekeur die lijers die blijkbaar zo asociaal rijden dan gewoon. Maar nee, dat kost moeite natuurlijk, en de heren abtenaren en de luie varkens van de politie willen vooral geen moeite doen om hun geld te verdienen. Makkelijker is het om gewoon de 10000e schurft drempel in deze wijk aan te leggen.

kloteland, ik moet echt zo snel mogelijk dat contract in de VS getekend hebben.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_22090075
welke straat
pi_22090123
Ik stond afgelopen zaterdag ineens stil op een drempel.
Ik reed weg bij een tankstation en geef wat gas.
Blijkt dat een stel onverlaten daar ineens een drempel hebben gelegd.
En een hele vervelende ook.
Je zag hem bijna niet.
Vol in de ABS.
Heel rustig erover heen.
KLONK!
Ineens stond ik stil.
Godverdomme met mn carter tegen die drempel op.
Moest ik achteruit.
Eerste drempel waar ik echt NIET overheen kom is dat.
Normaal wel wat geschraap enzo.
Maar het gaat wel.
Normaal dan.

Drempels
pi_22090287
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:25 schreef StefanP het volgende:
In plaats van dat ze gewoon al die kut-sjonnies bekeuren, leggen ze echt de HELE wijk hier onder de drempels. ELKE straat - ik overdrijf niet (Tilburg, de Reeshof, voor intimi). Geen wonder dat de gemeentelijke belastingen dit jaar met 10% zijn gestegen. Want ja, alle ######landers in Tilburg-noord moeten natuurlijk uitkeringen en subsidies krijgen, en alle normale burgers moeten gepest worden met dit soort maatregelen en dat geld moet natuurlijk ergens vandaan komen.
Ik vind het toch wel frappant dat je bij de hele drempelproblematiek er in slaagt om het onderwerp "buitenlanders" er bij te betrekken . Als het stoplicht op rood staat is dat zeker ook de schuld van de turk op de hoek?

De Reeshof is overigens wel een kutwijk om in te rijden ja, en te wonen, en om er überhaupt iets te doen eigenlijjk
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_22090291
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:31 schreef Hollandia2 het volgende:
welke straat
De Batenburglaan. Zoek maar op op de kaart. Nog geen 200 meter lang. En zoek meteen even het 'huilie roepers' topic op bovenin KLB.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_22090377
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik vind het toch wel frappant dat je bij de hele drempelproblematiek er in slaagt om het onderwerp "buitenlanders" er bij te betrekken . Als het stoplicht op rood staat is dat zeker ook de schuld van de turk op de hoek?

De Reeshof is overigens wel een kutwijk om in te rijden ja, en te wonen, en om er überhaupt iets te doen eigenlijjk
Ja knap he

Komt omdat de enige post die ik van de gemeente krijg ofwel is:

-een rekening
-een melding dat er drempels aangelegd worden
-een melding van de bouw van een clubhuis/buurthuis/afgifte van een subsidie/melding van jongeren problematiek/softe-aanpak-gedoemd-te-mislukken van overlast veroorzaakt door genoemde groep mensen
-Mark Steyn
pi_22090606
Inderdaad kutland... moet echt voor elke drempel volledig afremmen.. ik zou er haast zo'n amerikaanse pickup voor kopen met een uitstoot waar je niet goed van wordt.. en vol gas over die drempels vlammen, kijken of ze dan nog klagen.
pi_22091198
"Vroeger" speelde ik in de speeltuin of in de achtertuin, maar nooit op straat. Echt belachelijk al die drempels in dit kutland. Bij mij in de straat ligt er sinds een paar jaar ook een en op een hele stomme plaats, precies 5 meter na een zijstraat. Waarom ze hem niet op de splitsing hebben gelegd is mij een raadsel. De locale politiek is hier wakker geworden en heeft besloten om 50% van alle drempels weg te halen, maar in verband met de hoge kosten daarvan gebeurt dat pas bij het onderhoud van de betreffende wegen.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  maandag 20 september 2004 @ 21:41:44 #9
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22091870
Dat komt omdat Nederlanders zich niet aan de snelheid kunnen houden. Het intelligentie niveau van de gemiddelde Nederlander is er niet op berekend de snelheidsmeter naar ongeveer hetzelfde getal te doen laten wijzen als het getal dat vermeldt wordt op het bord met de rode rand waar men zojuist voorbij reed.

Als men nou gewoon 30 reed in straten waar veel kinderen spelen, dan hadden we dit hele drempelprobleem ook niet. Hier is de snelheid 25 mijl per uur in woonwijken, en dat wordt ook meestal gereden. Gaat een straat langs een school, dan wordt de boete verdubbeld (schoolzone staat duidelijk aangegeven) en is het altijd 25 mijl per uur, ook als de oorspronkelijke maximum snelheid hoger was.

Je hebt hier ook wel zondagsrijders natuurlijk, maar ik heb zo'n gevoel dat de gemiddelde Nederlander zich om een of andere onduidelijke reden niet aan de maximum snelheid kan of wil houden en dus moeten ze overal maar drempels neerleggen om het je op die manieer maar op te leggen.....

Als iedereen zich aan de snelheden hield waren drempels ook helemaal niet nodig. En flitsappararen ook niet trouwens....

Maar ja, dat kunnen "we" dus niet, en dus moeten Ambulances en andere hulpdiensten afremmen voor zo'n drempel, en dat kan in sommige gevallen het verschil tussen leven en dood betekenen.....

Kutdrempels. Maar nog meer kut Nederlanders want we zorgden er toch echt zelf voor. Weg met die rot drempels!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_22094410
Eens, maar de oplossing is dan om die mensen ter plekke te bekeuren! Stuur al die tienduizenden ambtenaren de straat op en ga die wijken dan ook eens echt in om dat soort tuig te bekeuren.

Begrijp me niet verkeerd, ik rijd in een auto met 400pk. Dat betekent dat ik af en toe gigantisch gas geef - maar wel waar het kan. Lege provinciale- en snelwegen dus. Maar binnen de bebouwde kom rijd ik altijd heel erg netjes en al helemaal in woonwijken. Sneller dan stapvoets zul me mij daar echt niet betrappen omdat ik A) geen herrie wil maken B) geen ongelukken wil veroorzaken en C) je echt geen minuut tijdswinst maakt in zo'n wijk.

Die drempels lossen het probleem van te hard rijdende aso's dus echt niet op, want die blijven hard rijden! Desnoods door na de drempels de auto weer vol door te trekken. Lekker toch al die bijkomende herrie!

Maar ja, zoals ik al schreef, dan moeten de ambtenaren echt werk verrichten om dit aan te pakken. Het makkelijkst is om gewoon zo'n drempel neer te flikkeren, zeker als je zo'n geitewollensokken anti-auto ambtenaar bent (en dat zijn er nogal wat). Klojo's. Al even erg als die asociale kut sjonnies.

Overigens Maartena was ik onlangs 3 maanden in de VS (Dallas) en dat was echt een verademing. De wegen zijn doorgaans ietsje slechter dan in de VS, maar in de woonwijken daarentegen veel en veel beter. Wat een ruimte zeg, en geen drempels, klinkers of kinderkopjes. En waarschijnlijk niemand die te hard rijdt. Maar ik vind sowieso dat in de VS mensen veel fatsoenlijker zijn dan hier.
-Mark Steyn
pi_22096651
quote:
Op maandag 20 september 2004 23:11 schreef StefanP het volgende:
Eens, maar de oplossing is dan om die mensen ter plekke te bekeuren! Stuur al die tienduizenden ambtenaren de straat op en ga die wijken dan ook eens echt in om dat soort tuig te bekeuren.
En jij zeurde over de gestegen belasting . Oh nee, dat lag aan de buitenlanders .

Serieus, menig woonwijk is veiliger geworden door verkeersdrempels. Of dacht je dat de overheid als een kip zonder kop die kleine lastpakken aanlegde zonder daarvan de effectiviteit te meten? .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 21 september 2004 @ 00:53:17 #12
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_22097123
Daarom rijden hier allemaal buitenlanders hun uitlaat kapot op de drempel voor de deur.
nee, geen gegeneraliseer. Zijn meestal jonge etnische minderheden die met hun auto net iets te hard gaan.
de andere (MUV ze stomme zakenballetjes) rijden rustig er overheen.
pi_22098637
Jahh duhhh wie woont er dan ook in Tilburg he
Misschien kun je voorstellen om de naam Tilburg te laten veranderen in Drempelstad ofzo
pi_22099311
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 00:28 schreef teknomist het volgende:
Of dacht je dat de overheid als een kip zonder kop die kleine lastpakken aanlegde zonder daarvan de effectiviteit te meten? .
Dat weet ik wel heel erg zeker, ja.
-Mark Steyn
  dinsdag 21 september 2004 @ 09:51:36 #15
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_22099612
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 09:24 schreef StefanP het volgende:

[..]

Dat weet ik wel heel erg zeker, ja.
Idd

Iedere gemeente mag ZELF bepalen hoe en wat voor drempels ze plaatsen.
En dat is dus het probleem want er zijn heel veel verschillen waardoor je als bestuurder nooit weet waar je aan toe bent, gevolg schade aan zowel de auto als het wegdek.

En vergeet de hulpdiensten niet !! je zal maar je rug gebroken hebben in zo'n drempelwijk.
Je hebt gegarandeerd een dwarslezie tegen de tijd dat je de drempels over bent

En wat dacht je van vrachtverkeer ?? fijn hoor als je met breekbare vracht een stuk of 20 drempels moet nemen

"Censuur is de dood van de democratie"
pi_22099787
Je moet eens hier in Venlo komen kijken...
pi_22099938
Hier bij ons in de gemeente hebben ze subsidie gekregen voor het aanleggen van drempels, vorig jaar is het hele dorp bedrempeld Je stuitert over de weg nu, bij elk zijstraatje is zo'n kloten drempel gemaakt. Ik heb soms behoorlijk last van de rug als ik erover heen ga, ook al ga ik er zacht over met mijn auto ze zijn er zo waardeloos ingelegd dat je helemaal door elkaar geschut word.
Ex Twingo Driver, rijd nu met VW Transporter T5 :-)
Bekijk mijn auto op www.jeroenpekkeriet.nl
  dinsdag 21 september 2004 @ 10:40:32 #18
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_22100395
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 09:51 schreef Flying_Vee het volgende:

Iedere gemeente mag ZELF bepalen hoe en wat voor drempels ze plaatsen.....

En vergeet de hulpdiensten niet !! je zal maar je rug gebroken hebben in zo'n drempelwijk.
Je hebt gegarandeerd een dwarslezie tegen de tijd dat je de drempels over bent
Niet helemaal zelf, ze behoren ook te overleggen, o.a. met de hulpdiensten.

Hier zijn een keer op 'n weg 5 van die grote ronde drempels geplaatst zonder overleg met ons, en die hebben ze binnen een week ook weer weg moeten halen.

En ook op andere belangrijke aanrij routes naar het ziekenhuis hebben wij drempels laten verwijderen, deze zijn toen vervangen door van die paaltjes midden op de weg, waar je dus omste beurd langs moet.

Drempels zijn echt 1 van de vervelendste dingen voor 'n ambulance, je noemt inderdaad al die gebroken rug, maar ook met zwaar nekletsel is het echt geen doen.

En bij 't uitvoeren van handelingen, als ik 'n infuus moet prikken of 'n tracheatomie (incisie maken in de hals/luchtpijp) of wat voor handeling dan ook en we moeten over 'n drempel dan moet ik echt even stoppen waar ik mee bezig ben anders word 't veelste gevaarlijk.
En als je dan zo'n lange weg met tig drempels heb is dat echt heel vervelend.

Drempels
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_22100687
Hier bij ons in het zuiden, waar het hele dorp vol ligt met drempels, heeft mijn vader ervoor gezord dat 3 drempels verlaagd werden, anders kwam hij er niet overheen met de sportwagens en ik zelf ook niet zo geweldig met mijn 166
Ook hebben ze toegegeven dat een eerder aangelegde drempel te hoog is qua hellingshoek. Er heeft zelfs een stukje van gestaan in de krant
Het zal nog wel jaren duren voordat ze de drempel gaan verlagen
pi_22103081
heeft pas nog een heel stuk in de krant over gestaand (AD)
Meer dan de helft vd drempels in nederland is te hoog, te steil of er liggen er veel te veel achter elkaar waardoor de doorstroming onwijs slecht is en de veiligheid is er nauwelijk bij gebaat
drempels
zeker met een verlaagde auto is het elke keer weer ribben kneuzen en rugletsel oplopen als je met een enorme snelheid (lees 20km/u) een drempel wil pakken 5km/u eroverheen kruipen en dan planken naar de 80 is een stuk fijner voor mij
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_22103225
Sommige drempels gaan nog, maar er zijn ook van die halve stoepranden cq muren !!! bleh!!

Bleeh !!!

Bij mij in de buurt ook overal drempels , zwaar irritant!
pi_22111320
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:25 schreef StefanP het volgende:
kloteland, ik moet echt zo snel mogelijk dat contract in de VS getekend hebben.
Nee da's een lekker land .
..cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck
it just means that a million people are stupid as fuck
  dinsdag 21 september 2004 @ 22:17:28 #23
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_22116328
Zo zijn ze hier in het dorp ook bezig, onder het motto : "met een drempel wordt het veilig" gooien ze die dingen hier op de gekste plekken neer.
Met als gevolg dat de straten waar nog wel hard gereden kan worden veranderen in heuse circuits. Helaas woon ik dus aan zo'n straat.

Ik word er niet goed van, vooral omdat de meeste drempels echt bizar hoog zijn.
Leuk is dat, vooral met een verlaagde wagen en retedure Koni geel sportschokdempers die je nu dus 3x zo snel kan vervangen.
Wanneer ziet de politiek eens in dat het niet werkt, en gewoon schijtvervelend is?

P.S. volgas tussen de drempels midden in de nacht met een brute uitlaat doe ik ook vaak, al is het uit frustratie, maar de meeste mensen in die straat kunnen er ook niks aan doen.
Het is de schuld van die geitewollen sokken die wat onzinnig zitten te kwaken maar die ze eigenlijk gewoon het bos in moeten sturen.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  woensdag 22 september 2004 @ 11:19:31 #24
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_22124894
Ik heb in Tilburg-west gewoond. Daar hebben ze een 30-kilometerzone aangelegd en de goedgelovige ambtenaren gaan er nu van uit dat iedereen zich zomaar uit zichzelf ook aan de snelheid houdt....
Gelukkig woon ik nu elders in de stad.
pi_22131586
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:40 schreef StefanP het volgende:

[..]

De Batenburglaan. Zoek maar op op de kaart. Nog geen 200 meter lang. En zoek meteen even het 'huilie roepers' topic op bovenin KLB.
Hej man dan woon ik vlak bij jou in de buurt!
Ik zie wel eens een zwarte supra staan daar, bij dat 'speeltuintje' (van jou dus! )

Staat er de laatste tijd niet zo vaak meer als ik langskom

En idd, klote drempels.. Het is niet normaal meer hier in de reeshof
pi_22137692
Hier de wijk (ook Tilburg) is recent ook 30km gemaakt. Lagen er al 10 drempels (wijk is geen doorgaande wijk en er komt puur alleen bestemmings verkeer, cq de bewoners zelf) nu komen er nog een lading bij. Wat een lol.

En de brommertjes er maar overheen rossen met 60km+ en het straks raar vinden dat die opeens ergens op een motor kap belanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')