abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22146618
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan niet joh
Kom gewoon met een inhoudelijke reactie.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_22146657
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:33 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Kom gewoon met een inhoudelijke reactie.
Dat deed ik maar jij lult overal over heen.
Mensen als Mark Rutte en Aart Jan de Geus zeggen dat zij verrast waren door de hoge opkomst. Jij kiest voor de tactiek van het bagetallisseren, moet je vooral blijven doen maar wat moet ik daar verder mee? Zelfs als er op 2 oktober meer dan een miljoen mensen zijn kan ik jouw zure reactie al invullen.
pi_22146725
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Mensen als Mark Rutte en Aart Jan de Geus zeggen dat zij verrast waren door de hoge opkomst. Jij kiest voor de tactiek van het bagetallisseren, moet je vooral blijven doen maar wat moet ik daar verder mee? Zelfs als er op 2 oktober meer dan een miljoen mensen zijn kan ik jouw zure reactie al invullen.
Nee hoor, 1 miljoen mensen is 1/16 van de bevolking, dat is een substancieel aantal. Deze paar duizenden mensen is echter totaal niks.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_22146785
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:38 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Nee hoor, 1 miljoen mensen is 1/16 van de bevolking, dat is een substancieel aantal. Deze paar duizenden mensen is echter totaal niks.
Wat jij wil. Ik heb hier geen zin in.
pi_22147029
stel hier je vraag maar Underworld
pi_22149218
Verkeerde vrienden

De vakbonden zijn druk bezig protest te voeren om de sociale herzieningen teniet te doen. Vakbondsleden hebben het idee dat vakbonden voor hun belangen opkomen. Op de korte termijn is dat in principe ook zo. Wie echter met economische ogen naar de situatie kijkt zou concluderen dat het voor het gemiddelde vakbondslid beter is het lidmaatschap op te zeggen.

De regering wenst voor de komende jaren loonbeperking en dreigt CAO's niet algemeen bindend te verklaren. De FNV meent dat er nog wel 3% procent loonruimte is voor de nieuwe CAO onderhandelingen. Gezien het hoge aantal werklozen is dat een absurde stelling. Enigszins vergelijkbaar met een makelaar die een klant adviseert de vraagprijs van zijn moeilijk verkoopbare huis te verhogen. Vakbondenbestuurders als Lodewijk de Waal bedrijven graag simpele retoriek (waarom wordt hij nou nooit van populisme beschuldigd?) en de leden zijn gevoelig voor beloften over loonverhoging, betere arbeidsomstandigheden, eerder stoppen et cetera. Alsof ze nog in Sinterklaas geloven.

Je vraagt je af welke groot belang werknemers hebben bij vakbondslidmaatschap. Vakbonden verhogen weliswaar de lonen voor werknemers maar zorgen ook voor meer werklozen (met name onderaan het loongebouw). Voor arbeid gelden immers de dezelfde wetten van vraag en aanbod als voor brood of auto's. Een hogere prijs zorgt voor minder vraag. Aangezien die werklozen betaald worden door de werkenden verliezen de laatsten het voordeel van het hogere loon. Wie kan er daarmee op vooruit gaan? Nederland als geheel in ieder geval niet maar de betrokkenen evenmin. Veel werklozen willen graag werken maar mogen niet en werknemers die minder willen werken moeten juist harder werken om voor de duimendraaiers te betalen. Een wonderlijke wereld hoor, die wereld van bindend verklaarde CAO's, minumumlonen en vakbonden.

Maar zelfs als de WW niet zou bestaan en de werklozen aan de bedelstaf geraken vraag je je af of werknemers wel van dat hogere loon kunnen genieten. Want de kans om ontslagen te worden is groter naarmate vakbonden hogere lonen afdwingen. Bedrijven gaan dan naar het buitenland of moeten noodgedwongen inkrimpen. Het lijkt dus onwaarschijnlijk dat vakbonden veel goeds presteren voor hun leden maar toch doen de de media, het onderwijs en de politiek ons geloven dat zij in het belang van werknemers handelen.

Liefhebbende ouders waarschuwen hun kinderen nog wel eens voor verkeerde vrienden. Maar wie waarschuwt werknemers tegen verkeerde vakbonden? Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.

Frank Karsten
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_22149601
quote:
Op zondag 19 september 2004 20:59 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik las andere berichten over een grote bereidheid onder Nederlanders.

Maar het is altijd afwachten hoeveel er op zo'n demonstratie komen.
Het nederlansde staken is verworden tot een dagje uit, bepakt met rugzak voor een schaarse picknick. Het weer heeft een behoorlijke invloed.
Laten we hopen dat het die dag slecht weer is (scheelt zo'n 40-50% opkomst) dan kunnen we precies zien wat de nederlander belangrijk vindt op zo'n dag.
Droge kleren en warme voeten of je stem laten gelden.
Yeah baby Yeah!
pi_22149684
quote:
Op zondag 19 september 2004 21:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij staat echt ver van de realiteit af en weet niet wat er leeft in het land. Maar dat is je goed recht hoor Je diskwalificeert je wel weer wederom.
Je kraker, anarchie-achtergrond komt weer naar boven SCH. Niet iedereen in Nederland is bereid om een dag vrij te nemen om zijn zegje te doen tegen het kabinet. We zijn een slap vokje met bibberende knietjes.
Het buitenland lacht ons al uit als om dezelfde problemen gedemonstreerd wordt en deze dag zullen er meer buitenlandse reporters aanwezig zijn om de grootschalige demonstratie te verslaan dan echte actievoerders.
Ik gok 25-50 duizend, hooguit.
(daarvan loopt 10 % bij elke demonstratie mee, waar het ook tegen is, maar dat schijnt in te zijn bij jouw clubje)
Yeah baby Yeah!
pi_22149688
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:00 schreef Elgigante het volgende:

Het nederlansde staken is verworden tot een dagje uit, bepakt met rugzak voor een schaarse picknick. Het weer heeft een behoorlijke invloed.
Laten we hopen dat het die dag slecht weer is (scheelt zo'n 40-50% opkomst) dan kunnen we precies zien wat de nederlander belangrijk vindt op zo'n dag.
Droge kleren en warme voeten of je stem laten gelden.
Gezien de opkomst met regen en harde wind in Rotterdam op maandag is de actiebereidheid groter dan sommigen hier denken.

Bovendien is het effectief gebleken gezien de wijziging die schielijks aangebracht zijn in de voorgestelde begrotingen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2004 13:06:01 ]
pi_22149724
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze verwachten er 100, als er dan 5000 komen (hoeveel procent is dat eigenlijk van werkend nederland) dan is de opkomst hoger dan verwacht.
Staat marijnissen trouwens tomaten uit te delen?
Yeah baby Yeah!
pi_22149778
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Gezien de opkomst met regen en harde wind in Rotterdam op maandag is de actiebereidheid groter dan sommigen hier denken.

Bovendien is het effectief gebleken gezien de wijziging die schielijks aangebracht zijn in de voorgestelde begrotingen.
Het causaal verband tussen de wijzigingen en het gejank van een stelletje door de Waal geronselde vandalen lijkt mij volledig te ontbreken.
pi_22149816
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:07 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ze verwachten er 100, als er dan 5000 komen (hoeveel procent is dat eigenlijk van werkend nederland) dan is de opkomst hoger dan verwacht.
Da's op zich best een aardige manoeuvre. Zo kun je altijd van de daken schreeuwen dat je actie een fenomenaal succes is. Terwijl het in werkelijkheid natuurlijk niet meer dan een handjevol schreeuwers is.
pi_22149852
het irritante vind ik nog dat de media het hebben over 'maatschappelijk verzet', alsof de hele werkende bevolking tegen het beleid is. Bij een optreden van een gemiddelde voetbalclub komen er meer mensen opdraven..
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_22149918
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:13 schreef Hayek het volgende:
het irritante vind ik nog dat de media het hebben over 'maatschappelijk verzet',
Da's een ouwe he? Die hebben we al vaker voorbij zien vliegen waarbij naderhand bleek dat het "massale verzet" volledig illusoir was en alleen bestond in de belevingswereld van politiek gekleurde media. Zo van : als wij nou maar dag-in-dag-uit melden dat er sprake is van een volksopstand, dan ontstaat die vanzelf. Foutje.
pi_22150989
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:05 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Je kraker, anarchie-achtergrond komt weer naar boven SCH.
pi_22151202
Vakbonden verhogen weliswaar de lonen voor werknemers maar zorgen ook voor meer werklozen

...
pi_22152145
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:26 schreef UnderWorld_ het volgende:
'hoger dan verwacht', wat een loze kreet. Het is niks als je het vergelijkt met werkend Nederland, totaal niks. Je kan het nog niet eens in een percentage uitdrukken omdat het te weinig is.
Lekker makkelijk om niet protesterenden in het hokje van "eens met beleid" te stoppen. Stelselmatig wordt elke peiling die verschijnt afgeschilderd als een waardelozen vragenlijst met tendentieuze vragen. Ik vraag me dan af hoe "het volk" kan laten zien dat ze het echt niet eens is met de wijze waarop de maatregelen worden ingevuld, niet de doelstellingen. Welk " bewijs" ook aangeleverd wordt, de politiek laat in alle opzichten merken dat -ingegeven door een mandaat van twee jaar geleden- ze NIET wil luisteren naar tegenargumenten. Degenen die ze aanvoeren hebben altijd "een verborgen agenda", " weten niet waar ze het over hebben", "worden gehersenspoeld door beroepsdemonstranten" enz...Het wordt tijd dat het kabinet -al zouden ze overtuigd zijn van hun gelijk- WEL gaat luisteren.
Wasserwunderland
pi_22154824
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:01 schreef Tup het volgende:

[..]

Lekker makkelijk om niet protesterenden in het hokje van "eens met beleid" te stoppen. Stelselmatig wordt elke peiling die verschijnt afgeschilderd als een waardelozen vragenlijst met tendentieuze vragen. Ik vraag me dan af hoe "het volk" kan laten zien dat ze het echt niet eens is met de wijze waarop de maatregelen worden ingevuld, niet de doelstellingen. Welk " bewijs" ook aangeleverd wordt, de politiek laat in alle opzichten merken dat -ingegeven door een mandaat van twee jaar geleden- ze NIET wil luisteren naar tegenargumenten. Degenen die ze aanvoeren hebben altijd "een verborgen agenda", " weten niet waar ze het over hebben", "worden gehersenspoeld door beroepsdemonstranten" enz...Het wordt tijd dat het kabinet -al zouden ze overtuigd zijn van hun gelijk- WEL gaat luisteren.
We zullen zien hoeveel mensen op komen draven bij de demonstratie, ik denk dat je er de Arena niet mee vol krijgt.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 23 september 2004 @ 17:49:57 #94
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22155855
Waar oh waar blijft de Polderthatcher die deze Wannabe-Scargill in politieke zin een kopje kleiner maakt?

Goed topic trouwens BHFH
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_22166190
Denken jullie nu echt te weten waar het over gaat?
Met voorgeprogrammeerde waanbeeldjes wat je voor 't gemak maar je 'eigen denken noemt'?
Wat een triestigheid, niet meer in staat om een eigen denkbeeld te vormen.
Helden zijn jullie, zullen jullie zijn.
Niet voor jezelf of voor anderen, daarvoor zijn jullie te misvormd en daardoor uiterst manipuleerbaar en bruikbaar voor jullie 'leermeesters'.
Doe er je voordeel mee!
Wat een kansloos zooitje hier zeg...
pi_22166562
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 02:29 schreef Takkesteeg het volgende:
Denken jullie nu echt te weten waar het over gaat?
Met voorgeprogrammeerde waanbeeldjes wat je voor 't gemak maar je 'eigen denken noemt'?
Wat een triestigheid, niet meer in staat om een eigen denkbeeld te vormen.
Helden zijn jullie, zullen jullie zijn.
Niet voor jezelf of voor anderen, daarvoor zijn jullie te misvormd en daardoor uiterst manipuleerbaar en bruikbaar voor jullie 'leermeesters'.
Doe er je voordeel mee!
Wat een kansloos zooitje hier zeg...
wat loop je nou voor wartaal uit te slaan? kon je niet slapen?
pi_22167713
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:01 schreef Elgigante het volgende:

[..]

We zullen zien hoeveel mensen op komen draven bij de demonstratie, ik denk dat je er de Arena niet mee vol krijgt.
Wedden van wel?
  vrijdag 24 september 2004 @ 14:51:05 #98
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22174654
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 09:12 schreef SCH het volgende:
Wedden van wel?
Op een bevolking van 16 miljoen zijn er vast wel 60 000 dwaallichten te vinden. Helaas. De strategie van Lollige Lodewijk is wel gericht op analfabeten.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_22213544
Het is altijd jammer te moeten constateren dat de vakbonden (en hun aanhangers) moeten onderhandelen over de jaarlijkse loonstijgingen, secundaire arbeidsvoorwaarden e.d. terwijl zij zo weinig steun krijgen van de werkende bevolking.
De individuen hier in dit topic met een arbeidscontract, die een grote mond hebben, zouden geen schijn van kans hebben indien zij alleen zouden moeten onderhandelen met het bedrijf om de jaarlijkse verbetering van arbeidsvoorwaarden te krijgen. Het idee van samen ben je sterker aan de onderhandelingstafel is hier veranderd in de drogredenatie dat het individu beter zijn arbeidsvoorwaarden kan vastleggen.
Voor de meeste werkplekken geldt nog steeds: voor jou tien anderen.
Gelukkig zijn de vakbonden voldoende socaal denkend om de (ver)dwalenden onder hun hoede te nemen om ook voor hen zo goed mogelijke arbeidsvoorwaarden te krijgen.
  zondag 26 september 2004 @ 14:12:44 #100
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22214032
ja ik ben het wel met je eens Yosomite, veel mensen zijn zich niet bewust van het belang van de vakbond. Zoals ik al zei willen de meeste werkgevers het liefst voor een hongerloontje mensen zoveel mogelijk uren tegen zo slecht mogelijke arbeidsomstandigheden laten werken. De vakbonden doen veel goed werk om dit scherp in de gaten te houden en je kunt ook heel laagdrempelig via de vakbond dingen bij je werkgever aan de kaak stellen.

De vakbonden moeten zeker blijven en mensen beseffen pas hoe belangrijk ze zijn als ze zelf met ontslag of een ander probleem op de werkvloer geconfronteerd worden en dan de hulp van de bond hard nodig hebben.. Waar dit topic echter om gaat is dat ik vind dat Lodewijk de Waal zich op een slechte en onprofessionele manier manifesteert en daarmee de FNV geen goede dienst bewijst.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')