Ja, een economische noodzaak die zij zichzelf hebben opgedrongen. Dan ontsla je die tuinman en die huismeid maar. Ja, en dan moet je misschien maar een kleinere tuin en huis nemen.quote:Op donderdag 16 september 2004 17:12 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
De tijden van het kostwinnersmodel zijn voorbij hoor. Een tweede salaris is inmiddels een economische noodzaak geworden voor veel mensen, wil je niet al te krap leven. Dus dan moet het maar op die manier, en ik denk niet dat dat bij voorbaat slecht is.
Het is allang niet meer zo dat het tweede salaris voor alleen de luxe dingen gebruikt wordt. Zeker met de huizenmarkt van tegenwoordig niet, plus het Euro-effect van de boodschappen.quote:Op donderdag 16 september 2004 17:23 schreef ContraPunctus het volgende:
[..]
Ja, een economische noodzaak die zij zichzelf hebben opgedrongen. Dan ontsla je die tuinman en die huismeid maar. Ja, en dan moet je misschien maar een kleinere tuin en huis nemen.
Het willen /krijgen van die baby vergt normaal gesproken een aanpassing van je uitgangssituatie. Niet andersom, dan maak je echt de verkeerde afwegingen.
Dan verschillen we gewoon van mening. Ik wil echt niet Jan-SP gaan uithangen hier, maar als ik naar de minima kijk zie ik geen 2xmodaal hoor? En het sociaal minimum zou in beginsel toch moeten impliceren dat dat een 'leefbaar' inkomen betekent.quote:Op donderdag 16 september 2004 17:36 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Het is allang niet meer zo dat het tweede salaris voor alleen de luxe dingen gebruikt wordt. Zeker met de huizenmarkt van tegenwoordig niet, plus het Euro-effect van de boodschappen.
Staat dat soort onzin ook al in de bijbel.quote:Op donderdag 16 september 2004 19:24 schreef Zweefvliegje het volgende:
En dan zijn de eerste woordjes die hij/zij kan zeggen: opa, oma, oppas, juf...
Fijn is dat! Volgens mij moeten die woordjes toch echt papa en mama zijn!
Wie ben jij om op deze manier de levensstijl van iemand anders te beoordelen en te véroordelen ?quote:Op donderdag 16 september 2004 16:25 schreef Tasma het volgende:
Manager hier heeft 14 weken geleden een baby gehad en werk nu weer, fulltime, evenals haar man..
de baby zit nu 2 dagen per week in opvang, 2 dagen per week bij opa & oma, en 1 dag per week bij een "opaster" thuis.
ben ik nu de enige die dit het principe van een "kind" krijgen/nemen totaal misslaat?
een kind neem je toch om op te voeden? om te ervaren, te leren, mee te leven? niet om tijdens kantoor uren te dumpen? hoe goed kan je kind ZO aan je hechten als je kind je enkel 2 dagen per week ziet en in de avonden af en toe?
raar. :|
Lijkt mij ook leuk. Maar dat staat hier verder los van. Dat vader en moeder de hoeksteen van een samenleving zijn is helaas in de praktijk door omstandigheden onzin. En in deze tijd waarin we van de overheid steeds meer moeten werken is het niet anders. In dat licht bezien is het kiezen van een kind al een wonder tegenwoordig.quote:Op donderdag 16 september 2004 19:35 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik ben niet gelovig, dankje..
Maar vind je niet dan?
Het lijkt me wel cool als je baby jou ook als eerste herkent.. hehe!
Jep, daar heb je gelijk in, kan ik niks tegenin brengenquote:Op donderdag 16 september 2004 19:38 schreef Megumi het volgende:
Lijkt mij ook leuk. Maar dat staat hier verder los van. Dat vader en moeder de hoeksteen van een samenleving zijn is helaas in de praktijk door omstandigheden onzin. En in deze tijd waarin we van de overheid steeds meer moeten werken is het niet anders. In dat licht bezien is het kiezen van een kind al een wonder tegenwoordig.
En ondertussen vraagt iedereen zich maar af hoe het komt dat we zoveel adhd'ers en borderliners in deze maatschappij hebben. Door dit soort praktijken dus. Mensen zijn egocentrisch nemen kinderen, hechten hier zich emotioneel totaal niet aan. Kinderen krijgen ontwikkelingsstoornissen en persoonlijkheidsstoornissen en worden gewoon psychopaten.quote:Op donderdag 16 september 2004 19:31 schreef thabit het volgende:
verwijderd
Psychopatie is een stoornis die al vanaf je geboorte in je hersens zit.quote:Op donderdag 16 september 2004 19:52 schreef vidivici het volgende:
[..]
En ondertussen vraagt iedereen zich maar af hoe het komt dat we zoveel adhd'ers en borderliners in deze maatschappij hebben. Door dit soort praktijken dus. Mensen zijn egocentrisch nemen kinderen, hechten hier zich emotioneel totaal niet aan. Kinderen krijgen ontwikkelingsstoornissen en persoonlijkheidsstoornissen en worden gewoon psychopaten.
Al zou dat niet zo zijn, ik denk ook niet dat je dan psychopaat wordt of borderline krijgt omdat je ouders fulltime werkten als er verder niks met je aan de hand is.quote:Op donderdag 16 september 2004 20:01 schreef thabit het volgende:
Psychopatie is een stoornis die al vanaf je geboorte in je hersens zit.
Nou....quote:Op donderdag 16 september 2004 17:56 schreef ContraPunctus het volgende:
[..]
Dan verschillen we gewoon van mening. Ik wil echt niet Jan-SP gaan uithangen hier, maar als ik naar de minima kijk zie ik geen 2xmodaal hoor? En het sociaal minimum zou in beginsel toch moeten impliceren dat dat een 'leefbaar' inkomen betekent.
Ik zeg ook niet dat je het dan breed hebt, ik kan me heel goed voorstellen dat het [heel] moeilijk te doen is.quote:Op donderdag 16 september 2004 20:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Nou....
Ik heb ervoor gekozen om igg de eerste 4 jaar thuis te zijn voor de kleine(hij wordt 5 eind deze maand, maar kan hier geen werk krijgen), maar dat is geen makkie hoor kan ik je wel vertellen....
Als je namelijk 1 normaal tot goed salaris hebt krijg je geen enkele subsidie of wat dan ook, dat maakt dat je maar heel erg weinig geld hebt, echt heel erg weinig...
Je bent idd tegenwoordig zo goed als gedwongen om wel beide te werken als je ook nog eens op vakantie wil eens per jaar en dat soort dingen...
Het is net aan te doen op 1 salaris, maar het houdt niet echt over, het is dat mijn man heel veel werkt en dat we daar extra geld van hebben en ik zo nu en dan wat bij verdien met foto/film spul, anders hadden we het niet gered op 1 redelijk salaris...
Ga maar structureel alleen voor jezelf leven en zie andere mensen als bijrol spelers, dan word je vanzelf een psychopaat. Geef maar eens een goede onderbouwing van het feit dat psychopatie een hersenafwijking is.quote:Op donderdag 16 september 2004 20:01 schreef thabit het volgende:
[..]
Psychopatie is een stoornis die al vanaf je geboorte in je hersens zit.
Hmm, je vind het zelf raar, waarom open je dan een topic erover als je dan toch al een mening erover hebt?quote:Op donderdag 16 september 2004 16:25 schreef Tasma het volgende:
Manager hier heeft 14 weken geleden een baby gehad en werk nu weer, fulltime, evenals haar man..
de baby zit nu 2 dagen per week in opvang, 2 dagen per week bij opa & oma, en 1 dag per week bij een "opaster" thuis.
ben ik nu de enige die dit het principe van een "kind" krijgen/nemen totaal misslaat?
een kind neem je toch om op te voeden? om te ervaren, te leren, mee te leven? niet om tijdens kantoor uren te dumpen? hoe goed kan je kind ZO aan je hechten als je kind je enkel 2 dagen per week ziet en in de avonden af en toe?
raar. :|
Nope. Wel als je in Zweden woont. In NL 12 weken bevallingsverlof, en 2 dagen als je pappie wordt. Fijn he?quote:Op donderdag 16 september 2004 16:34 schreef LostFormat het volgende:
Je hebt toch sowieso recht op heel wat meer zwangerschapsverlof?
Bij de meeste kinderen is het eerste woordje iets in de richting van 'op' of 'die' of 'dag'.quote:Op donderdag 16 september 2004 19:24 schreef Zweefvliegje het volgende:
En dan zijn de eerste woordjes die hij/zij kan zeggen: opa, oma, oppas, juf...
Fijn is dat! Volgens mij moeten die woordjes toch echt papa en mama zijn!
Jaaaaa jottemquote:Op vrijdag 17 september 2004 10:18 schreef lady-wrb het volgende:
ik zag hem net al in een ander forum staan en voelde hem al aankomen......
moet dit nou echt nog een keer?
er zijn er op fok ook die zeuren om het zeuren, dus goed zal niemand het bij hun nooit doen.quote:Op vrijdag 17 september 2004 10:20 schreef Anitra het volgende:
Leuk dat gister nog beweerd werd dat men maar moest gaan werken. Nu werkt er een moeder fulltime (om welke reden weet niemand dus kan er niet over geoordeeld worden) en is het weer niet goed.
Ow...ok, ik ga wel weer aan het werkquote:Op vrijdag 17 september 2004 10:23 schreef lady-wrb het volgende:
jij liever dan ik
Ja, idd, word ook echt een beetje verdrietig van de hoeveelheid onverdraagzame mensen die hier rondlopenquote:Op vrijdag 17 september 2004 10:09 schreef Luchtbel het volgende:
Oh gezellig, laten we het hier weer over gaan hebben
Laten we dan dit forum ook maar sluiten, straks gaan mensen nog met opvattingen over andermans kinderen of de zorg daarvoor komen.quote:Op donderdag 16 september 2004 18:05 schreef Frenkie het volgende:
Wie ben jij in hemelsnaam om je met hun manier van leven te bemoeien??
Wie weet wordt dat kind wel heel goed en liefdevol verzorgd door de grootouders en de kinderopvang. (ik neem aan van wel). Wie weet hebben ze wel heel andere plannen etc.
Kortom bemoei je met je eigen zaken...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |