abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21996248
Manager hier heeft 14 weken geleden een baby gehad en werk nu weer, fulltime, evenals haar man..

de baby zit nu 2 dagen per week in opvang, 2 dagen per week bij opa & oma, en 1 dag per week bij een "opaster" thuis.

ben ik nu de enige die dit het principe van een "kind" krijgen/nemen totaal misslaat?

een kind neem je toch om op te voeden? om te ervaren, te leren, mee te leven? niet om tijdens kantoor uren te dumpen? hoe goed kan je kind ZO aan je hechten als je kind je enkel 2 dagen per week ziet en in de avonden af en toe?

raar. :|
  donderdag 16 september 2004 @ 16:32:29 #2
99004 willem88
*ontoerekeningsvatbaar*
pi_21996415
ja lekker sociaal ja :| maarja zo zie je wel weer wat mensen voor hun kinderen over hebben
pi_21996461
Dat vind ik ook wel erg snel...

Je hebt toch sowieso recht op heel wat meer zwangerschapsverlof?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_21996580
Waarom wil je dan nog kinderen??
Ben zelf vrij ouderwets en vind dat ouders kinderen zelf moeten opvoeden.
en dit niet moeten 'outsourcen'
  donderdag 16 september 2004 @ 16:41:52 #5
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_21996678
Tsja, meer zwangerschapsverlof krijg je nu eenmaal niet! En als leidinggevende kan je (bijna) niet deeltijd gaan werken. Je zult dan toch ergens met de baby heen moeten, en eerlijk gezegd: als het 2 dagen in de week bij de opa en oma is, en i dag in de week ergens thuis is, dan geeft dat volgens mij niet zo. Een huiselijke omgeving, met zorg en aandacht en liefst familie is voor een baby het belangrijkst. Of dat rare hoofd dat overdag tegen hem brabbelt nou van z'n opa is of niet maakt de baby nog niet zo veel uit. Voor een moeder is het moeilijker om zoveel van haar baby te missen. Maar ja, zo is het leven anno 2004. Duur, hard en snel!
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
  donderdag 16 september 2004 @ 17:12:32 #6
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_21997569
De tijden van het kostwinnersmodel zijn voorbij hoor. Een tweede salaris is inmiddels een economische noodzaak geworden voor veel mensen, wil je niet al te krap leven. Dus dan moet het maar op die manier, en ik denk niet dat dat bij voorbaat slecht is.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_21997687
In principe is er natuurlijk niks op werkende ouders tegen, maar 5 dagen per week allebei fulltime aan de slag vind ik ook wel een beetje veel van het goede, en dan al vanaf 3 maanden. Ik krijg wel een beetje het gevoel dat die mensen echt het minimum aan tijd met hun kind hebben doorgebracht en willen gaan doorbrengen.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_21997863
quote:
Op donderdag 16 september 2004 17:12 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
De tijden van het kostwinnersmodel zijn voorbij hoor. Een tweede salaris is inmiddels een economische noodzaak geworden voor veel mensen, wil je niet al te krap leven. Dus dan moet het maar op die manier, en ik denk niet dat dat bij voorbaat slecht is.
Ja, een economische noodzaak die zij zichzelf hebben opgedrongen. Dan ontsla je die tuinman en die huismeid maar. Ja, en dan moet je misschien maar een kleinere tuin en huis nemen.

Het willen /krijgen van die baby vergt normaal gesproken een aanpassing van je uitgangssituatie. Niet andersom, dan maak je echt de verkeerde afwegingen.
  donderdag 16 september 2004 @ 17:36:29 #9
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_21998158
quote:
Op donderdag 16 september 2004 17:23 schreef ContraPunctus het volgende:

[..]

Ja, een economische noodzaak die zij zichzelf hebben opgedrongen. Dan ontsla je die tuinman en die huismeid maar. Ja, en dan moet je misschien maar een kleinere tuin en huis nemen.

Het willen /krijgen van die baby vergt normaal gesproken een aanpassing van je uitgangssituatie. Niet andersom, dan maak je echt de verkeerde afwegingen.
Het is allang niet meer zo dat het tweede salaris voor alleen de luxe dingen gebruikt wordt. Zeker met de huizenmarkt van tegenwoordig niet, plus het Euro-effect van de boodschappen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_21998287
Hm, beide fulltime zou ik zelf nooit doen, tenzij echt financieel noodzakelijk (maar neem dan inderdaad gewoon geen kind)
pi_21998637
quote:
Op donderdag 16 september 2004 17:36 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Het is allang niet meer zo dat het tweede salaris voor alleen de luxe dingen gebruikt wordt. Zeker met de huizenmarkt van tegenwoordig niet, plus het Euro-effect van de boodschappen.
Dan verschillen we gewoon van mening. Ik wil echt niet Jan-SP gaan uithangen hier, maar als ik naar de minima kijk zie ik geen 2xmodaal hoor? En het sociaal minimum zou in beginsel toch moeten impliceren dat dat een 'leefbaar' inkomen betekent.
pi_21998839
Wie ben jij in hemelsnaam om je met hun manier van leven te bemoeien??
Wie weet wordt dat kind wel heel goed en liefdevol verzorgd door de grootouders en de kinderopvang. (ik neem aan van wel). Wie weet hebben ze wel heel andere plannen etc.
Kortom bemoei je met je eigen zaken...
pi_21998963
Lat ik zeggen wat elke zot zou zeggen: Een kind neem je niet, die krijg je
Effe serieus, elke levenstijl heeft wel zijn voor en nadelen. Deze kinderen leren veel met anderen om te gaan bijvoorbeeld. Een kind wat thuis wordt gehouden zeg maar, ziet weer alleen mama. Ik vind dat ieder voor zich moet bepalen wat ze willen en kijken of deze situatie voor hun het beste is....
pi_22000467
En dan zijn de eerste woordjes die hij/zij kan zeggen: opa, oma, oppas, juf...
Fijn is dat! Volgens mij moeten die woordjes toch echt papa en mama zijn!
pi_22000584
Mijn ouders waren al vroeg in mijn leven gescheiden. En mijn moeder moest als geschieden ouder drie kinderen opvoeden en daarnaast werken om geld te verdienen. Dus idd veel tijd bij mijn oma en opa doorgebracht. Ben er niet slechter van geworden. En houd van mijn moeder. TS je bent een sukkel. Wat ik er van heb op gestoken is dat het opvoeden van kinderen een taak kan zijn en ook is voor de hele famillie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_22000635
verwijderd

[ Bericht 90% gewijzigd door Lois op 17-09-2004 13:56:25 ]
pi_22000697
quote:
Op donderdag 16 september 2004 19:24 schreef Zweefvliegje het volgende:
Staat dat soort onzin ook al in de bijbel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_22000754
Ik ben niet gelovig, dankje..
Maar vind je niet dan?
Het lijkt me wel cool als je baby jou ook als eerste herkent.. hehe!

Edit: ik zie in je profiel dat je een man bent.. wie weet is dat wel een vrouwengedachte
pi_22000755
quote:
Op donderdag 16 september 2004 16:25 schreef Tasma het volgende:
Manager hier heeft 14 weken geleden een baby gehad en werk nu weer, fulltime, evenals haar man..

de baby zit nu 2 dagen per week in opvang, 2 dagen per week bij opa & oma, en 1 dag per week bij een "opaster" thuis.

ben ik nu de enige die dit het principe van een "kind" krijgen/nemen totaal misslaat?

een kind neem je toch om op te voeden? om te ervaren, te leren, mee te leven? niet om tijdens kantoor uren te dumpen? hoe goed kan je kind ZO aan je hechten als je kind je enkel 2 dagen per week ziet en in de avonden af en toe?

Wie ben jij om op deze manier de levensstijl van iemand anders te beoordelen en te véroordelen ?
Wat de beweegredenen van de ouders ook zijn, zij willen (moeten?) het blijkbaar zo doen.
Ik moet heel eerlijk zeggen : na 14 weken thuis gezeten te hebben na een bevalling zou ik waarschijnlijk ook popelen om 'het kind' ergens te 'dumpen' en weer lekker aan het werk te gaan.
Er zijn altijd voor- en tegenstanders van thuisblijvende én werkende moeders. Ik vind dat iedereen het moet doen op de manier die zij het prettigst vinden. Misschien wordt die vrouw diepongelukkig als ze niet aan het werk is. Nee, dát is lekker voor het kindje !

Ik neem voor het gemak maar even aan dat de ouders met alle betrokkenen hebben gepraat over hoe zij hun kindje op willen voeden. Weinig mensen laten hun kroost achter bij mensen als ze er geen goed gevoel over hebben.

Goed, ik kan er nog een heel stuk over verder typen maar dat heeft geen zin. Alles is denk ik al gezegd.
pi_22000839
quote:
Op donderdag 16 september 2004 19:35 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik ben niet gelovig, dankje..
Maar vind je niet dan?
Het lijkt me wel cool als je baby jou ook als eerste herkent.. hehe!
Lijkt mij ook leuk. Maar dat staat hier verder los van. Dat vader en moeder de hoeksteen van een samenleving zijn is helaas in de praktijk door omstandigheden onzin. En in deze tijd waarin we van de overheid steeds meer moeten werken is het niet anders. In dat licht bezien is het kiezen van een kind al een wonder tegenwoordig.
pi_22000875
quote:
Op donderdag 16 september 2004 19:38 schreef Megumi het volgende:

Lijkt mij ook leuk. Maar dat staat hier verder los van. Dat vader en moeder de hoeksteen van een samenleving zijn is helaas in de praktijk door omstandigheden onzin. En in deze tijd waarin we van de overheid steeds meer moeten werken is het niet anders. In dat licht bezien is het kiezen van een kind al een wonder tegenwoordig.
Jep, daar heb je gelijk in, kan ik niks tegenin brengen
pi_22001181
quote:
Op donderdag 16 september 2004 19:31 schreef thabit het volgende:
verwijderd
En ondertussen vraagt iedereen zich maar af hoe het komt dat we zoveel adhd'ers en borderliners in deze maatschappij hebben. Door dit soort praktijken dus. Mensen zijn egocentrisch nemen kinderen, hechten hier zich emotioneel totaal niet aan. Kinderen krijgen ontwikkelingsstoornissen en persoonlijkheidsstoornissen en worden gewoon psychopaten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lois op 17-09-2004 15:48:16 ]
pi_22001441
quote:
Op donderdag 16 september 2004 19:52 schreef vidivici het volgende:

[..]

En ondertussen vraagt iedereen zich maar af hoe het komt dat we zoveel adhd'ers en borderliners in deze maatschappij hebben. Door dit soort praktijken dus. Mensen zijn egocentrisch nemen kinderen, hechten hier zich emotioneel totaal niet aan. Kinderen krijgen ontwikkelingsstoornissen en persoonlijkheidsstoornissen en worden gewoon psychopaten.
Psychopatie is een stoornis die al vanaf je geboorte in je hersens zit.
pi_22001536
Het is toch ook niet zo dat ze zich met die manager bemoeit? Ik denk dat het meer gewoon een discussiepunt is naar aanleiding van wat ze op haar werk heeft gezien.

Al had de openingspost misschien iets algemener kunnen zijn, maar ik denk niet dat het Tasma's doel is om zich ergens mee te bemoeien.

Anders kun je over bijna niks meer een discussie beginnen als het niet een persoonlijk probleem is.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_22001609
quote:
Op donderdag 16 september 2004 20:01 schreef thabit het volgende:

Al zou dat niet zo zijn, ik denk ook niet dat je dan psychopaat wordt of borderline krijgt omdat je ouders fulltime werkten als er verder niks met je aan de hand is.

Als iets minder goed is voor een kind zijn de gevolgen niet altijd maar direct ZO extreem.
pi_22001628
ik kan me hier niet druk om maken eerlijk gezegd.

er zijn zat kinderen die in echt moeilijke gezinssituaties zitten, ouders die misschien het denk niveau hebben van een 12 jarige, waar slaan, schelden en schreeuwen de normaalste zaak is thuis en dergelijke. daar moet je je vraagtekens bij zetten. niet bij een druk gezin die de kinderen bij de kinderopvang dumpt, na 3 maanden vind ik het eerlijk gezegd ook wel erg jong, maar die ouders hebben er vast een goede reden voor.
  donderdag 16 september 2004 @ 20:09:49 #27
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_22001684
Als je allebei fulltime wilt werken neem je gewoon geen kind. Punt uit.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_22001742
verwijderd

[ Bericht 96% gewijzigd door Lois op 18-09-2004 07:56:35 ]
  donderdag 16 september 2004 @ 20:16:12 #29
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_22001837
verwijderd

[ Bericht 95% gewijzigd door Lois op 18-09-2004 07:57:52 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_22002154
quote:
Op donderdag 16 september 2004 17:56 schreef ContraPunctus het volgende:

[..]

Dan verschillen we gewoon van mening. Ik wil echt niet Jan-SP gaan uithangen hier, maar als ik naar de minima kijk zie ik geen 2xmodaal hoor? En het sociaal minimum zou in beginsel toch moeten impliceren dat dat een 'leefbaar' inkomen betekent.
Nou....

Ik heb ervoor gekozen om igg de eerste 4 jaar thuis te zijn voor de kleine(hij wordt 5 eind deze maand, maar kan hier geen werk krijgen), maar dat is geen makkie hoor kan ik je wel vertellen....

Als je namelijk 1 normaal tot goed salaris hebt krijg je geen enkele subsidie of wat dan ook, dat maakt dat je maar heel erg weinig geld hebt, echt heel erg weinig...

Je bent idd tegenwoordig zo goed als gedwongen om wel beide te werken als je ook nog eens op vakantie wil eens per jaar en dat soort dingen...

Het is net aan te doen op 1 salaris, maar het houdt niet echt over, het is dat mijn man heel veel werkt en dat we daar extra geld van hebben en ik zo nu en dan wat bij verdien met foto/film spul, anders hadden we het niet gered op 1 redelijk salaris...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_22002174
Maar ik ben wel blij met de keuze die we gemaakt hebben, persoonlijk snap ik niet waarom je een kind neemt als je toch niet bij je kind kan zijn, of amper...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_22002571
Ik zou het zelf ook nooit zo doen.. Tuurlijk, ik zou wel willen blijven werken, maar dan wel part- time..

Ik bedoel, je ziet zoveel dingen niet als je je kind naar de kinderopvang brengt, de eerste voetstapjes, de tandjes die doorkomen, het eerste woordje wat hij/zij zegt..

Ik zou dat voor geen goud willen missen..

Wat ik dan wel weer vind kunnen is part-time werken, dan kun je je kind in ieder geval nog een beetje opvoeden en normen en waarden bijbrengen.. In een kinderopvang gebeurt dat volgens mij veel minder, dan hangt het er ook maar net vanaf wat voor standpunt hun bij sommige onderwerpen hebben..

Nee, ik vind het absoluut niet kunnen, sterker nog, ik vraag me dan af waarom je kinderen hebt genomen
Don't look at the past.. But live to the future...
pi_22002631
quote:
Op donderdag 16 september 2004 20:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Nou....

Ik heb ervoor gekozen om igg de eerste 4 jaar thuis te zijn voor de kleine(hij wordt 5 eind deze maand, maar kan hier geen werk krijgen), maar dat is geen makkie hoor kan ik je wel vertellen....

Als je namelijk 1 normaal tot goed salaris hebt krijg je geen enkele subsidie of wat dan ook, dat maakt dat je maar heel erg weinig geld hebt, echt heel erg weinig...

Je bent idd tegenwoordig zo goed als gedwongen om wel beide te werken als je ook nog eens op vakantie wil eens per jaar en dat soort dingen...

Het is net aan te doen op 1 salaris, maar het houdt niet echt over, het is dat mijn man heel veel werkt en dat we daar extra geld van hebben en ik zo nu en dan wat bij verdien met foto/film spul, anders hadden we het niet gered op 1 redelijk salaris...
Ik zeg ook niet dat je het dan breed hebt, ik kan me heel goed voorstellen dat het [heel] moeilijk te doen is.
Maar je haalt vakantie aan. Dat is dus feitelijk iets onnodigs, dan dring je jezelf een bepaalde leefwijze op als je dat als standaardgoed gaat zien. En die leefwijze kan veranderen als je een baby krijgt. Ik zeg alleen dat je dat moet kunnen accepteren en dat niet op de eerste levensjaren van dat kind moet afwentelen.

Het gaat erom dat die gast het lekker makkelijk op €uro's en huizenprijzen gooit. Die veranderingen gelden ook allemaal voor de minima en zijn dus niet bruikbaar hier, het sociaal minimum is nl. leefbaar. Of, zo goed als.;)

Ja, en dat je in NL meer overhoudt met een uitkering en toeslagen dan wanneer je je in een kostwinner-situatie bevindt. Dat is een andere constructie, niet minder krom overigens.
pi_22007700
quote:
Op donderdag 16 september 2004 20:01 schreef thabit het volgende:

[..]

Ga maar structureel alleen voor jezelf leven en zie andere mensen als bijrol spelers, dan word je vanzelf een psychopaat. Geef maar eens een goede onderbouwing van het feit dat psychopatie een hersenafwijking is.
  donderdag 16 september 2004 @ 23:56:11 #35
88620 Compile
Cannon Project
pi_22007916
quote:
Op donderdag 16 september 2004 16:25 schreef Tasma het volgende:

Hmm, je vind het zelf raar, waarom open je dan een topic erover als je dan toch al een mening erover hebt?
pi_22011946
schopje naar OUD
  vrijdag 17 september 2004 @ 10:09:18 #37
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_22011970
Oh gezellig, laten we het hier weer over gaan hebben
pi_22012090
quote:
Op donderdag 16 september 2004 16:34 schreef LostFormat het volgende:

Je hebt toch sowieso recht op heel wat meer zwangerschapsverlof?
Nope. Wel als je in Zweden woont. In NL 12 weken bevallingsverlof, en 2 dagen als je pappie wordt. Fijn he?
  † In Memoriam † vrijdag 17 september 2004 @ 10:18:55 #39
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22012124
ik zag hem net al in een ander forum staan en voelde hem al aankomen......
moet dit nou echt nog een keer?
pi_22012144
Leuk dat gister nog beweerd werd dat men maar moest gaan werken. Nu werkt er een moeder fulltime (om welke reden weet niemand dus kan er niet over geoordeeld worden) en is het weer niet goed.
pi_22012159
quote:
Op donderdag 16 september 2004 19:24 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij de meeste kinderen is het eerste woordje iets in de richting van 'op' of 'die' of 'dag'.

(oudste: eerste woordje: aasj (van alsjeblieft), daarna uit, daarna nee, daarna papa (stond voor mama, papa, en het buurmeisje van 2 . Jongste: eerste woordje: die, tweede woordje: kwakkwak (eend, poes, schaap, koe), verder is hij nog niet). Dat gezeik over papa of mama als eerste woordje, kom op zeg, ze kunnen hun hele leven nog papa of mama zeggen.
pi_22012165
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 10:18 schreef lady-wrb het volgende:
ik zag hem net al in een ander forum staan en voelde hem al aankomen......
moet dit nou echt nog een keer?
Jaaaaa jottem
  † In Memoriam † vrijdag 17 september 2004 @ 10:23:29 #43
37843 lady-wrb
kortaf
  † In Memoriam † vrijdag 17 september 2004 @ 10:25:35 #44
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22012220
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 10:20 schreef Anitra het volgende:
Leuk dat gister nog beweerd werd dat men maar moest gaan werken. Nu werkt er een moeder fulltime (om welke reden weet niemand dus kan er niet over geoordeeld worden) en is het weer niet goed.
er zijn er op fok ook die zeuren om het zeuren, dus goed zal niemand het bij hun nooit doen.
ik trek me er in ieder geval niets van aan!

hoe 'st met je teen overigens?
pi_22012248
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 10:23 schreef lady-wrb het volgende:
jij liever dan ik
Ow...ok, ik ga wel weer aan het werk

dat is natuurlijk helemaal uber-egocentrisch, kindjes op kdv dumpen omdat je maar je werk moet en dan op je werk op Fok gaan rondhangen
pi_22012288
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 10:09 schreef Luchtbel het volgende:
Oh gezellig, laten we het hier weer over gaan hebben
Ja, idd, word ook echt een beetje verdrietig van de hoeveelheid onverdraagzame mensen die hier rondlopen Ook wordt er wel heel erg snel geoordeeld over mensen, zonder echte inzicht in de situatie waarin die mensen misschien wel zitten...
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_22012809
Ja, is het ook zo. Heb ok elke keer dat er topic uit een ander subforum komt zoiets van, moet dat nou. Zodra het een beetje te maken heeft met kindjes staat het hier...
pi_22012981
Ja tis normaal ja ,en je kan ook savonds en sweekends een heel hoop aandacht aan je kind(eren) besteden . Diegene kan ook een deeltijd baan nemen wat mij persoonlijk beter zou lijken
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 17 september 2004 @ 11:01:12 #49
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_22012983
Ik heb ook zo'n collega gehad (gelukkig het enige extreme voorbeeld in m'n omgeving). Hij werkte dagelijks van 8 tot 19 en op zaterdag van 8 - 14, zij was de hele week van huis. Voor hem altijd rennen en vliegen om 't kind op tijd van de opvang te halen, snelsnel eten naar binnen en naar bed. Op zaterdag ook nog even de boodschappen na het werk met kind en al doen en met een beetje mazzel was mama daarna ook nog thuis. Op zondag naar opa en oma, want papa en mama moeten ook nog een beetje quality time hebben ...

Kweenie hoor, ik wil zelf geen kinderen, maar als je ze er voor kiest, kun je er toch wel een beetje tijd in steken?
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
  vrijdag 17 september 2004 @ 11:19:19 #50
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_22013350
quote:
Op donderdag 16 september 2004 18:05 schreef Frenkie het volgende:
Wie ben jij in hemelsnaam om je met hun manier van leven te bemoeien??
Wie weet wordt dat kind wel heel goed en liefdevol verzorgd door de grootouders en de kinderopvang. (ik neem aan van wel). Wie weet hebben ze wel heel andere plannen etc.
Kortom bemoei je met je eigen zaken...
Laten we dan dit forum ook maar sluiten, straks gaan mensen nog met opvattingen over andermans kinderen of de zorg daarvoor komen.
[KNE]-Mod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')