[ Tournament 2004 ]; Het Beste Nederpop-nummer KwartfinaleWat is nu volgens Fok!kend Nederland het beste Nederpop-nummer ooit gemaakt? Door middel van een tournament maken de 384 door jullie genomineerde nummers uit wie deze eervolle titel in 2004 mag dragen. De voorafgaande topics zijn hier terug te vinden:
TOURNAMENT; Het beste Nederpop-nummer NOMINATIERONDETOURNAMENT; Het beste Nederpop-nummer VOORRONDETOURNAMENT; Het beste Nederpop-nummer RONDE 1TOURNAMENT; Het beste Nederpop-nummer RONDE 2TOURNAMENT; Het beste Nederpop-nummer RONDE 3TOURNAMENT; Het beste Nederpop-nummer RONDE 4TOURNAMENT; Het beste Nederpop-nummer RONDE 5Inmiddels zijn we aanbeland bij
de kwartfinale en zijn er nog maar 8 nummers over.
Het toernooi begint nu dus echt vorm te krijgen. Helaas zijn we een hoop potentiële winnaars vroeg in het toernooi kwijtgeraakt. Dit komt mede door de loting, maar ook zeker door het soms onbegrijpelijke stemgedrag (dit even ter zijde
![]()
). Hierdoor is het tot dusver wel een verassend tournament.
De 8 overgebleven nummers kennen een enorme diversiteit aan stijlen. Maar ze hebben allemaal een aantal dingen gemeen, te weten:
• ze zijn allemaal van Nederlandse makelij;
• ze zijn allemaal ooit op single uitgebracht (succesvol of niet).
De uit ronde 5 overgebleven nummers zijn ook in de tweede ronde ingedeeld in “battles”, bestaande uit 2 nummers. Er zijn 8 nummers over dus nog maar 4 battles.
Hoe werkt het?In de kwartfinale zijn de 8 overgebleven nummers opgedeeld in 4 battles. Uit elk duo moet je je favoriete nummer kiezen. De minst populaire vliegt er in de eerste ronde uit. De 4 overgebleven nummers gaan in de halve finale verder battelen naar de titel Beste Nederpop-nummer 2004.
Stemmen + puntenregelingQuote / kopieer de eerstvolgende post en maak de het nummer van je keuze vet, óf haal het nummer weg waarop je niet stemt. Ken je een nummer niet, dan kun je de battle skippen.
Heb je in de vorige ronde ook gestemd? Dan telt je stem in deze ronde dubbel. Heb je in de ronde hiervoor niet gestemd, maar in de ronde daarvoor wel? Dan telt je stem maar een keer mee. Het gaat dus puur om de
vorige ronde. Deze puntenregeling telt tot in de finale. In de finale zelf geen dubbele puntentellingen meer. Of misschien toch nog wel, daar beraad ik me nog even over.
Bij gelijke stand telt de shoot-out
niet meer. Het totaal aan punten wat het nummer heeft gekregen in het
hele toernooi geeft de doorslag. Het zou in deze fase van het tournament te doorslaggevend zijn om door een iemand een nummer eruit te laten vliegen.
Tot hoe lang kan ik meedoen?De kwartfinale blijft een week open. Het ligt ook een beetje aan de hoeveelheid stemmers. Het kan zijn dat ik 'm eerder sluit, bijvoorbeeld als er gedurende vier etmalen niet meer gestemd is.
De LotingIn de nu volgende post staan de 4 battles. Er kan vanaf nu dus gestemd worden. Veel succes!