In Luuf voor babies zit o.a. kamfer en dat is erg gevaarlijk voor kinderen onder de 2 jaar. Ik heb dit ooit al in een ander topic gepost. Kijken of ik het nog kan vinden.quote:Op zondag 19 september 2004 17:06 schreef Luckepuk het volgende:
Ik heb van dat Luuf spul speciaal voor baby´s, ben ik ook flink mee aan het smeren geweest! en veel water laten drinken, daarmee los je het eventuele slijm op van de melk wat ook benauwend kan werken qua ademhaling!
quote:Op zondag 19 september 2004 17:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
In Luuf voor babies zit o.a. kamfer en dat is erg gevaarlijk voor kinderen onder de 2 jaar. Ik heb dit ooit al in een ander topic gepost. Kijken of ik het nog kan vinden.
Middelen met menthol zijn trouwens ook af te raden.
Wat bij Indy de laatste keer goed heeft geholpen is Nissikind van VSM. (ben niet 100% zeker van de naam)
In Nissikind zit de stof rubonirix, dit is erg gevaarlijk voor kinderen onder de 3 jaar.quote:Op zondag 19 september 2004 17:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
In Luuf voor babies zit o.a. kamfer en dat is erg gevaarlijk voor kinderen onder de 2 jaar. Ik heb dit ooit al in een ander topic gepost. Kijken of ik het nog kan vinden.
Middelen met menthol zijn trouwens ook af te raden.
Wat bij Indy de laatste keer goed heeft geholpen is Nissikind van VSM. (ben niet 100% zeker van de naam)
*vist potje weer uit prullenbak*quote:Op zondag 19 september 2004 17:40 schreef rashudo het volgende:
[..]
In Nissikind zit de stof rubonirix, dit is erg gevaarlijk voor kinderen onder de 3 jaar.
Wat ik hiermee wil zeggen is.. voor Tinkepink, het is handiger als je bv een bron vermeld bij zulke opmerkingen. Voor de rest van de mensen hiero, geloof niet meteen wat iedereen zegt maar kijk zelf ook na of het wel klopt.
Dat is precies de reden dat ik op zoek ben naar mijn vorige post hierover. Ik heb dit namelijk van een aantal medische sites. En dat was er niet een, maar waren er meerdere.quote:Op zondag 19 september 2004 17:40 schreef rashudo het volgende:
[..]
In Nissikind zit de stof rubonirix, dit is erg gevaarlijk voor kinderen onder de 3 jaar.
Wat ik hiermee wil zeggen is.. voor Tinkepink, het is handiger als je bv een bron vermeld bij zulke opmerkingen. Voor de rest van de mensen hiero, geloof niet meteen wat iedereen zegt maar kijk zelf ook na of het wel klopt.
Tinkepink je tweede linkje (Medlook) doet het niet..quote:Op zondag 19 september 2004 18:47 schreef Tinkepink het volgende:
De posts waar ik het over heb staan in het topic Swets vs Bloem.
Ik schreef daar o.a.:
Van http://www.kring-apotheek.nl/zz/mainzz40.html
......en producten als menthol of kamfer kunnen, bij kinderen tot twee jaar leiden tot zeer ernstige benauwdheidklachten.
Van: https://www.medlook.nl/en(...)ctname=Otrivin%C2%AE
De producten met menthol zijn niet geschikt voor kinderen onder de 12 jaar. Menthol kan vooral bij kinderen overgevoeligheids-reacties met acute ademhalings-problemen teweeg brengen.
Gebruik voor kinderen bij voorkeur uitsluitend fysiologisch zout. Het smeren of indruppelen met menthol of kamfer bevattende producten kan bij jonge kinderen acute ademhalings-problemen teweeg brengen ('glottis kramp').
Oh, dat is balen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat alles nog gewoon zou werken.quote:Op zondag 19 september 2004 19:31 schreef Jonnetje het volgende:
Tinkepink je tweede linkje (Medlook) doet het niet..
Sorry Tinkepink, dat stofje van nissikind was iets wat ik verzonnen had, om te illustreren dat iedereen wel wat kan verzinnen, alleen dat kwam niet zo duidelijk over blijkbaarquote:Op zondag 19 september 2004 18:38 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat is precies de reden dat ik op zoek ben naar mijn vorige post hierover. Ik heb dit namelijk van een aantal medische sites. En dat was er niet een, maar waren er meerdere.
Van Nissikind wist ik het overigens niet.
Tinkepink werpt potje Nissinkind in vuilinisbak
*mikt Luuf weer in de prullenbak*quote:Op maandag 20 september 2004 01:27 schreef rashudo het volgende:
[..]
Sorry Tinkepink, dat stofje van nissikind was iets wat ik verzonnen had, om te illustreren dat iedereen wel wat kan verzinnen, alleen dat kwam niet zo duidelijk over blijkbaarIk weet niets van nissikind. Nu je wel bronnen hebt aangehaald is het een stuk geloofwaardiger dat kamfer en menthol inderdaad schadelijk zijn.
Het is gewoon belangrijk dat je voor je kind dit soort dingen uitzoekt, en niet iedereen zomaar gelooft.. Dus je moet niet denken "ik haal dat potje weer uit de prullenbak", maar je moet denken, laat ik eens op betrouwbare internetsites zoeken, of laat ik het eens aan een arts vragen..
Ik voel me wel erg betweterig nu..
Ik heb overigens net even de verpakking van Nisykind erbij gepakt, en in de tabletjes die ik heb zit het NIET. Of het heeft een andere naam. Weet je toevallig de latijnse naam voor dat stofje?quote:Op zondag 19 september 2004 17:40 schreef rashudo het volgende:
[..]
Hier zit dus wel menthol in. Gebruik dus op eigen risico.quote:Op zondag 19 september 2004 19:21 schreef poemojn het volgende:
Vanaf 3 maanden kunnen ze ook in bad met als badschuim Natusan Easy Breath (¤ 3,79 bij Kruidvat), dit zou moeten helpen tegen een verstopte neus (er is eucalyptus en rozemarijn toegevoegd).
*duikt kast in*quote:Op maandag 20 september 2004 11:18 schreef Jonnetje het volgende:
Vicks Babybalsem
Verzachtende balsem voor baby's vanaf 3 maanden.
Bevat Aloë Vera en essentiële oliën van Eucalyptus, Lavendel en Rozemarijn.
Ingrediënten:
Petrolatum, Eucalyptus Globulus, Rosmarinus Officinalis, Cocos Nucifera, Paraffinum Liquidum, Aloe Barbadensis, Lavendula Angustifolia.
[afbeelding]
(Als ik het dus goed heb zitten hier dus geen schadelijke stoffen in..)
Waar die blije baby dozen wel niet goed voor zijn...quote:Op maandag 20 september 2004 12:30 schreef Luckepuk het volgende:
[..]
*duikt kast in*
*komt blij weer terug*
Die hebben we ook in huis!! (hehe, eindelijk iets wat ik niet weg hoef te gooien!)
quote:Op maandag 20 september 2004 13:22 schreef Jonnetje het volgende:
[..]
Waar die blije baby dozen wel niet goed voor zijn...(komt dat blikje van mij uit
)
Waarom nou toch allemaal die smeerseltjes,quote:Op maandag 20 september 2004 11:56 schreef poemojn het volgende:
[..]
Hier zit dus wel menthol in. Gebruik dus op eigen risico.
Ik snij ze altijd op het kamertje zelf, zodat de eerste sterke uiengeur daar blijft hangen.quote:Op maandag 20 september 2004 13:32 schreef yvonne het volgende:
[..]
Waarom nou toch allemaal die smeerseltjes,
een opengesneden ui werkt perfect,
perfect gewoon..
Ik smeer helemaal niks, omdat het de luchtpijn kan prikkelen en ze daardoor kriebelhoest kunnen krijgen, of erger, het benauwd kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 21 september 2004 10:12 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Heb gister voor het eerst de vicks balsem geprobeerd maar heb een beetje op haar slaapzak gesmeerd zodat ze het in ademd maar niet op haar huid die is zo gevoelig.
Hoe doen jullie dat.
Hmmmm....quote:Op dinsdag 21 september 2004 10:19 schreef Rewimo het volgende:
Fijn dat het weer wat beter gaat TootKijk uit dat je niet met wagen en plu en al weg waait
Moussy waar kan ik daar iets over vinden weet jij dat?quote:Op dinsdag 21 september 2004 10:14 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik smeer helemaal niks, omdat het de luchtpijn kan prikkelen en ze daardoor kriebelhoest kunnen krijgen, of erger, het benauwd kunnen krijgen.
En het gekke is dat wij dat hier krijgen als er een ui staat..quote:Op dinsdag 21 september 2004 10:14 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik smeer helemaal niks, omdat het de luchtpijn kan prikkelen en ze daardoor kriebelhoest kunnen krijgen, of erger, het benauwd kunnen krijgen.
Ik kreeg het net van dat brandertje met olie, Cas heeft er dan volgens mij ook last van, dus die was snel weer uit.quote:Op dinsdag 21 september 2004 11:35 schreef Jonnetje het volgende:
[..]
En het gekke is dat wij dat hier krijgen als er een ui staat..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |