abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 september 2004 @ 20:51:25 #101
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_22201506
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 20:48 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Nou ja, ergens in 14 nog wat. Enfin, ik word er ook gek van.
Nee, echt in 1270 de negende kruistocht en laatste kruistocht.

http://histoportal.com/middeleeuwen/kruistochten.htm
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_22201541
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 20:51 schreef Tarak het volgende:

[..]

Nee, echt in 1270 de negende kruistocht.

http://histoportal.com/middeleeuwen/kruistochten.htm
Ik dacht dat een van de laatste operaties tegen de Ottomanen wel, zij het officieus, ook als kruistocht betiteld werd.
pi_22201590
quote:
Op woensdag 22 september 2004 19:59 schreef PhoolieEdje het volgende:
Ach, we zijn toch hard bezig om onze cultuur en verleden in één klap weg te vegen. Christendom moet weg, koningin moet weg... De meeste Nederlanders geloven niet meer, maar is de maatschappij daar beter van geworden??? Door het wegvallen van de kerk is het gedaan met de normen en waarden. Door het afschaffen van het seksuele moraal zitten we nu met talloze geslachtsziektes. Ik denk dat de Christelijke grondbeginselen hard nodig zijn om de Nederlandse leefbaarheid weer enigszins op de rails te krijgen. Waar de Islam haat tegen andersdenkenden predikt, wordt de Christen opgeroepen naastenliefde te betrachten. .
Geslachtziektes komen niet voort uit niet geloven. In Afrika bloeit het christendom en tegelijkertijd aids. Ik neem aan dat je het met me eens bent dat we deze discussie per direct kunnen beeindigen?

Punt twee, het lijkt me duidelijk dat ook in naam van het christendom enorme wreedheden zijn begaan. Dus wat dat betreft staan ze op gelijke voet met de islam. Dus ook dat argument kan de vuilnisbak in.

Punt drie, sinds de jaren 50 zijn we op bepaalde terreinen misschien achteruit gegaan. Maar op meer terreinen enorm vooruit. Het is heel makkelijk om het verleden te romantiseren door alleen te kijken naar de posieve dingen van vroeger en de negatieve dingen te vergeten. Ik denk ook niet dat de gemiddelde Nederlander zit te wachten op een terug keer naar de beklemmende jaren 50 waarin de dominee de norm bepaalde. En daarnaast is het nog maar de vraag of de huidige problemen te verklaren zijn aan de hand van de ontkerkelijking, kijk naar de VS, nog steeds een zeer religieus land waar de problemen op het gebied van criminaliteit en geweld niet minder zijn.
  zondag 26 september 2004 @ 07:27:45 #104
104283 phong
DnB-Addicts Crew®
pi_22210288
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:10 schreef deepthroat het volgende:
Alle geloven zijn achterlijk, alleen halen die moslims elke dag het nieuws en die christenhonden niet dus wordt er minder over gelult.
Dwaas.
This above all: to thine own self be true, And it must follow, as the night the day, Thou canst not then be false to any man.
  zondag 26 september 2004 @ 07:35:38 #105
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_22210295
Elk denkbeeld wat zich het recht denkt te kunnen toe eigenen een ander te doden is fout. Heeft denk ik meer met menselijk gedrag te maken dan met geloof.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')