abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85864680
Ik heb net de inschrijvingsbrief gepost van Chris.. Hier geen last met wachtlijsten. De BSO inschrijving vorige week gedaan. Maar dat is ook maar een paar maandjes meestal. Hij gaat lekker naar de BSO naast de school, kunnen ze met zijn allen heenlopen, en er zijn een paar leidsters die nu inval op zijn KDV zijn.

Hier is het de montessori geworden. Een prettige sfeer, geen idioot grote school (iets van 11-12 gemengde groepen), en een onderwijstype die wel bij ons en Chris past (voor zover ik nu kan inschatten)..
De buurtschool heeft nu 60 kinderen in 2 groepen 3. Hoe leer je ze dan fatsoenlijk lezen/rekenen/schrijven?
pi_85896685
Even als niet-ouder: mij lijkt een openbare school het beste. Zelfs als je zelf een geloof hebt. Zo dring je het kind niet een geloof op (net zoals je eigenlijk bij Sinterklaas doet) en kan het zelf bepalen hoe het over de wereld denkt. Daarnaast is de kans dan ook een stuk groter dat je kind 'niet alleen maar' met andere 'witte kindjes' omgaat. Is denk ik ook wel positief.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 07:29:45 #178
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_85899743
Volgens mij heb je een beeld van scholen dat niet echt klopt. Veel scholen die katholiek of p.c. heten, doen weinig aan geloof (of aan alle geloven evenveel) en trekken ook heel veel leerlingen die helemaal niet gelovig zijn (of gelovige ouders hebben) omdat het soms gewoon de betere scholen zijn in een wijk of ouders veel zien in de normen en waarden die ze op zo'n school uitdragen. En verder zie je vaak ook dat ouders (al dan niet allochtoon) die wel gelovig zijn, maar niet christelijk, zich meer tot zo'n school aangetrokken voelen dan een openbare school. Je veronderstelling dat kinderen op een christelijke school dus overvoerd worden met reli-propaganda (overdreven gezegd) en dat dat erg witte scholen zijn, is dus lang niet altijd waar.
pi_85902677
WSquater, geloof opdringen? Als je je kind elke zondag mee naar de kerk neemt doe je toch in feite hetzelfde? Als je het zo wilt noemen, want opdringen is naar mijn idee niet het juiste woord...
Als je opgevoed wordt met een bepaald geloof kan ik me ook voorstellen dat ouders graag een school zoeken die daarmee overeen komt. En ik kan me ook nog voorstellen dat ouders kiezen voor een bepaalde school omdat de resultaten goed zijn of omdat het een prettige sfeer is.

Ik heb zelf op een katholieke middelbare school gezeten, maar de godsdienst die we daar kregen was heel breed. Ik vond het wel heel interessant om zo over diverse geloven dingen te leren.
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')