Dan moeten die claims nog wel worden toegewezen en het is maar zeer de vraag of dat zal gebeuren.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 23:01 schreef Koos Voos het volgende:
Als de FNV alle schadeclaims moet gaan betalen kunnen ze Lodewijk zijn topsalaris met chaffeur niet meer betalen..
(en er komen claims... uit onverwachte hoek)
Hij heeft wel iets van een leider die verantwoording neemt. Hij is echter wat minder nadrukkelijk aanwezig, laat zich nimmer in uniform zien, leeft al jaren met zijn gezin, is niet militairistisch aangelegd, kan uitstekend omgaan met weerwoord en draagt sporen van meer opleiding en algemene ontwikkeling dan het subject waarmee je hem vergelijkt.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 23:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet. En aangezien jij het niet uitlegt en andere posts van dit soort strekking laat staan, heb je een domme vergissing begaan. Haal eerst de Molukse posts maar weg. Anders kan je hier ook gewoon op reageren - dat wil je toch zo graag.
Is het je wel eens opgevallen dat Maxime Verhagen verdacht veel trekjes heeft van Mussolini, de manier waarop hij door de kamer marcheert en zijn vingertje gebruikt.
Ik heb vandaag nog even het stakingsrecht en de jurisprudentie hierover doorgenomen en het blijkt dat het alleen is toegestaan in een conflict tussen werkgever en werknemer/vakbond. Aangezien het gaat om demonstraties tegen het kabinet is het stakingsrecht niet van toepassing. Het argument dat de overheid voor 100% eigenaar is van de NS geldt niet, omdat er een scheiding is tussen bestuur en eigendom. Bovendien is er jurisprudentie aangaande stakingen in het OV die te grote schade aan de mij. opleverden die verboden zijn.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 23:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan moeten die claims nog wel worden toegewezen en het is maar zeer de vraag of dat zal gebeuren.
Het is een ridicule vergelijking maar de moderators hebben besloten dat dit de nieuwe standaard wordt. Jeltje van NIeuwenhoven voor dom en lelijk uitschelden en Lodewijk de Waal met een moordenaar vergelijken, dan is deze opmerking over Maxime nog uiterst mild.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 23:14 schreef sjun het volgende:
[..]
Hij heeft wel iets van een leider die verantwoording neemt. Hij is echter wat minder nadrukkelijk aanwezig, laat zich nimmer in uniform zien, leeft al jaren met zijn gezin, is niet militairistisch aangelegd, kan uitstekend omgaan met weerwoord en draagt sporen van meer opleiding en algemene ontwikkeling dan het subject waarmee je hem vergelijkt.
Al een voortzetting van de carrière bij de Story overwogen?
Toch moeten we nog maar zien of er echt veel claims komen. Er is zoveel goodwill voor de stakingen dat bedrijven misschien wel uitkijken en bovendien is je argumentatie niet waterdicht. Het is namelijk zeer aannemelijk te maken dat er ook tegen de werkgevers wordt geprotesteerd die achter het kabinetsbeleid staan. Er wordt geprotesteerd tegen het kabinetsbeleid - dat beleid wordt door meerdere partijen gedragen en verdedigd waaronder MKB en VNO/NCW - al deze acties zijn ook een oproep aan hen om een verstandiger koers te gaan varen.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 23:16 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ik heb vandaag nog even het stakingsrecht en de jurisprudentie hierover doorgenomen en het blijkt dat het alleen is toegestaan in een conflict tussen werkgever en werknemer/vakbond. Aangezien het gaat om demonstraties tegen het kabinet is het stakingsrecht niet van toepassing. Het argument dat de overheid voor 100% eigenaar is van de NS geldt niet, omdat er een scheiding is tussen bestuur en eigendom. Bovendien is er jurisprudentie aangaande stakingen in het OV die te grote schade aan de mij. opleverden die verboden zijn.
Balkenende heeft het ritueel dat Jeltje hier vandaag onderging meermaals ondergaan. Toen hoorde ik je niet.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 23:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is een ridicule vergelijking maar de moderators hebben besloten dat dit de nieuwe standaard wordt. Jeltje van NIeuwenhoven voor dom en lelijk uitschelden en Lodewijk de Waal met een moordenaar vergelijken, dan is deze opmerking over Maxime nog uiterst mild.
En nu hoor je me wel.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 23:23 schreef sjun het volgende:
Balkenende heeft het ritueel dat Jeltje hier vandaag onderging meermaals ondergaan. Toen hoorde ik je niet.
Dat laatste.quote:Waar is Lodewijk de Waal met een moordenaar vergeleken en waar werd met die vergelijking ingestemd? (Of handelt het hier om de toeschrijving aan Monidique?)
Ik hoop dat de rechtsprekende macht zijn of haar licht erover mag laten schijnen. We kunnen er veel over zeggen en zwijgen, maar de rechter kan er een beter oordeel over geven. Ik hoop uiteraard dat een van de werkgevers iig een proefproces wil starten. Misschien dat een burger het trouwens ook kan, dat zou ook wel aardig zijn.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 23:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Toch moeten we nog maar zien of er echt veel claims komen. Er is zoveel goodwill voor de stakingen dat bedrijven misschien wel uitkijken en bovendien is je argumentatie niet waterdicht. Het is namelijk zeer aannemelijk te maken dat er ook tegen de werkgevers wordt geprotesteerd die achter het kabinetsbeleid staan. Er wordt geprotesteerd tegen het kabinetsbeleid - dat beleid wordt door meerdere partijen gedragen en verdedigd waaronder MKB en VNO/NCW - al deze acties zijn ook een oproep aan hen om een verstandiger koers te gaan varen.
Er zijn ook wel wat claims ingecalculeerd, dat is geen enkel probleem.
Dat is toch wel eerder gebeurd? Ik zou het ook toejuichen alhoewel ik denk dat de schade wel wat meevalt. Ik vind het nogal een slappe actie eerlijk gezegd, het is allemaal weer zo polderig en georganiseerd. In andere landen gaat de boel dan tenminste ook echt platquote:Op woensdag 13 oktober 2004 23:26 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ik hoop dat de rechtsprekende macht zijn of haar licht erover mag laten schijnen. We kunnen er veel over zeggen en zwijgen, maar de rechter kan er een beter oordeel over geven. Ik hoop uiteraard dat een van de werkgevers iig een proefproces wil starten. Misschien dat een burger het trouwens ook kan, dat zou ook wel aardig zijn.
Over het algemeen hebben lange stakingen niet het gewenste effecten. Hoe de vork precies in de steel zat zoek ik wel eens op als ik nuchter ben. Een goed voorbeeld van een lange staking die niet het gewenste effect had in de recente historie is de staking van IG metal in Duitsland.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 23:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is toch wel eerder gebeurd? Ik zou het ook toejuichen alhoewel ik denk dat de schade wel wat meevalt. Ik vind het nogal een slappe actie eerlijk gezegd, het is allemaal weer zo polderig en georganiseerd. In andere landen gaat de boel dan tenminste ook echt plat![]()
Ik ga slapen, mag ik links liggen?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 23:35 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Over het algemeen hebben lange stakingen niet het gewenste effecten. Hoe de vork precies in de steel zat zoek ik wel eens op als ik nuchter ben. Een goed voorbeeld van een lange staking die niet het gewenste effect had in de recente historie is de staking van IG metal in Duitsland.
Natuurlijk poeperd. Ik ga echter voor mijn principes en ik ga zo extreem rechts liggen dat ik mijn tentje in de oprit ga opzetten. Kom je mij morgen wel een jusje en een croissantje brengen, lieverd?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 23:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ga slapen, mag ik links liggen?![]()
Zeker nog niet zo lang op Fok?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 00:45 schreef Herr_Ratt het volgende:
Waarom worden er eigenlijk alleen maar Rechtse mensen gedisst, geDDOS't en films over gemaakt??
Waarmee? Dat de treinen niet rijden? Als dát al een reden tot felicitatie is, dan kan de NS wel heel vaak per jaar felicitaties in ontvangst nemen.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 08:14 schreef SCH het volgende:
Gefeliciteerd Lodewijk
Een nu al geslaagde actie.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 08:19 schreef Lithion het volgende:
[..]
Waarmee?
Hier is collectief (afdeling van +/- 30 man) de opzegging van het lidmaatschap FNV zojuist doorgefaxt naar die proletenclub. En ik geloof zo dat we niet de enige zijn. Gefeliciteerd Lodewijk!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 08:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Een nu al geslaagde actie.
Waar bestaat de succesfactor uit dan?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 08:24 schreef SCH het volgende:
Een nu al geslaagde actie.
Leve het kabinet roepen en verder je bek houwe, stoer hoor.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 08:47 schreef Lithion het volgende:
"Actie!" roepen en vervolgens het werk neerleggen. Oh, de zalige ironie!.
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 08:48 schreef SCH het volgende:
Leve het kabinet roepen en verder je bek houwe, stoer hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |