quote:
Op dinsdag 21 september 2004 22:33 schreef TheArowana het volgende:
[..]
helemaal mee eens..
wel moet ik zeggen dat tiësto de grootste bagger produceert die ik in de geschiedenis van de dance/disco/house whatever al heb gehoord.. Maar daarom ga ik die jongen niet afzeiken, iedereen mag muziek maken en je mag echt luisteren naar wat je wilt, en als jij 2e rangs artiesten leuk vind, luister daar dan naar.. Ikzelf luister ook wel es naar 2e rangs muziek, maar IK ga dan niet lopen roepen dat 'dit het beste is wat er in de wereld bestaat'.. en met tiësto gebeurd dat wel..
Ik zeik tiësto persoonlijk niet af, maar ik vind z'n muziek dus echt niet goed..
wie ik WEL echt afzeik zijn de mensen die hem de beste dj ter wereld noemen.. zeker als hun ze hun mening baseren op de uitspraak van een al dan niet corrupte (vak)jury.. mensen die nog nooit van woorden als IDM, French Touch of Electroclash gehoord hebben, en als ze dat al hebben zijn ze te lui er kennis van te nemen.. Die mensen, daar kan ik dus niet tegen, zeik die dan af..
Tiësto is een hype, of je het wilt of niet. Iedereen mag hem (op welke grond dan ook) de beste DJ ter wereld noemen. Dat wordt dus ook niet bepaald door één jury, maar door veel meer factoren.
Verder noem jij hier een aantal termen die veel mensen (inclusief mijzelf) weinig zeggen. Dat is jouw muzieksmaak. Je kan van anderen niet verwachten, laat staan eisen, dat ze zich daarin gaan verdiepen. Toch zeik je ze af. Dat klinkt als een Calimero-complex: zij zijn groot en ik ben klein...
En als je zegt dat hij een 2e-rangs artiest is, komt dat wel in de buurt van afzeiken. Zeg dan: ik houd niet van zijn muziek i.pv. het is slecht - of geef argumenten waaruit blijkt dat hij slechte muziek maakt.