abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74153622
quote:
Op woensdag 15 september 2004 23:53 schreef mjdejong het volgende:
In mei 2005 wordt onze oudste alweer 4 en moet dus naar school. De jongste word in december van dit jaar 2 dus die gaat dan naar de peuterspeelzaal. We zijn de scholen in onze buurt afgegaan om een school van onze oudste uit te zoeken. De jaarboekjes gelezen met de scholen gepraat met ouders gepraat enz. Maar welke en waar kies je op?

Waar zijn we geweest:
De christelijke, de openbare maar we zijn voor de katholieke basisschool gegaan omdat die gewoon gelijk goed voelde.

Hoe hebben jullie gekozen en was je eerste indruk de juist?
Alhier gaat het om lange wachtlijsten, Dus onze eertse staat al ingeschreven
Wij willen zowieso niet voor een openbare school (educate together) , op de katholieke school wordt iets strakker orde gehouden dan op de protestantse.

Wij gaan echter voor onderwijs in het Iers: hoe minder fear gorm, hoe beter.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  zondag 29 augustus 2010 @ 11:40:22 #152
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_85827368
*kick*

Hi! Wij kregen een week of 2 terug de scholengids van de gemeente toegezonden en hebben de hint ter harte genomen: wij zijn nu een beetje aan het kijken waar we Stef in willen schrijven. Ik kan echter één ding nergens terugvinden: kun je je kind ook bij meerdere scholen inschrijven, zoals je dat ook met een KDV doet? Of mag je maar één inschrijving per kind? En wat gebeurt er dan als die betreffende school uiteindelijk geen plek heeft?

Tot slot: als de school geen kleuterklassen heeft, moet je je dan ook nog apart inschrijven voor een separate kleuterschool? Ik zie in dat boekje namelijk wel bij veel scholen vermeld staan met welke kleuterschool zij samenwerken, dus ik vraag me af of je kind dan ook automatisch daar geplaatst wordt..
3!
  zondag 29 augustus 2010 @ 11:43:33 #153
56471 pinquit
oh my lama!
pi_85827421
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 11:40 schreef Incantrix het volgende:
*kick*

Hi! Wij kregen een week of 2 terug de scholengids van de gemeente toegezonden en hebben de hint ter harte genomen: wij zijn nu een beetje aan het kijken waar we Stef in willen schrijven. Ik kan echter één ding nergens terugvinden: kun je je kind ook bij meerdere scholen inschrijven, zoals je dat ook met een KDV doet? Of mag je maar één inschrijving per kind? En wat gebeurt er dan als die betreffende school uiteindelijk geen plek heeft?

Tot slot: als de school geen kleuterklassen heeft, moet je je dan ook nog apart inschrijven voor een separate kleuterschool? Ik zie in dat boekje namelijk wel bij veel scholen vermeld staan met welke kleuterschool zij samenwerken, dus ik vraag me af of je kind dan ook automatisch daar geplaatst wordt..
Als je bij een school gaat kijken kan je meteen vragen of er een wachtlijst is, en of er een kans is dat er geen plek is als Stef 4 wordt. Volgens mij is het wel mogelijk om op meerder scholen in t schrijven.

en kleuterschool? bestaat dat nog? :D Ik denk dat je dat ook bij de school kan vragen :) óf bij de kleuterschool waar je Stef wil inschrijven.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 29 augustus 2010 @ 11:44:44 #154
57497 happyme28
I'm so happy
pi_85827447
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 11:40 schreef Incantrix het volgende:
*kick*

Kleuterschool :? Tegenwoordig is dat toch gewoon groep 1 en 2 van de basisschool? Of zeg ik nu iets heel doms *Noob is*
pi_85827640
Hellup zeg, moet je je nu al inschrijven? Ik weet dat ze met de bso hier aanraden om in te schrijven als ze twee zijn, maar heb nog nooit nagedacht over de school. Ik ga dat dan toch nog maar eens uitzoeken. En kleuterschool? Die zijn toch officieel afgeschaft in ehhh, ik geloof 1984 (toen ik op de kleuterschool zat en dat ineens groep 2 werd).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_85827725
Incantrix, voor zover ik weet mag je maar bij 1 school inschijven!

Mefke, het ligt er een beetje aan in wat voor wijk je woont. In sommige nieuwbouwwijken zitten scholen al heel snel vol en is het dus slim zo snel mogelijk in te schrijven.

BIj Amber op school is er niet echt meer een kleuterschool. Amber zit in groep 1/2/3.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 29 augustus 2010 @ 12:03:41 #157
95408 Incantrix
pi_85827918
Ah, ik heb nog even gekeken en ze hebben het in dat boekje over een voorschool, daar bedoelen ze dus de peuterspeelzaal mee. Maar dat lijkt me niet echt nodig als je al een KDV hebt.

En euhm, ja, ik weet dus niet hoe het op andere plekken is, maar ik ken iemand die met 1,5 jaar oud zijn kind wilde inschrijven bij een school en die werd dus gewoon uitgelachen, want dat kindje was al bijna 2 :o Nu kan dat best een haags probleem zijn, of een probleem bij bepaalde, populaire scholen, maar mijn vriendinnen met kindjes die even oud zijn als stef hebben hun kind al wel ergens ingeschreven.

Wel balen als er maar 1 inschrijving mogelijk is, want wij dubben tussen 2 scholen en één daarvan heeft een erge wachtlijst (staat ook in dat boekje) en de ander is een beetje een vraagteken of we hem daar wel in willen schrijven (staat nu te boek als een zwakke school, maar dit komt omdat ze bij de laatste inspectie nog niet lang genoeg met een bepaald toetsingssysteem werkten waardoor bepaalde resultaten niet meetbaar waren). Bovendien, stel nu dat we hem inschrijven bij een montessorischool en in de loop van de tijd blijkt bijvoorbeeld dat hij ernstig behoefte heeft aan veel structuur, dan zou montessori wel eens minder geschikt voor hem kunnen zijn. Dan kun je dus niet meer terug :?

Zucht, moeilijk zeg!
3!
pi_85827962
Lastig Inca!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85828225
Inca, lastig ja! En als je al naar het kdv gaat is een voorschool inderdaad niet nodig lijkt me. Ik heb laatst wel even op de site van 1 van de 2 scholen hier gekeken en daar staat niets over een wachtlijst. En dan zitten wij dus in een nieuwbouwwijk. Had even geteld, voor komend schooljaar zijn er over de twee scholen heen iets van 22(!) kleuterklassen en maar 3 groepen 8.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_85830868
Wij hebben Dana (2 jaar en 2 maanden) 1,5 maand geleden ook al ingeschreven bij de basisschool en bij de BSO die in die school zit. Voor de school gaven ze aan dat het in elk geval verstandig was zsm je kind in te schrijven als je de keus op die school had laten vallen omdat ze anders geen plaats konden garanderen. De BSO kon nu al niet garanderen dat ze tegen die tijd plaats hadden.
  zondag 29 augustus 2010 @ 14:04:02 #161
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_85831371
Wachtlijsten zijn volgens mij erg lokaal. Den Haag schnt vreselijk te zijn en hier (Leiden) zijn 2 basisscholen heel populair en daar moet je dus echt zowat meteen na de geboorte inschrijven. Bij de meeste andere basisscholen kan je pas inschrijven in het schooljaar dat je kind 3 wordt en dan heb je gewoon een plek.

BSO inschrijven kon hier ook pas vanaf 3, maar dat wil dan helaas weer niet zeggen dat je dan ook gewoon een plek hebt.
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:36:50 #162
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_85841295
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:04 schreef Jojogirl het volgende:
Wachtlijsten zijn volgens mij erg lokaal. Den Haag schnt vreselijk te zijn en hier (Leiden) zijn 2 basisscholen heel populair en daar moet je dus echt zowat meteen na de geboorte inschrijven. Bij de meeste andere basisscholen kan je pas inschrijven in het schooljaar dat je kind 3 wordt en dan heb je gewoon een plek.

BSO inschrijven kon hier ook pas vanaf 3, maar dat wil dan helaas weer niet zeggen dat je dan ook gewoon een plek hebt.
Ik denk dat ik weet welke scholen jij bedoelt ;)
En met B4Kids.....tsja... wat zal ik zeggen... :X
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_85842984
Jojogirl en/of Paradijsvogeltje welke scholen zijn dat dan? Ik ben voor Timo op zoek naar een school maar vooralsnog heb ik geen enkele school kunnen vinden die me echt wat lijkt..

Hoe zit dat trouwens als je vlak voor je kind 4 wordt naar een andere plaats verhuist? Kan je kind dan gewoon niet naar school of zo? :o
pi_85843452
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:26 schreef Chan het volgende:
Jojogirl en/of Paradijsvogeltje welke scholen zijn dat dan? Ik ben voor Timo op zoek naar een school maar vooralsnog heb ik geen enkele school kunnen vinden die me echt wat lijkt..

Hoe zit dat trouwens als je vlak voor je kind 4 wordt naar een andere plaats verhuist? Kan je kind dan gewoon niet naar school of zo? :o
Dat laatste vraag ik me nu dus af ja -O-
wat nou als wij vlak voor Amélie's vierde verjaardag naar Leiden verhuizen, zit ik dan aan de butscholen vast? Ik wil me best nu al inschrijven bij de 2 goede scholen maar dat mag/kan blijkbaar niet... stom gedoe }:|

Amélie staat nog steeds ingeschreven bij De Kattekop in Leiden maar we hebben nog steeds geen plek, B4Kids had ik wel al van gehoord dat het rommelig was maar zelf geen ervaring mee.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 29 augustus 2010 @ 19:43:42 #165
56471 pinquit
oh my lama!
pi_85843543
Hier op school worden alle nieuwe kleuters gewoon aangenomen. heel tof enzo, voor mensen die wat laat zijn, maar de klassen worden zo groot :') minpuntje.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_85843568
Timo gaat naar t kdv via B4kids en dat gaat echt prima? Geen enkel probleem mee gehad tot nu toe..
  zondag 29 augustus 2010 @ 19:46:24 #167
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85843629
Oh, BSO heb ik ook nog niet geregeld. Moet ik ook maar eens achteraan dan. Pffff. Blijft toch gek om daar zo vroeg al mee bezig te zijn. Maar goed, ik wil het natuurlijk ook wel allemaal in orde hebben dus toch maar doen dan.
pi_85843698
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:44 schreef Chan het volgende:
Timo gaat naar t kdv via B4kids en dat gaat echt prima? Geen enkel probleem mee gehad tot nu toe..
Ja ik heb gehoord dat kdv prima waren maar dat het met BSO rommelig ging ofzoiets. Misschien is het inmiddels verandert hoor! T is alweer een jaar of twee geleden dat ik die 2 dames erover sprak. Zij hadden gekozen voor een gastouder die de kinders uit school haalde uiteindelijk.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zondag 29 augustus 2010 @ 19:49:17 #169
5428 crew  miss_sly
pi_85843728
Je kunt je iig wel bij meer scholen inschrijven, volgens mij. Ik weet iig dat mijn collega die in dezelfde wijk woont als ik zijn oudste bij alle vijf de scholen had ingeschreven. Het is nogal een kinderrijke buurt hier en er is een school die wat midner goed is, de andere 5 zijn prima. Maar die zijn ook zo druk, dat er geloot wordt kennelijk. Dus de vraag is bij welke school je niet uitgeloot wordt. Inschrijven bij meerdere scholen zal dan dus wel moeten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 29 augustus 2010 @ 19:52:56 #170
95408 Incantrix
pi_85843875
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:04 schreef Jojogirl het volgende:

Tjek :')

Miss, dat is dus precies waarom ik het me afvraag (of zou dat per gemeente nog kunnen verschillen?), ik wil Stef eigenlijk het liefst bij 3 scholen inschrijven: die ene met die wachtlijst, die ene waarvan als het goed is nu een nieuw inspectierapport in de maak is (waarbij ik er stilletjes vanuitga dat het nu wel een 'ok' krijgt) én nog een reguliere basisschool omdat ik een uitwijkmogelijkheid wil hebben indien Stef dus uiteindelijk niet heel geschikt lijkt te zijn voor de onderwijsvorm die wij nu het meest interessant vinden.
3!
  zondag 29 augustus 2010 @ 22:55:09 #171
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_85854690
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:26 schreef Chan het volgende:

ELS en Haanstraschool, voor zover ik weet zijn daar de wachtlijsten het langste. Ik woon nu niet meer in Leiden.
Er zijn een heleboel leuke scholen hoor. Lucas van Leydenschool eigen ervaring, Morskring van familie gehoord, Teldersschool familie werkte er, Lorentzschool van horen zeggen (wel erg massaal), Dukdalf.
De rest weet ik niet zo goed. Ik weet de stage-ervaringen van klasgenoten niet meer zo goed. Maar als je kiest: langsgaan, schoolgids lezen. Waar je een goed gevoel bij krijgt en wat voor type onderwijs er bij je kind zou kunnen passen. Succes met jullie keuzes! :)

B4Kids... ik heb er gewerkt. 't Is geen slechte kinderopvang, ze voldoen echt wel aan de regels ofzo. Maar het is rommelig, vooral de BSO. En ze gaan écht niet cool met hun personeel om... :{w
Op mijn huidige werkplek ben ik een stuk gelukkiger :)

Jammer dat je je niet kunt inschrijven als je er niet woont.... Het lijkt me geen goed gevoel om een school te moeten "kiezen" die over is gebleven.. En dan misschien ook nog eens ver van je huis.
Maar het zal per gemeente verschillen? Ik ken wel mensen die kun kinderen op bijvoorbeeld een Jenaplanschool in Alphen hadden ingeschreven.

[ Bericht 7% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 29-08-2010 23:11:39 ]
  zondag 29 augustus 2010 @ 23:14:53 #172
4177 Jojogirl
pi_85855693
Die 2 die PV noemt hebben idd enorme wachtlijsten. En dat wil niet zeggen dat het de beste zijn, maar meer dat alle ouders uit Leiden met (te veel?) geld en/of pretenties hun kind daarop willen hebben (uitzonderingen daargelaten overigens). Leiden heeft in zowat alle wijken wel prima scholen en die hebben allemaal geen wachtlijsten, dus je kan gewoon op een goede school terecht. Aan welke kant van Leiden woon je?

Offtopic: En wij hebben nu BSO bij een vestiging van Catalpa. Daar hebben we goede ervaringen mee met de creche en hoewel die BSO niet direct naast de school van Finn ligt (in tegenstelling tot die van B4kids) blijken er daar uiteindelijk meer kindjes uit Finn z'n klas heen te gaan dan naar B4kids, misschien wel vanwege de rommeligheid bij B4kids (of de wachtlijsten).

Met de Kattekop hebben wij ook een slechte inschrijfervaring gehad trouwens. Bij de eerste intake bij net 3 maanden zwangerschap waren ze heel relaxed en wisten ze zeker dat we wel op tijd een plek zouden hebben. Toen ik bij 7 maanden toch nog even wat dingen wilde weten en nog een keer komen kijken, zeiden ze ineens het komende jaar op zijn minst nog geen plek te hebben. Daardoor mochten we dus nogal last-minute ineens op zoek naar iets heel anders :{ Gelukkig wel gelukt uiteindelijk en naar volle tevredenheid.
  zondag 29 augustus 2010 @ 23:49:14 #173
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_85857023
Wist je dat Catalpa de overkoepelende organisatie van B4Kids is?
Wat slecht zeg, van Kattekop... :o

Van de ELS weet ik niet veel, maar de Haanstra is best een leuke school :) En naar verluidt hebben ze de inschrijfleeftijd aangepast. Dus het hoeft niet meer zo vlug, maar vanaf 2 jaar dacht ik.

Nog een tip: houd het een beetje in de gaten op internet. Als er ergens bijvoorbeeld veel verloop is qua leerkrachten, wil dat soms wel eens een teken zijn dat er iets niet lekker zit op een school.
  maandag 30 augustus 2010 @ 08:45:25 #174
4177 Jojogirl
pi_85861916
Ja, maar Catalpa heeft B4kids pas dit voorjaar overgenomen geloof ik en de vestigingen die ik bedoel van de creche en BSO waren al jaren van Catalpa.
  maandag 30 augustus 2010 @ 09:06:35 #175
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_85862199
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 08:45 schreef Jojogirl het volgende:
Ja, maar Catalpa heeft B4kids pas dit voorjaar overgenomen geloof ik en de vestigingen die ik bedoel van de creche en BSO waren al jaren van Catalpa.
Ik geloof dat ze al ruim een jaar bij elkaar horen. En ik hoorde ook dat Catalpa is opgekocht door een commercieel bedrijf uit het buitenland...
Maargoed, we gaan een beetje offtopic ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')