Same.quote:Op dinsdag 21 september 2004 14:26 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik ben het ook niet helemaal eens met dit kabinet.
Maar als ik dan die demonstreerde massa zie lopen, met rode NCPN vlaggen, dan bekruipt mij toch een ook een 'eng' gevoel.
Volgens Lodewijk was dit toch echt een dwardoorsnede van de Nederlandse bevolking (vanochtend in goedemorgen Nederland).quote:Op dinsdag 21 september 2004 14:08 schreef Sniper het volgende:
[..]
Echt veel intellect zat er niet tussen in die door de Waal geronselde brandstichtende meute.![]()
Wat is het voordeel daarvan, vergeleken bij de huidige situatie?quote:Op dinsdag 21 september 2004 08:44 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
De mogelijkheid tot staken kan je wmb prima in een individueel arbeidscontract vastleggen.
De mogelijkheid tot staken blijft bewaard, maar als een werknemer met zijn werkgever afspreekt niet te gaan staken dan kan de werkgever hier op anticiperen.quote:Op dinsdag 21 september 2004 15:14 schreef DaveM het volgende:
[..]
Wat is het voordeel daarvan, vergeleken bij de huidige situatie?
Ik vind dat alles in het contract mag worden opgenomen. Alleen zou ik mij als werknemer niet mijn stakingsrecht laten ontnemen.quote:Op dinsdag 21 september 2004 15:19 schreef Kaalhei het volgende:
De mogelijkheid tot staken blijft bewaard, maar als een werknemer met zijn werkgever afspreekt niet te gaan staken dan kan de werkgever hier op anticiperen.
CDA misschien, ik denk niet dat er onder de lagere middeninkomens veel VVDers zijn.quote:Op dinsdag 21 september 2004 10:07 schreef Stauffenberg het volgende:
De meeste CDA/VVD stemmers kunnen juist bijna niet meer rondkomen, ze trekken de meeste stemmen uit de middengroepen.
Inderdaad. Je moet multinationals natuurlijk niet het land uitjagen, maar nu worden ze wel erg in de watten gelegd ten koste van de kleine ondernemers (en zij die dat willen worden.quote:Voor (kleine) ondernemers is dit kabinet ook een ramp, grijs kenteken afgeschaft, de energiebelasting omhoog, kleine ondernemers wordt het ziekenfonds afgepakt enz.
Alleen de grote multinationals profiteren, de verzekeraars en de banken, de zelfdemultinationals die ook achter de invoereing van de euro stonden.
Dat is uiteraard je goed recht en dat moet je dan ook zeker doen. Ik heb een afkeer van het machtsmiddel staken en zal het derhalve dan ook niet gebruiken. Indien ik het wel doe mag het bedrijf de vastgelegde consequenties die verbonden zijn aan het overtreden van de clausule uitvoeren. Het bedrijf zijn zin, jij je zin, ik mijn zin, ieder zijn zin.quote:Op dinsdag 21 september 2004 15:21 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik vind dat alles in het contract mag worden opgenomen. Alleen zou ik mij als werknemer niet mijn stakingsrecht laten ontnemen.
In dit geval is staken gericht tegen het Kabinet en niet tegen de werkgever zelf.quote:Op dinsdag 21 september 2004 15:19 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
De mogelijkheid tot staken blijft bewaard, maar als een werknemer met zijn werkgever afspreekt niet te gaan staken dan kan de werkgever hier op anticiperen.
Reactie Van Mingelen: "...Bent u ook net afgestuurdeerd meer kunt u geen werk vinden. Meld u zich dan bij het ministerie van EZ.."quote:Op dinsdag 21 september 2004 17:09 schreef Hephaistos. het volgende:
Heeft iemand nog de NOS uitzending over prinsjesdag gezien vandaag? Kwam een 24-jarige afgestudeerde rechtenstudente aan het woord die geen werk kon vinden. Ze was aan het solliciteren bij de overheid, maar daar was overal een vacaturestop. Reactie van Brinkhorst: 'Kom maar eens naar Economische Zaken, dan kunnen we misschien wel wat voor je regelen'.
De NOS-uitzending vond ik erg pro-kabinet. Ze kregen alle gelegenheid om de protesten van repliek te dienen...en Brinkhorst is daarin veel beter dan Balkie natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 september 2004 17:09 schreef Hephaistos. het volgende:
Heeft iemand nog de NOS uitzending over prinsjesdag gezien vandaag? Kwam een 24-jarige afgestudeerde rechtenstudente aan het woord die geen werk kon vinden. Ze was aan het solliciteren bij de overheid, maar daar was overal een vacaturestop. Reactie van Brinkhorst: 'Kom maar eens naar Economische Zaken, dan kunnen we misschien wel wat voor je regelen'.
De NOS is hartstikke rechts maar dat heeft nog niemand in de gatenquote:Op dinsdag 21 september 2004 17:36 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
De NOS-uitzending vond ik erg pro-kabinet. Ze kregen alle gelegenheid om de protesten van repliek te dienen...en Brinkhorst is daarin veel beter dan Balkie natuurlijk.
Nee, ik zie totaal niet in waarom je je werkgever zou moeten gaan straffen om tegen kabinetsbeleid te demonstreren. Demostreren kan ook gewoon op zaterdag of zondag natuurlijk, of je neemt een vrije dag op.quote:Op dinsdag 21 september 2004 17:06 schreef DaveM het volgende:
[..]
In dit geval is staken gericht tegen het Kabinet en niet tegen de werkgever zelf.
Dan is het inderdaad wel een aardig idee, want dan ondervind de werkgever verder geen schade.
Alleen.......als bedrijven geen schade lijden, dan is er toch meteen geen drukmiddel meer richting het Kabinet? Dan is staken ongeveer even effectief als met een spandoek op het dorpsplein van Vlagtwedde protesteren tegen het doodknuppelen van zeehondjes in Canada.
De telling is bijgesteld, het waren er 300.000 volgens de Amsterdamse politie.quote:Op maandag 4 oktober 2004 21:18 schreef gtotep het volgende:
Opkomst 200.000 mensen afgelopen zaterdag in Amsterdam.
Is dit nou veel of toch eigenlijk niet?
Hoeveel zijn het er als je de Keer het Tij kneuzen, aanhangers van de oppositiepartijen en mensen die alleen voor een leuk dagje uit kwamen eraf trekt?quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:11 schreef Kaalhei het volgende:
300.000, die vertegenwoordigen ongeveer 4-5 zetels. De andere 145-146 zetels zijn het er dus bljkbaar mee eens.
Mijn vader had ook een treinkaartje naar Amsterdam, mijn vader is CNV-lid. Ze hadden dan ook gepland om er lekker te gaan shoppen, uiteraard op aandringen van mijn moeder, maar er kwam helaas wat tussen.quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:18 schreef Strolie75 het volgende:
Hoeveel zijn het er als je de Keer het Tij kneuzen, aanhangers van de oppositiepartijen en mensen die alleen voor een leuk dagje uit kwamen eraf trekt?
Die opiniepeilingen, dat waren gillers idd.quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:22 schreef Hephaistos. het volgende:
Gelukkig hebben we nog altijd opiniepeilingen die uitwijzen dat 75% van de Nederlanders het niet eens is met het kabinet. Maar dat is ongetwijfeld weer gemanipuleerd door die verderfelijke linkse mediakliek.
Ze worden gewoon voor het karretje van de Waal gespannen die een politieke carriere ambieert.quote:Ik vond de reactie van Zalm typerend voor de houding van dit kabinet toen hij zei dat de mensen slechts opgehitst werden door de vakbonden.
De lui die ik gezien had waren niet bepaald Nobelprijswinnaars, maar ik kan me vergissen.quote:Een visie van het domme volk dat zich als een stel makke schapen laat leiden door de boze mannen Terpstra en De Waal.
quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:28 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Die opiniepeilingen, dat waren gillers idd.
Vindt u het asociale afbraakbeleid van het aan de leidraad van Amerika lopende kabinet van Bak-Ellende ook zo slecht?
[..]
Ze worden gewoon voor het karretje van de Waal gespannen die een politieke carriere ambieert.
[..]
De lui die ik gezien had waren niet bepaald Nobelprijswinnaars, maar ik kan me vergissen.
Dit soort lachwekkende en sneue arrogantie dus. Vermakelijk hoor, dat gepruttel in de margequote:Op maandag 4 oktober 2004 22:28 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Die opiniepeilingen, dat waren gillers idd.
Vindt u het asociale afbraakbeleid van het aan de leidraad van Amerika lopende kabinet van Bak-Ellende ook zo slecht?
[..]
Ze worden gewoon voor het karretje van de Waal gespannen die een politieke carriere ambieert.
[..]
De lui die ik gezien had waren niet bepaald Nobelprijswinnaars, maar ik kan me vergissen.
Als niet eens twee procent van de bevolking naar Amsterdam gaat dan mag je 'het gepruttel in de marge' ook wel daarop betrekken.quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit soort lachwekkende en sneue arrogantie dus. Vermakelijk hoor, dat gepruttel in de marge![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |