Jeroen is van het type bijna zoutloos...
Dus voor hem is alles al snel erg zout!
Zelf vind ik dat dus ook erg mee vallen , maar zijn uitleg is dus als volgt.
Je gebruikt teveel zout , dit zorgt ervoor dat het door bepaalde moleculen in je lichaam word vast gehouden en niet daar komt waar het zou moeten zijn....
Dus minder zout houd in dat het vocht naar de plekken kan waar het moet zijn....
Het zal wel allemaal... maar ik ga toch echt niet zoutloos eten tenzij de gyn tegen mij zegt dat ik moet voor de kleine.
Verder moet ik zeggen dat ik helemaal niet lekker in mijn vel zit door dit nieuws en van binnen doods en doods bang ben. Bang om te horen te krijgen dat alles niet in orde is en gaat komen.
Bang voor wat komen gaat en de onzekerheid die ik nu heb en bang om mijn kleintje te verliezen.
En juist voor dat kleintje doe je nu dus erg veel , dus moet ik 4 liter drinken? Dan doe ik dat....
Maakt me echt niets uit! (Al kost het me wel moeite hoor!).
Jeroen zei ook meteen toen ik naar de wc moest , dat ik dat juist niet moest doen...
Tja duh... moet ik dan maar in mijn broek plassen???
![]()
Online heb ik gevraagd wat ik kan verwachten als het woensdag nou niet verbeterd is "Verlies ik dan mijn baby? Of word ik dan misschien opgenomen? Is het schadelijk voor mijn kindje?"
Maar hier kreeg ik ook maar een vaag antwoord;
"Mogelijkheden: 1. Gebroken vliezen. 2. Kindje kan niet plassen (soms zie je dat bij jongetjes als er een klepje onderin de blaas zit,of als de nieren niet goed zijn aangelegd (was de blaas te zien?) 3. Minder vruchtwater door een slecht werkende placenta. Helaas zit er dus weinig anders op dan de echo afwachten."
Misschien ga ik morgen gewoon nog even bellen met het ziekenhuis om mijn vragen te stellen.