Je hoor het is zover! De laatste weg zonder verkeersdrempels waarover ik mijn huis kan bereiken, moet er ook aan geloven. Vandaag in de bus: '... de gemeente heeft besloten om hier een verkeersdrempel aan te leggen...'. Niks inspraak, niks overleg natuurlijk. Gewoon door de strot van de burgers douwen zoals met alles!
Volgens de brief moet dit omdat er meldingen komen dat er hier met "veel te hoge snelheid" gereden wordt. BULLSHIT! De betreffende straat is 175 meter lang. HONDERD-VIJF-EN-ZEVENTIG-METER! Hoe kun je daar in godsnaam te hard rijden? Temeer omdat er vanuit beide kanten een straat van rechts komt die voorrang op je heeft.
Morgen ga ik de betreffende klojo die op de brief vermeld staat maar eens bellen en duidelijk maken dat ik hier bezwaar tegen ga indienen. Het is toch niet te geloven? In plaats van dat ze gewoon al die kut-sjonnies bekeuren, leggen ze echt de HELE wijk hier onder de drempels. ELKE straat - ik overdrijf niet (Tilburg, de Reeshof, voor intimi). Geen wonder dat de gemeentelijke belastingen dit jaar met 10% zijn gestegen. Want ja, alle ######landers in Tilburg-noord moeten natuurlijk uitkeringen en subsidies krijgen, en alle normale burgers moeten gepest worden met dit soort maatregelen en dat geld moet natuurlijk ergens vandaan komen.
Wat is het effect nu van die drempels? De straat ligt rustig een maand open, zoals de vorige keer 2 straten verderop, waardoor er een mega-overlast veroorzaakt wordt. Het kost handenvol geld. Normale mensen die normaal rijden moeten continu remmen en accellereren - goed voor je benzineverbruik, het milieu, je remschijven/blokken, schokdempers e.d. natuurlijk. En de sjonnies? Die lachen zich dood want er komt weer een springschans bij. En
als ze al remmen, dan trekken ze daarna gewoon weer vol op. Ik hoop echt dat de omwonenden, als het inderdaad door hen verzocht is, geen oog meer dicht doen. Voortaan trek ik hem wel even vol open daar. Hopelijk krijgen ze dan wat ze willen - voorheen reed ik er netjes en rustig, voortaan trek ik precies daar de 400pk met nur-spec uitlaat wel even open, om vervolgens weer kalm en rustig te rijden . Bah, wat een bekrompen land toch weer. Bekeur die lijers die blijkbaar zo asociaal rijden dan gewoon. Maar nee, dat kost moeite natuurlijk, en de heren abtenaren en de luie varkens van de politie willen vooral geen moeite doen om hun geld te verdienen. Makkelijker is het om gewoon de 10000e schurft drempel in deze wijk aan te leggen.
![]()
kloteland, ik moet echt zo snel mogelijk dat contract in de VS getekend hebben.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn