Alhier gaat het om lange wachtlijsten, Dus onze eertse staat al ingeschrevenquote:Op woensdag 15 september 2004 23:53 schreef mjdejong het volgende:
In mei 2005 wordt onze oudste alweer 4 en moet dus naar school. De jongste word in december van dit jaar 2 dus die gaat dan naar de peuterspeelzaal. We zijn de scholen in onze buurt afgegaan om een school van onze oudste uit te zoeken. De jaarboekjes gelezen met de scholen gepraat met ouders gepraat enz. Maar welke en waar kies je op?
Waar zijn we geweest:
De christelijke, de openbare maar we zijn voor de katholieke basisschool gegaan omdat die gewoon gelijk goed voelde.
Hoe hebben jullie gekozen en was je eerste indruk de juist?
Als je bij een school gaat kijken kan je meteen vragen of er een wachtlijst is, en of er een kans is dat er geen plek is als Stef 4 wordt. Volgens mij is het wel mogelijk om op meerder scholen in t schrijven.quote:Op zondag 29 augustus 2010 11:40 schreef Incantrix het volgende:
*kick*
Hi! Wij kregen een week of 2 terug de scholengids van de gemeente toegezonden en hebben de hint ter harte genomen: wij zijn nu een beetje aan het kijken waar we Stef in willen schrijven. Ik kan echter één ding nergens terugvinden: kun je je kind ook bij meerdere scholen inschrijven, zoals je dat ook met een KDV doet? Of mag je maar één inschrijving per kind? En wat gebeurt er dan als die betreffende school uiteindelijk geen plek heeft?
Tot slot: als de school geen kleuterklassen heeft, moet je je dan ook nog apart inschrijven voor een separate kleuterschool? Ik zie in dat boekje namelijk wel bij veel scholen vermeld staan met welke kleuterschool zij samenwerken, dus ik vraag me af of je kind dan ook automatisch daar geplaatst wordt..
Kleuterschoolquote:Op zondag 29 augustus 2010 11:40 schreef Incantrix het volgende:
*kick*
Hi! Wij kregen een week of 2 terug de scholengids van de gemeente toegezonden en hebben de hint ter harte genomen: wij zijn nu een beetje aan het kijken waar we Stef in willen schrijven. Ik kan echter één ding nergens terugvinden: kun je je kind ook bij meerdere scholen inschrijven, zoals je dat ook met een KDV doet? Of mag je maar één inschrijving per kind? En wat gebeurt er dan als die betreffende school uiteindelijk geen plek heeft?
Tot slot: als de school geen kleuterklassen heeft, moet je je dan ook nog apart inschrijven voor een separate kleuterschool? Ik zie in dat boekje namelijk wel bij veel scholen vermeld staan met welke kleuterschool zij samenwerken, dus ik vraag me af of je kind dan ook automatisch daar geplaatst wordt..
Ik denk dat ik weet welke scholen jij bedoeltquote:Op zondag 29 augustus 2010 14:04 schreef Jojogirl het volgende:
Wachtlijsten zijn volgens mij erg lokaal. Den Haag schnt vreselijk te zijn en hier (Leiden) zijn 2 basisscholen heel populair en daar moet je dus echt zowat meteen na de geboorte inschrijven. Bij de meeste andere basisscholen kan je pas inschrijven in het schooljaar dat je kind 3 wordt en dan heb je gewoon een plek.
BSO inschrijven kon hier ook pas vanaf 3, maar dat wil dan helaas weer niet zeggen dat je dan ook gewoon een plek hebt.
Dat laatste vraag ik me nu dus af jaquote:Op zondag 29 augustus 2010 19:26 schreef Chan het volgende:
Jojogirl en/of Paradijsvogeltje welke scholen zijn dat dan? Ik ben voor Timo op zoek naar een school maar vooralsnog heb ik geen enkele school kunnen vinden die me echt wat lijkt..
Hoe zit dat trouwens als je vlak voor je kind 4 wordt naar een andere plaats verhuist? Kan je kind dan gewoon niet naar school of zo?
Ja ik heb gehoord dat kdv prima waren maar dat het met BSO rommelig ging ofzoiets. Misschien is het inmiddels verandert hoor! T is alweer een jaar of twee geleden dat ik die 2 dames erover sprak. Zij hadden gekozen voor een gastouder die de kinders uit school haalde uiteindelijk.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:44 schreef Chan het volgende:
Timo gaat naar t kdv via B4kids en dat gaat echt prima? Geen enkel probleem mee gehad tot nu toe..
Tjekquote:Op zondag 29 augustus 2010 14:04 schreef Jojogirl het volgende:
Wachtlijsten zijn volgens mij erg lokaal. Den Haag schnt vreselijk te zijn en hier (Leiden) zijn 2 basisscholen heel populair en daar moet je dus echt zowat meteen na de geboorte inschrijven. Bij de meeste andere basisscholen kan je pas inschrijven in het schooljaar dat je kind 3 wordt en dan heb je gewoon een plek.
BSO inschrijven kon hier ook pas vanaf 3, maar dat wil dan helaas weer niet zeggen dat je dan ook gewoon een plek hebt.
ELS en Haanstraschool, voor zover ik weet zijn daar de wachtlijsten het langste. Ik woon nu niet meer in Leiden.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:26 schreef Chan het volgende:
Jojogirl en/of Paradijsvogeltje welke scholen zijn dat dan? Ik ben voor Timo op zoek naar een school maar vooralsnog heb ik geen enkele school kunnen vinden die me echt wat lijkt..
Hoe zit dat trouwens als je vlak voor je kind 4 wordt naar een andere plaats verhuist? Kan je kind dan gewoon niet naar school of zo?
Ik geloof dat ze al ruim een jaar bij elkaar horen. En ik hoorde ook dat Catalpa is opgekocht door een commercieel bedrijf uit het buitenland...quote:Op maandag 30 augustus 2010 08:45 schreef Jojogirl het volgende:
Ja, maar Catalpa heeft B4kids pas dit voorjaar overgenomen geloof ik en de vestigingen die ik bedoel van de creche en BSO waren al jaren van Catalpa.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |