Dan moet ze niet op een openbaar forum postenquote:Op woensdag 15 september 2004 22:23 schreef rena het volgende:
Ik denk niet dat ze zit te wachten op jullie mening.
Dit is geloof ik de leukste reactie die ik ooit op een forum heb gezienquote:Op woensdag 15 september 2004 22:23 schreef rena het volgende:
Ik denk niet dat ze zit te wachten op jullie mening.
Dan hoef je haar nog niet gelijk te veroordelen en af te zeiken.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan moet ze niet op een openbaar forum posten
Daar gaat het al fout. Sociale zekerheden zijn geen 'recht', maar een vangnet.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:23 schreef krakkemieke het volgende:
recht
Ik heb niemand zien afzeiken. Ik mensen hun ongenoegen zien uiten over haar instelling.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:25 schreef rena het volgende:
[..]
Dan hoef je haar nog niet gelijk te veroordelen en af te zeiken.
Alsof een post op een openbaar forum een vrijbrief is om finaal afgezeken te worden . . .quote:Op woensdag 15 september 2004 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Dan moet ze niet op een openbaar forum posten
quote:Op woensdag 15 september 2004 22:27 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Alsof een post op een openbaar forum een vrijbrief is om finaal afgezeken te worden . . .
'Ik krijg jeuk'quote:Op woensdag 15 september 2004 22:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb niemand zien afzeiken. Ik mensen hun ongenoegen zien uiten over haar instelling.
Dat jij dat direkt als afzeiken interpreteert is wat anders
quote:Op woensdag 15 september 2004 22:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb niemand zien afzeiken. Ik mensen hun ongenoegen zien uiten over haar instelling.
Dat jij dat direkt als afzeiken interpreteert is wat anders
quote:Onlangs weer een kleintje erbij ? weet je wat ik denk van zulke gevallen ? Ga gvd eerst is wat aan dat kippenhok in je buik doen , en ga dan gvd is een keer werken met je luie reet .
Waarbij je en passant ook nog voor asociaal wordt uitgemaakt als je iemand aanspreekt op lamlendigheid.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:29 schreef BaraCuda het volgende:
Ik werk wel voor jou hoor![]()
Nu weet ik waar de helft van mijn loon heen gaat![]()
Leuk dat je een post pakt welke NA jou gezeur over afzeiken was geplaatst.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:30 schreef rena het volgende:
[..]
[..]
![]()
quote:Je bent gewoon een teringhoer door met jan en alleman te gaan neuken, je met jong te laten stoppen en vervolgens te begodverredomd zijn om te werk.
Luie teringsnol, beetje profiteren op de maatschappij!
Het interesseert me geen tyfus of ze dat wel of niet overwogen hebt. EN het is absoluut geen argument.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:31 schreef krakkemieke het volgende:
Ik weet zeker dat een moeder haar kinderen leuke dingen wil geven. Met bijstand gaat dat echt niet zomaar. Als de moeder dan afweegt en denkt dat haar kinderen voorlopig beter af zijn bij een moeder die thuis is, respecteer ik dat.
Swetsenegger, met een moeder in de bijstand, krijgt die oudste dochter geen dure dingen die de klasgenoten wel hebben. Tegenwoordig 'moet' je erbij horen als puber, met dure dingen. Denk je niet dat haar mam dat niet overwogen heeft?
Maar als je goed leest staat dat er wel, alleen iets netter.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Leuk dat je een post pakt welke NA jou gezeur over afzeiken was geplaatst.
En daarnaast is het nog steeds geen afzeiken, maar een duidelijke mening over haar gedrag...
DIT zou afzeiken zijn
[..]
idd . Het is maar hoe ze het zelf interpreteert.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:34 schreef rena het volgende:
[..]
Maar als je goed leest staat dat er wel, alleen iets netter.
En terecht, dus geen afzeiken want in nette bewoording gepost, dus gewoon een mening.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:34 schreef rena het volgende:
[..]
Maar als je goed leest staat dat er wel, alleen iets netter.
Wij werken allebei en toch durf ik te wedden dat wij per maand minder geld overhouden dan jij, nadat alle rekeningen betaald zijn. Als we in de bijstand zouden gaan, zijn we beter af, omdat dan de kosten voor kinderopvang vervallen. En toch blijven we werken. Omdat het in de toekomst vast wel beter wordt en we gewoon niet willen teren op andermans zak...quote:Op woensdag 15 september 2004 22:16 schreef Rim het volgende:
Een gezin bestaande uit vader moeder, kind(jes) is toch anders alhoewel ik me daar ook de nodige toestanden kan voorstellen... (kunnen bijvoorbeeld óók in de bijstand zitten natuurlijk)
Ik kan me voorstellen dat mensen zich door die keuze wat beledigd voelen. Als ik heel eerlijk ben: als je thuis wilt blijven, zoek je maar een man die je wil onderhouden. Ik vind het eigenlijk verkeerd dat mensen die keuze krijgen, het lijkt me helemaal niet verkeerd als mensen 'gedwongen' worden in elk geval een paar uur per week te blijven werken. In mijn ogen is thuis blijven en onderhouden worden iets dat je regelt binnen je eigen gezin, niet zelf een keuze maken en de samenleving ervoor op te laten draaien. Ik ken zat mensen die de keuze niet kunnen maken, omdat ze gebonden zitten aan een koophuis (en dat wel moeten, want huren is zo makkelijk nog niet), omdat ze alimentatie betalen (terwijl ze het kind soms niet eens zien!) en ga zo maar door. Daarentegen ken ik zat mensen in de bijstand die een prima leven hebben. Oke, het is geen hele grote vetpot, maar je werkt er ook niet voor (bot gezegd). Mijn moeders vriendinnen konden in elk geval stuk voor stuk vier tot zes weken op vakantie. Met het vliegtuig. Zonder alimentatie. Zo slecht is het per definitie niet in de bijstand, al ontken ik niet dat er best mensen zullen zijn die het zwaar hebben, maar ik ken ze niet (en dan reken ik het gezeur over gebrek aan merkkleding en drie keer in de week zalm dus nietmee)...quote:Op woensdag 15 september 2004 22:16 schreef Rim het volgende:
Ik wil mijn kinderen graag het liefst zelf opvoeden en zo veel mogelijk er voor ze zijn. Als ik ga werken neemt dit een enorm geregel en stress met zich mee en dat wil ik (voorlopig) niet.
Waarschijnlijk tot de jongste vier is en naar school moet.quote:De soos zit me nog niet op mijn nek maar ik vraag me af voor hoelang...
Koest! Af!!! In je mand!quote:Op woensdag 15 september 2004 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En terecht, dus geen afzeiken want in nette bewoording gepost, dus gewoon een mening.
Waarschijnlijk van iemand die haar uitkering bij elkaar moet werken omdat zij "het zo'n geregel en stress" vind
Uh ja, en dat gebeurt dus niet.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:38 schreef Karin het volgende:
[..]
Koest! Af!!! In je mand!
Je weet gerust wel wat er bedoeld wordt met afzeiken.
Ik ben nergens onbeschoft geweestquote:Het is jouw goed recht om hierop te reageren maar hou het alsjeblieft netjes. We zijn hier niet om mensen te veroordelen.
Dat regel je dan maar met de vader, daar laat je dan niet de samenleving voor opdraaien (maar dat is mijn mening)quote:Op woensdag 15 september 2004 22:43 schreef Alicey het volgende:
Als een moeder geef je om je kinderen, en wil je het beste voor je kinderen.
quote:Op woensdag 15 september 2004 22:40 schreef krakkemieke het volgende:
Afgezien van wat je rechten zijn, ik lees nergens dat TS niet wil werken.
Daarnaast is een uitkering geen RECHT.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:16 schreef Rim het volgende:
Als ik ga werken neemt dit een enorm geregel en stress met zich mee en dat wil ik (voorlopig) niet.
Daar had ze over na moeten denken VOORDAT er kindjes kwamen.quote:Wel dat het moeilijk is om met een peuter te werken.
Wat is DAT voor een kul argument?quote:En dan later zeker weer miepen dat er zoveel kids crimineel zijn, omdat hun ouders te lui waren om ze op te voeden?
Nee sorry, je hebt gelijk. Na alles teruggelezen te hebben is het (nog) geen afzeiken.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Uh ja, en dat gebeurt dus niet.
Wanneer iemands mening tov de TS anders is is het dan gelijk afzeiken?
[..]
Ik ben nergens onbeschoft geweest
Dat wou ik dus net zeggenquote:Op woensdag 15 september 2004 22:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat regel je dan maar met de vader, daar laat je dan niet de samenleving voor opdraaien (maar dat is mijn mening)
Persoornlijke overweging. De bijstand is daar simpelweg niet voor bedoeld.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:43 schreef Alicey het volgende:
Wat een gigantische vooroordelen en stigmatiserende posts hier.
Als een moeder geef je om je kinderen, en wil je het beste voor je kinderen. Er zijn mensen die het beste voor hun kinderen willen, en ze niet als een brommer in een cresh parkeren. Er zijn mensen die kinderen nog opvoeden, iets wat met een flink aantal van de hierboven postende fokkers onvoldoende is gebeurd.
Het gaat me nergens om hoor Karin , maar waarom moet een topic altijd de kant op gaan die de topicstarter wil ?quote:Op woensdag 15 september 2004 22:46 schreef Karin het volgende:
[..]
Nee sorry, je hebt gelijk. Na alles teruggelezen te hebben is het (nog) geen afzeiken.
Maargoed ik denk niet dat topicstarter zit te wachten op beoordeling van haar keuzes maar meer op lotgenoten. Is het misschien mogelijk dit topic toch een beetje die kant op te laten gaan?
Nou nee. Hoe meer dit soort 'lotgenoten' ontmoedigd worden, des te eerder ze gaan werken, zoals het hoort. Daardoor blijft de bijstand beschikbaar voor die mensen welke het ECHT nodig hebben.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:46 schreef Karin het volgende:
[..]
Nee sorry, je hebt gelijk. Na alles teruggelezen te hebben is het (nog) geen afzeiken.
Maargoed ik denk niet dat topicstarter zit te wachten op beoordeling van haar keuzes maar meer op lotgenoten. Is het misschien mogelijk dit topic toch een beetje die kant op te laten gaan?
Ik niet meer vandaag miss Dquote:Op woensdag 15 september 2004 22:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Joene, misschien even in feedback???
Misschien omdat dat de reden is waarom ts het topic geopend heeft? ik zeg maar wat hoorquote:Op woensdag 15 september 2004 22:47 schreef Joene het volgende:
[..]
Het gaat me nergens om hoor Karin , maar waarom moet een topic altijd de kant op gaan die de topicstarter wil ?
Ik ga hier uit van het kind. Kinderen zijn de toekomst, en het is van belang dat een kind goed opgroeit en tot op zekere hoogte bepaalde waarden krijgt bijgebracht, en bovenal liefde ontvangt. Ik kan me heel goed voorstellen dat moeders in de eerste plaats voor hun kind kiezen, en pas daarna voor het andere.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Persoornlijke overweging. De bijstand is daar simpelweg niet voor bedoeld.
Leg eens uit waarom ik niet opgevoed zou zijn? Omdat ik het belachelijk vind wanneer mensen die niets mankeren en hun verantwoording niet nemen te besodemiterd zijn om te gaan werken en dat uit een persoonlijke overwgeing recht proberen te lullen?
Ahhhhhhhhhhhhhh ja laten we met zn alle zeggen hoe zielig dit is,,,,,,,,,quote:Op woensdag 15 september 2004 22:46 schreef Karin het volgende:
[..]
Nou sorry hoor , ik zie in elk fora hier topics die anders zijn bedoelt dan de manier waarop het topic loopt , en alleen in ouders wordt er miereneukerig gedaan als er is een keer een lichte vorm van kritiek op de topic starter is of komt.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:49 schreef Lois het volgende:
[..]
Misschien omdat dat de reden is waarom ts het topic geopend heeft? ik zeg maar wat hoor![]()
maar de bijstand is er niet om jou bij te staan in die overtuiging!quote:Op woensdag 15 september 2004 22:43 schreef Alicey het volgende:
Wat een gigantische vooroordelen en stigmatiserende posts hier.
Als een moeder geef je om je kinderen, en wil je het beste voor je kinderen. Er zijn mensen die het beste voor hun kinderen willen, en ze niet als een brommer in een cresh parkeren. Er zijn mensen die kinderen nog opvoeden, iets wat met een flink aantal van de hierboven postende fokkers onvoldoende is gebeurd.
En die waarden zijnquote:Op woensdag 15 september 2004 22:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ga hier uit van het kind. Kinderen zijn de toekomst, en het is van belang dat een kind goed opgroeit en tot op zekere hoogte bepaalde waarden krijgt bijgebracht, en bovenal liefde ontvangt. Ik kan me heel goed voorstellen dat moeders in de eerste plaats voor hun kind kiezen, en pas daarna voor het andere.
Leert een kind dat in een cresh? Een kind, zeker een kind in de leeftijd van TS, heeft aandacht nodig, en in een cresh is dat er onvoldoende.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En die waarden zijnMoeder blijft thuis op andermans zak teren? Laten we alsjeblieft niet doen alsof werken een kind schade toebrengt, het lijkt me juist goed om te zien voor een kind dat niet alles gratis is, en voor centjes gewerkt moet worden. Imho ook een stuk 'waarden'.
Tuurlijk wel! Dan regel je dat met de vader van je kinderenquote:Op woensdag 15 september 2004 22:53 schreef krakkemieke het volgende:
Dus als ik een goed huwelijk heb en kinderen krijg en het loopt daarna fout door een eikel van een vader, heb ik geen keus hoe ik mijn kids tot 6 jaar mag opvoeden?
Ik denk dat een kind echt niet slechter wordt van 16 uur creche, om maar eens wat te noemen. Ik pleit er zeker niet voor dat alleenstaande moeders fulltime moeten werken, maar in mijn ogen niets voor niets.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Leert een kind dat in een cresh? Een kind, zeker een kind in de leeftijd van TS, heeft aandacht nodig, en in een cresh is dat er onvoldoende.
Welcome to Dreamtown, miss_dynastie.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Tuurlijk wel! Dan regel je dat met de vader van je kinderen
En waarom moet ik daarvoor betalen?quote:Op woensdag 15 september 2004 22:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ga hier uit van het kind. Kinderen zijn de toekomst, en het is van belang dat een kind goed opgroeit en tot op zekere hoogte bepaalde waarden krijgt bijgebracht, en bovenal liefde ontvangt. Ik kan me heel goed voorstellen dat moeders in de eerste plaats voor hun kind kiezen, en pas daarna voor het andere.
Het ligt er maar aan wat jij onder 'gedumpt' verstaat. Mijn dochter gaat ook twee maal per week naar het KDV. Ik geloof niet (en vele onderzsaoeken met mij) dat ze daar slechter van wordt.quote:Moet een kind dan in een crech gedumpt worden?
Nogmaals. Daar had ze dan twee en een half jaar geleden aan moeten denken, of zorgen dat de vader z'n verantwoording neemt.quote:Wanneer de kinderen wat ouder worden en naar school gaan is er m.i. het nodige te regelen. In de situatie die TS beschrijft is er sprake van een kind dat 24/7 verzorging nodig heeft.
Ik begreep van de topicstarter uit de eerste post Onlangs, dat lijkt me niet 2,5 jaar .quote:Op woensdag 15 september 2004 22:56 schreef Moonah het volgende:
Ik vind dat hier wel erg hard wordt geoordeeld.
Als de jongste nou al 4 jaar was, maar die is pas 2,5...
ja en? Laat de ts es ophouden met kinderen op de wereld zetten als ze ze niet zelf onderhouden kanquote:Op woensdag 15 september 2004 22:56 schreef Moonah het volgende:
In de eerste jaren heb ik sterk mijn twijfels hier over. Wanneer kinderen ouder worden, ontstaat er vanzelf een patroon waarin de kinderen niet meer in huis zijn, en moeders dus part-time kan werken.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik denk dat een kind echt niet slechter wordt van 16 uur creche, om maar eens wat te noemen. Ik pleit er zeker niet voor dat alleenstaande moeders fulltime moeten werken, maar in mijn ogen niets voor niets.
Hoezoquote:Op woensdag 15 september 2004 22:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Welcome to Dreamtown, miss_dynastie.
Als je de centen hebt doe je voor mijn part wat je wil. Maar ik vind het niet zo jofel dat ik mee moet betalen aan andermans visie op het opvoeden van kinderen.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:53 schreef krakkemieke het volgende:
Dus als ik een goed huwelijk heb en kinderen krijg en het loopt daarna fout door een eikel van een vader, heb ik geen keus hoe ik mijn kids tot 6 jaar mag opvoeden?
Nee.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:53 schreef krakkemieke het volgende:
en?quote:Op woensdag 15 september 2004 22:56 schreef Moonah het volgende:
Hier in het bejaardentehuis zitten zat mensen die wel een ommetje naar het winkelcentrum kunnen gebruikenquote:Op woensdag 15 september 2004 22:58 schreef Alicey het volgende:
Part-time is wellicht inderdaad een optie. Houd er echter wel rekening mee dat je dan maar net een vak gestudeerd moet hebben waar vraag is naar part-timers. Want willen werken is een, aangenomen worden een tweede.
En daarvoor heb ik dus ook bewondering . ZIJ werkt, zo hoort het!quote:Op woensdag 15 september 2004 22:59 schreef thaleia het volgende:
Ik heb een collega wier echtgenoot een paar jaar terug plotseling is verongelukt, zij bleef achter met 4 (vier!) kleine kinderen. Ze was toevallig vandaag even op het werk met 1 van de kids, die had echt nog peuterleeftijd. Ze werkt parttime bij ons, en ik heb een mateloze bewondering voor haar.
Kom op zeg na een kind die je al niet kan onderhouden denk je wel na , maar drie kindreen van drie verschillende vaders en nu weer alleen , tjaquote:Op woensdag 15 september 2004 22:58 schreef elcastel het volgende:
Pfff en als mevrouw straks werkt en haar kinderen ontsporen door het ontbreken van vrije tijd voor de kinderen, dan is het weer een slechte moeder. Lekkere conclusies worden hier weer getrokken, .....
Daar gaat het al mis bij TS. Ze WIL niet.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:58 schreef Alicey het volgende:
willen werken
Tja, jij trekt inderdaad erg vreemde conclusies. Dat alle kinderen van werkende ouders ontsporenquote:Op woensdag 15 september 2004 22:58 schreef elcastel het volgende:
Pfff en als mevrouw straks werkt en haar kinderen ontsporen door het ontbreken van vrije tijd voor de kinderen, dan is het weer een slechte moeder. Lekkere conclusies worden hier weer getrokken, .....
Omdat die kinderen ook jouw toekomst zijn.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En waarom moet ik daarvoor betalen?
En hoe gaat het er thuis aan toe?quote:[..]
Het ligt er maar aan wat jij onder 'gedumpt' verstaat. Mijn dochter gaat ook twee maal per week naar het KDV. Ik geloof niet (en vele onderzsaoeken met mij) dat ze daar slechter van wordt.
Hoe en wat werken?quote:Daarnaast is dit wederom denken dat er een keuze is gebaseerd op persoonlijke gronden. Die is er simpelweg niet. Wanneer je niets mankeert ga je werken. Een kind is geen ziekte.
Hahaha. Er is heel simpel onder alimentatie uit te komen. Je zou het haast niet geloven als je het met eigen ogen ziet gebeuren.quote:[..]
Nogmaals. Daar had ze dan twee en een half jaar geleden aan moeten denken, of zorgen dat de vader z'n verantwoording neemt.
Dat is een risico. Zo zie ik ook niet in waarom ik zou moeten betalen voor idioten die hun poten breken bij een ski-vakantie. Als we zo doorredeneren komen we uit op een maatschappij waar geen verzekeringen mee zijn, en iemand die pech heeft ook werkelijk pech heeft.quote:Ik zie niet in waarom ik moet betalen voor het mislukken van hun relatie.
ja want dat gebeurt er met kids van werkende moeders namelijk aan de lopende bandquote:Op woensdag 15 september 2004 22:58 schreef elcastel het volgende:
Ik heb het over ALS, dus een mogelijkheid. Een ouder is al weg (kennelijk) en als de moeder werkt dan zijn er twee weg. Ik zie dat als een verhoogde kans, niet als een onontkoombaar feit, niet zo snel Swets.quote:Op woensdag 15 september 2004 23:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja, jij trekt inderdaad erg vreemde conclusies. Dat alle kinderen van werkende ouders ontsporen
De bijstand is geen verzekering, de bijstand is een vangnet voor mensen die geen aanspraak kunnen maken op verzekeringen.quote:Op woensdag 15 september 2004 23:02 schreef Alicey het volgende:
Als we zo doorredeneren komen we uit op een maatschappij waar geen verzekeringen mee zijn, en iemand die pech heeft ook werkelijk pech heeft.
Het gaat over 2 kinderen tijger.quote:Op woensdag 15 september 2004 23:00 schreef N.icka het volgende:
Kom op zeg na een kind die je al niet kan onderhouden denk je wel na , maar drie kindreen van drie verschillende vaders en nu weer alleen , tja![]()
Gebruik een condoom
Goed idee!quote:Op woensdag 15 september 2004 22:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
HoezoJe kiest er zelf voor een kind met iemand te krijgen. Hoe en wanneer en met welke middelen je dat opvoedt, is in mijn ogen je eigen probleem. Ik vind niet dat de samenleving ervoor op hoeft te draaien. Ik ben wat dat aan gaat al blij dat de voorzieningen fiks teruggeschroefd zijn. Eind jaren zeventig kreeg je als je zwanger was gelijk een woning hier in de gemeente, en volledige bijstand tot het kind 18 is. Gelukkig is dat al niet meer zo.
Mijn kind inderdaadquote:Op woensdag 15 september 2004 23:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Omdat die kinderen ook jouw toekomst zijn.
quote:[..]
En hoe gaat het er thuis aan toe?
Als in ieder geval de INTENTIE er maar is.quote:Hoe en wat werken?
Nogmaals, niet mijn idee.quote:Hahaha. Er is heel simpel onder alimentatie uit te komen. Je zou het haast niet geloven als je het met eigen ogen ziet gebeuren.
Nee het risico is dat mensen die uitkering krijgen die er RECHT op hebben. Prima dat die regeling bestaat.quote:Dat is een risico. Zo zie ik ook niet in waarom ik zou moeten betalen voor idioten die hun poten breken bij een ski-vakantie. Als we zo doorredeneren komen we uit op een maatschappij waar geen verzekeringen mee zijn, en iemand die pech heeft ook werkelijk pech heeft.
... werkloos worden is geen vrije keuze (tenzij je door je eigen falen werkloos wordt, dan is het ook inderdaad je eigen probleem -geen WW e.d.-)quote:Op woensdag 15 september 2004 23:04 schreef Alicey het volgende:
... Wanneer je werkeloos wordt is dat je eigen probleem.
... Wanneer je ziek wordt, is dat je eigen probleem.
... Wanneer je te maken krijgt met criiminaliteit is dat je eigen probleem.
3, moeilijk he dat lezenquote:Op woensdag 15 september 2004 23:04 schreef elcastel het volgende:
[..]
Het gaat over 2 kinderen tijger.
Naah, dat betwijfel ik.quote:Op woensdag 15 september 2004 23:02 schreef Alicey het volgende:
Omdat die kinderen ook jouw toekomst zijn.
Nonsense, het sluit alleen verzekeringen uit waar je gedwongen wordt aan mee te doen.quote:Dat is een risico. Zo zie ik ook niet in waarom ik zou moeten betalen voor idioten die hun poten breken bij een ski-vakantie. Als we zo doorredeneren komen we uit op een maatschappij waar geen verzekeringen mee zijn, en iemand die pech heeft ook werkelijk pech heeft
Dat laatste ben ik met je eens.quote:Op woensdag 15 september 2004 23:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Daar gaat het al mis bij TS. Ze WIL niet.
Vergeet het maar. De vader zegt zijn baan op, gaat zwart werken en zegt doodleuk ach, ik ben zo arm, en ik heb een nieuwe vriendin die ik ook moet onderhouden. Dat de betreffende persoon het in 3 maanden tijd presteert om 4 reizen naar het verre buitenland te maken vindt de rechter niet interessant. Geen alimentatie.quote:En dan nog... dan moet de vader zijn verantwoording maar nemen. Dat kan ze eisen via de rechter. Dat is namelijk WEL een recht... van het kind.
Verdomd.quote:Op woensdag 15 september 2004 23:06 schreef N.icka het volgende:
3, moeilijk he dat lezen
Kan jij wel beneden all peil vinden ,maar ik neuk geen 3 kinderen bij elkaar van allemaal verschillende vaders en doe daarna een beroep op de bijstandquote:Op woensdag 15 september 2004 23:05 schreef Moonah het volgende:
We weten niets van TS' achtergrond. niet hoe het contact is met de vaders, niet hoe haar sociale netwerk is, of er oppasoma's beschikbaar zijn.
Kijk, als een kind 4 is vind ik het zeer acceptabel dat ook van een alleenstaande moeder verwacht wordt dat zij (gedeeltelijk) in haar eigen onderhoud voorziet. Maar met zo'n hummeltje...
En dat er geroepen wordt: "Moet ze maar haar benen bij elkaar houden" of iets van die strekking vind ik helemaal beneden alle peil. Wij weten toch niet hoe dat is gegaan?
Maar TS wordt al wel meteen veroordeeld (en weggejaagd...?)
Dat is DUS nogal op de zaken vooruit lopen en derhalve een kul argument.quote:Op woensdag 15 september 2004 23:03 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik heb het over ALS, dus een mogelijkheid. Een ouder is al weg (kennelijk) en als de moeder werkt dan zijn er twee weg. Ik zie dat als een verhoogde kans, niet als een onontkoombaar feit, niet zo snel Swets.
Dus? Waarom moeten ze uit de bijstand komen? Het zou al wat zijn als ze iets van een tegenprestatie leveren voor het geld dat ze krijgen! Er zijn scholen zat die een extra schoonmaakbeurt kunnen gebruiken, er zijn bejaarden zat die een extra praatje kunnen gebruiken. En is je kind vandaag ziek? Dan ga je morgen!quote:Op woensdag 15 september 2004 23:06 schreef krakkemieke het volgende:
Je moet idd maar net een part-time baan kunnen vinden. Alleenstaande moeders staan niet hoog op de lijst, omdat hun kinderen wel eens ziek kunnen worden. Bovendien helpt een paar ochtenden werken niet om uit de bijstand te komen. Als je te weinig verdient, zit je er nog steeds aan vast. Laat staan thuiswerk, dat verdient echt niks.
Nogmaals wat heb IK daarmee te maken?quote:Op woensdag 15 september 2004 23:08 schreef Alicey het volgende:
Vergeet het maar. De vader zegt zijn baan op, gaat zwart werken en zegt doodleuk ach, ik ben zo arm, en ik heb een nieuwe vriendin die ik ook moet onderhouden. Dat de betreffende persoon het in 3 maanden tijd presteert om 4 reizen naar het verre buitenland te maken vindt de rechter niet interessant. Geen alimentatie.
Dan krijg je bovenop je te lage salaris een aanvulling tot je op bijstandsniveau zit, maar heb je dus wel 80% ofzo daarvan zelf binnengebracht. Da's toch veel mooier dan voor alles je hand te moeten ophouden?quote:Op woensdag 15 september 2004 23:06 schreef krakkemieke het volgende:
Bovendien helpt een paar ochtenden werken niet om uit de bijstand te komen. Als je te weinig verdient, zit je er nog steeds aan vast.
Ik zie het meer als in de hand werken. Ik kan me voorstellen dat 3 kinderen een baan en een huishouden nogal wat tijd en enrgie werken. Maar goed, mevrouw heeft drie exemplaren en dan ben ik ook even klaar.quote:Op woensdag 15 september 2004 23:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat is DUS nogal op de zaken vooruit lopen en derhalve een kul argument.
Zo kan ik wel redeneren dat wanneer de moeder ZO onverantwoordelijk is dat DUS de kinderen wel zullen ontsporen. Of ze nu op d'r reet thuis zit of werkt.
quote:Op woensdag 15 september 2004 23:09 schreef Luchtbel het volgende:
Ik ben alleenstaand.
En neem alle zorg voor mijn kind op me, namelijk door over 3 weken weer te gaan werken en ik studeer er ook nog bij. Zodat ik later meer geld kan verdienenEn zoals het er nu uitziet kunnen we goed rondkomen, ik heb geen uitkering aangevraagd, ook geen aanvullende, ik wil mezelf zo redden. Mijn vader geeft iedere maand een klein bedrag voor Jolietje, 10tje voor d'r spaarrekening en een klein bedrag voor kleding of speelgoed. Ik heb het nog geen enkele keer gebruikt maar in een potje gestopt. Mocht ik het wel nodig hebben schaam ik me er niet voor, bij ons gaat dit gewoon zo en ik zou het voor een ander zo ook doen. En dat wou ik ff kwijt.
Dat had ze ook van te voren kunnen bedenken , het is geen onnozel kind van 14 jaarquote:Op woensdag 15 september 2004 23:10 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik zie het meer als in de hand werken. Ik kan me voorstellen dat 3 kinderen een baan en een huishouden nogal wat tijd en enrgie werken. Maar goed, mevrouw heeft drie exemplaren en dan ben ik ook even klaar.
dat is ook niet okay, het hoe en waarom van haar 2 kids doet er ook helemaal niet toe.quote:Op woensdag 15 september 2004 23:05 schreef Moonah het volgende:
We weten niets van TS' achtergrond. niet hoe het contact is met de vaders, niet hoe haar sociale netwerk is, of er oppasoma's beschikbaar zijn.
Kijk, als een kind 4 is vind ik het zeer acceptabel dat ook van een alleenstaande moeder verwacht wordt dat zij (gedeeltelijk) in haar eigen onderhoud voorziet. Maar met zo'n hummeltje...
En dat er geroepen wordt: "Moet ze maar haar benen bij elkaar houden" of iets van die strekking vind ik helemaal beneden alle peil. Wij weten toch niet hoe dat is gegaan?
Maar TS wordt al wel meteen veroordeeld (en weggejaagd...?)
Dit is helemaal de meest idiote opmerking.quote:Op woensdag 15 september 2004 23:06 schreef krakkemieke het volgende:
Bovendien helpt een paar ochtenden werken niet om uit de bijstand te komen. Als je te weinig verdient, zit je er nog steeds aan vast. Laat staan thuiswerk, dat verdient echt niks.
Een baan vind je niet zonder te zoeken en maar gelijk een bijstandsuitkering te nemen, uit de post van de TS blijkt niet dat ze op zoek gaat naar werk.quote:Op woensdag 15 september 2004 23:06 schreef krakkemieke het volgende:
Je moet idd maar net een part-time baan kunnen vinden. Alleenstaande moeders staan niet hoog op de lijst, omdat hun kinderen wel eens ziek kunnen worden. Bovendien helpt een paar ochtenden werken niet om uit de bijstand te komen. Als je te weinig verdient, zit je er nog steeds aan vast. Laat staan thuiswerk, dat verdient echt niks.
De mijne dan?quote:Op woensdag 15 september 2004 23:12 schreef krakkemieke het volgende:
Het is toch niet de schuld van de moeder dat de vader een asshole is, die zich drukt, Swetsenegger?
Niet als je het een keer overkomt nee , maar dan ga je aan het werk en zeik je niet , Als je het 3 keer overkomt ben je gewoon een trutquote:Op woensdag 15 september 2004 23:12 schreef krakkemieke het volgende:
Het is toch niet de schuld van de moeder dat de vader een asshole is, die zich drukt, Swetsenegger?
dat is toch ook helemaal he tpunt niet?quote:Op woensdag 15 september 2004 23:12 schreef krakkemieke het volgende:
Nou, ik vind dat we best compassie mogen hebben met elkaar.quote:Op woensdag 15 september 2004 23:17 schreef milagro het volgende:
de bijstand is gewoon niet voor dit soort gevallen.
de gemeenschap is toch niet verantwoordelijk voor de keuzes die jij maakt, of de gevolgen van die keuzes (ook al had jezelf die gevolgen zo niet gewild)
Als ik het goed begrepen heb gaat het in dit topic niet om "niet lukken"quote:Op woensdag 15 september 2004 23:20 schreef Moonah het volgende:
En sommigen lukt het wel erbij te werken, chapeau. Sommigen dus niet. Zij moeten dan maar buiten het vangnet vallen want het is niet voor hen bedoeld?
Een vangnet is bedoelt voor de mensen die onverwacht en onbedoeld in een situatie terechtkomen dat ze niet zelf voor zichzelf kunnen zorgen,quote:Op woensdag 15 september 2004 23:20 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, ik vind dat we best compassie mogen hebben met elkaar.
Als een kind 4 is, oké, aan het werk. Maar als je alleen ervoor staat heb je het hoe dan ook zwaar. En sommigen lukt het wel erbij te werken, chapeau. Sommigen dus niet. Zij moeten dan maar buiten het vangnet vallen want het is niet voor hen bedoeld?
Nee, oké, TS wil nu liever niet werken. 'Te veel geregel en gestress'.quote:Op woensdag 15 september 2004 23:21 schreef thaleia het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb gaat het in dit topic niet om "niet lukken"
Lekker makkelijk , ik wil niet voor jou betalen , geeft mij teveel getsressquote:Op woensdag 15 september 2004 23:24 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nee, oké, TS wil nu liever niet werken. 'Te veel geregel en gestress'.
Dit heeft zo niets met compassie te maken, dat is een vals argument.quote:Op woensdag 15 september 2004 23:20 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, ik vind dat we best compassie mogen hebben met elkaar.
Als een kind 4 is, oké, aan het werk. Maar als je alleen ervoor staat heb je het hoe dan ook zwaar. En sommigen lukt het wel erbij te werken, chapeau. Sommigen dus niet. Zij moeten dan maar buiten het vangnet vallen want het is niet voor hen bedoeld?
Och ruim 900 euro.quote:Op woensdag 15 september 2004 23:24 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik kan me daar toch wel wat bij voorstellen hoor.
En als de bijstand nou zo'n enorme vetpot was, maar zo heel erg kun je daar imo nou ook weer niet van profiteren.
Yep, eens.quote:Op woensdag 15 september 2004 23:23 schreef N.icka het volgende:
[..]
Een vangnet is bedoelt voor de mensen die onverwacht en onbedoeld in een situatie terechtkomen dat ze niet zelf voor zichzelf kunnen zorgen,
En hier vind ik dat je veel te hard oordeelt. Wellicht heeft ze erover nagedacht na haar eerste. En wellicht was het helemaal niet haar bedoeling om weer alleenstaand te worden na haar tweede (of derdequote:TS had na haar eerste kind best kunnen nadenken ov er haar situatie en niet nog 2 kindern erbij krijgen , Waarom zou ik als werkende daar voor moeten betalen?
Onzin , dat kan je wel van te voren weten . als je al na je eerste kind alleen staand bent weet je dat je niet makkelijk voor jezelf en je kind kan zorgen , dan krijg je geen tweede en derde kind,quote:Op woensdag 15 september 2004 23:28 schreef Moonah het volgende:
[..]
Yep, eens.
[..]
En hier vind ik dat je veel te hard oordeelt. Wellicht heeft ze erover nagedacht na haar eerste. En wellicht was het helemaal niet haar bedoeling om weer alleenstaand te worden na haar tweede (of derde) kind. Dat soort dingen kun je toch niet altijd van tevoren weten?
\
Een alleenstaande moeder met kids krijgt zo'n 750 á 800 euro... minimaalquote:Op woensdag 15 september 2004 23:24 schreef Moonah het volgende:
[..]
En als de bijstand nou zo'n enorme vetpot was, maar zo heel erg kun je daar imo nou ook weer niet van profiteren.
Ik kan het me ook wel voorstellen. Maar daarom keur ik het wel af dat de overheid dit mogelijk maakt. Luchtbel en ik haal haar aan omdat zij zich in dit topic zelf heeft gemeld moet ook stressen en regelen als alleenstaande mama zonder bijdrage van de vader, en een deel van haar salaris gaat op aan premies voor mensen als TS die geen zin hebben in stressen en regelen. Beetje krom, toch?quote:Op woensdag 15 september 2004 23:24 schreef Moonah het volgende:
[..]
Er zijn zat baantjes. Het probleem is alleen dat veel mensen zich te goed voelen voor bepaalde banen en daarom maar zeggen dat er geen werk isquote:Op woensdag 15 september 2004 23:06 schreef krakkemieke het volgende:
Je moet idd maar net een part-time baan kunnen vinden.
En?quote:Op woensdag 15 september 2004 23:42 schreef krakkemieke het volgende:
Maar je buurman hoeft geen rekening te houden met kinderen ophalen. En hij hoeft niet thuis te blijven als de kids ziek zijn.
Nee, maar ik betaal wel mee aan zijn uitkering. En ik schets hier even de mentaliteit als voorbeeld. Van het niet willen werken.quote:Op woensdag 15 september 2004 23:42 schreef krakkemieke het volgende:
Maar je buurman hoeft geen rekening te houden met kinderen ophalen. En hij hoeft niet thuis te blijven als de kids ziek zijn.
Om met jou te spreken, onzin.quote:Op woensdag 15 september 2004 23:31 schreef N.icka het volgende:
Onzin , dat kan je wel van te voren weten . als je al na je eerste kind alleen staand bent weet je dat je niet makkelijk voor jezelf en je kind kan zorgen , dan krijg je geen tweede en derde kind,
Dat heet verantwoordelijkheidsgevoel. Simpel zat
Het enige waarover wij van mening verschillen is het begrip 'tijdelijk'.quote:Op woensdag 15 september 2004 23:31 schreef milagro het volgende:
Het is een tijdelijke oplossing en het is aan jou om zo snel mogelijk weer op eigen benen te staan
ik ken ook iemand:quote:Op woensdag 15 september 2004 23:39 schreef beefcake het volgende:
[..]
Er zijn zat baantjes. Het probleem is alleen dat veel mensen zich te goed voelen voor bepaalde banen en daarom maar zeggen dat er geen werk is![]()
Mijn buurman is het perfecte voorbeeld. Hij werkt niet, heeft een auto, krijgt huursusidie (wij niet!), gaat lekker op vakantie, enz, enz. Hij heeft sollicitatieplicht, maar solliciteert alleen naar baantjes waarvan hij weet dat hij niet wordt aangenomen. Hij wil niet in de boterfrabiek werken, omdat daar allemaal buitenlanders staan. Hoe ik dat weet? Dat vertelt ie zelf. Best zuur, terwijl wij allebei werken en ieder dubbeltje om moeten draaien
Dit is idd precies wat het zo lullig maakt: het is echt krom als iemand zijn uiterste best doet om het zelf te rooien, en het daar bij tijd en wijle ongelooflijk moeilijk mee heeft, want het IS gewoon zwaar, en je moet dan zien/horen/lezen dat een ander zegt: "dat is me te zwaar hoor" en het zich wat gemakkelijker maakt.quote:Op woensdag 15 september 2004 23:37 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik kan het me ook wel voorstellen. Maar daarom keur ik het wel af dat de overheid dit mogelijk maakt. Luchtbel en ik haal haar aan omdat zij zich in dit topic zelf heeft gemeld moet ook stressen en regelen als alleenstaande mama zonder bijdrage van de vader, en een deel van haar salaris gaat op aan premies voor mensen als TS die geen zin hebben in stressen en regelen. Beetje krom, toch?
Ook meer dan ik. Ik wist niet dat ze zoveel bijstand en financiele voordelen kregen..quote:Op donderdag 16 september 2004 00:00 schreef LadyS het volgende:
[..]
ik ken ook iemand:
alleenstaande (wel een vriend, niet samenwonend) moeder van kind van 2, zwanger van de 2e.krijgt dus bijstand +/- 870 krijgt huursubsidie +/- 240 krijgt alleenstaande ouderkorting vanaf volgend jaar +/- 100 kinderkorting +/-175
Naar mijn weten is dit ongeveer hetzelfde voor elke bijstandsmoeders. De persoon in bovengoemd voorbeeld houdt, na aftrek van de vaste lasten, meer over dan mijn vriend, die wel gewoon werkt.
Dat TS nu alleenstaand is met 2 (of 3 ?) kinderen dat kan/wil ik haar niet aanrekenen, dat soort dingen kan de beste overkomen. Ik denk niet dat iemand zo maar een kind 'neemt' zonder er van uit te gaan dat de relatie stand zal houden. Maar kinderen krijgen heeft wel een consequentie, namelijk dat er voor gezorgd moet worden. En dat je soms de luxe hebt om dat zelf te doen zonder te werken omdat je partner werkt is natuurlijk fantastisch, maar het loopt niet altijd zo. En dan is dus je eerste verantwoordelijkheid om zelf voor dat inkomen te zorgen. Aan het werk dus, desnoods in de avonduren als je kinderen slapen. Of desnoods vanuit huis, of maar parttime als het écht niet lukt om meer te werken. En als je dan niet voldoende inkomen hebt, dán ga je naar de bijstand voor je aanvulling tot bijstandsniveau. En niet andersom redeneren, in de bijstand gaan en zeggen dat het geen zin heeft om parttime te gaan werken omdat jij dan toch niets extra's overhoudt. Nee, JIJ niet, maar de STAAT wel en dus alle andere mensen die er ook voor werken om dat inkomen te betalen. Dat is gewoon de verantwoordelijkheid die je hebt naar je kinderen en naar de samenleving.quote:Op donderdag 16 september 2004 00:00 schreef LadyS het volgende:
[..]
ik ken ook iemand:
alleenstaande (wel een vriend, niet samenwonend) moeder van kind van 2, zwanger van de 2e.krijgt dus bijstand +/- 870 krijgt huursubsidie +/- 240 krijgt alleenstaande ouderkorting vanaf volgend jaar +/- 100 kinderkorting +/-175
Naar mijn weten is dit ongeveer hetzelfde voor elke bijstandsmoeders. De persoon in bovengoemd voorbeeld houdt, na aftrek van de vaste lasten, meer over dan mijn vriend, die wel gewoon werkt.
Dat hoeft toch ook niet?quote:Op donderdag 16 september 2004 00:22 schreef krakkemieke het volgende:
Afgezien van het willen werken, valt het niet mee (eufemisme) om een baan te vinden die samnevalt met de schooltijden van de kinderen.
quote:Op donderdag 16 september 2004 00:22 schreef krakkemieke het volgende:
Ik neem aan dat de vriend van Lady-S alleenstaand is, dan zou hij ook minder bijstand krijgen als een moeder.
De oudste is 13, die kan zelf wel dr boterhammetje smeren. De jongste is 2,5. Die zit nog niet op school en jij hebt het over schooltijden?quote:Afgezien van het willen werken, valt het niet mee (eufemisme) om een baan te vinden die samnevalt met de schooltijden van de kinderen.
Het 1 hoeft het ander niet uit te sluitenquote:Het lijkt dat betaalde arbeid veel belangrijker is dan kinderen een veilig warm nest bieden
Hallo! ,quote:Op donderdag 16 september 2004 01:28 schreef Rim het volgende:
Het lijkt dat betaalde arbeid veel belangrijker is dan kinderen een veilig warm nest bieden.
Niets leidt tot meer opwinding dan discussies over geld. Het blijft frappant: waarom is het zo
normaal dat (meestal nog steeds) vrouwen koken, verplegen, wassen, strijken, schoonmaken en
dat dat niet als arbeid wordt gezien? Althans: binnenshuis. Want ga je koken in een
restaurant, verplegen in een ziekenhuis of verzorgingshuis, wassen in een wasserij of
schoonmaken voor een bedrijf dan schijnt dat wel noeste arbeid te zijn die betaald mag
worden.
Mag ik vragen hoe je erbij komt dat je niet voor je eigen kinderen zorgt als je ze overdag naar een kdv brengt ? omdat je je zuur verdiende centen moet verdienen doordat er van die aardsluie personen in de rondte lopen die te beroerd zijn 1 poot uit te steken en willen profiteren van het maatschappelijk vangnet soms ? die volgens hun vele malen beter voor hun kinderen zorgen dan mensen die werken ?quote:
Hetzelfde geldt voor kinderopvang . Je eigen kinderen opvangen en verzorgen, dat is
overbodige luxe.
Zorgen voor de kinderen van een ander, bijvoorbeeld zorgen voor de kinderen van
beleidsmakers die waarschijnlijk nooit hun potje koken, schoonmaken, verplegen, voor hun
kinderen zorgen, dat wordt wel betaald. Dan ben je nuttig bezig.
Mee eensquote:Op donderdag 16 september 2004 01:28 schreef Rim het volgende:
ik geen zielig slachtoffer ben
Nee, maar dat is het voor iemand die werkt ook niet, hoor. Zoals je van beefcake hebt begrepen, houdt zij minder geld over dan jij. Fijn dat jij zo moedig en creatief bent, maar beefcake is in mijn ogen dubbel moedig: én netjes werken voor je geld, én voor je kind zorgen.quote:die elke verantwoordelijkheid uit de weg gaat. Maar evenmin een dief ben van de
maatschappij, mijn hand ophoudend omdat dat ´wel zo gemakkelijk is´! Het is helemáál niet
makkelijk en het vraagt veel moed en creativiteit om alleen met een kind en minimale middelen
iets moois van het leven te maken.
Dat is zeker wel arbeid. Arbeid die normaalgesproken door je man betaald wordt. Het is normaal dat een vrouw al die dingen doet, omdat je dat zélf wil, dat zeg je zelf. Betaalde arbeid is imho helemaal niet belangrijker dan kinderen een veilig nest bieden, zoals jij dat noemt. Al trek ik in twijfel of een werkende moeder haar kinderen per definitie geen veilig nest bezorgt, zoals je suggereert. Anyway, ik krijg pas problemen met de thuisblijvende moeder als zij mij geld kost. En dat doe je, elke dag weer! Zoals mijn vader zo mooi zei: 'Doei, ik ga werken. Ik heb er twee voor op de fiets, en twee achter.'quote:Het lijkt dat betaalde arbeid veel belangrijker is dan kinderen een veilig warm nest bieden.
Niets leidt tot meer opwinding dan discussies over geld. Het blijft frappant: waarom is het zo
normaal dat (meestal nog steeds) vrouwen koken, verplegen, wassen, strijken, schoonmaken en
dat dat niet als arbeid wordt gezien? Althans: binnenshuis. Want ga je koken in een
restaurant, verplegen in een ziekenhuis of verzorgingshuis, wassen in een wasserij of
schoonmaken voor een bedrijf dan schijnt dat wel noeste arbeid te zijn die betaald mag
worden.
Opnieuw: nee. Als jij iemand ziet te vinden die je wil onderhouden, heb ik totaal geen problemen met je keuzes. Nu jij uit gemakszucht een keuze hebt gemaakt, mag ik daarvoor betalen en daar ageer ik tegen!quote:Hetzelfde geldt voor kinderopvang. Je eigen kinderen opvangen en verzorgen, dat is
overbodige luxe.
Zorgen voor de kinderen van een ander, bijvoorbeeld zorgen voor de kinderen van
beleidsmakers die waarschijnlijk nooit hun potje koken, schoonmaken, verplegen, voor hun
kinderen zorgen, dat wordt wel betaald. Dan ben je nuttig bezig.
Wat voor reacties had je dan verwacht? Knuffel-kus-kroel?quote:Anders kan het topic beter gesloten worden.
Klaarblijkelijk welquote:Op donderdag 16 september 2004 09:14 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat voor reacties had je dan verwacht? Knuffel-kus-kroel?
Hier in de gemeente (maar weet niet of het overal zo is) krijg je ook nog es 250 euro voor: of huishoudelijke apparaten, of je telefoon- en ziektenkostenrekening, of culturele uitstapjes (daar valt ook de efteling en bios onder). Dat geldt trouwens ook voor mensen zonder kinderen, maar goed: tel die twintig euro in de maand er maar bij op. Bovendien zijn voor veel mensen de kerstpakketten verdwenen. Mijn moeders vriendinnen in de bijstand hadden een kerstpakket waar je u tegen zegt. Negen flessen deo (goed merk, afgelopen jaar was het sanex), negen tubes tandpasta (prodent), veel levensmiddelen, maar ook voor heel veel geld cadeaubonnen voor de hema en een supermarkt. Die moest je overigens wel binnen drie maanden opgebruiken. Dat weet ik omdat ik van de vriendin van mijn moeder die hemabonnen kreeg. En ik kon er voor een jaar ondergoed voor halen. En ik draag duur ondergoedquote:Op donderdag 16 september 2004 00:00 schreef LadyS het volgende:
ik ken ook iemand:
Zich nergens druk om maken? Lees de topics over het ernstig zieke jongetje eens, dat ligt te vechten voor zijn leven in een ziekenhuisbedje in Nijmegen! Dan zul je zien dat mensen zich op Fok! wel druk maken om dingen die er toe doen. Om dingen die écht medelijden en medeleven verdienen.quote:Op donderdag 16 september 2004 10:03 schreef Rim het volgende:
Maar mischien zit ik op het FOK totaal aan het verkeerde adres en zijn er alleen braaf
werkende twintigers die een goedbetaalde suffe baan hebben, een relatie met 'de perfecte
partner' en zich nergens druk om maken behalve als men aan 'hun' belastingcentjes komen.
Idd ik ben een braaf werkende 20iger met een tegoed salaris voor te weinig werken .quote:Op donderdag 16 september 2004 10:03 schreef Rim het volgende:
Maar mischien zit ik op het FOK totaal aan het verkeerde adres en zijn er alleen braaf
werkende twintigers die een goedbetaalde suffe baan hebben, een relatie met 'de perfecte
partner' en zich nergens druk om maken behalve als men aan 'hun' belastingcentjes komen.
sinds wanneer ben je braaf als je werkt? en waar haal jij het lef vandaan het over een suffe baan te hebben? ga jij lekker zitten verstoffen tussen je kinderen. het enige waar jij goed in bent is het ophouden van je hand en incasseren van gemeeschapsgeld en jij durft te beweren dat mensen die het mogelijk maken dat jij je hand op kan houden braaf zijn?quote:Op donderdag 16 september 2004 10:03 schreef Rim het volgende:
ik heb thuis in een situatie gezeten dat mijn ouders onvrijwillig werkeloos waren beide .quote:Op donderdag 16 september 2004 10:12 schreef Anitra het volgende:
Ik ben ook een allenstaande moeder geweest van een dochter. ik zat in de wao (minder dan de bijstand en geen regelingen om op terug te vallen zoals die voor de bijstand gelden!) Ik heb mezelf gerevalideerd en heb zelf een baan gevonden terwijl de wao mij niet aanhet werk wou helpen omdat ik het niet vol kon houden volgens hun. Ik ben begonnen als gevangenisbewaarder en mijn dochter is naar de BSO gegaan. Het was een baan met onregelmatige werktijden en met een vriendin van mij die op kwam passen heb ik de avond en nachtdiensten op gevangen. Mijn dochter is er niet minder om geworden dat ik ben gaan werken en ze geniet nu veel meer van de momenten dat ik thuis ben. De kwaliteit wint het toch van de kwantiteit.
Mijn dochter kent ook de gevolgen van weinig geld, de hele week macaroni eten omdat dat het goedkoopste was, dat zij het brood eet en mama de korstjes. Als je aan mijn dochter vraagt wat zij liever heeft dan zegt ze mama aan het werk.
Donequote:Op donderdag 16 september 2004 10:21 schreef miss_dynastie het volgende:
Joene, met alle respect, wil je drie letters voor 'koters' weghalen. De kinderen kunnen er niets aan doen, echt niet!
Lieve schat, je zit zelf ook vol vooroordelen tav werkende alleenstaande moedersquote:Op donderdag 16 september 2004 10:03 schreef Rim het volgende:
Als men denkt dat het er hieromgaat wat BETER is: iemand die betaald werk doet; iemand die
een relatie heef; de samenleving/ Economie helpen; dan is men aan het VERKEERDE ADRES. Ik ga hier dan ook niet op in en beantwoord ook geen uitlatingen.
IK HEB EEN SPECIALL TOPIC GEOPEND VOOR ÉÉN IEDER DIE
HIEROVER ZIJN GAL WIL SPUIEN. (Kijk bij werk, geldzaken & recht)
Waar ik meer geinteresseerd in ben is de specifieke dingetjes waar het omgaat als je in
eenzelfde situatie verkeerd als ik: Waar je zoal tegenaanloopt (zoals bijvoorbeeld de
vooroordelen), hóe je het doet, praktische zaken, ex-partners, bezoekregelingen,
vrijetijdsbesteding, (specifieke)keuzes maken, opvoeding, ouderbijeenkomsten, weer aan het
werk ect ect. Gewoon een uitwisseling van lotgevallen. (Zoals er ook (erg veel) andere topis
zijn over het uitwisselen van ervaringen van het hebben van een tattoo of bevinden van een
nieuw tv-programma of welk merk sigaretten men rookt. )
natuurlijk gaat het niet over mensen zoals jouw schoonzus. jouw schoonzus laat zien dat ze wat tegenover die uitkering wil zetten. want als ts al haar neus ophaalt voor kantoorwerk, zal ze alfa-hulp wel helemaal beneden haar waardigheid vinden.quote:Op donderdag 16 september 2004 10:22 schreef anneja het volgende:
Hm.
Mijn schoonzus, alleenstaand, twee kinderen van anderhalf en tien, werkt tegenwoordig als Alfa-hulp (ze maakt schoon bij bejaarden) naast dat ze gedeeltelijke bijstand heeft. Ze heeft nu MINDER geld dan toen ze volledig in de bijstand zat. Da's toch ook niet in de haak? Ze wil best werken daarom doet ze het ook, maar ze heeft nu wel echt moeite om rond te komen en wij hebben bijvoorbeeld de nieuwe bril van neeflief betaald, en geheel illegaal een stroppenrekening voor haar geopend (op onze naam, zij heeft het pasje- als we haar 'gewoon' een toelage zouden geven gaat dat van de bijstand af) zodat ze in geval van nood de wasmachine kan laten repareren oid.
Ze doet echt haar best, maar lijkt gewoon niet gemaakt te zijn om in een samenleving als de onze optimaal te functioneren. Moet haar dat aangerekend worden? Er is zeker geen sprake van dat ze maar gewoon op kosten van de samenleving een beetje rondhangt en geen zin heeft om te werken. Ik vind het helemaal niet erg dat van mijn belasting dergelijke eenoudergezinnen onderhouden worden.
Ik weet wel dat jullie waarschijnlijk mensen als mijn schoonzus niet bedoelen, maar toch voel ik me indirect een beetje aangesproken. Ze doet namelijk *echt* haar best, maar haar best is nou eenmaal lang niet zo goed als, ik noem maar iemandLuchtbel haar best.
Als iedereen die in de bijstand zou zitten , zou proberen bij te werken of gewoon bijwerkt ...quote:Op donderdag 16 september 2004 10:30 schreef miss_sly het volgende:
Nee hoor, petje af voor Luchtbel en andere dames die het toch maar mooi proberen zelf te rooien. En als er dan minder profiteurs allerlei uitkeringen trekken, kunnen we de mensen die het wel proberen, maar waarbij het net niet lukt, mooi wat extra gemeenschapsgeld geven zodat het allemaal wat gemakkelijker wordt! daar draag ik dan graag aan bij.
Juist en dit is nou zo krom hier in Nederland. Bij ons precies hetzelfde verhaal. Zou mijn vriend ontslagen worden, houden we per maand meer geld over. Where's the sense in thatquote:Op donderdag 16 september 2004 10:22 schreef anneja het volgende:
verhaal
Nog 1 opmerking danquote:Op donderdag 16 september 2004 10:38 schreef beefcake het volgende:
[..]
Juist en dit is nou zo krom hier in Nederland. Bij ons precies hetzelfde verhaal. Zou mijn vriend ontslagen worden, houden we per maand meer geld over. Where's the sense in thatMaar ook al is het systeem krom, in mijn ogen mag je daar niet van profiteren. Respect voor je schoonzus
![]()
en toch vind jou situatie anders dan het argument : HET is teveel geregel en gestress.quote:Op donderdag 16 september 2004 10:37 schreef Tan het volgende:
Ik heb niet het hele topic gelezen omdat ik na 1 pagina al verdrietig werd van de vooroordelen en de conclusies die getrokken werden met een handjevol gegevens.
Het was niet tegen mij, maar ik voel me ook aangesproken. Als ik wat had gedaan aan mijn kippenhok, dan had ik nu Jessai en Junah niet gehad. Ik ben nu gelukkig met mijn vier kinderen. Mijn kinderen zijn geen halfbloedjes maar komen van een Hollandse man. Mijn verantwoordelijkheden heb ik zeker genomen en ik heb mijn kidneren met veel liefde opgevoed, heb ze geleerd dat je niet altijd alles voor het zeggen hebt en dat keuzes maken moeilijk is. Ook heb ik ze bijgebracht om niemand te veroordelen, zeker als je de hele situatie niet kent. Iets wat velen van jullie kennelijk nog moeten leren.
tan, ik reageer heus niet op het feit dat ze in de bijstand zit met drie kinderen, maar wel op het feit dat ze het dus heeft over suffe banen en mensen die braaf aan het werk gaan.quote:Op donderdag 16 september 2004 10:37 schreef Tan het volgende:
....een heel verhaal......
Juist, en dat ze dan ook nog durft te beweren dat ze beter voor haar kinderen zorgt dan ik voor de mijnequote:Op donderdag 16 september 2004 10:45 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
tan, ik reageer heus niet op het feit dat ze in de bijstand zit met drie kinderen, maar wel op het feit dat ze het dus heeft over suffe banen en mensen die braaf aan het werk gaan.
juist DAT schiet bij mij in het verkeerde keelgat. het neerkijken op iemand die misschien geen wereldbaan heeft, maar wel zelfstandig geld verdient en bijdraagt in de mogelijkheid tot instandhouding van die bijstandsuitkering. dat vind ik dus de wereld op zijn kop!
Precies.quote:Op donderdag 16 september 2004 10:45 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
tan, ik reageer heus niet op het feit dat ze in de bijstand zit met drie kinderen, maar wel op het feit dat ze het dus heeft over suffe banen en mensen die braaf aan het werk gaan.
juist DAT schiet bij mij in het verkeerde keelgat. het neerkijken op iemand die misschien geen wereldbaan heeft, maar wel zelfstandig geld verdient en bijdraagt in de mogelijkheid tot instandhouding van die bijstandsuitkering. dat vind ik dus de wereld op zijn kop!
Maar je weet niet waarom ze het te veel geregel en gestress vindt. Misschien heeft ze al veel geregel en gestress gehad om te zorgen dat de vaders van haar kinderen eens een poot uitstaken, misschien heeft ze een ziektegeval in de familie, net een begravenis met veel geregel enz. Misschien hebben haar kinderen al zoveel doorstaan dat ze het er niet meer bij kan hebben.quote:Op donderdag 16 september 2004 10:42 schreef Joene het volgende:
[..]
en toch vind jou situatie anders dan het argument : HET is teveel geregel en gestress.
het spijt me.
Neee , en het maakt me ook weinig uit waarom ze het geregel en gestress vind , bovendien doet de TS nogal denigrerend naar de werkende medemens die er voor zorgt dat HAAR vreten op tafel komt . of niet dan ?quote:Op donderdag 16 september 2004 10:51 schreef Tan het volgende:
[..]
Maar je weet niet waarom ze het te veel geregel en gestress vindt. Misschien heeft ze al veel geregel en gestress gehad om te zorgen dat de vaders van haar kinderen eens een poot uitstaken, misschien heeft ze een ziektegeval in de familie, net een begravenis met veel geregel enz. Misschien hebben haar kinderen al zoveel doorstaan dat ze het er niet meer bij kan hebben.
I
Waar het wmb om gaat is eigen verantwoordelijkheid (alsdus ElisaB, die stemt op de VVD... dat rijmt zo leuk). Ik wil ook niet alleenstaand worden. En zeker niet alleenstaand met kinderen. Dus zorg ik ervoor dat ik niet alleenstaand met kinderen word. En als ik ondanks mijn zorg tóch alleenstaand met kind word, dan zorg ik ervoor dat me dat geen tweede en in elk geval geen dérde keer gebeurt.quote:Op woensdag 15 september 2004 23:28 schreef Moonah het volgende:
En wellicht was het helemaal niet haar bedoeling om weer alleenstaand te worden na haar tweede (of derde) kind. Dat soort dingen kun je toch niet altijd van tevoren weten?
Tja, maar ik vind het ook oneerlijk dat ik als ik ene partner heb wel thuis kan blijven omdat ik niet wil werken, maar als ik geen partner heb niet....quote:Op donderdag 16 september 2004 10:51 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik vind het daarnaast oneerlijk dat je als moeder in een gezin recht hebt om niet te werken maar als alleenstaande niet. Het grote deel gaat niet scheiden voor de lol, zeker niet als er kinderen in het spel zijn, maar zijn gewoon slachtoffer van heel veel pech in de relatie (ik ben er zelf zo eentje die op de verkeerde man valt en heb nu eindelijk na een paar vreselijke en soms geweldadige relaties de goede gevonden... mannen in kwestie waren nette opegeleide blanke mannen)
Dat deed ze pas nadat ze een aantal nogal onfrisse opmerkingen naar haar kop had geslingerd gekregen van de werkende medemensquote:Op donderdag 16 september 2004 10:57 schreef Joene het volgende:
[..]
Neee , en het maakt me ook weinig uit waarom ze het geregel en gestress vind , bovendien doet de TS nogal denigrerend naar de werkende medemens die er voor zorgt dat HAAR vreten op tafel komt . of niet dan ?
ja, het is logisch dat mensen die het nodig hebben er gebruik van maken. Het is niet logisch dat mensen er misbruik van maken, wat TS in feite doet.quote:Op donderdag 16 september 2004 11:04 schreef pluisje het volgende:
[..]
Dat deed ze pas nadat ze een aantal nogal onfrisse opmerkingen naar haar kop had geslingerd gekregen van de werkende medemens
Waarmee ik haar uitlatingen niet goed wil praten, maar ik heb hier wel dingen voorbij zien komen die ik beneden alle peil vind.
Op zich vind ik het niet aan ons om te oordelen of iemand in de bijstand thuishoort (dat doen de instanties), en als iemand bijstand krijgt, moet je wel heel sterk in je schoenen staan om dat te weigeren, en zelf te gaan werken, zeker omdat je op die manier meestal minder verdient. Er zijn gelukkig heel veel mensen die zo sterk in hun schoenen staan dat ze dat wel doen, en daarvoor heb ik respect. Maar ik kan het me ook goed voorstellen dat iemand denkt "lekker makkelijk" en in de bijstand blijft. Dat vind ik deels een fout van zo iemand, maar meer nog van de overheid. Want als je zoiets mogelijk maakt, is het ook logisch dat mensen er gebruik van maken.
Tuurlijk is de verleiding groot , maar om te starten in zon topic met ik vind werken teveel geregel en gestress , lokt dat ook wel meteen het negatiefste in de werkende medemens naar boven .quote:Op donderdag 16 september 2004 11:04 schreef pluisje het volgende:
[..]
Op zich vind ik het niet aan ons om te oordelen of iemand in de bijstand thuishoort (dat doen de instanties), en als iemand bijstand krijgt, moet je wel heel sterk in je schoenen staan om dat te weigeren, en zelf te gaan werken, zeker omdat je op die manier meestal minder verdient. Er zijn gelukkig heel veel mensen die zo sterk in hun schoenen staan dat ze dat wel doen, en daarvoor heb ik respect. Maar ik kan het me ook goed voorstellen dat iemand denkt "lekker makkelijk" en in de bijstand blijft. Dat vind ik deels een fout van zo iemand, maar meer nog van de overheid. Want als je zoiets mogelijk maakt, is het ook logisch dat mensen er gebruik van maken.
En ik heb 'm weer gesloten met verwijzing naar dit topicquote:Op donderdag 16 september 2004 10:03 schreef Rim het volgende:
IK HEB EEN SPECIALL TOPIC GEOPEND VOOR ÉÉN IEDER DIE
HIEROVER ZIJN GAL WIL SPUIEN. (Kijk bij werk, geldzaken & recht)
Wat is gebruik, en wat is misbruik?quote:Op donderdag 16 september 2004 11:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ja, het is logisch dat mensen die het nodig hebben er gebruik van maken. Het is niet logisch dat mensen er misbruik van maken, wat TS in feite doet.
Ik heb de post van TS gelezen en herlezen en nog eens herlezen, maar kan nergens uit haar woorden opmaken dat ze oordeelt over werkende moeders? (reageert ze soms nog elders in het topic dat ik er overheen heb gelezen?)quote:Op donderdag 16 september 2004 10:57 schreef Anitra het volgende:
Ik oordeel na aanleiding van eigen ervaringen. En ik weet dat het ene verhaal het andere niet is, maar mij schoten dus ook een aantal dingen in het verkeerde keelgat in het bericht van TS. Maar waarom mag zij wel oordelen over ons, dat we suffe banen hebben en braaf zijn, maar wij dan niet over haar?
www.1ouder.nl lijkt me een prima plaats (en dit is een serieus bedoelde link hoor).quote:Op donderdag 16 september 2004 10:03 schreef Rim het volgende:
Waar ik meer geinteresseerd in ben is de specifieke dingetjes waar het omgaat als je in
eenzelfde situatie verkeerd als ik: Waar je zoal tegenaanloopt (zoals bijvoorbeeld de
vooroordelen), hóe je het doet, praktische zaken, ex-partners, bezoekregelingen,
vrijetijdsbesteding, (specifieke)keuzes maken, opvoeding, ouderbijeenkomsten, weer aan het
werk ect ect. Gewoon een uitwisseling van lotgevallen. (Zoals er ook (erg veel) andere topis
zijn over het uitwisselen van ervaringen van het hebben van een tattoo of bevinden van een
Niet zozeer waarbij iedereen het beter weet, maar gewoon een discussie waarover ieder zijn eigen mening heeft en gelukkig leven we in een land waar vrije meningsuiting mag! Het zou tenslotte ook maar saai zijn als we het altijd met elkaar eens zouden zijnquote:Op donderdag 16 september 2004 11:08 schreef Tan het volgende:
[..]
Zeer gevoelig discussie waarbij iedereen het altijd beter weet...
Lama, heb al gezien dat ze elders heeft gereageerd, geen aardige reactie maar op zich niet geheel onbegrijpelijk trouwens. Ze zegt volgens mij niet dat iedereen die werkt suf is, maar vraagt of hier op FoK soms allemaal mensen zitten die het perfect voor elkaar hebben. (lees ik uit haar woorden)quote:Op donderdag 16 september 2004 11:08 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik heb de post van TS gelezen en herlezen en nog eens herlezen, maar kan nergens uit haar woorden opmaken dat ze oordeelt over werkende moeders? (reageert ze soms nog elders in het topic dat ik er overheen heb gelezen?)
tan, het was deze opmerking die bij mij nogal verkeerd viel en dan vooral de opmerking "suffe" en "braaf aan het werk gaan"quote:Maar mischien zit ik op het FOK totaal aan het verkeerde adres en zijn er alleen braaf
partner' en zich nergens druk om maken behalve als men aan 'hun' belastingcentjes komen
Ik heb het volgens mij al eens eerder aangedragen, maar ik doe het graag nog een keerquote:Op donderdag 16 september 2004 11:24 schreef Jelief het volgende:
Als iedereen die vind dat TS misbruik maakt van de bijstand eens met zinvolle en bruikzame tips komen met werk voor TS. misschien zit er wel iets waarvan Rim denkt/ vindt dat het wel in te passen is in haar huidige leven. met de opmerking dat verandering noodzakelijk is als je (op)nieuw aan het werk gaat
Rim, ik vind het (gezien wat ik uit je posts haal) wel makkelijk van je dat je werken teveel gedoe vind, maar ik snap ook dat je liever zelf voor je kinderen zorgt. heb je sowieso mogelijkheden om opvang te regelen, mocht je wel willen/moeten werken? ik kan mij voorstellen dat dat alleen voor de jongste noodzakelijk is (mijn alleenstaande moeder werkte toen ik 13 was en kwam meestal een uur of anderhalf na mij thuis).
Dat zag ik ook al en drom reageer ik ook niet meer, ik heb mijn ervaring en mijn standpunt duidelijk gemaakt.quote:Op donderdag 16 september 2004 11:08 schreef Tan het volgende:
Maar goed, nu reageer ik toch weerDit is er weer typisch eentje in het rijtje van: wat voor soort kinderopvang, wel of geen flesvoeding/borstvoeding, stoppen met roken tijdens de zwangerschap enz. Zeer gevoelig discussie waarbij iedereen het altijd beter weet...
Dit idee had ik ook , wel wil ik nog even reageren als de topicstarter zelf nog reageerd.quote:Op donderdag 16 september 2004 11:32 schreef lady-wrb het volgende:
ik hou dr ook mee op, ik heb mijn standpunt voldoende duidelijk gemaakt en daar blijf ik bij![]()
Niet naar luisteren, je bent zelf eindverantwoordelijk, niet je medemensquote:Op donderdag 16 september 2004 10:03 schreef Rim het volgende:
vooroordelen)
Voor meerdere dagen koken,veel invriezen, eten en andere levensmiddelenuit de reclame/weekaanbiedingen en van bijv.de Aldi. Een keer in de week pannekoeken, soep of poffertjes en één keer in de week warme maaltijd vervangen door broodquote:hóe je het doet
Subsidies aanvragen, af en toe eens oppas regelen om even bij te tanken, tissues aanschaffen als ze je weer een veroordelen en je het per ongeluk toch hoort/leestquote:praktische zaken
Dat was bij mij nooit een probleem dus ik kan je niet adviserenquote:ex-partners, bezoekregelingen
Wat is dat?quote:
vrijetijdsbesteding
Alles alleen, maar als het om de kinderen ging overlegde ik altijd met hun vader.quote:, (specifieke)keuzes maken,
Ik vond dat wel veel zwaarder dan nu ik een partner heb. Je bent de enige naar wie ze luisteren. Nooit een papa die thuiskomt uit zijn werk en naar je luister als je een zware dag hebt gehad met de kinderen. Of een papa die eens boos op ze wordt ipv altijd alleen jijzelf zodat jij altijd de boeman bent. enz.quote:opvoeding
juk, alleen het woord alquote:ouderbijeenkomsten,
Ik ben een opleiding gaan doen en zat iedere maand bij het arbeidsbureau, waar ze me in zo'n project hebben gepropt dat je voorbereid om weer aan het werk te gaan (vandaar dus de opleiding). Het ging alleen door omstandigheden niet meer door. (nieuwe relatie (huidige) en zwangerschap)quote:weer aan het werk ect ect.
Vraag maar wat je weten wilquote:Gewoon een uitwisseling van lotgevallen. (Zoals er ook (erg veel) andere topis
Dat heb ik ook hoor, ik wens mezelf nog regelmatig dat mijn leven anders was verlopen. Het is en blijft moeilijk, je zeult het je hele leven met je mee.quote:Op donderdag 16 september 2004 11:42 schreef Anitra het volgende:
Zoveel bekende dingen in jou advies Tan, dat ik ff de rillingen krijg. Die tijd heb ik afgesloten, maar merk door dit topic dat er nog veel verwerkt moet worden van die tijd.................
Mijn vriend heeft gelukkig mijn dochter ook geaccepteer en zij hem ook, maar nu met Djulian erbij merk ik eigenlijkpas wat ik toen allemaal gemist heb. En dat hakt er nu even in.quote:Op donderdag 16 september 2004 11:57 schreef Tan het volgende:
[..]
Dat heb ik ook hoor, ik wens mezelf nog regelmatig dat mijn leven anders was verlopen. Het is en blijft moeilijk, je zeult het je hele leven met je mee.
Ik ben nu gelukkig met vier kinderen en een man, maar het blijven vier kinderen waarvan er twee van een ander zijn.
Ondanks het feit dat mijn huidige man (vriend) alles heeft geaccepteerd, en superlief is voor mijn oudste, blijft het ontwrichte en vooral emotionele situatie. Ik denk dat ik nooit alles verwerk, zoals nu komt er veel verdriet weer naar boven. Maar toch heb ik op een bepaalde manier wel rust gevonden.
en als je nou net dit stukje in je openingspost had gezet , had je al een stuk minder negativiteit in dit topic gehad.quote:Op donderdag 16 september 2004 12:42 schreef Rim het volgende:
Ik zou graag een leuke baan willen en het allemaal leuk geregeld hebben. . De kleine gaat vrijdag voor het eerst 2 morgentjes naar een peutergroepje.
Ik deed zelf een paar uur per week vrijwilligerswerk waarbij de kinderen meekonden. Bij de Zonnebloem, bejaarden en gehandicapten vergezellen. ERg leuk en gezellig werk en je hebt het idee toch wat te doen voor je geld. Dat is ook een optie om rustig zonder al te veel stress terug te komen in de arbeidsmarkt. En je doet ook nuttig werk.quote:Op donderdag 16 september 2004 12:56 schreef Bass-Miss het volgende:
Waarom vang je geen andere kindjes op van werkende moeders in de tijd dat je thuis zit?
Ik deed zwemmen met gehandicapten (zo kwam ik ook aan mijn beweging) en in een stadion als steward werken, kon Djen ook mee ( en het verdiende nog iets, maar omdat het onder vrijwilligers werk viel word het niet af getrokken van de uitkering)quote:Op donderdag 16 september 2004 13:02 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik deed zelf een paar uur per week vrijwilligerswerk waarbij de kinderen meekonden. Bij de Zonnebloem, bejaarden en gehandicapten vergezellen. ERg leuk en gezellig werk en je hebt het idee toch wat te doen voor je geld. Dat is ook een optie om rustig zonder al te veel stress terug te komen in de arbeidsmarkt. En je doet ook nuttig werk.
Omdat ik zelf in de situatie heb gezeten en het grote deel van de anderen niet, dat scheelt de helft aan vooroordelen.quote:Op donderdag 16 september 2004 12:42 schreef Rim het volgende:
Maar ik zie aan jou post dat jij het tenminste snapt, Tan
Moet je ook niet doen, maar is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb zelf vooral veel commentaar gehad op het feit dat ik uberhaupt ging scheiden, mijn ex komt over als een lief sociaal en gevoelig persoon. Dat is hij ook wel, maar hij had ook een hele nare kant waarmee ik neit kon leven. Dat is met vooroordelen... men weet vaak de helft van het verhaal niet en wil het dan ook niet meer zienquote:Ik ben met name erg boos over de opmerkingen en probeer ze naast me neer te leggen. Maar het maakt je ook verdrietig en machteloos omdat ik voor mijn gevoel gewoon mn best doe en de comentaren nergens op slaan.
Ik heb lang gedacht dat ik voor het ongeluk geboren was, maar ik ben nu in zekre mate wel heel gelukkig. Ik heb veel geleerd van alle ellende die ik heb meegemaakt en hoewel ik er soms nog nachtmerries van heb, ben ik wel geworden zoals ik nu ben, misschien was ik anders maar een saaie dooie pier geweest, hahaquote:Ik ben blij voor je Tan dat het nu goed met je gaat, het is zeker erg moeilijk voor je geweest.
Dat gevoel had ik ook, maar ook ik ben nu gelukkigquote:Op donderdag 16 september 2004 13:09 schreef Tan het volgende:
Ik heb lang gedacht dat ik voor het ongeluk geboren was, maar ik ben nu in zekre mate wel heel gelukkig. Ik heb veel geleerd van alle ellende die ik heb meegemaakt en hoewel ik er soms nog nachtmerries van heb, ben ik wel geworden zoals ik nu ben, misschien was ik anders maar een saaie dooie pier geweest, haha
Sterkte met alles!
Fijn he!quote:Op donderdag 16 september 2004 13:11 schreef Anitra het volgende:
[..]
Dat gevoel had ik ook, maar ook ik ben nu gelukkig
Och Ubermoedersquote:Op donderdag 16 september 2004 13:19 schreef Anitra het volgende:
Gezondheid, de kids en een dak boven je hoofd maken zoveel goed!!
En Peer Gynt vind je vast vre-se-lijkquote:Op donderdag 16 september 2004 13:19 schreef Anitra het volgende:
(mijn naam betekend ijskoningin en heb een bloedhekel aan de winter;) )
Niet te geloven toch, hoe het hier in Nederland werkt? Schandalig vind ik het. Net zoals het feit dat iemand financieel beter af is in de bijstand dan werkend. Ik geloof zeker in "compassie" en "de zwakkeren helpen" e.d., ik denk alleen wel dat je de zwakkeren beter helpt door ze te stimuleren zelf te leren hun eigen boontjes te doppen dan door ze afhankelijk te houden.quote:Op donderdag 16 september 2004 10:12 schreef Anitra het volgende:
Ik heb mezelf gerevalideerd en heb zelf een baan gevonden terwijl de wao mij niet aanhet werk wou helpen omdat ik het niet vol kon houden volgens hun
mmmm peer gyntquote:Op donderdag 16 september 2004 13:34 schreef anneja het volgende:
Om nog wat verder ot te gaan, we spelen momenteel peer gynt met het orkest en ik denk dan steeds aan jou
Mijn stukkie komt wel erg prorelatie over. Net of het niet goed kan zijn zonder vriendquote:Op donderdag 16 september 2004 13:26 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Och Ubermoeders....het kan nog goedkomen met me
![]()
Ik heb het stuk jaren geleden gehoord en kan het niet meer voor me halen, ga toch een bij het kruidvat langs om te kijken of ze die cd nog hebben (was een tip van iemand hier van fok)quote:Op donderdag 16 september 2004 13:34 schreef anneja het volgende:
Om nog wat verder ot te gaan, we spelen momenteel peer gynt met het orkest en ik denk dan steeds aan jou
of een internetabboquote:Op donderdag 16 september 2004 23:50 schreef krakkemieke het volgende:
Op zich goeie tips Jessicaa, maar een moeder in de bijstand heeft om te beginnen niet vaak een auto. Ook Albert Heijn valt als eerste af. Net als de krant en tijdschriften trouwens.
Mijn mening doet niet terzake; een topic moet niet op twee plaatsen lopen, that's all (is gewoon forum-policy hoor; ik heb het niet bedacht). Als de mods van OUD 'm liever in WGR hebben, dan mag dat wmb; no problem.quote:Op donderdag 16 september 2004 12:42 schreef Rim het volgende:
Ik vond dat het een kant op ging die mischien beter in een andere discussie gevoerd kon worden om niet te vergeten waar het mij om ging. Maar helaas heeft een moderator een andere mening en kan zonder pardon een topic sluiten.
Zoals de TS praat is ze niet "zielig" maar gewoon lui. Als ze het nou anders zou verwoorden, zouden veel mensen het wel accepteren. Als ze bv. zou zeggen, ik wil de eerste paar jaar er gewoon 100% voor mijn kind zijn, en daarna ga ik werken, dan kunnen de meeste mensen daar wel begrip voor opbrengen. Dat is uiteindelijk ook wat ze van plan is.quote:Op vrijdag 17 september 2004 08:32 schreef livelink het volgende:
Wat mij zo stoort aan deze discussie is het idee dat iedereen die werkt, het allemaal zo goed heeft en dat iedereen die in de bijstand zit, zo zielig is.
Zoals je ook al kan zien aan de reacties van Beefcake en anderen, hebben werkende mensen niet altijd veel geld. Er wordt maar gewoon van uitgegaan dat wij als werkenden twee auto's hebben, op dure vakanties gaan, altijd nieuwe kleren hebben en het duurste van het duurste voor de kinderen. Alsof je alleen maar werkt voor luxe en niet voor die basisbehoeften van eten en een dak boven je hoofd hebben.
Dat zijn ook vooroordelen en die komen mij iets te vaak naar boven in de discussie werkende/thuisblijvende moeders. Ik kan me voorstellen dat TS zich behoorlijk aangevallen voelt in dit topic, maar zij valt net zo hard anderen aan en mijn persoonlijke (maar zeer gekleurde) mening is dat zij minder recht van spreken heeft.
Dat zijn in ieder geval niet mijn woorden. Maar ik moet wel zeggen dat ik het wel moeilijk vond om rond te komen, ik heb ook lange tijd alleen gewoond met drie kinderen en dan verbruik je best veel energie, hoe zuinig ik ook probeerde te doen.quote:Op vrijdag 17 september 2004 08:32 schreef livelink het volgende:
Wat mij zo stoort aan deze discussie is het idee dat iedereen die werkt, het allemaal zo goed heeft en dat iedereen die in de bijstand zit, zo zielig is.
katoenen luiersquote:Op vrijdag 17 september 2004 21:35 schreef Tan het volgende:
Ik had in guldens 100 gulden per week aan huishoudgeld en daar moest ik het mee doen (luiers niet meegerekend).
wel eerder ook, vriendin van me zit ook in de soos, haar kind word in april 4 jaar en de soos zat haar al op de nek, nu werkt ze sinds 2 maanden part-time met nog beetje soos erachter (maar de soos is ff stil, is haar beredenering) en haar kind gaat naar de dagopvang wat nog in zn geheel betaald word ookquote:Op woensdag 15 september 2004 22:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk tot de jongste vier is en naar school moet.
Uitslag: hyperactiefquote:Op vrijdag 17 september 2004 18:48 schreef Rim het volgende:
http://www.werkschuw.nl/test.htm
Je zou weleens wat beter kunnen kiezen met wie je je voortplant.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:16 schreef Rim het volgende:
Hoi
Ik ben een alleenstaande moeder.
Ik ben 38 jaar en heb een kleintje van 2,5 en een puber van 13, ze hebben allebei een andere vader.
Financieel hoef ik niks te verwachten van de vaders.
Ik heb mijn dochter grotendeels alleen opgevoed en toen ze 8 was ben ik voorzichtig weer aan het werk gegaan dmv diverse projecten/omscholingen.
Maar onlangs heb ik dus weer een kleintje erbij en ik ben weer alleen.
die eerste zin gaat echt nergens overquote:Op vrijdag 17 september 2004 22:45 schreef Tarak het volgende:
[..]
Je zou weleens wat beter kunnen kiezen met wie je je voortplant.
Ik vind je verhaal ook niet zielig trouwens, ik heb meer iets van eigen schuld, dikke bult.
Ze geeft ook notabene ook nog een keer dat ze niets van haar exen hoeft te verwachten, nou je kiest het wel uit, denk ik dan.....tot twee keer toe zo'n vent....quote:Op vrijdag 17 september 2004 22:49 schreef Martineke het volgende:
[..]
die eerste zin gaat echt nergens over
je kan nu eenmaal niet 3 jaar vantevoren zien of het allemaal nog wel goed gaat over 3 jaar (3 jaar is bij wijze van)
Tan, ik reageerde niet op jou of op iemand anders specifiek. Ik weet dat ik het financieel veel beter heb dan mensen die in de bijstand zitten en ik zal ook zeker niet zeggen dat de bijstand vetpot is, want dat is het niet.quote:Op vrijdag 17 september 2004 21:35 schreef Tan het volgende:
[..]
Dat zijn in ieder geval niet mijn woorden. Maar ik moet wel zeggen dat ik het wel moeilijk vond om rond te komen, ik heb ook lange tijd alleen gewoond met drie kinderen en dan verbruik je best veel energie, hoe zuinig ik ook probeerde te doen.
Ik had in guldens 100 gulden per week aan huishoudgeld en daar moest ik het mee doen (luiers niet meegerekend). Nu hebben we het nog steeds niet breed, we zitten iets boven het minimum, maar het gaat toch net iets minder metaangetrokken broekriem dan eerst.
Hoe ouder kinderen worden, hoe duurder ze zijn, ook al zijn ze uit de luiers, en die stiekem bijkomende kosten, daar had ik het 't moeilijks mee. Dat gaat nu toch echt beter.
Katoenen luiers ben ik te lui voor. Ik heb het bij Cheyenne geprobeerd maar die pieste er steeds naast, drie keer per dag schone kleren en toen was ik het zat.quote:Op vrijdag 17 september 2004 22:08 schreef anneja het volgende:
[..]
katoenen luiersOnze kindertjes kosten vooralsnog met lang bv en katoenen luiers en een boel tweedehandsmuk nagenoeg niks
Wij hebben diezelfde luxe.quote:Op zaterdag 18 september 2004 01:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Tan, ik reageerde niet op jou of op iemand anders specifiek. Ik weet dat ik het financieel veel beter heb dan mensen die in de bijstand zitten en ik zal ook zeker niet zeggen dat de bijstand vetpot is, want dat is het niet.
Ik hoef niet in paniek te raken als er een rekening binnenkomt en dat vind ik een enorme luxe, maar ik heb niet die tweede auto, die dure vakanties, die nieuwe kleren en ik ga zelden naar de kapper. Bij nader inzien reageerde ik dus vooral op de post van Jessicaa, die schreef dat je op al deze posten kon bezuinigen.
Miss_Sly, dat was zeker niet mijn bedoeling, hoor. Ik vind dat geld moet rollen en toen wij het breed hadden hebben wij het ook breed laten hangen. Maar tegenwoordig is dat gewoon niet meer zo en zijn wij net zo blijmoedig overgestapt naar tweedehands spullen en kleertjes.quote:Op zaterdag 18 september 2004 13:05 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet niet hoor, maar ik vind hier toch ook best veel vooroordelen in doorklinken...het lijkt nu wel weer of je je moet schamen als je wel nieuwe spullen en dure kleren koopt...
Ik had het niet zozeer over jouw post, maar in dit geval vond ik er wat van doorklinken in die van Tan.quote:Op zaterdag 18 september 2004 13:17 schreef livelink het volgende:
[..]
Miss_Sly, dat was zeker niet mijn bedoeling, hoor. Ik vind dat geld moet rollen en toen wij het breed hadden hebben wij het ook breed laten hangen. Maar tegenwoordig is dat gewoon niet meer zo en zijn wij net zo blijmoedig overgestapt naar tweedehands spullen en kleertjes.
Je wilt niet weten wat er bij ons in de familie- en vriendenkring circuleert aan kleertjes, speelgoed en meubels. En ik ben er hardstikke blij mee.
Het ging mij er alleen maar om om aan te geven dat er niet alleen maar door de vrouw gewerkt wordt voor de tweede auto, de vierde vakantie enz. , want dat is een vooroordeel wat ik vaak tegenkom. Overigens niet specifiek in dit topic, hoor.
zo kwam het inderdaad op mij ook overquote:Op zaterdag 18 september 2004 13:05 schreef miss_sly het volgende:
wij hebben een bank die redelijjk duur was en nog geen jaar oud is, maar onze kat ligt daar gewoon lekker op, net als wijzelf trouwens. die bank wordt gewoon gebruikt waar hij voor bedoeld is. En als mijn petekindje hier straks komt logeren, mag hij lekker op de bank, en mag hij gewoon spelen waar het uitkomt, enz. Het zegt helemaal niets over de meubels die die mensen hebben en wat het gekost heeft, maar alles over die vrouw in kwestie zelf.
Ik weet niet hoor, maar ik vind hier toch ook best veel vooroordelen in doorklinken...het lijkt nu wel weer of je je moet schamen als je wel nieuwe spullen en dure kleren koopt...
Nee hoor, dat is zeker niet slechter wat mij betreft. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de keuzes die mensen maken bijna altijd wel goed vind, mits de personen zelf volledig achter hun keuze staan.quote:Op zaterdag 18 september 2004 13:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ik echter ooit een kind zou krijgen, zou ik blijven werken om twee redenen: ik vind werken leuk en ik wil WEL op vakantie kunnen blijven gaan en leuke dingen doen/kopen. Is dat dan slechter?
Oh nee dat was echt mijn bedoeling nietquote:Op zaterdag 18 september 2004 13:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik had het niet zozeer over jouw post, maar in dit geval vond ik er wat van doorklinken in die van Tan.
Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 18 september 2004 13:34 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is zeker niet slechter wat mij betreft. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de keuzes die mensen maken bijna altijd wel goed vind, mits de personen zelf volledig achter hun keuze staan.
Zo vind ik het raar als mensen blijven werken nadat ze kinderen hebben gekregen, maar zich wel ongelooflijk schuldig voelen dat hun kind naar een kdv gaat. Mijn vroegere buurvrouw werd verteerd door schuldgevoelens. Daar had niemand wat aan en zeker ook haar kinderen niet.
Ehhh. Ik zeg toch niet dat mensen die werken t zo goed hebben? En altijd een 2e auto enz hebben? Ik geef alleen tips. Ik vertel hoe wij t gedaan hebben toen we van 2 naar 1 salaris gingen. Puur vanuit mijn eigen situatie gepraat dus. Hopende dat iemand er iets aan had.quote:Op zaterdag 18 september 2004 01:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Tan, ik reageerde niet op jou of op iemand anders specifiek. Ik weet dat ik het financieel veel beter heb dan mensen die in de bijstand zitten en ik zal ook zeker niet zeggen dat de bijstand vetpot is, want dat is het niet.
Ik hoef niet in paniek te raken als er een rekening binnenkomt en dat vind ik een enorme luxe, maar ik heb niet die tweede auto, die dure vakanties, die nieuwe kleren en ik ga zelden naar de kapper. Bij nader inzien reageerde ik dus vooral op de post van Jessicaa, die schreef dat je op al deze posten kon bezuinigen.
Geloof het wel, we hebben alle eigen merken gehad meen ik, ook Max Havelaar en Anus&Frunnikquote:Op zaterdag 18 september 2004 16:31 schreef lady-wrb het volgende:
die van C1000 al geprobeerd tan?
Die zit hier nietquote:Op zaterdag 18 september 2004 17:50 schreef Anitra het volgende:
Die van de plus zijn wel lekker Tan!
Deze redenatie kan ik écht niet volgen.quote:Op maandag 20 september 2004 16:46 schreef kirpeknots het volgende:
Er zijn mensen die heel hard roepen dat ze graag bij hun kind willen zijn. Geloof me. Alle ouders willen dat. Maar wie gaat dat betalen? Als meer mensen zouden gaan werken dan hadden de werkende ouders misschien ook minder hoeven werken en meer bij hun kinderen kunnen zijn.
Jij kent geen moeders die werken omdat:quote:Op maandag 20 september 2004 17:03 schreef Tan het volgende:
Maar alle wekende moeders in mijn kennissenkring werken
En toch gaat er ergens iets niet goed in die redenering.quote:Op maandag 20 september 2004 17:14 schreef kirpeknots het volgende:
Ik zal de redernatie nog een keertje uitleggen:
- Bepaalde mensen blijven langer in de bijstand dan misschien nodig.
- De bijstand wordt bekostigd uit overheidsgelden
- De overheidskas wordt gevuld door de economie
- De economie draait door werkende mensen.
- Als meer mensen zouden werken dan hoeft er, per werkende mens, minder overheidsgeld te worden geheven. Dus zullen die werkende mensen dan ook minder te hoeven werken om het zelfde inkomen te hebben.
Kort samen gevat:
- De tijd die sommige mensen bij hun kinderen kunnen zijn wordt afgetrokken van de tijd die andere (werkende) mensen bij hun kinderen hadden kunnen zijn.
Die 200 euro per maand zal inderdaad wel in de buurt komen qua kinderopvangkosten. Kinderdagverblijf is nog duurder. Nu kan je de kosten, als je het wit doet, aftrekken van de belasting.
Ik heb het overigens niet over 2-ouder gezinnen. Die betalen hun eigen rekeningen. Ik heb het over een ouder gezinnen waarbij ik vaak zie dat iemand best wel part-time zou kunnen werken. Ja werken is inderdaad niet altijd leuk.
Spreek je uit eigen ervaring dan?quote:Op maandag 20 september 2004 17:34 schreef kirpeknots het volgende:
Ik zeg niet dat het makkelijk is om je eigen broek op te houden.
Als de wil er echter is. Dan kan het.
bullshit, ik doe het toch ook, en met 3 kids en zonder enig diploma met 2 baantjes. overdag als gastouder (dus ik ben er voor mijn kids) en savonds als telefoniste, als je het wil kan het prima.(savonds past pappa op de kindjes)quote:Op maandag 20 september 2004 17:36 schreef Tan het volgende:
[..]
Spreek je uit eigen ervaring dan?
Ik kan het me bijna niet voorstellen, of je moet gezegend zijn met een goede baan, die dusdanig betaalt dat je het kan behappen. Uitgaande van iemand zoals mijzelf, met enkel een HAVOdiploma en wat papieren van de marine, dan kom je niet ver boven een minimum inkomen uit. En dan is het met alle bijkomende kosten (kinderopvang) en wegvallende subsidies echt onmogelijk.
Gelukkig ben ik niet meer alleenstaandquote:Op maandag 20 september 2004 17:44 schreef kirpeknots het volgende:
4 kinderen. Ja dan wordt werken inderdaad heel erg moeilijk en dan kan ik voorstellen dat je, terecht, van de bijstandsregeling gebruik maakt.
my point exactlyquote:Op maandag 20 september 2004 20:29 schreef kirpeknots het volgende:
Het gaat er om dat je doet wat je kan doen. En dus niet bewust de spullen zo inregeld zodat je maar niet hoeft te werken. 2 dagen studie en werk en een kind lijkt me best druk. Dus ik heb niet de indruk dat je de kantjes er vanaf loopt. Niet iedereen kan inderdaad zijn broek op houden. Het gaat er om dat je wel een poging doet om dat te doen en niet bij voorbaat de keuze voor gemeenschapsgeld maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |