abonnement Unibet Coolblue
pi_24733110
quote:
Op maandag 24 januari 2005 23:16 schreef clauwheee het volgende:
Oe beter vaio! Goed gevoel dus!
Ja zeker!! Ben er erg blij mee!
Jij succes met je opdracht. Het zijn de laatste loodjes, dus nog even doorzetten. En een beetje gezonde spanning kan geen kwaad.
pi_24733860
Iedereen nog veel sterkte met de laatste loodjes en voor de starters go for it
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_25025074
Hi allemaal,

Zijn er momenteel nog mensen bezig met hun scriptie, of is echt iedereen afgestudeerd? Ik ben namelijk al een tijdje bezig, maar het vlot niet echt. Ik zou het lekker vinden om hier af en toe bij te kletsen met 'lotgenoten'. Vandaag heb ik een deadline, maar ik schaam me diep over de vorderingen die ik heb gemaakt. Zucht. Ben nog bezig met het theoretisch kader en de onderzoeksvraag enz., maar dat is zulk vervelend precisiewerk. Ik stel het steeds uit. Herkennen andere studenten dit?
  donderdag 10 februari 2005 @ 19:39:32 #279
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_25027266
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 16:39 schreef M.Lo het volgende:
Hi allemaal,

Zijn er momenteel nog mensen bezig met hun scriptie, of is echt iedereen afgestudeerd? Ik ben namelijk al een tijdje bezig, maar het vlot niet echt. Ik zou het lekker vinden om hier af en toe bij te kletsen met 'lotgenoten'. Vandaag heb ik een deadline, maar ik schaam me diep over de vorderingen die ik heb gemaakt. Zucht. Ben nog bezig met het theoretisch kader en de onderzoeksvraag enz., maar dat is zulk vervelend precisiewerk. Ik stel het steeds uit. Herkennen andere studenten dit?
Ik ben inmiddels afgestudeerd, maar dit is zeker heel erg herkenbaar. Ik snap daarom ook dat het niet helpt om te zeggen dat het vanzelf goed komt..... Ik hoop dat je net als ik op het gegeven moment gewoon een kick krijgt, waardoor je goed aan de gang kan.... Heel veel succes...
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_25027858
M.Lo ik ben ook net begonnen, 2 week onderweg! Er loopt op dit moment nog een topic hier in S&S, daar zijn alle afstudeerders van dit moment ook. Welke opleiding en watvoor opdracht doe je? Hoe lang ben je nu bezig?

edit: dit is de andere: Afstudeerders: verzamelt u!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_25146991
Hee, een scriptie-frustratie-afreageer-en-lotgenoten-topic! Leuk

Hier mijn bijdrage: ik ben net weer bij mijn begeleider langsgeweest, maar ik had vantevoren al het idee dat ik daar binnen een kwartiertje wel klaar was. Ik heb de afgelopen 4 weken echt zo weinig gedaan, maar aan de andere kant had ik ook wel weer een goed gevoel: de voorbereidende fase (vinden van een onderwerp, het opstellen van een onderzoeksvoorstel, het fine-tunen van probleemstelling en deelvragen, het opstellen van een onderzoeksplan en een globale hoofdstukindeling) is wel klaar. Mijn god, wat heeft dat lang geduurd. In november 2003 (!) eens gaan denken over een onderwerp en nu begint het feitelijke lezen/schrijven van een scriptie pas

In ieder geval wil ik nu ook zo snel mogelijk klaar zijn met mijn scriptie, maar dat mag ook wel: ik ben inmiddels 7de jaars en de scriptie is maar 8 oude sp's . Hebben de oud-gedienden nog handige tips om jezelf een beetje op het goede spoor te houden? Mijn angst is namelijk dat ik te snel afleiding ga zoeken en dat het feitelijke schrijven ook niet gaat opschieten. Want dat mis ik wel bij een scriptie: colleges volg je en daar heb je ook een collegerooster waar je enigszins houvast aan hebt. Bij mijn scriptie heb je dat niet en niets is zo verleidelijk om je eigen planning weer te verzetten, zodat dat ene biertje in de stad ook nog wel moet kunnen.

Ik studeer economie aan de Rijksuniversiteit Groningen, voor de mensen die dat willen weten!
pi_25348438
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 16:54 schreef RubberenRobbie het volgende:
Hebben de oud-gedienden nog handige tips om jezelf een beetje op het goede spoor te houden? Mijn angst is namelijk dat ik te snel afleiding ga zoeken en dat het feitelijke schrijven ook niet gaat opschieten. Want dat mis ik wel bij een scriptie: colleges volg je en daar heb je ook een collegerooster waar je enigszins houvast aan hebt. Bij mijn scriptie heb je dat niet en niets is zo verleidelijk om je eigen planning weer te verzetten, zodat dat ene biertje in de stad ook nog wel moet kunnen.
Wat voor mij helpt: je dagen zien als 'gewone werkdagen', dus van 9 tot 5 werk je aan je scriptie. Niet even die boodschappen doen voor dat etentje van vanavond, niet even een uurtje gaan zwemmen, niet stofzuigen, die dingen moet je op een gewone werkdag ook 's avonds doen en nu dus ook. Voor mij geldt daarbij ook nog dat ik moet zorgen dat ik gewoon niet thuis ben, want daar doe ik geen fuck. Ik ga altijd naar de uni, ook als ik daar dingen ga doen die net zo goed thuis kunnen.
(Groot voordeel hier is trouwens dat om de 1 of andere reden msn het hier in de computerzaal niet doet. Dat betekent dat het fokforum mij wel van m'n werk af kan houden, maar het feit dat er geen msn is is voor mij een duidelijk voordeel t.o.v. thuis )

Ik loop momenteel aan tegen hetzelfde euvel als jaren geleden bij m'n andere scriptie: ik kan niet schrijven. Het is droevig maar waar. Ik heb allang in steekwoorden en schematisch op papier staan wat er ongeveer in de conclusie moet komen, maar ben niet in staat er een fatsoenlijk lopend en geformuleerd verhaal van te maken. Om de 1 of andere reden kan ik alleen maar lelijke zinnen maken, houterige zinnen, met horten en stoten. "Enerzijds blabla, anderzijds blaat" "Anders dan soortgelijke teksten uit dezelfde periode heeft onze tekst blablablaat". Het klinkt nergens naar.

Maar goed, toch maar doorschrijven, dan staat het verhaal er tenminste en kan ik het altijd nog verfraaien. Of nee, proberen te verfraaien
pi_25348539
idd gewoon doorgaan thaleia. ik ken het, grote ellende is het als je niet tot de goede formulering kan komen terwijl je je verhaal in je hoofd hebt zitten
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  donderdag 3 maart 2005 @ 17:54:41 #284
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_25348965
Nou, ik zal me ook maar even hier melden.

Ik studeer bedrijfswetenschappen in Nijmegen (afstudeerrichting Marketing) en ik ben dus ook bezig met mijn scriptie. Hier in Nijmegen is het zo dat je al begint met je scriptie in het 2e trimester, dus naast de huidge vakken (met alle opdrachten en tentamens die daar bij horen). Op 15 april moet ik mijn onderzoeksvoorstel inleveren (en dat moet dan weer bestaan uit de eerste drie hoofdstukken).

In heb mijn eerste hoofdstuk al grotendeels op papier staan, mijn probleemstelling geformuleerd en een heleboel relevante artikelen gevonden. Nu nog inspiratie....
Ik vind het zelf ook best wel lastig om het combineren met andere studieactiviteiten dus ik heb nu maar de donderdag als scriptiedag gekozen want anders komt er ook weinig van terecht.
pi_25349108
Heel herkenbaar, dat thuiswerken niet lukt. Even de radio aan, even beneden snoepen, hee daar is de post. Yes, de nieuwe Veronica-gids!

En weer 2 uur naar de &@#*@#

Ik ging ook altijd naar de bibliotheek. Daar staat wel een snoepautomaat, dus ook daar werd gesnoept
pi_25349150
Ik had gelukkig een bedrijf dus dat is positief voor je motivatie
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_25441376
Ik zal me ook maar eens melden. Ongeveer een maandje geleden begonnen met een scriptie, aan de universiteit in Nijmegen over het mislukken van Het Glazen Huis. En het valt best tegen. Zo reageert mijn begeleider slecht op emails, en is het lastig geschikte literatuur te vinden over alle facetten van Het Glazen Huis, zoals soaps, series, kijkcijfers, persaandacht, enz. Maar het onderwerp is erg leuk, dus dat motiveert wel. Ik wil alleen echt aan de slag, ben nu nog zo bezig met voorstellen maken enzo, ik wil gewoon echt beginnen, dan komt de rest vanzelf wel. Een soort van leidraad leek me wel handig, maar mn begeleider wil een super uitgebreid voorstel... Nou ja, ik ga iig hard aan de slag, en blijf hier meelezen voor de nodige steun

En thuiswerken werkt voor mij best goed, juist omdat ik me dan even 5 minuutjes kan laten afleiden, en dan weer fris aan het werk kan. Dat gaat tot nu toe prima.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_25441476
Goed bezig dus...ikzelf heb een bedrijf gevonden waarbij ik 3 dagen in dienst en 2 dagen vrij ben om mijn scriptie te maken (deze is ook aangeboden door het desbetreffende bedrijf) vandaag mijn voorstel gekregen van het bedrijf uit en ik kan je verzekeren dat dit beter is dan menig stagevergoeding van ¤320 bruto per maand op basis van 40uur. Daarbij is het een halfjaar contract dus prima...voor de werkervaring en eventuele consequenties voor de toekomst. Succes allen met schrijven....pfooeeeh wat n werk.
  woensdag 9 maart 2005 @ 17:21:17 #289
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_25442967
*meldt*

Mjah, het is niet echt een afstudeerscriptie, maar een bachelorthesis (een iets kleinere variant
van een scriptie) ter afsluiting van de bachelorfase van m'n opleiding overigens zien sommigen
van mijn opleiding het wel als een afstudeerscriptie, aangezien ze willen gaan werken als ze
bachelor zijn...

Je kan het zien als een soort voorproefje van wat er volgend jaar gaat komen.

18 maart moet het onderwerp (globaal) worden ingeleverd..en ik heb uiteraard nog GEEN idee .
Overigens studeer ik (domeingerichte) economie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  donderdag 24 maart 2005 @ 12:28:53 #290
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_25704161
Ok, na vorige week mijn onderwerp te hebben ingeleverd (ik ga de efficiėntie van kapitaalmarkten,
aandelenmarkten (AEX, Dow) in het bijzonder, onderzoeken), heb ik vandaag een begeleider
toegewezen gekregen... Het gaat beginnen .
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_25704852
succes
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_25806814
Ik had laatst een voorstel van 5 paginas geschreven. Wou iets schrijven over verschillende stochastische rentemodellen.

Ik heb het maar in de prullebak gegooit, na wat adviezen van derden: het onderwerp was toch te moeilijk voor mij. Zucht opnieuw.
  woensdag 30 maart 2005 @ 15:23:43 #293
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_25856788
Bij deze nog een deelnemer aan dit topic. Volg een HBO studie elektro met als afstudeerrichting technische computerkunde.Ben vorige maand begonnen bij een klein software bedrijfje en mijn scriptie staat nog in de beginsteigers. Nu komt volgende week mijn begeleider langs en die vroeg of ik de inleiding en eventueel een inhoudsopgave kon mailen. Nu zit ik al twee uur te broeien op die inleiding, maar ik krijg niks op papier.

Wat ik tijdens mijn opleiding heb meegekregen is dat een inleiding de volgende elementen moet bevatten: hoe, wat en waarom? Maar met deze elementen kan ik weinig ik heb een voorbeeld nodig. Via google kom ik wel scripties tegen maar niet in mijn richting waar ik een voorbeeld aan kan nemen. Weten jullie misschien een online (semi) technische scriptie waar ik misschien iets aan zou hebben?

Alvast bedankt en vanaf nu zal ik vaker te vinden zijn hier
We're on an express elevator to hell, going down!
pi_25906795
Ik zat laatst te denken om een afstudeerstage te doen ipv zelf een scriptie te schrijven. Wat zouden de voor- en nadelen zijn??
pi_25906862
Leuk dat het topic weer een beetje loopt, ik ben zelf ook weer (nog steeds, is een beter woord) bezig en vandaag gaat het heel aardig! Moet sowieso de komende tijd wel effe goed aan de slag (kan alleen op vrijdag aan mijn scriptie werken), want ik wil in de zomer klaar zijn.

Iedereen die bezig is: veeeeeel succes
pi_25906897
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 14:39 schreef Bijsmaak het volgende:
Ik zat laatst te denken om een afstudeerstage te doen ipv zelf een scriptie te schrijven. Wat zouden de voor- en nadelen zijn??
Voordelen zijn denk ik de afwisseling, staat goed op je cv en meerdere mogelijkheden.

Nadelen zijn denk ik dat je minder goed je eigen tijd in kunt delen (al heb ik daar niet zoveel problemen mee, het gaat nu ook vrij relaxed), dat je misschien meer rekening moet houden met anderen als je een 'echte' opdrachtgever hebt, enz.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_25906927
Goed bezig thaleia!! Succes! Ik ben nu ongeveer op de helft van mijn afstuderen, in juni moet het klaar zijn. Nog ff hard bikkelen dus.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_25921436
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 15:23 schreef Draaitafeltje het volgende:
Bij deze nog een deelnemer aan dit topic. Volg een HBO studie elektro met als afstudeerrichting technische computerkunde.Ben vorige maand begonnen bij een klein software bedrijfje en mijn scriptie staat nog in de beginsteigers. Nu komt volgende week mijn begeleider langs en die vroeg of ik de inleiding en eventueel een inhoudsopgave kon mailen. Nu zit ik al twee uur te broeien op die inleiding, maar ik krijg niks op papier.

Wat ik tijdens mijn opleiding heb meegekregen is dat een inleiding de volgende elementen moet bevatten: hoe, wat en waarom? Maar met deze elementen kan ik weinig ik heb een voorbeeld nodig. Via google kom ik wel scripties tegen maar niet in mijn richting waar ik een voorbeeld aan kan nemen. Weten jullie misschien een online (semi) technische scriptie waar ik misschien iets aan zou hebben?

Alvast bedankt en vanaf nu zal ik vaker te vinden zijn hier
ik heb zelf ook een semi technisch onderwerp gedaan. Maar ik heb er gekozen in de inleiding de relevantie van het onderwerp op de huidige maatschappelijke situatie (incl beroepspraktijk) te duiden en hieruit al aan te geven waarom het onderwerp, eigenlijk al een soort van aanleiding dus

Ik zou het best willen posten, maar er zit een geheimhouding op
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zaterdag 2 april 2005 @ 11:09:31 #299
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_25926456
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 23:55 schreef komrad het volgende:

[..]

ik heb zelf ook een semi technisch onderwerp gedaan. Maar ik heb er gekozen in de inleiding de relevantie van het onderwerp op de huidige maatschappelijke situatie (incl beroepspraktijk) te duiden en hieruit al aan te geven waarom het onderwerp, eigenlijk al een soort van aanleiding dus

Ik zou het best willen posten, maar er zit een geheimhouding op
Geeft niet, heb al een mooi opzetje met de begeleider gemaakt, dit weekend ga ik een planning in elkaar tikken met een inleiding
We're on an express elevator to hell, going down!
pi_25927708
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 11:09 schreef Draaitafeltje het volgende:

[..]

Geeft niet, heb al een mooi opzetje met de begeleider gemaakt, dit weekend ga ik een planning in elkaar tikken met een inleiding
komt dus goed. Ik zal wel even een nieuw topic openen. Aub geen laatste post erin zetten zodat ik de link erin kan plakken.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')