quote:Op maandag 20 september 2004 15:49 schreef RijstNatie het volgende:
Krijg je ook een boete als je zomaar toetert?![]()
In principe moet dat wel ja....quote:Op maandag 20 september 2004 15:49 schreef RijstNatie het volgende:
Krijg je ook een boete als je zomaar toetert?![]()
idd dat mag wel, maar niet dmv lichtsignalen of toeteren, dusss zwaaien met je handjes magquote:Op maandag 20 september 2004 15:59 schreef RijstNatie het volgende:
Je mag toch wel zkr de medemens waarschuwen voor flitsers
57euro...kheb hem hier ook ergens liggen om het te bewijzen.quote:Op maandag 20 september 2004 15:54 schreef Gabberhead het volgende:
De boete is 65 Euro overigens...
ik maak wel een klein bordje met erop: FLITSERSquote:Op maandag 20 september 2004 16:01 schreef golda het volgende:
[..]
idd dat mag wel, maar niet dmv lichtsignalen of toeteren, dusss zwaaien met je handjes mag
Het is ook een niet-legitieme reden om lichtsignalen of te geven. Het kan eventueel gevaarlijke situaties opleveren. Daarnaast kan het verwarrend overkomen omdat lichtsignalen ergens anders voorgebruikt dienen te worden.quote:Op maandag 20 september 2004 15:49 schreef RijstNatie het volgende:
Laatst las ik het ergens.. iemand die een boete kreeg van 45euro ofso omdat hij lichtsignalen gaf aan andere auto's om te waarschuwen voor kut honden met flitsgun's. Het is toch nie normaal meer. Krijg je ook een boete als je zomaar toetert?![]()
Kan het overigens ook niet gegooid worden op het belemmeren van de politie bij het uitvoeren van haar taak?quote:Op maandag 20 september 2004 16:40 schreef Oom_Agent het volgende:
RVV 28: "Bestuurders mogen slechts geluidssignalen en knippersignalen geven ter afwending van dreigend gevaar
Klopt helemaal, ik heb hem ook gehad.quote:Op maandag 20 september 2004 16:05 schreef JeroenMeloen het volgende:
[..]
57euro...kheb hem hier ook ergens liggen om het te bewijzen.
Ik gaf de betreffende agenten er ook een middelvinger bij cadeau, maar die was gratis.
Waarom stelde je die vraag? Die man doet ook gewoon zijn werk en ik vind het nog volledig terecht ook.quote:Op maandag 20 september 2004 18:06 schreef _sinner_ het volgende:
Heb hem nog wel gevraagd of zijn moeder trots op hem was..
Ik was ook niet boos op de beste man, vondt het eerder zielig dat hij zo'n baan had.quote:Op maandag 20 september 2004 18:11 schreef teknomist het volgende:
[..]
Waarom stelde je die vraag? Die man doet ook gewoon zijn werk en ik vind het nog volledig terecht ook.
En het gaat er niet om dat dit soort lichtsignalen verblindend zijn maar omdat het misleidend is omdat ze niet gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn.
Ik snap nog steeds niet waarom het dan niet magquote:Op maandag 20 september 2004 16:40 schreef Oom_Agent het volgende:
RVV 28: "Bestuurders mogen slechts geluidssignalen en knippersignalen geven ter afwending van dreigend gevaar
Wat hij zegt.quote:Op maandag 20 september 2004 20:32 schreef StefanP het volgende:
Inderdaad belachelijk. Maar de laffe honden willen natuurlijk vooral niet gestoord worden bij het automobilistje-plukken en daarom is iedereen die zijn medemens waarschuwt ook een goede kandidaat om van de mede-honden achter de volgende boom een extra boete te krijgen.
Ooit, toen was de overheid iets van de mensen voor de mensen. Dat alleen de simpelste dingen regelde en mensen verder hun gang liet gaan. Nu is het een megalomaan, in alles verwikkeld en verwoven spons die mensen zo ver mogelijk wil uitzuigen ter meerdere eer en glorie van de ambtenaren en hun verkwistende projecten die eerdergenoemde burgers voor geen druppel dienen.
quote:Op maandag 20 september 2004 20:32 schreef StefanP het volgende:
Inderdaad belachelijk. Maar de laffe honden willen natuurlijk vooral niet gestoord worden bij het automobilistje-plukken en daarom is iedereen die zijn medemens waarschuwt ook een goede kandidaat om van de mede-honden achter de volgende boom een extra boete te krijgen.
Wordt je nou nooit moe van jezelf? Serieuze vraag dit.quote:Op maandag 20 september 2004 20:32 schreef StefanP het volgende:
Ooit, toen was de overheid iets van de mensen voor de mensen. Dat alleen de simpelste dingen regelde en mensen verder hun gang liet gaan. Nu is het een megalomaan, in alles verwikkeld en verwoven spons die mensen zo ver mogelijk wil uitzuigen ter meerdere eer en glorie van de ambtenaren en hun verkwistende projecten die eerdergenoemde burgers voor geen druppel dienen.
Dus het kwijtraken van een rijbewijs + een boete waar je U tegen zegt is geen dreigend gevaar?quote:Op maandag 20 september 2004 16:40 schreef Oom_Agent het volgende:
Nee, want ik heb het helemaal gehad met dit kutland, juist door praktijken als dit. Echt he-le-maal. Je kunt je niet voorstellen hoe ik me dagelijks erger. Ik dank de hemel op blote knieën voor de dag dat mijn verhuizing geregeld is.quote:Op maandag 20 september 2004 23:09 schreef Argento het volgende:
[..]
Wordt je nou nooit moe van jezelf? Serieuze vraag dit.
Het kan toch geen kwaad om eens wat verder te denkenquote:Op maandag 20 september 2004 23:09 schreef Argento het volgende:
[..]
Wordt je nou nooit moe van jezelf? Serieuze vraag dit.
Yep. Alleen niet met je claxon of je lichtinstallatie. Je mag ze allemaal opbellen (met een handsfree kit natuurlijk) om ze allemaal persoonlijk te waarschuwen!quote:Op maandag 20 september 2004 15:59 schreef RijstNatie het volgende:
Je mag toch wel zkr de medemens waarschuwen voor flitsers
Joh. Als je zelf nou voldoende intelligentie bezat om de wijzer van je snelheidsmeter in je auto naar hetzelfde getalletje te doen laten wijzen als het getal dat je op al die borden met de rode rand ziet, dan is er helemaal niets aan de hand.quote:Op maandag 20 september 2004 20:32 schreef StefanP het volgende:
snelheidsmeterquote:Op maandag 20 september 2004 23:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Joh. Als je zelf nou voldoende intelligentie bezat om de wijzer van je snelheidsmeter in je auto naar hetzelfde getalletje te doen laten wijzen als het getal dat je op al die borden met de rode rand ziet, dan is er helemaal niets aan de hand.
Maar voor sommige mensen ligt zelfs DAT boven hun denkvermogen.....
En als ze die borden veranderen naar 30km/u op de snelweg dan houd je je er ook nog gewoon aan? Als morgen jouw vrouw verkracht wordt, je kind vermoord en je huis leeggeroofd, en de politie neemt niet eens je aangifte op vanwege andere 'prioriteiten' zoals flitsen en bonnen uitdelen? Vind je het dan ook nog allemaal OK? Want die kant gaat het inmiddels aardig op. Dat je binnen de bebouwde kom niet te hard mag rijden, daar vind ik helemaal niks mis mee (maar daar staan nou juist geen flitspalen of verstopte BOAs). Maar op kaarsrechte snelwegen, ringwegen en provinciale wegen limieten instellen die veelal veel te laag zijn en vervolgens flitspalen te verstoppen achter pilaren en bomen terwijl er aan de andere kant gejammerd wordt dat er geen capaciteit is om echte misdaad aan te pakken, daar kots ik van. Iemand die enig -inderdaad- denkvermogen bezit, die ziet dat het in dit land helemaal de verkeerde kant opgaat. Ik heb nog NOOIT een boete gehad voor te hard rijden dus schaar mij niet onder de hoop Sjonnies. Maar dat betekent niet dat ik niet zie hoe in dit land maar 15% van alle criminaliteit wordt opgelost terwijl dat 200km verder over de Duitse grens maar liefst 60% is. Ondertussen word je wel doodgegooid met berichten over trajectcontroles, boete contracten tussen politiecorpsen en de overheid, 300 minimale boetes die elke agent jaarlijks moet uitschrijven en al dat soort bullshit. Want wee de gebeente als je op de snelweg 140 rijdt, dan ben je pas een echte crimineel!quote:Op maandag 20 september 2004 23:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Joh. Als je zelf nou voldoende intelligentie bezat om de wijzer van je snelheidsmeter in je auto naar hetzelfde getalletje te doen laten wijzen als het getal dat je op al die borden met de rode rand ziet, dan is er helemaal niets aan de hand.
*zucht*quote:Op maandag 20 september 2004 16:05 schreef JeroenMeloen het volgende:
[..]
57euro...kheb hem hier ook ergens liggen om het te bewijzen.
Ik gaf de betreffende agenten er ook een middelvinger bij cadeau, maar die was gratis.
Boetes veranderen wel eens enzo...quote:OM Boetebase (klik hier om terug te gaan)
-Verkeer op de weg
-Auto
-Verkeersregels
-Verlichting
-Signalen geven op niet toegestane wijze
Boete: ¤65
Wat een lulverhaal, alsof de agenten die snelheidscontroles uitvoeren ook het soort zaken dat jij er -o zo stoer- bij trekt afhandelen.quote:Op dinsdag 21 september 2004 09:34 schreef StefanP het volgende:
[..]
En als ze die borden veranderen naar 30km/u op de snelweg dan houd je je er ook nog gewoon aan? Als morgen jouw vrouw verkracht wordt, je kind vermoord en je huis leeggeroofd, en de politie neemt niet eens je aangifte op vanwege andere 'prioriteiten' zoals flitsen en bonnen uitdelen?
*knip rest van stoer gezwets...
zodra er reeele snelheiden komen gaat dat ook zeker gebeuren.quote:Op maandag 20 september 2004 23:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Toch vreemd dat ze in Duitsland wel criminaliteit kunnen oplossen, en in Nederland niet! Als je het dan verlegt van moord en verkrachting naar kleine criminaliteit zoals fietsendiefstal, inbraak, vandalisme, vernieling en vechtpartijtjes, dan kunnen zelfs die dikke BOAs daar een rol in spelen. Want een aangifte aannemen, daar word je nu al vaak voor uitgelachen. Ondanks hun beperkte verstandelijke vermogens zijn die mensen veel beter inzetbaar op andere terreinen waar de samenleving wél bij gebaat is. Dat jij dat niet ziet, zegt dan ook alles over je.quote:Op dinsdag 21 september 2004 12:26 schreef MakzBokz het volgende:
Wat een lulverhaal, alsof de agenten die snelheidscontroles uitvoeren ook het soort zaken dat jij er -o zo stoer- bij trekt afhandelen.
En hier spreek je jezelf keihard tegen. Als we aannemen dat niemand meer te hard rijdt, dan zeg jij dat die BOAs/agenten veel beter ingezet kunnen worden voor normale zaken. Goh is dat niet precies wat ik hierboven zeg, zij het dat het bij mij een kwestie van prioriteit is en bij jou een kwestie van geen hardrijders meer? En laat je hierboven in je eerste quote nu net zeggen dat die mensen nergens anders inzetbaar zijn, terwijl je in je tweede quote zegt van wel! Goed man. Jij zult het ver schoppen in het bedrijfsleven.quote:Op dinsdag 21 september 2004 12:26 schreef MakzBokz het volgende:
Als iedereen inderdaad eens zo snel reed als aangegeven waren er een hoop agenten niet meer nodig voor de controles, die kunnen dan omgeschoold worden en de zaak naar jouw verkrachte vrouw en vermoorde kind en leeggeroofde huis () onderzoeken. Maar nee, jij moest weer te hard rijden, en dus moest die agent jou bekeuren
En? Doet dat af aan het feit dat die boete alleen dient om de staatskas te spekken? Het feit dat je niet klaagt betekent niet dat het dan maar OK is!quote:Op dinsdag 21 september 2004 12:26 schreef MakzBokz het volgende:
Ik hou me ook niet altijd aan de snelheid (op de snelweg dan) maar mocht ik een boete krijgen, dan betaal ik die netjes, zonder me te beklagen.
150 bedoel je zeker. Als iedereen dat doet, who cares? Zie Duitsland. Rijd maar op de snelheid die je zelf fijn vindt. Ik houd dan zelf wel op bij 150/160 en met mij waarschijnlijk 80% van de mensen. Alsof je ergens een grens kunt leggen - dat gaat dus niet.quote:Op dinsdag 21 september 2004 12:26 schreef MakzBokz het volgende:
Feit is dat wanneer de maximum snelheid voor een bep. snelweg 140km/h zou zijn iedereen 250 of harder zou rijden. Om een of andere reden moet er toch iets harder gereden worden.
Ik heb nog nooit door mijn schuld een botsing, boete of wat dan ook gehad. Wat mij opvalt, is dat jouw soort mensen waarschijnlijk de notoire linksplakkers en moraalridders zijn wanneer het op snelheid aankomt, maar die ondertussen geen richting aangeven en allerhande andere dingen fout doen.quote:Op dinsdag 21 september 2004 12:26 schreef MakzBokz het volgende:
Wat me verder nog opvalt is dat de mensen die het hardste roepen dat er ergens wel weet-ik-hoeveel harder gereden kan worden altijd diegenen zijn waarvan ik vermoed dat ze het slechtste rijden van allemaal.
![]()
Je klinkt als een junk die zijn verslaving probeerd goed te praten. En wat je ook lult mensen als jij zijn wel gevaarlijk. Als ik op de snelweg in de spiegel kijk en ik zie een auto aankomen ga ik er vanuit dat hij niet harder dan 120 rijdt, als jij dan ineens op mijn bumper zit met 160 dan is dat natuurlijk mijn eigen domme schuld. Die regels zijn er met een reden. Goede redenen vind ik. Stem maar op de tuftuf club als je daar tegen bent..tot die tijd heb je je maar gewoon aan de regels te houden.quote:Op dinsdag 21 september 2004 13:27 schreef StefanP het volgende:
[..]
Toch vreemd dat ze in Duitsland wel criminaliteit kunnen oplossen, en in Nederland niet! Als je het dan verlegt van moord en verkrachting naar kleine criminaliteit zoals fietsendiefstal, inbraak, vandalisme, vernieling en vechtpartijtjes, dan kunnen zelfs die dikke BOAs daar een rol in spelen. Want een aangifte aannemen, daar word je nu al vaak voor uitgelachen. Ondanks hun beperkte verstandelijke vermogens zijn die mensen veel beter inzetbaar op andere terreinen waar de samenleving wél bij gebaat is. Dat jij dat niet ziet, zegt dan ook alles over je.
[..]
En hier spreek je jezelf keihard tegen. Als we aannemen dat niemand meer te hard rijdt, dan zeg jij dat die BOAs/agenten veel beter ingezet kunnen worden voor normale zaken. Goh is dat niet precies wat ik hierboven zeg, zij het dat het bij mij een kwestie van prioriteit is en bij jou een kwestie van geen hardrijders meer? En laat je hierboven in je eerste quote nu net zeggen dat die mensen nergens anders inzetbaar zijn, terwijl je in je tweede quote zegt van wel! Goed man. Jij zult het ver schoppen in het bedrijfsleven.
[..]
En? Doet dat af aan het feit dat die boete alleen dient om de staatskas te spekken? Het feit dat je niet klaagt betekent niet dat het dan maar OK is!
[..]
150 bedoel je zeker. Als iedereen dat doet, who cares? Zie Duitsland. Rijd maar op de snelheid die je zelf fijn vindt. Ik houd dan zelf wel op bij 150/160 en met mij waarschijnlijk 80% van de mensen. Alsof je ergens een grens kunt leggen - dat gaat dus niet.
[..]
Ik heb nog nooit door mijn schuld een botsing, boete of wat dan ook gehad. Wat mij opvalt, is dat jouw soort mensen waarschijnlijk de notoire linksplakkers en moraalridders zijn wanneer het op snelheid aankomt, maar die ondertussen geen richting aangeven en allerhande andere dingen fout doen.
Bah, moraalridders.
gevaar voor je portomonnee!quote:Op maandag 20 september 2004 16:40 schreef Oom_Agent het volgende:
Dat is dan goed stom. Je weet donders goed dat er mensen zijn die harder rijden dan jij. Je kan er niet vanuit gaan dat er niemand harder rijdt dan is toegestaan. Daarom wordt er ook gecontroleerd op snelheid.quote:Op dinsdag 21 september 2004 18:35 schreef Laton het volgende:
[..]
........... Als ik op de snelweg in de spiegel kijk en ik zie een auto aankomen ga ik er vanuit dat hij niet harder dan 120 rijdt, als jij dan ineens op mijn bumper zit met 160 dan is dat natuurlijk mijn eigen domme schuld. Die regels zijn er met een reden. Goede redenen vind ik. Stem maar op de tuftuf club als je daar tegen bent..tot die tijd heb je je maar gewoon aan de regels te houden.
Je vergat op fora..quote:Op dinsdag 21 september 2004 19:21 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het grotendeels wel met je eens ben.
Het valt me op dat mensen makke lammetjes zijn. Regels zijn regels... bla bla. Goh, als je het niet eens met de regels mag je best eens je bek open trekken en proberen er met z'n allen wat aan te doen, in plaats van je als een lamme geit naar de slachtbank te laten brengen. Die regels zijn te veranderen hoor, je moet alleen wel laten horen dat je het met de huidige regels niet eens bent, want dat hoor je op straat en verjaardagen en weet ik veel wat wel altijd.
Principe.quote:Op dinsdag 21 september 2004 19:41 schreef Lucky-Shirt het volgende:
[..]
Dat is dan goed stom. Je weet donders goed dat er mensen zijn die harder rijden dan jij. Je kan er niet vanuit gaan dat er niemand harder rijdt dan is toegestaan. Daarom wordt er ook gecontroleerd op snelheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |