Het idee was juist om de belastingen te verlagen volgens mij, het idee is dus dat het geld niet naar de overheid gaat. Ik zou er op het eerste gezicht best voor zijn. Dat scheelt de Nederlandse burger gemiddeld per persoon zo'n 1000 euro per jaar vrij te besteden.quote:Op vrijdag 17 september 2004 10:59 schreef Windsurfbart het volgende:
Helaas ontvang ik geen subsidie ;-)
Als ze deze 'onnodige' subsidies stop zetten, kunnen de bezuinigingen op onderwijs en gezondheid ongedaan gemaakt worden.
Ik heb zelf liever dat ze dat geld dan steken in zorg en onderwijs, ipv dat ik er wat van terugzie op mijn rekening.quote:Op vrijdag 17 september 2004 11:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Het idee was juist om de belastingen te verlagen volgens mij, het idee is dus dat het geld niet naar de overheid gaat. Ik zou er op het eerste gezicht best voor zijn. Dat scheelt per Nederlandse burger gemiddeld zo'n 1000 euro per jaar vrij te besteden.
Hey Maeryckequote:Op vrijdag 17 september 2004 11:07 schreef Maerycke het volgende:
Ah.. de Edmund Burke Stichting.. datzelfde clubje dat samenwerkt met Nieuw Rechts![]()
Nee, ze hebben de 100 grootste subsidieregelingen onderzocht. Het bedrag dat met die regelingen gemoeid is, is 87% van het totale subsidiebedrag. Van die 87% (>19 mld euro) is 15 mld euro (78%) overbodig volgens de Burke-stichting.quote:Op vrijdag 17 september 2004 11:14 schreef Koobus het volgende:
87% van de subsidies, dus.
Om wat voor subsidies gaat het dan?quote:Op vrijdag 17 september 2004 11:20 schreef freako het volgende:
[..]
Nee, ze hebben de 100 grootste subsidieregelingen onderzocht. Het bedrag dat met die regelingen gemoeid is, is 87% van het totale subsidiebedrag. Van die 87% (>19 mld euro) is 15 mld euro (78%) overbodig volgens de Burke-stichting.
Koobus heeft een linkje gegeven naar de Burke-stichting. Daar is een pdf te vinden (de derde) met een tabel waar alles prachtig opgesomd staat.quote:Op vrijdag 17 september 2004 11:21 schreef stoopkind het volgende:
[..]
Om wat voor subsidies gaat het dan?
Het staat je vrij dat te besteden aan de zorg natuurlijkquote:Op vrijdag 17 september 2004 11:07 schreef stoopkind het volgende:
[..]
Ik heb zelf liever dat ze dat geld dan steken in zorg en onderwijs, ipv dat ik er wat van terugzie op mijn rekening.
Dankquote:Op vrijdag 17 september 2004 11:25 schreef freako het volgende:
[..]
Koobus heeft een linkje gegeven naar de Burke-stichting. Daar is een pdf te vinden (de derde) met een tabel waar alles prachtig opgesomd staat.
Nee, het opvallende is juist dat dit onderdeel ontbreekt terwijl het in mijn ogen juist aan alle criteria voldoet welke die Burke-stichting aan subsidie-regelingen gesteld heeft.quote:Op vrijdag 17 september 2004 11:19 schreef DiRadical het volgende:
Zit daar de hypotheek aftrek ook in verwerkt ?
Defensie subsidieert ook niet zoveel, het meeste houden ze in eigen hand.quote:Op vrijdag 17 september 2004 11:37 schreef stoopkind het volgende:
Hmm, ze bezuinigen vooral weer op zorg en onderwijs, terwijl defensie grotendeels buiten schot blijft.
Maar van het deel wat ze wel subsidiëren hoeven ze maar 30% in te leveren, vergeleken met 99% bij onderwijs en cultuurquote:Op vrijdag 17 september 2004 11:39 schreef freako het volgende:
[..]
Defensie subsidieert ook niet zoveel, het meeste houden ze in eigen hand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |