quote:Op donderdag 16 september 2004 16:44 schreef Luchtbel het volgende:
Edit: ze was trouwens 5500 gram en 65 cm
Vrolijk is his middle-name.quote:Op donderdag 16 september 2004 20:08 schreef bixister het volgende:
dutchie, ik moest vandaag een paar keer aan jou(w zoon) denken want in Utrecht hangen allemaal affiches van 'Mondo Leone', een theatervoorstelling van ene Leon Giessen. de posters zagen er in ieder geval vrolijk uit.
Ik heb net 3 mokken koffie opquote:Op vrijdag 17 september 2004 09:48 schreef moussy het volgende:
Luchtbel, als ze nu slaapt, duik er dan zelf ook ff in...
Ik tref dus weer een kind die dat helemaal geweldig vindt, ik heb hem nog nooit zo hard zien lachen als die keer dat er een snotje in zijn neus zat, en ik het er met dat ding naar buiten gezogen hebquote:Op vrijdag 17 september 2004 12:29 schreef bixister het volgende:
er zijn ook van die zuig-dingen (met zo'n ballonnetje eraan) om het snot uit het neusje te zuigen maar dat vind ik een heel gedoe.
Nope, alles wat ze heeft gekregen gaat een keer aan, dan gaat ze op de foto, daarna naar het cb, dan heeft ze diaree en kan het uitquote:Op vrijdag 17 september 2004 12:41 schreef E.T. het volgende:
Jolie met roze kleren! Ben je toch om LB?
Jaaa die zijn ook erg handig om de oogjes te spoelen als Lieve Grote Broer met zand gooitquote:Op vrijdag 17 september 2004 12:41 schreef pluisje het volgende:
Omdat ie ook wat verkouden lijkt te worden heb ik zoutoplossing in huis gehaald, geen spray (die kan je na openen maar 4 weken bewaren meestal, en moet je steeds goed schoonmaken enzo), maar kleine plastic flaconnetjes met 1 dosering per verpakking. Die druppel je dan zo het neusje in en gooi je daarna weg.
quote:Op vrijdag 17 september 2004 12:47 schreef anneja het volgende:oit![]()
zal maar niet vertellen hoe wij kleine babieneusjes uitzogen
Tuuuuuurlijkquote:Op vrijdag 17 september 2004 23:36 schreef Luchtbel het volgende:Jolie is bang in het donker
quote:Op zondag 19 september 2004 16:51 schreef Catootje het volgende:
Iris: our baby is one year, one week and one day oldHet lukt me ook telkens weer om verjaardagen te missen he
ik had um al door, vandaar dequote:Op zondag 19 september 2004 18:52 schreef Catootje het volgende:
Moet je op Iris klikken onder de post van lois.....Ik deed dat in de hoop weer es fotookes te zien, tot mijjn schok kwam ik slechts de leeftijd van de dame tegen .....
Kan ook gewoon een nieuw ding van haar zijn hoor. Tobias ontdekt ook zijn handjes, en zit er heel de tijd mee op zijn gezicht te slaan en zichzelf te aaien enzoquote:Op zondag 19 september 2004 20:45 schreef Luchtbel het volgende:
Jolie heeft geen koorts meer maar echt de ouwe is ze nog niet, ze slaat heel erg in d'r gezicht steeds en ik weet niet waarom. Maar ik hoop dat het gauw overgaat. Ze heeft wel weer lekker gespeelddat scheelt
Ja ook hier een varkentje gesignaleerd hoor!quote:Op zondag 19 september 2004 21:16 schreef Bar_en_Mar het volgende:
wij hebben hier te maken met uitslag rondom Thijs zijn beentjeshet is gewoon zielig, en dat doordat zijn mama&papa te eigenwijs waren met afdrogen...)
dus net maar lekker ingesmeerd met zinkzalf en poosje met de billetjes bloot bij mama gelegen en strakkies maar weer doen, het is echt zielig...
het is iig een goede les geweest.
knorden jullie kindjes in het begin ook wel eens? als ik zo nu en dan Thijs bezig hoor kan ik er smakelijk om lachen.
Zit het daar niet in dan? Ik heb 2 van die kleine potjes dus vast uit 1 van die dozen. Klein grijs potje met Sudocreme in rode letters erop.quote:Op maandag 20 september 2004 15:11 schreef Bar_en_Mar het volgende:
ik heb 2 dozen gekregen, eentje van de etos en de ander van de prenatal
Krijg je dan juist niet sneller dat de zalf zelf gaat irriteren? Wij smeren Myrthe nooit in en ze heeft ook nog nooit uitslag oid gehad.quote:Op maandag 20 september 2004 13:52 schreef dutchie het volgende:
We smeren Léon zijn billetjes 's ochtends en 's avonds standaard in en hij heeft nog geen rode billetjes gehad. *afklopt*
Ik smeer Dylan na elke verschoning in met Zwitsal Zalf. Als het wat rood is, doe ik er Sudocrem op. Hij heeft nooit uitslag of écht rode billen gehad, dus ik blijf het mooi zo doen.quote:Op maandag 20 september 2004 15:14 schreef poemojn het volgende:
[..]
Krijg je dan juist niet sneller dat de zalf zelf gaat irriteren? Wij smeren Myrthe nooit in en ze heeft ook nog nooit uitslag oid gehad.
Dat boek heb ik dus net gelezen en ik vind dat er hele zinnige dingen instaan. Inbakeren doen we niet (wel strak instoppen) maar dat regelmaatverhaal ben ik nu aan het uitproberen en dat gaat heel goed!quote:Op maandag 20 september 2004 22:41 schreef Lois het volgende:
Pluisje, ik moest vandaag nog aan je denken. Ik las in de Ouders van nu een heel artikel over rust, regelmaat en inbakeren. Echt een interessant artikel vond ik, met commentaar van Ria Blom, die inbakerdeskundige.
doet me denken aan mijn oudste zoon. ik werd er inderdaad ook helemaal stapeldol van. de hele dag werd er gehuild en geschreeuwd en gesparteld en niet geslapen.quote:Op dinsdag 21 september 2004 09:09 schreef Sugar het volgende:
Oké. Maria is lastig sinds een paar dagen. Misschien weten jullie wat slim is om te doen?
ze heeft echt ontdekt wat huilen is en doet het keihard
als ze huilt, strekt ze haar beentjes, spartelt wild en agressief met armpjes en handjes, loopt rood aan
wil steeds iets in haar mond
begint met huilen ongeveer kwartier na de voeding en houdt niet zomaar op
slaapt overdag heeeeeeeeel weinig
's nachts tot vannacht heel goed geslapen, dan had ze geen last van huilen en spanning in haar lijfje, sliep zo 5 of 6 uur achter elkaar
draagdoek werkt heel goed: ze ontspant en slaapt binnen no time (maar ja, als ik dat steeds doe, went ze dan nog wel aan bedje en gewoon in slaap vallen? Ben bang dat ik haar iets aanleer, waardoor ze niks anders meer wil)
Mensen, warrig verhaal? Sorry.
Hoop wel dat jullie iets voor me weten! Dank alvast!!!![]()
Inderdaad, in die regelmaat zijn wij ook heel consequent, maar dat waren we dus al voor we dat boekje hadden en voor we gingen inbakerenquote:Op maandag 20 september 2004 22:45 schreef snoopy het volgende:
[..]
Dat boek heb ik dus net gelezen en ik vind dat er hele zinnige dingen instaan. Inbakeren doen we niet (wel strak instoppen) maar dat regelmaatverhaal ben ik nu aan het uitproberen en dat gaat heel goed!
behalve vandaag dan maar we zijn nog aan 't oefenen
Tja. Op zich is een kind ook maar een mens, dus je kan haar best aanleren om consequent in haar bed in slaap te vallen. Dat betekent waarschijnlijk dat je haar een poos moet laten huilen, uiteindelijk leert ze dan dat haar bed niet eng is oid en zal ze gewoon daar in slaap vallen.quote:Op dinsdag 21 september 2004 09:33 schreef Sugar het volgende:
[...] kan me voorstellen dat een kindje dan alleen nog maar went aan die situatie en nog lastiger wordt?
Sugar, het kan ook nog dat ze 'gewoon' last heeft van krampjes natuurlijk, dan zou het kunnen helpen om haar liggend op haar buik op je arm te dragen, met haar buik in je hand.quote:Op dinsdag 21 september 2004 09:09 schreef Sugar het volgende:
Oké. Maria is lastig sinds een paar dagen. Misschien weten jullie wat slim is om te doen?
ze heeft echt ontdekt wat huilen is en doet het keihard
als ze huilt, strekt ze haar beentjes, spartelt wild en agressief met armpjes en handjes, loopt rood aan
wil steeds iets in haar mond
begint met huilen ongeveer kwartier na de voeding en houdt niet zomaar op
slaapt overdag heeeeeeeeel weinig
's nachts tot vannacht heel goed geslapen, dan had ze geen last van huilen en spanning in haar lijfje, sliep zo 5 of 6 uur achter elkaar
draagdoek werkt heel goed: ze ontspant en slaapt binnen no time (maar ja, als ik dat steeds doe, went ze dan nog wel aan bedje en gewoon in slaap vallen? Ben bang dat ik haar iets aanleer, waardoor ze niks anders meer wil)
Mensen, warrig verhaal? Sorry.
Hoop wel dat jullie iets voor me weten! Dank alvast!!!![]()
Meestal merk binnen 10 minuutjes dat het huilen wel stopt. Soms gaat het weer verder maar zijn ze wel even stil geweest. Sommige baby's schijnen het nodig te hebben om even te huilen voor ze in slaap vallen.quote:Op dinsdag 21 september 2004 10:40 schreef Sugar het volgende:
Regelmaat-verhaal is ook wel een goeie! Hoop dat ik haar kan laten huilen (), maar ga het in elk geval wel uitproberen. Heb je dan echt een vast stramien, Snoop (en Pluis)? Zo van: van 8 tot 10 in bedje, halfuurtje vasthouden, uurtje box...?
krampjes hoeven ook niet perse van jouw eetgedrag af te hangen, het is ook een beetje 'de leeftijd' (drie weken tot drie maanden). Wat ik niet helemaal begrijp is waarom babies ALS ze krampjes krijgen dat niet al vanaf de geboorte krijgen, maar het schijnt een vrij algemeen patroon te zijn dat het met een week of 3 begint en rond de drie maanden weer ophoudt.quote:Op dinsdag 21 september 2004 10:40 schreef Sugar het volgende:
Krampjes lijkt me zo sterk, omdat het steeds is en blijft (de afgelopen dagen). Lijkt dus niet aan mijn eetgedrag te liggen... Maar kan idd alsnog. Alleen werkt buikligging niet (echt).
Ze ligt wel, maar een beetje in kommahouding toch? En haar hoofdje wat hoger dan haar lijfje? Dat bedoelde ik met 'rechtop' maar het is inderdaad niet de meest voor de hand liggen de interpretatiequote:De houding van de draagdoek is juist liggend! Ik heb zo'n slen... (Volgens mij mogen zulke kleine babies nog niet eens verticaal).
Wij kijken (voor jongste dan dusquote:Op dinsdag 21 september 2004 11:07 schreef pluisje het volgende:
Wij hebben het hier gewoon eerst ultieme regelmaat ingevoerd, er lagen echt briefjes met tijden en schema's, en dat hebben we een week of 2 gedaan. Daarna zagen we steeds meer dat hij een eigen ritme kreeg, wat elke dag hetzelfde is, en nu hoeven we er niet eens meer echt bij na te denken.
bij ons begonnen ze pas met een jaar echt hele maaltijden te eten, voor die tijd kregen ze de melk nog bij wijze van toetje (dat zal met bv toch niet heel anders wezen dan met de fles??)quote:Op dinsdag 21 september 2004 10:12 schreef Catootje het volgende:
Ik heb trouwens een aantal vragen:
- wanneer kan je een flesvoeding vervangen voro een hele maaltijd, en waar bestaat die hele maaltijd dan uit?
Vanaf twee jaarquote:- wanneer kan een baby onder een dekbedje slapen?
Nee, pyama is genoeg (mits ze er onder blijven liggen natuurlijkquote:- Moeten ze dan ook een slaapzak aan?
Zo onbetrouwbaar als de pest. Er kan rustig een graad verschil zitten tussen de oortemperatuur en de werkelijke temperatuur, en dat kan zowel te hoog als te laag zijn. Een hand in het nekje is een betrouwbaardere indicator.quote:- zo'n oorthermometer schijnt niet helemaal betrouwbaar te zijn maar hoe onbetrouwbaar issie nu werkelijk?
'k Weet niet, maar van melk mogen dreumesen ineens nog maar 300 ml per dag, terwijl bv onbeperkt mag. Melk schijnt niet goed te zijn voor de ijzeropname en bv heeft dat nadeel weer niet. Dus misschien dat je flesvoeding beter niet direct na de maaltijd kunt geven ivm ijzeropname, beter een langere pauze ertussen laten?quote:Op dinsdag 21 september 2004 11:30 schreef anneja het volgende:
voor die tijd kregen ze de melk nog bij wijze van toetje (dat zal met bv toch niet heel anders wezen dan met de fles??)
[note to self] kop houden over onderwerpen waar je de ballen verstand van hebtquote:Op dinsdag 21 september 2004 11:40 schreef poemojn het volgende:
[..]
'k Weet niet, maar van melk mogen dreumesen ineens nog maar 300 ml per dag, terwijl bv onbeperkt mag. Melk schijnt niet goed te zijn voor de ijzeropname en bv heeft dat nadeel weer niet. Dus misschien dat je flesvoeding beter niet direct na de maaltijd kunt geven ivm ijzeropname, beter een langere pauze ertussen laten?
yep ze mag brood. (Saskia tenminste wel van het Cb, Danielle dus ook neem ik aan)quote:Op dinsdag 21 september 2004 12:12 schreef Catootje het volgende:
ahaaaaaaaaa, maar ik mag al wel een boterhammetje (wit geven) ?? *kickt er nu al op* met smeerkaas of zo? oeoeoeoeoe!!
Heel herkenbaar, Liam is net zo makkelijk en altijd al geweest en dat maakt het heel makkelijk.quote:Op dinsdag 21 september 2004 12:12 schreef Catootje het volgende:
Danielle slaapt in een koude kamer nu met slaapzak en deken (Pyjamaatje aan)...ritme is een beetje afgesteld op haar eigen behoeften (maar is heeel ergt anders dan toen Daan nog echt klein was..). Danielle gaat al vanaf haar geboorte vreselijk graag slapen, we hebben een vast ritueel. Slapen doet ze alleen in haar eigen bedje en vroeger in de (reis)wieg. Uitzonderingen waren regeldagen, dan was ze zoo uit haar doen dat ze wel eens een hele dag (och arme moederschouders) in de draagzak zat. Maar: ik heb een buitengewoon gemakkelijk en tevreden kind, dus dan is het allemaal vrij simpel om regelmaat en rust in te bouwen..
Je hoeft geen sorry te zeggen hoor, toevallig heb ik er ook zo een dus ik hoef lekker niet jaloers te zijnquote:Op dinsdag 21 september 2004 20:41 schreef dutchie het volgende:
Sorry voor alle andere moeders, maar ik heb toch echt het meest schattige vrolijke ventje wat er bestaat.
Ik zal wel ff de objectieve factor spelen van de weekquote:Op dinsdag 21 september 2004 20:41 schreef dutchie het volgende:
Vast wel!
Wel een extra setje bestellen voor haar toekomstige schoonouders hè![]()
Ladies, hier ziet een zwaar verliefde moeder.Ik heb Léon vandaag voor het eerst een paar keer kunnen betrappen op hardop lachen.
![]()
Het was nog wel heel voorzichtig, maar wel heel erg duidelijk. Heb gelijk het mannetje opgebeld om hem deelgenoot te maken van dit evenement. En warempel, hij deed het nog een paar keer.
Sorry voor alle andere moeders, maar ik heb toch echt het meest schattige vrolijke ventje wat er bestaat. En ik ben rete-objectief hoor.![]()
Denk je dat ze wel genoeg voeding krijgt?quote:Op woensdag 22 september 2004 11:29 schreef Sugar het volgende:
Is het heel gek om gek te worden van je kindje?![]()
Ik moet ook zo huilen steeds. Ze slaapt niet en is niet tevreden...![]()
Sjoegje! Hou jezelf ook goed in de gaten he!quote:Op woensdag 22 september 2004 11:29 schreef Sugar het volgende:
Is het heel gek om gek te worden van je kindje?![]()
Ik moet ook zo huilen steeds. Ze slaapt niet en is niet tevreden...![]()
Inderdaadquote:Op woensdag 22 september 2004 14:33 schreef dutchie het volgende:
Ja zoals nu bij Toot!
Hoe wijsquote:Op woensdag 22 september 2004 15:05 schreef Luchtbel het volgende:
Sugarhet komt echt wel goed en jezelf worden? Degene die je hiervoor was wordt je niet meer in mijn ogen, maar er komt wel een nieuwe jij, die met alle situaties rond je kind om kan gaan.
Mazzelaar, ik moest er 19 euro voor betalenquote:Op woensdag 22 september 2004 18:34 schreef Sugar het volgende:
Dank voor al jullie ervaringen en tips, kreeg vandaag op cb (inloopuurtje) stomtoevallig spontaan dat boek mee waar Snoop het steeds () over heeft! Over regelmaat dus! Als ik eraan toe kom, ga ik er morgen in beginnen!
Zie ik hier je nieuwe signature staan?quote:Op woensdag 22 september 2004 18:34 schreef Sugar het volgende:
Nou, ben de dag goed doorgekomen verder, twee vriendinnen over de vloer gehad en Maria heeft zich eigenlijk heel goed gedragen! Sowieso was ze niet eens echt aan het huilen vanochtend, maar ik schoot in paniek omdat ze vandaag niet in slaap viel in de draagdoek en dat had nou juist tot vandaag het wondermiddel geleken. Ik dus meteen stressen, want stel dat ze straks weer zo huilt als gisteren, wat moet ik dan?! En dat is dus stom, want er was nog nauwelijks iets aan de hand. Ja, behalve dan dat ze niet sliep en steeds weer met haar armpjes ging maaien als ze niets in haar mondje had...
Ik moet echt proberen niet zo op de zaken vooruit te lopen! Moeilijk!
De mens lijdt dikwijls nog het meest, door het lijden dat hij vreest!
Way to go!quote:Dank voor al jullie ervaringen en tips, kreeg vandaag op cb (inloopuurtje) stomtoevallig spontaan dat boek mee waar Snoop het steeds () over heeft! Over regelmaat dus! Als ik eraan toe kom, ga ik er morgen in beginnen!
Vandaag Maria gewogen!
Ze is geboren met 3530 gram en nu bijna 3 weken later weegt ze......... 4050 gram!!!!!Dat is goed, toch? Ze zeiden daar van wel...
![]()
L'eau de moedermelk-met-maagzuur is anders ook niet te versmaden.quote:Op woensdag 22 september 2004 21:38 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Hoewel niet terug te vinden op mijn toilettafel ben ik sinds een paar weken ook fervent drager van l'eau de Nutrilon.
quote:Standard 3.008: Scheduled Rest Periods and Sleep Arrangements
* Supine (back) sleep position for babies
* Physician’s note if position other than back
* Babies placed on back, but when able to turn over, “allowed to adopt whatever position
they prefer to sleep”
* Positioning devices not to be used, unless specified by a physician
Haha, ik dacht ook precies hetzelfde, dan heeft Junah de hele dag hongerquote:Op donderdag 23 september 2004 09:54 schreef dutchie het volgende:
Smakken op de handjes is een hongersignaal?
Léon ligt constant op zijn handen te smakken.![]()
quote:Op donderdag 23 september 2004 10:03 schreef pluisje het volgende:
Maar goed, ik zit nu wel vrolijk te blaten, maar Sugar heeft natuurlijk zelf nog helemaal niet aangegeven dat ze wil gaan inbakeren
Ja dat klinkt op zich best logisch ja. Maar regelmaat heb ik nog steeds niet bij Junah. Dat is bij BV toch wat lastiger (Maria krijgt toch BV?) Het enige dat vast is bij haar is de tijd waarop ze in de avond naar bed gaat. Ergens tussen 19-20 uur namelijk.quote:Op donderdag 23 september 2004 10:20 schreef pluisje het volgende:
Maar om inbakeren succesvol te laten zijn, is het belangrijk dat je ook een duidelijk ritme aanhoudt. Zodat het kind dus bijvoorbeeld weet dat het hoort te gaan slapen zodra de doeken tevoorschijn komen, die doeken zijn eigenlijk een steuntje in de rug. En wat ik meestal hoor, is dat de eerste weken toch rommelig zijn, en geen enkel kindje nog een echt ritme heeft. Dus daarom hebben wij eerst geprobeerd Tobias, en onszelf, een beetje een dagritme op te laten bouwen, en hebben we voor het laatste zetje die doeken erbij gepakt. Maar als het niet nodig is, zou ik het niet doen, want het is toch best wel een gedoe steeds om bij elk slaapje die doeken om te gaan doen.
Jessai wilde ook alleen op zijn buik en die sliep vanaf 6 weken op zijn buik. Hij draaide ook snel daarna zelf goed om en dan is het meteen een stuk minder onverantwoord als ik de site over wiegedood moet geloven.quote:Op woensdag 22 september 2004 21:58 schreef Anitra het volgende:
Vanaf welke leeftijd mogen ze wel op hun buik slapen? Want dan weet ik hoelang ik nog wakker lig snachts
Maar dan hebben ze het dus niet over een pasgeboren babyquote:Als een oudere en gezonde baby zich eenmaal vlot om en om kan draaien, en bij het slapen zelf kiest voor buikligging is het niet zinvol daar tegenin te blijven gaan.
quote:Op donderdag 23 september 2004 09:54 schreef dutchie het volgende:
Smakken op de handjes is een hongersignaal?
Léon ligt constant op zijn handen te smakken.![]()
En voordat je het weet houdt ze op met huilen en staat ze op haar kop in de plantenbak omdat jij dan zo leuk 'NEE' gaat zeggenquote:Op donderdag 23 september 2004 09:21 schreef Tan het volgende:
Het gaat over, het wordt beter, ook omdat Maria niet eeuwig ieniemini blijft. En omdat je zelf niet eeuwig een pasgeboren moeder bent. Vooral ook omdat ze steeds onafhankelijker wordt, dat proces gaat van start vanaf de dag de ze geboren is.
Kwam het net tijdens het *zinloos surfen* tegenquote:Een informatief en boeiend magazine voor aanstaande en jonge ouders, dat je gratis ontvangt totdat je kind één jaar is! In Wij Jonge Ouders vind je elke maand interviews, informatie en nieuws over zwangerschap, bevalling, baby's, voeding en verzorging.
Vandaag ruim 5 (!!) uur in de auto gezetenquote:Op donderdag 23 september 2004 15:32 schreef dutchie het volgende:
Zooo, Saskia en gevolg zijn net vertrokken en we hebben een match hoor!
Het leek alleen wel meer van haar kant te komen dan van Léon. Die zat mij alleen maar aan te staren met een blik van: "Waarom zit ze nou telkens aan mijn oor te trekken mama?"![]()
Maar echt heel schattig die twee samen, foto's volgen snel.
quote:Op vrijdag 24 september 2004 09:04 schreef Sugar het volgende:
Pfff, ik wilde dat ik niks had gezegd.
Ja, dat is mijn twijfelpunt ook een beetje. Indy heeft een tijdje een fles van 12 uur gehad, maar die sliep al heel snel door van 7 tot 5. Ze dronk steeds minder van de fles van 12 uur, waardoor wij merkten dat ze eigenlijk geen behoefte meer had aan die fles. Toen we 'm weglieten sliep ze inderdaad gewoon door.quote:Op vrijdag 24 september 2004 09:18 schreef snoopy het volgende:
En, eigenlijk hoop ik dat hij inene door gaat slapen. En ik weet niet of dat lukt als je hem niet om rond 00.00 een fles geeft![]()
Wij geven Tobias al een maand of 2 een laatste voeding tussen 23.00 en 0.00. Mijn geluk is dat we flesjes geven, en Rick altijd laat opblijft, en hij dus die laatste fles geeft.quote:Op vrijdag 24 september 2004 09:23 schreef Sugar het volgende:
Snoopy, thanks.
Dus jullie zetten de wekker wel nu? Om die voeding van 23.30 te geven? Ik wil dat misschien ook gaan proberen en ben benieuwd hoe het jullie bevalt! Al twee nachten geprobeerd dus? En blijf je het doen?
goed!!quote:Op donderdag 23 september 2004 22:42 schreef E.T. het volgende:
[..]
Vandaag ruim 5 (!!) uur in de auto gezeten![]()
Ze moeten later toch maar wel wat centraler gaan wonen hoor, beetje in het midden is best goed.
Het was erg leuk en gezellig, ik ben helemaal doodmoe, morgen ga ik met de foto's klooien (nadat ik overdag gewerkt heb)
dutch, hoe ging je gesprek?
quote:Op vrijdag 24 september 2004 09:23 schreef Sugar het volgende:
niks geen beefcake-meisje voor hem!![]()
Morris is helemaal in de war nuquote:Op vrijdag 24 september 2004 16:37 schreef beefcake het volgende:
![]()
Het hart van mijn nog onverwekte dochter ligt aan gruzelementen!
![]()
Dat heb ik niet geprobeerdquote:Op vrijdag 24 september 2004 20:28 schreef Lois het volgende:
Die minuscule blauwe plekjes, kon je die wel wegdrukken? Zodat ze wit werden zeg maar?
Ik zou trouwens wel gewoon steeds kijken hoor, better safe than sorry denk ik dan altijd maar. Ik ben niet gauw meer ergens van onder de indruk maar als ik iets niet vertrouw dan zit ik er bovenop.
Leuke foto's trouwens!
die richting zat ik zelf ook al op te denken. Saskia d'r huid 'vlekt' ook nogal snel. En ze hadden 'r even in de kinderstoel gezet vanmiddag (voor het eerst bij deze leidsters) om te verven (vondt ze trouwens geweldig), misschien dat d'r luier beetje strak heeft gezeten of verkeerd gezeten ofzo.quote:Op vrijdag 24 september 2004 21:12 schreef ezzi het volgende:
Ilse krijgt ook van die rode plekken op d'r benen als ik haar op een bepaalde manier op de arm heb gedragen. Een hele vreemde kleur rood wordt het dan. Ze heeft er geen last van en alles beweegt en doet normaal, en ik ben er ook niet ongerust over. Maar ik moest er aan denken omdat ze bij Ilse's kdv er ook naar geinformeerd hadden. Ze hadden het nog nooit gezien. Ik denk zelf dat er wat afgekneld word als ik haar op de arm heb, en dat ze dan die rode vlekken krijgt.
Euhh... ze waren niet toevallig iets te scheutig geweest met de (rode) verf?quote:Op vrijdag 24 september 2004 21:15 schreef E.T. het volgende:
[..]
die richting zat ik zelf ook al op te denken. Saskia d'r huid 'vlekt' ook nogal snel. En ze hadden 'r even in de kinderstoel gezet vanmiddag (voor het eerst bij deze leidsters) om te verven (vondt ze trouwens geweldig), misschien dat d'r luier beetje strak heeft gezeten of verkeerd gezeten ofzo.
En idd, verkeerd vasthouden is ook een mogelijkheid voor mij.
Hier is meer werkquote:Op vrijdag 24 september 2004 21:43 schreef dutchie het volgende:
O ja, Léon had Saskia gezegd dat het makkelijker was om hier te gaan wonen. Is een stuk goedkoper.![]()
Dat dacht jij.quote:Op vrijdag 24 september 2004 21:44 schreef E.T. het volgende:
[..]
Hier is meer werk![]()
Stichting Wiegedood heeft onlangs een waarschuwing doen uitgaan voor de bakerzak: klik. Dat heeft voor een nog niet opgelost conflict tussen de Bakerzak en st Wiegedood gezorgd. Kijk dus zelf wel goed naar de veiligheid (vergelijk met andere inbakermethodes, de St Wiegedood schijnt daar sowieso al tegen te zijn) voor je 'm aanschaft.quote:Op vrijdag 24 september 2004 21:35 schreef Lois het volgende:
De combinatie tussen inbakerdoeken en een slaapzakje: http://www.bakerzak.nl/
Goed dat je dat even meld poemojn, lekker van zo'n blad als Kinderen dan dat ze dit aanraden.quote:Op vrijdag 24 september 2004 21:57 schreef poemojn het volgende:
[..]
Stichting Wiegedood heeft onlangs een waarschuwing doen uitgaan voor de bakerzak: klik. Dat heeft voor een nog niet opgelost conflict tussen de Bakerzak en st Wiegedood gezorgd. Kijk dus zelf wel goed naar de veiligheid (vergelijk met andere inbakermethodes, de St Wiegedood schijnt daar sowieso al tegen te zijn) voor je 'm aanschaft.
ET als je een babybadje met standaard hebt en genoeg ruimte in de badkamer zou je nadat je Saskia hebt gedouched en gewassen haar daar even in kunnen leggen en lekker dik bedekken met handdoeken zodat ze warm blijft. Als ze tenminste nog geen gevaarlijke stunts als optrekken en zo kan. Anders is het best lastig om alleen te douchen met haar.quote:Op zaterdag 25 september 2004 13:42 schreef E.T. het volgende:
ff klein vraagje aan andere moeders:
als je alleen met je kindje bent en je wilt met je kindje samen douchen, hoe doen jullie dat dan?
Waar laat je je kind als jij je haar staat te wassen en als jij je aan 't afdrogen bent?
wij doen dat hier altijd met z'n tweeen, maar Swets is er vanavond niet en ik wil wel ff lekker met Saskia douchen maar vraag me af of dat handig is (en anders: hoe ik 't handig kan doen)
ah gevonden, hij stond in een ander topicquote:Op zondag 26 september 2004 00:13 schreef lady-wrb het volgende:
waar is die opmerking nou?
(en mijn reaktie)
vreemd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |