abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22214258
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:01 schreef Tup het volgende:

[..]

Lekker makkelijk om niet protesterenden in het hokje van "eens met beleid" te stoppen. Stelselmatig wordt elke peiling die verschijnt afgeschilderd als een waardelozen vragenlijst met tendentieuze vragen. Ik vraag me dan af hoe "het volk" kan laten zien dat ze het echt niet eens is met de wijze waarop de maatregelen worden ingevuld, niet de doelstellingen. Welk " bewijs" ook aangeleverd wordt, de politiek laat in alle opzichten merken dat -ingegeven door een mandaat van twee jaar geleden- ze NIET wil luisteren naar tegenargumenten. Degenen die ze aanvoeren hebben altijd "een verborgen agenda", " weten niet waar ze het over hebben", "worden gehersenspoeld door beroepsdemonstranten" enz...Het wordt tijd dat het kabinet -al zouden ze overtuigd zijn van hun gelijk- WEL gaat luisteren.
"Het volk" vindt dat de regering het goed doet, er is immers een meerderheid in de Staten Generaal. De opiniepeilingen zeggen niks, ze geven enkel het populisme aan.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  zondag 26 september 2004 @ 16:13:27 #102
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22216123
quote:
Op zondag 26 september 2004 13:45 schreef Yosomite het volgende:
De individuen hier in dit topic met een arbeidscontract, die een grote mond hebben, zouden geen schijn van kans hebben indien zij alleen zouden moeten onderhandelen met het bedrijf om de jaarlijkse verbetering van arbeidsvoorwaarden te krijgen. Het idee van samen ben je sterker aan de onderhandelingstafel is hier veranderd in de drogredenatie dat het individu beter zijn arbeidsvoorwaarden kan vastleggen.
Onderbouwing? Bewijs?
quote:
Voor de meeste werkplekken geldt nog steeds: voor jou tien anderen.
Dan en slechts dan als er geen krapte op de arbeidsmarkt is.
quote:
Gelukkig zijn de vakbonden voldoende socaal denkend om de (ver)dwalenden onder hun hoede te nemen om ook voor hen zo goed mogelijke arbeidsvoorwaarden te krijgen.
Ha! De wij-linkse-regenten-weten-het-beter-voor-het-domme-volk mentaliteit. De meest obscene vorm van ongewilde bevoogding, getverderie.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_22216163
quote:
Op zondag 26 september 2004 14:26 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

"Het volk" vindt dat de regering het goed doet, er is immers een meerderheid in de Staten Generaal. De opiniepeilingen zeggen niks, ze geven enkel het populisme aan.
Nou ja, het volk vindt officiëel, via de parlementaire manier, inderdaad dat de regering het goed doet. Maar in de praktijk hoeft en zal dat echter niet kloppen. Voor de rest heb je natuurlijk gelijk: opiniepeilingen zijn waardeloos.
  maandag 27 september 2004 @ 08:49:56 #104
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22230512
quote:
Op zondag 26 september 2004 13:45 schreef Yosomite het volgende:
Het is altijd jammer te moeten constateren dat de vakbonden (en hun aanhangers) moeten onderhandelen over de jaarlijkse loonstijgingen, secundaire arbeidsvoorwaarden e.d. terwijl zij zo weinig steun krijgen van de werkende bevolking.
Wellicht handelt die bevolking gewoon de eigen arbeidsvoorwaarden af of wenst deze zich anderszins geheel niet door een club als het FNV te laten vertegenwoordigen. Het FNV heeft dit ook door en werpt zich daarom uit arren moede maar op als vertegenwoordiger van het niet werkende deel van de natie. Niets mis mee zolang het geen maatschappelijk hospitalisatiesyndroom bevordert en je zorgt voor politieke mandaten door je clubje om te vormen tot een partij.
quote:
De individuen hier in dit topic met een arbeidscontract, die een grote mond hebben, zouden geen schijn van kans hebben indien zij alleen zouden moeten onderhandelen met het bedrijf om de jaarlijkse verbetering van arbeidsvoorwaarden te krijgen.
De jaarlijkse verbetering moet ergens van worden betaald. De rekening voor die verbeteringen licht hem in de groei van het aantal baanlozen. Mensen die hun dankzij bondsonderhandelingen gestegen arbeidskosten niet langer kunnen terugverdienen blijven daarbij aan de kant staan.
quote:
Het idee van samen ben je sterker aan de onderhandelingstafel is hier veranderd in de drogredenatie dat het individu beter zijn arbeidsvoorwaarden kan vastleggen.
Zolang je je al onderhandelaar begeeft binnen het redelijke en billijke heb je gelijk. Als je jezelf overschreeut en consequent een te grote broek aandoet neemt men jou en je statements niet meer serieeus. Men heeft wat beters te doen dan het voeren van zinloos overleg. In die situatie bevindt zich nu het FNV.
quote:
Voor de meeste werkplekken geldt nog steeds: voor jou tien anderen.
Zij het niet dat vooral werk genererende kleine zelfstadnigen nauwelijks van niet-functionerend personeel afkunnen dat nogals eens misbruik maakt van de ziektewet ten koste van de bedrijfsvoering van deze zelfstandige. Soms lijkt het er wel eens op dat bonden als de FNV de koppeling tussen rechten en plichten wel erg selectief toepassen.
quote:
Gelukkig zijn de vakbonden voldoende socaal denkend om de (ver)dwalenden onder hun hoede te nemen om ook voor hen zo goed mogelijke arbeidsvoorwaarden te krijgen.
Sociaal denken is niet zo moeilijk als je de rekening van de neveneffecten consequent bij een ander kunt droppen. Evenwichtige arbeidsvoorwaarden langs een lijn van dubbele solidariteit leveren op lange termijn meer stabiliteit en zekerheid. Een werkgever snapt dit, de bond lijkt deze weg al even kwijt te zijn met als gevolg dat zij aan de kant komt te staan.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_22231903

...
pi_22231916
Fantastisch succes wederom vandaag, de critici staan met hun bek vol tanden
pi_22231970
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:55 schreef SCH het volgende:
Daar het OV in Adam plat te leggen?
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  maandag 27 september 2004 @ 11:08:21 #108
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22232094
quote:
Ik zou het opvallender hebben gevonden wanneer het GVB eens een keer niet gestaakt had.
pi_22232151
quote:
Chaos rond Amsterdam blijft uit

AMSTERDAM - Het openbaar vervoer in Amsterdam staakt. Trams, bussen en metro's niet rijden. Ook de pontjes in de hoofdstad varen niet. De aangekondigde staking begon maandagochtend om 03.00 uur en duurt tot en met maandagavond 24.00 uur. Ondanks de staking is het op de wegen rond Amsterdam niet drukker dan anders. Er staan geen buitengewone files. Alleen bij de IJ-tunnel is het drukker. Omdat de pont over het IJ niet vaart, is een buis van de tunnel voor auto's gesloten. Daar kunnen nu fietsers en voetgangers doorheen.
pi_22232165
Precies, Koos - wat ik zeg. Geen chaos, geen boze mensen - gewoon een goed georganiseerde en geslaagde actie!!!
  maandag 27 september 2004 @ 11:17:47 #111
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22232236
quote:
Op maandag 27 september 2004 11:13 schreef SCH het volgende:
Precies, Koos - wat ik zeg. Geen chaos, geen boze mensen - gewoon een goed georganiseerde en geslaagde actie!!!
Conclusie: dat GVB is eigenlijk overbodig?
pi_22232247
quote:
Op maandag 27 september 2004 11:17 schreef freako het volgende:

[..]

Conclusie: dat GVB is eigenlijk overbodig?
pi_22233143
quote:
Op maandag 27 september 2004 11:13 schreef SCH het volgende:
Wat betreft je opmerking dat ' er geen boze mensen ' zijn, kijk voor de lol eens op de website van het FNV.

Er zijn heel veel werkende mensen in Nederland die de Waal wel kunnen villen... en als ik zo de live beelden (rtl5) bekijk van de stakers, dan zie je toch wel dat het juist het onderste segment van de samenleving een beetje carnaval loopt te vieren..
  maandag 27 september 2004 @ 12:08:38 #114
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22233182
Belachelijk weer dat mensen die keihard getroffen worden hun stem laten horen
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_22233326
quote:
Op maandag 27 september 2004 12:08 schreef Posdnous het volgende:
Belachelijk weer dat mensen die keihard getroffen worden hun stem laten horen
ach gossie.. ter meerdere glorie van het EGO van de Waal, die straks netjes door zijn chauffeur wordt thuisgebracht.
  maandag 27 september 2004 @ 12:18:39 #116
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22233386
quote:
Op maandag 27 september 2004 12:15 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

ach gossie.. ter meerdere glorie van het EGO van de Waal, die straks netjes door zijn chauffeur wordt thuisgebracht.
Wat jij wil jongen
pi_22233441
quote:
Op maandag 27 september 2004 12:18 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Wat jij wil jongen
veel plezier met je FNV vlaggetje ..
  FOK!fotograaf maandag 27 september 2004 @ 12:37:23 #118
18921 freud
Who's John Galt?
pi_22233740
quote:
Op maandag 27 september 2004 12:06 schreef Koos Voos het volgende:
Wat betreft je opmerking dat ' er geen boze mensen ' zijn, kijk voor de lol eens op de website van het FNV.

Er zijn heel veel werkende mensen in Nederland die de Waal wel kunnen villen... en als ik zo de live beelden (rtl5) bekijk van de stakers, dan zie je toch wel dat het juist het onderste segment van de samenleving een beetje carnaval loopt te vieren..
Waarom denk je dat staken uberhaupt nog zo populair is... Gewoon een dagje uit voor die mensen! En zo'n de Waal maar schreeuwen dat werken zo vervelend en zwaar is... Als je niet je huisige werk wil doen tot je 65e, dan moet je zelf moeite doen om een andere baan te krijgen. Ik heb geen zin om me helemaal in het zweet te werken voor die bejaarde baby boom straks. Het stelsel is niet in evenwicht, en elke maatregel om enigzins dat evenwicht te herstellen, juich ik toe.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 27 september 2004 @ 12:40:49 #119
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22233808
quote:
Op maandag 27 september 2004 12:37 schreef freud het volgende:

[..]

Waarom denk je dat staken uberhaupt nog zo populair is... Gewoon een dagje uit voor die mensen! En zo'n de Waal maar schreeuwen dat werken zo vervelend en zwaar is... Als je niet je huisige werk wil doen tot je 65e, dan moet je zelf moeite doen om een andere baan te krijgen. Ik heb geen zin om me helemaal in het zweet te werken voor die bejaarde baby boom straks. Het stelsel is niet in evenwicht, en elke maatregel om enigzins dat evenwicht te herstellen, juich ik toe.
Hoe sociaal

Ik wil jou wel eens zien als je 40 jaar keihard hebt moeten werken om je familie te onderhouden (en nee, niet iedereen doet de baan van zijn dromen, maar het moet nu eenmaal). Als je dan opeens dit soort maatregelen op je dak krijgt, terwijl je allerlei regelingen in je voordeel zijn beloofd, wordt je daar op z'n zachtst gezegd niet vrolijk van.
  maandag 27 september 2004 @ 12:50:55 #120
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_22233997
Denk eens aan het waarom van de bezuinigingen en niet aan jezelf.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  maandag 27 september 2004 @ 12:52:42 #121
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22234034
quote:
Op maandag 27 september 2004 12:50 schreef type_29 het volgende:
Denk eens aan het waarom van de bezuinigingen en niet aan jezelf.
Dat doe ik nou juist, slimmerik.
  maandag 27 september 2004 @ 12:59:49 #122
62729 type_29
pi_22234172
quote:
Op maandag 27 september 2004 12:52 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat doe ik nou juist, slimmerik.
Dat ben jij dan niet dus.
Het is voor je eigen bestwil.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  maandag 27 september 2004 @ 13:03:16 #123
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22234235
quote:
Op maandag 27 september 2004 12:59 schreef type_29 het volgende:

[..]

Dat ben jij dan niet dus.
Het is voor je eigen bestwil.
Maar niet voor dei van anderen, moeilijk te begrijpen, dat snap ik, maar misschien kun je eens de moeite nemen je in te leven in de situatie van anderen.

En dat 'voor je eigen bestwil' valt ook nog maar te bezien. Dat klinkt allemaal aardig, mits er geen nieuwe ontwikkelingen op Europees niveau plaatsvinden. Om te denken dat Nederland zonder die bezuinigingen zoveel slechter af zou zijn als met bezuinigingen is nog maar de vraag.

Vertrouwen in de economie heeft ook zo haar voordelen op de lange termijn
  maandag 27 september 2004 @ 13:14:18 #124
62729 type_29
pi_22234466
Dan doen ze ook niet over mij dus waarom zou ik dat dan wel moeten doen?
Van mij mogen al die mensen die het zogenaamd zo zwaar hebben gehad op hun werk en eerder willen stoppen kapot vallen want ze denken alleen aan hunzelf.
Zelf brandweer, die lui zitten de hele dag te niksen tot er een keertje brand is.
En maar zeggen dat ze het zo zwaar hebben, rot op zeg.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  maandag 27 september 2004 @ 13:15:31 #125
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22234486
Oke, jouw insteek is duidelijk.

Geen commentaar verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties