Nu ja,quote:Op zaterdag 18 september 2004 02:47 schreef OllieA het volgende:
? apelul ? was het schilderij dat je plaatste niet van Jeroen Bosch?
Je grammatica laat te wensen over. Grom en grom.quote:Op zaterdag 18 september 2004 02:49 schreef NoSigar het volgende:
Nou, aangezien ik toch terminaal ben wil ik hem daarmee best helpen.
En van eten ik de dagelijkse betekenis van het woord zal dan geen sprake zijn.
@Ollie: Zeker niet, althans het moet zijn dat je Bosch beter kent de eigenaar van het schilderij. Hoewel het niet onmogelijk is acht ik dat minder waarschijnlijk.
Zijn achternaam komt visueel elke dag terug in een bepaald topic.
Ach, vergeleken met mijn spelling.quote:Op zaterdag 18 september 2004 02:56 schreef OllieA het volgende:
[..]
Je grammatica laat te wensen over. Grom en grom.
Het geurspoor! (je kunt er inderdaad eigenlijk niet omheen)quote:Op zaterdag 18 september 2004 02:58 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dirk Bouts?
Inderdaad, mijn waarde, inderdaad.quote:Op zaterdag 18 september 2004 03:18 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nu wil ik niet vervelend doen, maar H. Bosch heeft wel een schilderij met exact dezelfde titel...
geeft je toch te denken.
In het vervolg mogen ze iets makkelijker, hoor.quote:Op zaterdag 18 september 2004 03:20 schreef NoSigar het volgende:
Die heb ik ook ja, tres bien.
Misschien dat de oorspronkelijke titel in het Nederlands was, maar laten we het maar op een e houden. Voor het gemak.
Ja, plastik apelul, jij belazert de kluit.quote:Op zaterdag 18 september 2004 03:21 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Inderdaad, mijn waarde, inderdaad.
Dat schilderij is overigens wel duidelijk van de hand van H. Bosch.quote:Op zaterdag 18 september 2004 03:21 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Inderdaad, mijn waarde, inderdaad.
Das snel, lijkt Overtoom wel.quote:Op dinsdag 21 september 2004 02:02 schreef De-oneven-2 het volgende:
Die ging vrij vlot...
Barnett Newman
Genesis - The Break
Ja, is mij best.quote:Op dinsdag 21 september 2004 02:04 schreef Gajus het volgende:
[..]
Das snel, lijkt Overtoom wel.Op voor de K !
@Do2: ik wil graag iets met die K. doen, oké?
Tekening is gesigneerd met Käthe Kollwitz, 1922.quote:Op dinsdag 21 september 2004 12:55 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nee, maar, uhm..
Ik ken dat mens niet.
Jawel,quote:Op donderdag 23 september 2004 00:56 schreef Gajus het volgende:
Do2, wat ben je toch een eigenwijze knakker.![]()
Goede morgen heren, hier ben ik ook weerquote:Op vrijdag 24 september 2004 06:25 schreef Gajus het volgende:
[afbeelding]
G. was een toonaangevende criticaster van het nazisme; reeds in 1932 moest hij naar de U.S. uitwijken.
Dank, Gajus!quote:Op vrijdag 24 september 2004 04:43 schreef Gajus het volgende:
@Do2: mailalert![]()
He, hou de liefdesbrieven ff hierbuiten, en los mijn moeilijke opgave eens opquote:Op vrijdag 24 september 2004 12:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Dank, Gajus!.
Zie je het dan niet?quote:Op vrijdag 24 september 2004 12:25 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
He, hou de liefdesbrieven ff hierbuiten, en los mijn moeilijke opgave eens op
quote:Op vrijdag 24 september 2004 12:27 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het is goed je weer te zienAR
,
maar moest dat nou zo nodig?
En ik begrijp geen snars van die site.
Waar staan die verdomde werkjes?
quote:Op vrijdag 24 september 2004 16:01 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik wil het niet eens weten, AR.
Dus toch die belletjestrekkunst van die roze muts. Hm.quote:Op zaterdag 25 september 2004 00:41 schreef Gajus het volgende:
Nou AR, wat een verrassende come back.![]()
Oké, jullie krijgen het niet uit de strot. Maar terwille van de continuïteit van deze topic ...
Het werkje draagt de ingetogen titel "Mädchen11" en is gemaakt door ons allerTinkebelletje
![]()
Nou, nou, mopperkont ... Roze is ook niet mijn favoriete couleur, maar blijkbaar voldoet dit aan de smaak van een bepaald marktsegment. Jouw familielid OllieB zou ongetwijfeld het adagium "voor elk wat wils" of "leven en laten leven" gebezigd hebben.quote:Op zaterdag 25 september 2004 00:47 schreef OllieA het volgende:
Dus toch die belletjestrekkunst van die roze muts. Hm.![]()
Ik dacht dat het hier over schilderijen ging.
Bron? Onderbouwen wanneer je iets post!quote:Op zaterdag 25 september 2004 01:23 schreef Gajus het volgende:
[..]
Nou, nou, mopperkont ...
Mijn familielid kennende ben ik er toch vrij zeker van dat hij verzucht zou hebben: "Ik ben blij dat mijn goede vader dit roze gemuts niet meer heeft hoeven meemaken."quote:Roze is ook niet mijn favoriete couleur, maar blijkbaar voldoet dit aan de smaak van een bepaald marktsegment. Jouw familielid OllieB zou ongetwijfeld het adagium "voor elk wat wils" of "leven en laten leven" gebezigd hebben.![]()
Sorry, ik ken hem niet.quote:Van schilder N., een oosterbuur uit de vorige eeuw, met een leesbaar handschrift.
Klopt, via Google Afbeeldingen vind je het niet.quote:Op zaterdag 25 september 2004 02:58 schreef De-oneven-2 het volgende:
Emil Nolde met een voor mij volslagen onbekend werkje.
Kan het werkje ook niet zo snel vinden.
quote:Op zaterdag 25 september 2004 18:23 schreef Gajus het volgende:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Holy Lord, als ik mijn deuren in de grondverf zet is het effect bijna net zo strak.![]()
Maar dit heet dan blijkbaar Kunst.![]()
Do2 heeft dit geplaatst om zijn ongenoegen over dergelijke abberaties te uiten, veronderstel ik.quote:Op zaterdag 25 september 2004 18:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
* Gajus is benieuwd wat DO2 hier op te zeggen heeft... Ik deel de mening van Gajus
Jij hebt m'n deur nog nooit gezien hoor ik welquote:Op zaterdag 25 september 2004 21:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nee,
geen uiting van mijn ongenoegen over aberraties, hoor.
Het ( -ogenschijnlijk luie- ) minimalisme van Ryman trekt mij wel aan.
En ik kan jullie verzekeren dat je met deuren in de grondverf zetten niet zo'n zelfde effect krijgt.
Minimalisme?quote:Op zaterdag 25 september 2004 21:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
... Het ( -ogenschijnlijk luie- ) minimalisme van Ryman trekt mij wel aan.
Je kijkt met scheve ogen, Gajus.quote:Op zondag 26 september 2004 00:36 schreef Gajus het volgende:
[..]
Minimalisme?
Nou, volgens mij had Ryman het doek van een onderlaag voorzien en toen ... kreeg hij last van het equivalent van een 'writersblock'.
Volgens mij is minimalisme het reduceren tot de essentie ofwel het elimineren van de niet-essentiële aspecten. Zoals Piet Mondriaan een landschap wist te reduceren tot een lijnenspel ofwel een stelsel van geometrische vlakken.
Als Ryman's geëssentialiseerde beleving neerkomt op zijn absolute leeghoofdigheid, dan is hij daarin beslist geslaagd. Maar dergelijke belevingen zijn niet aan mij besteed.
Wat ik zie en beleef heb ik trachten te verwoorden. Maar wat zie en beleef jij dan bij Ryman´s werken?quote:Op zondag 26 september 2004 03:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
Je kijkt met scheve ogen, Gajus.
Ik waarschuw je slechts.
Kijk zelf maar wat je ermee doet.
Is ook jammer!! Dus bij deze:quote:Op zondag 26 september 2004 04:06 schreef Gajus het volgende:
Ondertussen raakt het werk van Wilfredo Lam op de achtergrond. Dat vind ik jammer.![]()
Nee hoor. Als kenner van E.H.´s werken wist ik het meteen. Maar ik wil anderen de tijd geven kennis te maken met en te nemen van deze meesterschilder. Vanavond kom ik met het antwoord, tenzij iemand mij voor is. Ik heb mij inmiddels verdiept in schilder D..quote:Op zondag 26 september 2004 14:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Is ie toch moeilijker dan ik verwacht.., of slaapt iedereen nog??![]()
quote:Op zondag 26 september 2004 16:19 schreef Gajus het volgende:
[..]
Nee hoor. Als kenner van E.H.´s werken wist ik het meteen. Maar ik wil anderen de tijd geven kennis te maken met en te nemen van deze meesterschilder. Vanavond kom ik met het antwoord, tenzij iemand mij voor is. Ik heb mij inmiddels verdiept in schilder D..![]()
In de Surface Veil serie zie ik niets meer dan Licht voor Het Schilderij.quote:Op zondag 26 september 2004 04:06 schreef Gajus het volgende:
[..]
Maar wat zie en beleef jij dan bij Ryman´s werken?
Hier heb je een punt: je kunt een schilderij essentialiseren tot een doek.quote:Op maandag 27 september 2004 11:42 schreef De-oneven-2 het volgende:
Een ode aan het doek. Een liefdesverklaring aan dat wat een schilderij in wezen is, ...
Hint: het schilderij (uit 1879) staat vermeld in de online collectie van The National Gallery te London.quote:Op maandag 27 september 2004 21:54 schreef De-oneven-2 het volgende:
Apart schilderij, Gajus.
Kan het alleen nergens plaatsen.
Misschien dat AR hier uitkomst kan bieden.
Fijn, laat mij het maar opknappenquote:Op maandag 27 september 2004 21:54 schreef De-oneven-2 het volgende:
Apart schilderij, Gajus.
Kan het alleen nergens plaatsen.
Misschien dat AR hier uitkomst kan bieden.
Nee, niks ervan!quote:Op dinsdag 28 september 2004 09:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Fijn, laat mij het maar opknappen![]()
Maar nu zit ik dus met een O te kijken.., en ik heb geen tijd meer. Ik laat het nu weer aan jou over Do2
Of Calles moet iets weten??
Nee nou wordt ie fraai!!!quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Nee, niks ervan!
Al duurt het 'n hele week, jij zal een plaatje plaatsen, AR!.
Voor Callas en anderen enige nuttige links:quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:11 schreef De-oneven-2 het volgende:
Tenzij Callas nog iets weet..
Ik vermoed dat AR ook rekent op een spannende bijdrage van onze (her-) rijzende ster.quote:Op dinsdag 28 september 2004 23:00 schreef De-oneven-2 het volgende:
Je bent je snor weer eens aan het drukken, luie donder!
Dat zal best,quote:Op woensdag 29 september 2004 00:01 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik vermoed dat AR ook rekent op een spannende bijdrage van onze (her-) rijzende ster.![]()
From 1906 to 1910, Hopper made several trips to France. Although the use of light and color by the Impressionists affected his palette, his favorite painters were Edouard Manet and Edgar Degas. From looking at the works of these nineteenth-century artists, Hopper learned about form and design as well as how to place figures in architectural settings to create mood.quote:Op dinsdag 28 september 2004 09:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nou, ik meende gisteren al de stijl van Degas te herkennen, en die is natuurlijk Frans en begint met een D.. (Ik ken alleen de link met Hopper niet..?)
Jij! In de hoek! Nu!quote:Op woensdag 29 september 2004 10:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dit begint bijna op school te lijken!!
Ah toe, geef Do2 ook nog een kans om de oplossing te vinden....quote:Op woensdag 29 september 2004 12:16 schreef Gajus het volgende:
Ik taxeer dit op een werkje van Adriaen van Ostade. Maar nu ontbreekt mij de tijd de titel van het betreffende schilderij te vinden. Vanavond zal het wel lukken, tenzij iemand mij voor is.![]()
BTW. In Museum Ludwig te Keulen komt een grote overzichtstentoonstelling van Edward Hopper, van 9 oktober 2004 tot 9 januari 2005. Zijn er meer liefhebbers om een bezoekje te brengen?![]()
zie: http://www.galeries.nl/mn(...)&sessionti=205416164
Dezelfde collectie was in het Tate Modern tot 5 september 2004. Ik baalde toen ik gisteren hiervan kennis nam. Net te laat! Maar dit alternatief is zelfs handiger, qua reizen.quote:Op woensdag 29 september 2004 12:22 schreef Automatic_Rock het volgende:
Die overzichtstentoonstelling, is dat dezelfde als die afgelopen maanden in het Tate Modern in Londen te zien was??? In dat geval heb ik hem al gezienEn genoten!!
![]()
quote:Op woensdag 29 september 2004 15:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
De Engelse titel van het werkje luidt:The Brawl
Dus de Nederlandse titel zal wel iets van De Ruzie of Het Gevecht zijn.
Maar misschien was je daar niet eens naar op zoek.
Nee, niet echt.quote:Op woensdag 29 september 2004 23:40 schreef Gajus het volgende:
Had jij speciale bedoelingen met de M? Ga je gang of geef mij een stroming waaruit ik iets zelf zoek.
Panorama Mesdag???? Of is dat niet de officiele titel???quote:Op donderdag 30 september 2004 02:54 schreef Gajus het volgende:
[afbeelding]
Uitsnede van het gezochte schilderij (het gehele schilderij kan ik hier met geen mogelijkheid tonen).
Dit schilderij behoort tot mijn vroegste jeugdherinneringen en heeft mij indertijd overdonderd.
Volgens mij wel.quote:Op donderdag 30 september 2004 09:33 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Panorama Mesdag???? Of is dat niet de officiele titel???
AR, bedenk iets moois met de letter G.quote:Op donderdag 30 september 2004 09:33 schreef Automatic_Rock het volgende:
Panorama Mesdag???? Of is dat niet de officiele titel???
A shit he!! Ik ook altijd met m'n grote mondquote:Op donderdag 30 september 2004 14:25 schreef Gajus het volgende:
[..]
AR, bedenk iets moois met de letter G.![]()
Schilderen? Dat beperkt zich tot het in de verf zetten van deuren e.d.. Maar van lang geleden, ten tijde van de middelbare school, herinner ik mij aardig te kunnen schetsen.quote:Op donderdag 30 september 2004 16:22 schreef Automatic_Rock het volgende:
Met de letter G... Hmmm, schilder jij ok Gajus???
Ik vroeg het ook eigenlijk meer uit nieuwsgierigheidquote:Op donderdag 30 september 2004 20:44 schreef Gajus het volgende:
[..]
Schilderen? Dat beperkt zich tot het in de verf zetten van deuren e.d.. Maar van lang geleden, ten tijde van de middelbare school, herinner ik mij aardig te kunnen schetsen.![]()
Maar goed, met de letter 'G' kun jij kiezen uit een veelkleurig palet aan topschilders. Wat dacht jij van Gainsborough, Gaugin, Gerôme, Giocometti, Giotto, Van Gogh, Gorky, Götz, De Goya, Grant, El Greco, Grünewald, enz.?![]()
Schilderijen.quote:Op donderdag 30 september 2004 22:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Omdat Do2 wel schildert enzo (Alleen ik weet nog steeds niet wat!!???!!!!???!?!?!?! Daar ben ik nog steeds erg benieuwt naar Do2!!
Haha!quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 01:44 schreef Gajus het volgende:
Het was even zoeken maar ik heb het.
Schilderij getiteld "Jean Genet" van de Italiaanse schilder/sculpteur Alberto Giacometti.![]()
Hoezo?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 01:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zeg,
wat betreft de tijden dat we ons op dit forum begeven zijn we niet echt op elkaar afgestemd, he.
Ik heb niets gezegd, Gajus. He-le-maal niets.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 01:47 schreef Gajus het volgende:
[..]
Hoezo?![]()
Ga nu wel slapen, overigens.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 01:47 schreef Gajus het volgende:
[..]
Nog even een nieuwe opgave bedenken, onder het genot van een slaapmutsje.
Volgens mij bedoel jij dit schilderij, ook getiteld "Jean Genet":quote:Op donderdag 30 september 2004 22:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik zocht eigenlijk een ander waar de persoon een nog kleiner hoofd heeft..., ik weet alleen de titel niet![]()
Hoi Callas!!quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 07:28 schreef Callas het volgende:
Dat schilderij is van Toorop, hangt in het Kröller-Müller Museum en heet "Clown voor de ruïnes van Rotterdam". ( 1940-1941).
Ik bedoelde een andere.... Daar heeft de man z'n handen op z'n knieën (met hele lange vingers als ik het goed onthouden heb)quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 04:56 schreef Gajus het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel jij dit schilderij, ook getiteld "Jean Genet":
[afbeelding].
Zorg maar eens dat je hem aan de praat krijgt dan!!!quote:Op donderdag 30 september 2004 22:43 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Schilderijen..
Ik heb hier sinds kort een digitale camera liggen.... krijg 'm alleen ( nog ) niet aan de praat..
Dat mag je vinden..., maar valt me wel tegen van jequote:Op donderdag 30 september 2004 22:45 schreef De-oneven-2 het volgende:
En ik ken die knakker niet.
Ik vind het trouwens een afschuwelijk schilderij.
Mag dat?
Hee Automatic Rock!quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 09:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hoi Callas!!
Ja, ik doe m'n best,quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 09:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Zorg maar eens dat je hem aan de praat krijgt dan!!!
[..]
Bacon vind ik wel goed, ja.quote:Dat mag je vinden..., maar valt me wel tegen van je
Hij was bevriend met Francis Bacon, en ik zie zeker wel overeenkomsten tussen die 2.
En als ik me goed herinner was jij ook een bewonderaar van Francis F., toch???
Tuurlijk wil ik dat doen! Maar dat wordt dan wel vanmiddag, want hier kan ik dat niet doen (zit nu op m'n werk).quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 09:16 schreef Callas het volgende:
[..]
Hee Automatic Rock!.
Wil jij een schilderij plaatsen? Ik kan even geen plaatjes uploaden en tja Mauve linken op Googleafbeeldingen is wel heel erg makkelijk raden..
Zal ik ff komen helpen???quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 10:50 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ja, ik doe m'n best,
maar ik ben een beetje lui wat dat soort dingen betreft.
Neen, zijn initialen luiden M.R. en zijn voor- en achternaam zijn beide eenlettergrepen. Succes met jouw zoektocht!quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 05:26 schreef Callas het volgende:
Is dat soms van Robert Rauschenberg?
Als jij zijn naam hoort dan zul jij een aha-erlebnis ervaren. Nogmaals, hij is voornamelijk bekend als fotograaf.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 05:36 schreef Callas het volgende:
Ik ga verder niet zoeken, kom alleen af en toe langs als ik het denk te weten.
Tussen beide schilders is inderdaad een stijlverwantschap te onderkennen. Dit bevestigt het belang van M.R. als kunstvernieuwer aangezien hij tot de vorige generatie behoorde (zij schelen 35 jaar in leeftijd).quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 05:26 schreef Callas het volgende:
Is dat soms van Robert Rauschenberg?
Maar nu moet je nog de titel betitelenquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 16:25 schreef Callas het volgende:
Het is Man Ray.
Oh sorry, The fine Wheater.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 18:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Maar nu moet je nog de titel betitelen
Lijkt mij goed!!quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:03 schreef Callas het volgende:
[..]
Oh sorry, The fine Wheater.
[off topic]quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:03 schreef Callas het volgende:
Oh sorry, The fine Wheater.
Ja, die had ik zo uit m'n blote bol ook wel kunnen noemen Gajusquote:Op zondag 3 oktober 2004 09:23 schreef Callas het volgende:
Dat is wel heel makkelijk nu he? Retroactive I, gemaakt in 1964 door Robert Rauschenberg.
Nee nog steeds geen mogelijkheid. Maar ik zit te denken als ik jou wat mail dan weet jij het antwoord en dan rest Gajus nog om het te raden. Eigenlijk zouden er meer mensen moeten meedoen aan dit spel om het leuk te houden. Ik zal daarom wel stoppen met meedoen zodat het niet vastloopt.quote:Op zondag 3 oktober 2004 10:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, die had ik zo uit m'n blote bol ook wel kunnen noemen Gajus
Alleen jij was me dan net voor. Heb je al een mogelijkheid om een plaatje up te loaden??? Anders mail je het plaatje maar naar mij, dan plaats ik hem wel voor je
mm ik weet het niet. Ik vind het in ieder geval leuk bedacht alleen is een groepje van vier man te klein om het leuk te houden. Daarnaast loop je de kans dat het een spelletje wordt van "Wie kan het beste zoeken op Google?". Dat is toch een beetje minder hoewel het dan toch je interesse moet hebben.quote:Op maandag 4 oktober 2004 16:47 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nu ja,
ik had al 2 goede redenen om een nieuw spelletje te lanceren:
1) Om zodiakk te pesten
2) Omdat daar bier bij nodig is
Een derde zou kunnen zijn dat dit spelletje z'n beste tijd inmiddels wel gehad heeft.
Als je het weet dan is het altijd gemakkelijk. Tot drie dagen geleden had ik geen weet van het bestaan van dit schilderij en had ik een zware dobber gehad om het antwoord te vinden.quote:Op zondag 3 oktober 2004 09:23 schreef Callas het volgende:
Dat is wel heel makkelijk nu he? Retroactive I, gemaakt in 1964 door Robert Rauschenberg.
Dat lijkt mij ook wel wat. Een soort van 'Raad het kunstwerkje' zeg maar.quote:Op maandag 4 oktober 2004 18:20 schreef Gajus het volgende:
Misschien dat het loslaten van die letterkoppeling meer flexibiliteit geeft waardoor het aantrekkelijker wordt voor nieuwe spelers. Leg aan degene die het antwoord gevonden heeft, geen beperkingen op bij het kiezen van de nieuwe opgave. Zomaar een alcoholvrije gedachte.![]()
Dat mag zeker!! We kunnen sowieso wel wat meer (af-en-toe) deelnemers gebruiken hier!!quote:Op maandag 4 oktober 2004 23:18 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook wel wat. Een soort van 'Raad het kunstwerkje' zeg maar.
Als ik als af-en-toe deelnemer mijne mening mag geven.
Ja, dat lijkt me ook wel wat.quote:Op maandag 4 oktober 2004 23:18 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook wel wat. Een soort van 'Raad het kunstwerkje' zeg maar.
Als ik als af-en-toe deelnemer mijne mening mag geven.
Wat mij betreft ...quote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, dat lijkt me ook wel wat.
Mijn illustere naamgenoot was een echte held.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:42 schreef De-oneven-2 het volgende:
Gajus!
Held!
[off topic]quote:Op woensdag 6 oktober 2004 01:25 schreef De-oneven-2 het volgende:
Je onderschat jezelf, Gajus.
Ja, euh.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 02:02 schreef Gajus het volgende:
[..]
[off topic]
Soms wel, meestal niet.![]()
[/off topic]
Blijkbaar stemmen de oer-deelnemers unaniem in met de versoepelde spelregels.
Dus TS ... geef het goede voorbeeld !![]()
hihiquote:Op woensdag 6 oktober 2004 09:48 schreef Callas het volgende:
.
Euh.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 09:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik ben maar ff met een makkelijke begonnen om er weer ff in te komen
De titel staat er al...quote:Op woensdag 6 oktober 2004 13:18 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Euh.
Oh! Oh, oh! Meester! Mag ik? Mag ik?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:25 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zat er zelf nog even aan te denken om het om te draaien.
Dat je dus een beschrijving geeft van een kunstwerk, voor de anderen om te raden.
Ach, niet echt bezield hoor. Ik wou gewoon iets van Andy Warhol doen eigenlijk, alleen zijn werk is zo herkenbaar.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:47 schreef Gajus het volgende:
Ik ben benieuwd wat AR bezield heeft om dit te¨plaatsen.![]()
Dit 'kunstwerk' kan mij niet boeien.
Correct beantwoord.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 22:43 schreef OllieA het volgende:
1 Alberto Korda
2 Alberto Díaz Gutiérrez
3 Voor zover ik weet heeft ie 7 jaar titelloos aan de muur gehangen bij Korda, om vervolgens door Feltrinelli financieel uitgebaat te worden. Dus, wat de werkelijke titel is, ik zou het niet weten.
Kom op Do2 ... eregisterenavond heb ik van dezelfde schilder iets vergelijkbaars gepost.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 23:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het is een prachtig plaatje, Ollie.
Dat is het zeker.
En zij mag er natuurlijk ook wezen.
Verder geen énkel idee van wie 't zou kunnen zijn.
Ik zie het googlemandje.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:03 schreef OllieA het volgende:
Hm, je zou toch de stroming moeten kunnen herkennen, lijkt me.
Ik doe er een onbehulpzaam hintje bij (hoewel ik vermoed dat Gajus het sowieso onmiddelijk weet). Denk aan de dichter Tennyson.
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:08 schreef Callas het volgende:
Mijn huis is in het water gevallen..
Geen idee.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:08 schreef Gajus het volgende:
[..]
Kom op Do2 ... eregisterenavond heb ik van dezelfde schilder iets vergelijkbaars gepost.
BTW: ik deel jullie smaak voor deze Lady, zou dat leeftijdafhankelijk zijn?![]()
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:08 schreef Callas het volgende:
Mijn huis is in het water gevallen..
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:14 schreef De-oneven-2 het volgende:
Lady of Shallot
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:15 schreef De-oneven-2 het volgende:
Van J.W. Waterhuis,
dus.
Meneer de Kunstkennert... Ik heb in Beeld van de dag I: Hylas gepost en deze heb jij hierboven in twee vormen gepost.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:12 schreef Gajus het volgende:
[..]
![]()
Originele titel voor een schilderij ... maar waarschijnlijk bedoel je iets anders. V´tel ...
Toe maar jochiequote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:20 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ben ik?
Komt ie, knul:quote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:22 schreef OllieA het volgende:
[..]
Toe maar jochie![]()
Kan ik mij niet herinneren. Sorry voor het dupliceren.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:16 schreef Callas het volgende:
Meneer de Kunstkennert... Ik heb in Beeld van de dag I: Hylas gepost en deze heb jij hierboven in twee vormen gepost.
Schallekie.quote:Maar toch herkende jij niet "The Lady of Shalott " , laat staan de woordspeling huis in het water niet. Hoe driedubbel Gajus?!
Welterusten kunstminnares.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:36 schreef Callas het volgende:
Ik weet het niet. Welterusten voor straks..
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:30 schreef Gajus het volgende:
[..]
Kan ik mij niet herinneren. Sorry voor het dupliceren.![]()
[..]
Schattig. Bijna.quote:Schallekie.![]()
Da's alvast 1 punt.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:37 schreef Gajus het volgende:
[..]
Gokje ... Cobra-adept.![]()
Besmettelijke ziekte die ik in het verleden opgelopen heb. Gaat vanzelf weer over.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:43 schreef Callas het volgende:
Gajus, je bent een grote grapjas.
Verrek, wat ben jij alert.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:47 schreef OllieA het volgende:
Dat vergemakkelijkt het aanzienlijk:
Eugène Brands
Dubbelportret van een zwangere vrouw. 1951
En Ollie strijkt met de eer.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:47 schreef OllieA het volgende:
Dat vergemakkelijkt het aanzienlijk:
Eugène Brands
Dubbelportret van een zwangere vrouw. 1951
Tja ... geen kunst zonder erotiek misschien zelfs: geen erotiek zonder kunst.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 01:05 schreef OllieA het volgende:
Onder het motto "Meer lekkere wijven in dit topic":
Danae, seemingly underwater, thighs drawn up. Gold and silver seminal flow rising between her legs. Very erotic.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 01:21 schreef Gajus het volgende:
[..]
Tja ... geen kunst zonder erotiek misschien zelfs: geen erotiek zonder kunst.![]()
Toen was Klimt al twee jaar dood, helaas, Holmes.quote:Ik tast in het duister, maar zie wel aan de huidverkleuring van deze uitnodigende dame dat zij een bikini anno 1970 draagt. Het lijkt mij van de hand van een hitsige vijftiger. Ergo, de schilder is geboren omstreeks 1920. Goed geschat, dear Watson?![]()
Bekend Thahitiaans tafereel van die Franse (post-) impressionist.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 01:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
Onder het motto "Tieten! Tieten!" :
[afbeelding]
Dat jij Klimt niet direct herkent verbaast me wel een beetje.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 01:29 schreef Gajus het volgende:
Oh, oh, ... ik zat in een compleet ander tijdsperiode.
Maar Gustav Klimt was 47 jaar toen hij het schepte. Dat had ik wel weer goed ingeschat.
Maar die modellen uit 1909 droegen toch geen bikini´s?![]()
U mag door!quote:Op donderdag 7 oktober 2004 01:31 schreef OllieA het volgende:
Wat een fijn motto!
Gauguin, met de kersenmeisjes.
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 01:38 schreef Gajus het volgende:
Schilderij 'Les Seins aux fleurs rouges' van Paul Gaugin.
Die dekselse OllieA.
Volgens mij ook.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 01:45 schreef De-oneven-2 het volgende:
Naar mijn weten luidt de officiele titel wel degelijk "Les Seins aux fleurs rouges".
Klopt helemaal. Afgeleid van het Griekse hetaere, ofwel hoer voor de betere stand.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 01:54 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, dat dat een Picasso is zien wij heus wel.
Titel wordt lastiger.
L'Hetaire?
Waar haal je die titel zo snel vandaan?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 01:54 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, dat dat een Picasso is zien wij heus wel.
Titel wordt lastiger.
L'Hetaire?
Ja, ik ken dit beeld, maar moet even in mijn electronisch geheugen spitten.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 02:01 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik zou 'm graag 'n keer in het echt zien:
[afbeelding]
Moet te doen zijn.
Niet?
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 02:02 schreef OllieA het volgende:
[..]
Waar haal je die titel zo snel vandaan?Ik heb er al zo'n 300 bekeken.
![]()
Ik weet 't.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 02:14 schreef Gajus het volgende:
Te zien in Chicago. Dat is niet naast de deur, Do2.![]()
Jah... Jammer hoor....quote:Op donderdag 7 oktober 2004 12:32 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wanneer de klok twaalf slaat en de maan ons toelacht komen wij pas echt tot leven, AR.
Hmm, de schilder is David Teniers the Younger...., ik kan alleen de titel niet vindenquote:Op donderdag 7 oktober 2004 18:51 schreef Gajus het volgende:
Jullie hebben nog wat van mij tegoed.
maar ik kom pas later op de avond (eerst mijn huishoudelijke verplichtingen nakomen)
[afbeelding]
Dit schilderij is gemaakt door de Vlaming D.T. die leefde van 1610 tot 1690.
Klopt !quote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hmm, de schilder is David Teniers the Younger...., ik kan alleen de titel niet vinden
Dat moet iemand anders dan maar doen...
En mezelf een groot plezier, uiteraard.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 01:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik zal good old AR eens een pleziertje doen:
Zat je weer aan de alcohol Do2??quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 01:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik zal good old AR eens een pleziertje doen:
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 08:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Zat je weer aan de alcohol Do2??![]()
Precies.quote:Je doet me hier inderdaad een plezier mee!! Bedankt!!Basquiat
![]()
Het ziet er zo simpel uit, maar ik zou het dus echt nooit kunnen maken. Not even close...
quote:Oja, je wil natuurlijk de titel weten. Nou die kan ik je helaas niet geven. M'n kabel internet heeft het begeven en ik zit nu ff met een 56k modem te pielen![]()
Plaatjes zoeken is dus echt uitgesloten, want over 19 minuten moet ik naar school toen, en ik moet nog ontbijten
quote:
Maar ik wens iedereen een fijne dag, en tot vanavond![]()
AR, ik hoop op een voorspoedig herstel van jouw kabelverbinding.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 08:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Je doet me hier inderdaad een plezier mee!! Bedankt!!Basquiat
![]()
Oja, je wil natuurlijk de titel weten. Nou die kan ik je helaas niet geven. M'n kabel internet heeft het begeven en ik zit nu ff met een 56k modem te pielen![]()
Jij bedoelt toch niet Courtney Love?quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 21:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
(En de vrouw die de vriendin van Basquiat speelt is helemaal om te..., maar dit terzijde
).
Precies! Die bedoel ik inderdaad nietquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 22:27 schreef Gajus het volgende:
[..]
Jij bedoelt toch niet Courtney Love?![]()
quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 22:38 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb beide films ook gezien.
Die van Basquiat en Pollock dus.
Tja, daar kan ik niet over oordelen, daar weet ik er helaas te weinig van af. Maar z'n eerste ontmoeting met Warhol schijnt echt zo gebeurd te zijnquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 22:42 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik vond ze beide wel aardig,
maar ik denk wel dat de film over Pollock iets dichter bij de waarheid zat dan de film over Basquiat.
Jij bent een man naar m'n hartquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 22:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
En voor plaatjes van charmante vrouwen is altijd wel een plekje, AR.
Ja hoor, onder de naam Jackson Pollock gezocht en de titel MaleFemale gevonden.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 22:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
Heeft Gajus ondertussen de titel al gevonden??
Dat dacht ik ook!quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 22:56 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ja hoor, onder de naam Jackson Pollock gezocht en de titel MaleFemale gevonden.
BTW: ik begon aan jouw goede smaak te twijfelen toen ik C.L. op het netvlies had. Maar de bedoelde actrice is inderdaad om van te watertanden.![]()
Nou,quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 21:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
Do2, misschien dat jij dit weet; is er een schilder die vergelijkbaar werk als Basquiat gemaakt heeft?? Ik bedoel niet hetzelfde, maar zover ik weet valt Basquiat niet echt in een kunststroming. Maar als hij al ergens onder valt, is hij dan de enige grote naam van die stroming???
Ja, dat klopt.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 22:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Tja, daar kan ik niet over oordelen, daar weet ik er helaas te weinig van af. Maar z'n eerste ontmoeting met Warhol schijnt echt zo gebeurd te zijn
David Bowie was natuurlijk subliem in die film.quote:Voor mij is Basquait de favoriete film trouwens. Maarja, ik ben dan ook een enorme David Bowie van, en ik vind Warhol wel een interesant persoon. Tja, en als Bowie dan Warhol gaat spelen in een film over Basquiat, dan ben ik verkocht!!
quote:Wist je trouwens dat die echte film waarin Basqiat zelf speelt (voor die beroemd werd natuurlijk) uitgebracht is op dvd. Die zou ik wel heeeel erg graag willen zien/hebben...
Daar over gesproken, hoe is het met je digitale camera????quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
Maar zoals Basquiat zich toentertijd liet inspireren door eigenzinnige schilders als Dubuffet, Twombly , Picasso en Pollock, laten genoeg schilders zich vandaag de dag weer inspireren door Basquiat.
( -Ik ben er zelf één van. - )
Ik zie nu pas dat je een titel gepost hebt.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:14 schreef Gajus het volgende:
Maar de associatie tussen de titel en het schilderij ontgaat mij. Ben ik te bevooroordeeld?
Zonder tegenbericht kom ik binnen een kwartier met een klassieker.
Zal ik dan maar eerlijk bekeken dat ik vergeten ben de titel te onthouden, en er maar gewoon van uitging dat Gajus het goed had??quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:20 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ik zie nu pas dat je een titel gepost hebt.
En ik kan je vermelden dat het niet de juiste is.
Ik zat nog met mijn gedachten bij Basquiat.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:24 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Zal ik dan maar eerlijk bekeken dat ik vergeten ben de titel te onthouden, en er maar gewoon van uitging dat Gajus het goed had??![]()
Gajus plaatst zometeen z'n klassieker en dan is alles weer goed hoorquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:25 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik maar er een zootje van vandaag.
Excuses, mensen.
Er staat een s teveel in je titel do2quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ik zat nog met mijn gedachten bij Basquiat.
Wat betreft Pollock zat Gajus goed.
Nog even ter informatie:
De titel van dat schilderij van Basquiat luidt: Future Sciences Versus the Man
Zo. We kunnen weer verder.
.
Ga je gang!!quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:32 schreef De-oneven-2 het volgende:
Da's Medussa...als ik me niet vergis.
Daar kunnen we al wat mee.
Hoezo? Waar? Wie? Wat?quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Er staat een s teveel in je titel do2
Zo is ie goed:quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Hoezo? Waar? Wie? Wat?
Ook hier staat één S teveel in de titel.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:32 schreef De-oneven-2 het volgende:
Da's Medussa...als ik me niet vergis.
Daar kunnen we al wat mee.
Die do2 doet het er gewoon om!!!quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:36 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ook hier staat één S teveel in de titel.![]()
Hmz.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:35 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Zo is ie goed:
Future Science Versus the Man
Zo krijg ik iig resultaten met google...
Ik verwachtte eigenlijk dat je zou komen met verhalen over nazi's enzo.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:40 schreef zodiakk het volgende:
Het teveel gebruiken van de letter s duidt op een gebrek aan seks. De resulterende frustraties gebruikt De-Oneven-2 voor zijn kunstwerken.
Enorme scheppingsdrang heeft die jongen, moet er allemaal uit.
Ja. Sodemieter!quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
Het is Medusa van Caravaggio volgens mij??
(Als Do2 me niet voor is??)
Je bent een cryptoneonazi met een bevlekte poster van Albert Speer in zijn atelier.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:43 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik verwachtte eigenlijk dat je zou komen met verhalen over nazi's enzo.
SSSt!quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:45 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Je bent een cryptoneonazi met een bevlekte poster van Albert Speer in zijn atelier.
Nou, laat dat crypto maar weg!quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:47 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
SSSt!
Nou, vooruit, ik ben in een goeie bui; jij mag de volgende plaatsenquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ja. Sodemieter!
Het is gewoon mijn dag niet!.
quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 23:49 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Nou, laat dat crypto maar weg!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |