Ach, misschien in deel 4.quote:Op maandag 20 september 2004 01:11 schreef Cynix ® het volgende:
Het zou trouwens zéér bijzonder zijn als wij in 3 topics het mysterie waar iemand 20 jaar mee bezig is geweest, en waar wellicht 1000-en IT-ers al jaren naar zoeken, even kunnen oplossen.
quote:Op maandag 20 september 2004 01:13 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
[..]
Dat klinkt als MPEG compressie, daar wordt het beeld in blokjes opgedeeld. De blokjes worden diagonaal gescanned, door een low-pass filter gehaald om de datasnelheid te verminderen (kleur lager dan helderheid) en blokjes die veel opelkaar lijken worden samengevoegd. Er wordt zelfs geanalyseerd of er blokjes verschuiven van het ene frame naar het andere (voor bewegende objecten of achtergronden).
Verder sla je natuurlijk alleen maar de verschillen tussen twee frames op, waarbij je bij grote verschillen het hele beeld codeert om niet al teveel zooi in het beeld te krijgen.
MPEG1 was ook maar iets van 320x240 pixels, 25fps met een beperkte hoeveelheid kleur (delta YUV 422 waarschijnlijk, 8 bits per pixel).
quote:Op maandag 20 september 2004 00:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat ik het nog eens een keer met SCH eens zou zijn![]()
* SCH Bookmarked
Ik meen dat ie ze eigen chippies liet maken. Mss heeft ie een vorm van compressie bedacht en hij geloofde erin. Vervolgens heeft ie het in hardware uitgevoerd met veel parallele chips. Zijn uitspraken "je moet het niet met huidige hardware enzo vergelijken" komen mss voort uit het feit dat ie brilliant dacht te zijn door parallel te werken. Tjaquote:Op maandag 20 september 2004 02:48 schreef Nuoro het volgende:
En dat was genoeg om eind jaren '90 een film zo snel te coderen? Hmmm, heb je misschien ook voorbeelden van zulke hardware?
Je hebt jezelf zojuist onsterfelijk gemaakt. You really are a funny guyquote:Op maandag 20 september 2004 11:44 schreef SCH het volgende:
Verder valt het me altijd weer op hoe ontzettend conservatief veel wetenschappers zijn.
Ah, jouw interpretatie. En er is nog helemaal niks gebleken, dus men heeft alle reden om wantrouwend te zijn. Stel je voor dat als iemand wat ontdekt, dat dat zonder een kritische blik voor waar aangenomen zou worden - zou een mooie boel worden, dus wees maar blij dat wetenschappers wantrouwend zijn tegenover zulke 'revolutionaire' vindingen.quote:Ik interpreteer dat als angst, het bijna obsessief vast houden aan datgene wat ze begrijpen. Alsof het bedreigend is als er iets nieuws wordt ontdekt of 1 van de wetten niet helemaal blijkt te kloppen.
Beetje flauw om dat met een koddige en onzinnige one-liner af te doen want de uitspraak dat veel wetenschappers nogal behoudend zijn, is nou niet echt heel gedurfd of revolutionair.quote:Op maandag 20 september 2004 12:05 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Je hebt jezelf zojuist onsterfelijk gemaakt. You really are a funny guy
Heb ik dan gezegd dat het verboden is om wantrouwend te zijn? Daar lijkt me ook alle reden toe. Maar sommigen, jij voorop, gaan veel verder en stellen dat het absolute onzin is en menen mensen die daar iets genuanceerder over denken, belachelijk te moeten maken. Dat maakt mij nou weer wantrouwend, vandaar mijn opmerking over het conservatisme.quote:Ah, jouw interpretatie. En er is nog helemaal niks gebleken, dus men heeft alle reden om wantrouwend te zijn. Stel je voor dat als iemand wat ontdekt, dat dat zonder een kritische blik voor waar aangenomen zou worden - zou een mooie boel worden, dus wees maar blij dat wetenschappers wantrouwend zijn tegenover zulke 'revolutionaire' vindingen.
Mss heeft sloot wel iets nieuws bedacht maar wat hij claimde over compressie/decodering kunnen we rustig uitsluiten. Dat er zo tegen uitvinders wordt aangekeken komt omdat ze vaak dingen beweren die onzin zijnquote:Op maandag 20 september 2004 12:14 schreef SCH het volgende:
Het wordt nogal eens als bedreigend ervaren als er iets nieuws wordt uitgevonden. Dat is in de wetenschap in het verleden altijd al zo geweest: uitvinders werden bijna zonder uitzondering voor gek verklaard. En het kan heel goed zijn dat hier een hoax gaande is maar dat is niet op voorhand duidelijk.
Klopt, maar jij bracht het in de context van "ik vind het flauw dat men zo kritisch reageert". Terwijl wetenschap juist gebaat is bij een kritische blik. Dat filtert namelijk de onzin uit de echte ontdekkingen.quote:Op maandag 20 september 2004 12:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Beetje flauw om dat met een koddige en onzinnige one-liner af te doen want de uitspraak dat veel wetenschappers nogal behoudend zijn, is nou niet echt heel gedurfd of revolutionair.
Klopt, ik vind het ook onzin.quote:[..]
Heb ik dan gezegd dat het verboden is om wantrouwend te zijn? Daar lijkt me ook alle reden toe. Maar sommigen, jij voorop, gaan veel verder en stellen dat het absolute onzin is en menen mensen die daar iets genuanceerder over denken, belachelijk te moeten maken. Dat maakt mij nou weer wantrouwend, vandaar mijn opmerking over het conservatisme.
Ja, maar het verschil is dat bij al die echte uitvindingen er geen speld tussen te krijgen was waarom het niet zou kunnen. En dat is hier wel even anders.quote:Het wordt nogal eens als bedreigend ervaren als er iets nieuws wordt uitgevonden. Dat is in de wetenschap in het verleden altijd al zo geweest: uitvinders werden bijna zonder uitzondering voor gek verklaard. En het kan heel goed zijn dat hier een hoax gaande is maar dat is niet op voorhand duidelijk.
Ik vind het helemaal niet flauw dat men kritisch reageert maar wel raar dat de mensen die dit niet meteen afwijzen bijkans voor gek worden verklaard.quote:Op maandag 20 september 2004 12:37 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Klopt, maar jij bracht het in de context van "ik vind het flauw dat men zo kritisch reageert". Terwijl wetenschap juist gebaat is bij een kritische blik. Dat filtert namelijk de onzin uit de echte ontdekkingen.
En dan vind ik het op mijn beurt vreemd dat je er niet alles van wil weten voordat je tot die conclusie komt.quote:Klopt, ik vind het ook onzin.
Dat is niet waar hoor. Er zijn zoveel uitvindingen geweest die aanvankelijk ook onzin leken en niet serieus werden genomen en pas na lange tijd een voet aan de grond kregen.quote:Ja, maar het verschil is dat bij al die echte uitvindingen er geen speld tussen te krijgen was waarom het niet zou kunnen. En dat is hier wel even anders.
Mooi interview iddquote:Op maandag 20 september 2004 08:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Leuk interview met iemand die er echt verstand van heeft, die er geen spaan van heel laat.
Laat ik zeggen dat ik wat gepassioneerdere posts typ als mensen dingen zeggen als "je hebt het boek niet gelezen, dus de rest van je betoog is waardeloos"...quote:Op maandag 20 september 2004 12:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet flauw dat men kritisch reageert maar wel raar dat de mensen die dit niet meteen afwijzen bijkans voor gek worden verklaard.
Noem mij 1 wiskundige stelling waarvan eerst is aangetoond dat het niet waar kon zijn, en waarvan later het tegendeel is bewezen.quote:[..]
Dat is niet waar hoor. Er zijn zoveel uitvindingen geweest die aanvankelijk ook onzin leken en niet serieus werden genomen en pas na lange tijd een voet aan de grond kregen.
Klopt, dat is een manier om het probleem te karakteriseren.quote:Op maandag 20 september 2004 13:06 schreef Kaalhei het volgende:
Het hele probleem komt er in principe op het volgende neer: Er is een persoon die met een aan- en uitknop een keer een (1) keuze kan maken. Als hij dan naar een restaurant gaat waar hij kan kiezen uit 50 gerechten, dan kan hij dat niet doen door een (1) keer booleaans te kiezen.
Mooie termen om de werkelijkheid te verbloemen?quote:Op maandag 20 september 2004 14:25 schreef Redux het volgende:
Goed uitgelegd!
Wat moet ik me er bij voorstellen als van sloot roept dat hij geen compressie gebruikt?
Ik heb die PDF eens even rustig doorgelezen en je hebt gelijk. MPEG is veel geavanceerder dan het Sloot systeem. Verschil is dat Sloot van tevoren alle mogelijke soorten beeldblokken, bloklijnen en beelden op wil slaan, terwijl die bij MPEG 'meegeleverd' worden in de datastream.quote:Op maandag 20 september 2004 10:29 schreef HenryHill het volgende:
![]()
Zal ik jou eens wat vertellen? Jij hebt zojuist een systeem omschreven wat dubbel zo geavanceerd is als wat Sloot had bedacht volgens http://www.debroncode.nl/files/registratie_vinding.pdf.
Kan je nagaan hoe 'geavanceerd'.
Enig idee waarom al die topmensen (banken uitgezonderd) erin getrapt zijn gezien het feit je met een beetje technisch inzicht zijn ideeen kunt verwerpen ?quote:Op maandag 20 september 2004 14:35 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Zijn ideeën zijn niet uniek en kunnen door iedereen met een beetje technisch inzicht bedacht en verworpen worden.
Ik heb in dit topic al een paar keer als verklaring gehoord: dat was de tijdsgeest. De internethype was op volle toeren, mensen pompten geld in allerlei slecht uitgewerkte plannen in de verwachting dat het zich dubbel en dwars terug zou betalen.quote:Op maandag 20 september 2004 14:48 schreef Redux het volgende:
[..]
Enig idee waarom al die topmensen (banken uitgezonderd) erin getrapt zijn gezien het feit je met een beetje technisch inzicht zijn ideeen kunt verwerpen ?
Heb jij enig idee hoe de wetenschap inmekaar zit, en hoe arrogant en trots deze mensen zijn? Wat als jij een eindscripte schrijft voor bijvoorbeeld een dokters opleidingen, en deze wordt "gekeurd" door professoren die niet in de bronnenlijst staat, reken maar dat jij het niet haalt.quote:Op maandag 20 september 2004 08:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Leuk interview met iemand die er echt verstand van heeft, die er geen spaan van heel laat.
Persoonlijk vind ik die verklaring te kort door de bocht.quote:Op maandag 20 september 2004 15:02 schreef HenryHill het volgende:
Ik heb in dit topic al een paar keer als verklaring gehoord: dat was de tijdsgeest. De internethype was op volle toeren, mensen pompten geld in allerlei slecht uitgewerkte plannen in de verwachting dat het zich dubbel en dwars terug zou betalen.
Lijkt me een redelijk logische verklaring.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |