Kan handig zijn voor de posters hier.quote:Processor Intel Celeron 733 MHz
Harddisk 20 GB
Geheugen 128 MB
CD-ROM 48x
In het extreemste geval komt er wat rook van sommige onderdelen nix ernstigquote:[b]Op woensdag 15 september 2004 11:53 schreef ElisaB het volgende:
Een en ander afwegende, heb ik besloten dat de voordelen opwegen tegen de mogelijke risico's,
Ok.quote:Mijn gezond () verstand zegt: het moederboard zal wel een maximale processor aankunnen. Waar hangt dit vanaf? Waar kan ik dat eventueel vinden? En dan wil zoon-lief graag coole muziekjes op zijn pc-tje draaien. Zal er dus wel een toffe geluidskaart in moeten. Zou daar nog veel verschil in zitten? En waar moet ik op letten. Kom ik bij het geheugen. Ik weet al dat ik twee gleuven heb en dat er max 512 in kan. Maar meer zeggen ze er eigenlijk niet over. Wat is dat toch met 100mhz en 133 mhz (of was het iets anders). En dan tot slot speelt hij graag van die rare spelletjes. 'Iets met een videokaart' denk ik dan.
Tuurlijk, leuk grapje hequote:Op woensdag 15 september 2004 11:59 schreef saban het volgende:
Is het niet toevallig een Toshiba Equium 3150 ?
quote:
quote:Op woensdag 15 september 2004 11:59 schreef Niox het volgende:
Download even dit: http://www.snapfiles.com/php/download.php?id=107893 tooltje, installeer het, draai het en gooi ff hier neer wat voor hardware er allemaal in je pc zit
*Check*quote:Op woensdag 15 september 2004 13:00 schreef Lucille het volgende:
Overigens is de 'bouw je eigen PC-topic' handleiding gemaakt door Tijn en niet door mij. Ere wie ere toekomt.![]()
Hij zit weer in elkaar en we hebben alle kabels op Tijns advies extra hard aangedrukt!quote:Op woensdag 15 september 2004 13:39 schreef Geqxon het volgende:
Misschien zeg ik nu iets totaal irrelevants, maar bij je harde schijven en cdrom spelers zou ik alle kabel wel goed aandrukken. Je wilt denk ik niet dat de kabels tijdens het opstarten eruit vallen
Gelukkig is het dan ook een Toshibaquote:Verder is zo'n Compaq lastig te upgraden ivm eigen voeding en moederbord aansluitingen.
quote:Op woensdag 15 september 2004 16:25 schreef Toodles het volgende:
[..]
Gelukkig is het dan ook een Toshiba
Ik vroeg me al af of we leuk de kast zouden houden en er een nieuw moederbord in zouden zetten. Maar dat is dus ook geen optie; er zijn verschillende maten moederborden?quote:Op woensdag 15 september 2004 15:52 schreef Shagya het volgende:
Idd eerst geheugen erbij. 128 PC133 SDram erbij is al genoeg voor flinke winst.
Windows 2000 erop.
Verder is zo'n Compaq lastig te upgraden ivm eigen voeding en moederbord aansluitingen.
Voor een ander moederbord heb je ook andere kast + voeding nodig.
Er zit nu volgens mij maar 64 in (een reepje met aan één kant 8 van die zwarte blokjes waar 8 op staat).quote:Kijk ook nog even of het 128 MB geheugen wat er nu inzit, enlelzijdig of dubbelzijdig is.
Het best kun je eenzelfde erbij zetten.
66 of 100 FSB dacht ik (als dat tenminste kan, maar dat las ik ergens)quote:De Celeron vervangen door een P3 800-1000 kan als het moederbord 133 FSB ondersteund.
Geen idee of het ergens specifiek op slaat, maar een aanmoediging (zo neem ik het voor de zekerheid maar) is nooit wegquote:Op woensdag 15 september 2004 20:11 schreef Geqxon het volgende:
Totaal niet relevant voor het topic, maar ik moet wel even zeggen dat je goed bezig bent Elisa! Toppie
Yup; ik gok dat je een Micro-ATX hebt. Heb je 2/3 of 5/6 pci sloten? Zijn die witte dingen waar je een kaart in kan stoppenquote:Ik vroeg me al af of we leuk de kast zouden houden en er een nieuw moederbord in zouden zetten. Maar dat is dus ook geen optie; er zijn verschillende maten moederborden?
Ik vind het gewoon top dat je gewoon zo in de computer gaat knutselenquote:Op woensdag 15 september 2004 20:48 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Geen idee of het ergens specifiek op slaat, maar een aanmoediging (zo neem ik het voor de zekerheid maar) is nooit weg
quote:Op woensdag 15 september 2004 21:04 schreef Geqxon het volgende:
Ik vind het gewoon top dat je gewoon zo in de computer gaat knutselen![]()
Aha, dus dáár slaan ATX en mATX op; de groottequote:Je hebt meerdere soorten moederborden:
ATX: 305mm bij 244mm
mATX: 244mm bij 244mm
en allicht nog een paar die er even niet toe doen (flexATX, mini-itx en BTX)
Slots: 3 x PCI expansion ports, 2x DIMM sockets (1 x free, 1 x used by standard memory module), 1 x AMR (free, if not use by AMR modem), Drive bays: 2 x internal 3.5" bays (1 x used by hard disk drive), 1 x 3.5" front bay (used by diskette drive), 2 x 5.25" front bay (free, if not used by CD-ROM or DVD-ROM drive)quote:Op woensdag 15 september 2004 20:52 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Yup; ik gok dat je een Micro-ATX hebt. Heb je 2/3 of 5/6 pci sloten? Zijn die witte dingen waar je een kaart in kan stoppen.
2/3 is matx
5/6 is "normaal" atx
En dat heeft er dus alles mee te maken wat voor ander mobo je er eventueel in zou kunnen stoppen
Yeps, zover was ik inmiddels ook. En het plan is geevolueerd tot hobbyproject. Zoonlief kan nog ff door op z'n ouwe bakkie, en ik ga leuk knutselen in de hoop veel te leren over wat bij elkaar hoort en waarom.quote:Op woensdag 15 september 2004 21:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Als het wat mag kosten kan je beter compleet nieuw kopen. En dan heb ik het met name over een moederbord, geheugen en processor en eventueel een goedkoopkastje.
Dit ding is hopenloos verouderd.
My thought exactly! En dat is dan met name weer het leuke (vind ik dan). Zo ik hierboven al zei: ik kan een winkel inlopen en met een verkoper in mn lielzog een mandje vullen, maar het is (vind ik) veel leuker bits & pieces uit te zoeken, hier te lezen, aan tafel bij mn berg schroot uit te zoeken, etc.quote:Voor een paar 100 euro (hoeft echt niet meer te kosten dan een eurootje of 300 heb je dan met de Harddisk, cd-rom, netwerkkaart, FDD, monitor (?) van de toshiba een systeem wat minstens twee keer zo snel is als dit.
Kortom, om er weer een echt leuk systeem van te maken is een mobo, proc en geheugen eigenlijk een must. De rest kan je misschien recycelen
En dat is kickuhh of niet soms (nou ja, voor een beginnende knutselaar that is).quote:ff gechecked
AMD Sempron 2500+ 333FSB Socket-A ¤ 89,00
Asus A7V400-MX Socket-A DDR333 AGP8x LAN ¤ 59,00
Geheugen Dimm 256 MB PC2700 DDR 3 j. Gar ¤ 49,00
Dan heb je dus een 2,5Ghz (like) systeem op het moederbord zit geintegreerde audio (dus geluidskaart), video, USB 2.0, LAN (netwerk) en 256 MB geheugen
Het is een microATX, dus zou in je huidige kast moeten passen. En dat voor 200 euries.
Helemaal waar.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:02 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Yeps, zover was ik inmiddels ook. En het plan is geevolueerd tot hobbyproject. Zoonlief kan nog ff door op z'n ouwe bakkie, en ik ga leuk knutselen in de hoop veel te leren over wat bij elkaar hoort en waarom.
[..]
My thought exactly! En dat is dan met name weer het leuke (vind ik dan). Zo ik hierboven al zei: ik kan een winkel inlopen en met een verkoper in mn lielzog een mandje vullen, maar het is (vind ik) veel leuker bits & pieces uit te zoeken, hier te lezen, aan tafel bij mn berg schroot uit te zoeken, etc.
-edit-
[..]
En dat is kickuhh of niet soms (nou ja, voor een beginnende knutselaar that is).
Question: waar heb je dat gecheckt?
quote:Op woensdag 15 september 2004 11:59 schreef Niox het volgende:
Om te weten wat je bijv. moederbord maximaal aankan moeten we natuurlijk wel eerst weten wat voor moederbord je hebt
Download even dit: http://www.snapfiles.com/php/download.php?id=107893 tooltje, installeer het, draai het en gooi ff hier neer wat voor hardware er allemaal in je pc zit
150 watt is wel ERG weinig.quote:Op donderdag 16 september 2004 11:51 schreef ElisaB het volgende:
De oude kast zegt:
Power supply
150 W
Is dit voldoende voor een nieuw moederboard met een beetje een lekkere processor en 512mb werkgeheugen, echter zónder hyperdepiep video- en geluidskaart (want die heb ik zelf dan weer niet nodig)?
Donequote:Op donderdag 16 september 2004 11:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
150 watt is wel ERG weinig.
In mijn PC zit al 400 watt
Ik denk dat je met de huidige processors en een cd-rom en harddisk toch wel tussen de 200 en 250 watt moet hebben.
Wanneer je een state of the art videokaart erbij zou nemen toch minimaal 300 watt.
Maar dan koop je er een kastje bij: PARA m-ATX mini V-12 250W N-serie Zwart ¤ 39,00
[afbeelding]
Klupt... zeiden ze bij Paradigit ook. Kon wel besteld worden, maar dat doorkruist mijn knutselenthousiasme!quote:-edit-
of een losse nieuwe voeding:
PC Voeding 300 Watt FSP Ultra Low Noise ¤ 35,00
Maar pas op, in van die 'merk' PC kasten past een standaard voeding niet altijd
LOLquote:Op donderdag 16 september 2004 15:44 schreef ElisaB het volgende:owja, thanks Swetsenegger; ik vaar blind op jou (ben meteen naar Breda gereden en heb mn auto volgeladen).
Ik ga weer aan de knutsel. Als West-Brabant vanavond op het nieuws is, dan is het mislukt. Als het wél lukt en hij draait, dan zal ik me hier even melden
PIB! (klinkt wel profi hequote:Op donderdag 16 september 2004 17:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
LOL
wel voorzichtig de processor op het moederbord plaatsen
Heb je wel een processor koeler erbij?
Als alles in elkaar staat beginbt het meest spannende pas.... BIOS instellen en windows installerenquote:Op donderdag 16 september 2004 17:14 schreef ElisaB het volgende:
[..]
PIB! (klinkt wel profi he)
Hij zit er al op; half uur over gedaan![]()
(ik snapte niet hoe de koeler erop moest, en dat bleef zo tot ik zag dat de handleiding ook een achterkant had)
Euh kijk je uit?!quote:Op donderdag 16 september 2004 15:44 schreef ElisaB het volgende:owja, thanks Swetsenegger; ik vaar blind op jou (ben meteen naar Breda gereden en heb mn auto volgeladen).
Ik ga weer aan de knutsel. Als West-Brabant vanavond op het nieuws is, dan is het mislukt. Als het wél lukt en hij draait, dan zal ik me hier even melden
Bios instellen? Daar had niemand me voor gewaarschuwdquote:Op donderdag 16 september 2004 17:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als alles in elkaar staat beginbt het meest spannende pas.... BIOS instellen en windows installeren
hoef je in princiepe niets aan te doen meestal staat alles wel okee, enige wat ik meestal uit zet is de "hold on" No error die dus op no errorquote:Op donderdag 16 september 2004 18:26 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Bios instellen? Daar had niemand me voor gewaarschuwd
Is dat moeilijk??
Als je het voor elkaar krijgt alles in elkaar te prikken en hem voor de eerste keer te starten dan flitst er een melding voorbij hoe je er in komt.quote:Op donderdag 16 september 2004 18:26 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Bios instellen? Daar had niemand me voor gewaarschuwd
Is dat moeilijk??
Ik zou proberen om wel wat aan ruimte tussen de HD's te houden IVM mogelijke warmtequote:Op donderdag 16 september 2004 19:13 schreef ElisaB het volgende:
Owkee, bios blijf ik even af...
Maar nu dit: ik heb twee harde schijven. Die geweldig mooie kast van mijzegt:
Drive Space:
2 exposed bays for 5.25" devices
2 exposed bays for 3.5" devices
1 hidden bay for 3.5" devices
Mag ik de eerste schijf op het plekje van een van de exposed bays for 3,5" prutten? Dan laat ik het klepje er natuurlijk op zitten (ja, he he, ben wel blondT, maar toch). En áls dat mag... is het dan heel erg als die tweede los bovenop die eerste ligt? Ze zijn er met de schroefgaatjes niet op berekend dat ik stiekum een harde schijf daar neerhang, en als ik 'm een stukkie naar achteren prut (waar wel een schroefgaatje zit) dan kan ik de stekker er niet meer indoen, omdat ie tegen de CPU-fan zit...
Zucht, problemen, problemen
Ik weet nog toe in mijn eerste pc in elkaar moest schroeven (zelfs de jumper settings goed zetten)quote:Op donderdag 16 september 2004 19:36 schreef ElisaB het volgende:ik ben echt van de botte bijl vandaag: we hebben extra gaten in de kast geboord en nu kan ie er wel gewoon in en zit ie nog vast ook! Het gaatje zat echt maar een halve centimeter verkeerd... Gaatje ernaast, schroefje erin; klaar
![]()
Ik lijk wel gek!
To be continued!
Ja ja ja... lekkere handleiding (of lekker bosje stekkertjes). Op de stekkertjes staan andere dingen dan op de aanduidingen van het moederboard. Met deduceren ben ik een heel eind gekomen, en de rest heb ik gegokt...quote:Er moet een aantal kabeltjes van de kast op het moederbord worden aangesloten, om dingen als de powerknop, de resetknop, de status-lampjes en de pc-speaker te laten werken. Hoe dat precies moet, staat in de handleiding van je moederbord.
USB en Audio op de voorkant zitten, bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 16 september 2004 21:03 schreef Pokkehontas het volgende:
We hebben nog een stekkertje over waar M bias op staat *met een blauw snoertje) en een stekkertje met 6 gaatjes waar een wit en een rood snoertje aan zit. Dat wit, rode snoertje begint als 4 dradig snoertje met ook nog blauw, groen en zwart. Waar zou dat toch voor zijn?Oja, ze komen allemaal uit de voorkant van de kast.
Audio en USB hebben we op hun respectievelijke pinnetjes geprikt. Het moet toch iets anders zijn denken wij (maar goed, we hebben we geen verstand van ;-) )quote:Op donderdag 16 september 2004 21:05 schreef veldmuis het volgende:
[..]
USB en Audio op de voorkant zitten, bijvoorbeeld?.
Hij brandt niet de hele tijd, gelukkigquote:Op donderdag 16 september 2004 21:18 schreef veldmuis het volgende:
Brand het ledje van de A-drive continue? Dan zit de kabel verkeerdom.
Daarnaast, je zal in de BIOS je boot priority moeten aanpassen, zodat je van de cdrom kan opstarten.
Dat is mooiquote:Op donderdag 16 september 2004 21:54 schreef Pokkehontas het volgende:
-update-
Windows is aan het setuppen
Jeugdig enthousiasme: ik ben helemaal blijquote:Op donderdag 16 september 2004 21:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat is mooi
Dan doet iig 1 harddisk en een CD-Rom het (en uiteraard mobo, processor en geheugen).
Owkee, check! Hij is nu nog de HD aan het formatteren, dus dat gaat nog wel ff duren.quote:Hou de CD die bij je moederbord zat gereed, want nadat windows is geinstalleerd moet je waarschijnlijk allerlei drivers installeren (voor de geintegreerde audio en video bv en de via 4 in 1 chipsetdrivers.
Dat wordt project twee, voor ergens in het weekend: draadloos ADSL werkend krijgen op het ding. Maar dat komt ook vast goed!quote:Ow ja, je on board USB 2.0 doet het pas na een upgrade naar ServicePack 1
echte nerds spreken over een casefanquote:Op donderdag 16 september 2004 22:17 schreef Pokkehontas het volgende:
ElisaB zat net met dr vinger vast in de ventilator![]()
Opgenoteerd in m'n hoe-word-ik-een-nerd schriftjequote:Op donderdag 16 september 2004 22:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
echte nerds spreken over een casefan
ElisaB zat met haar casefan vast in de ventilatorquote:Op donderdag 16 september 2004 22:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
echte nerds spreken over een casefan
Probeer dit eens:quote:Klein probleempje nog: hij kan niet in standby. Niet dat ik dat erg vind, maar vreemd is het wel. Als ik kies [start] [afsluiten], dan is de mogelijkheid [standby] grijs... ergens een stekkertje niet goed
Bron=breekpunt.nlquote:Inschakelen van de slaapstand (hibernation)
Een energiebesparende instelling op uw computer is de slaapstand. Hierbij worden de monitor en computer uitgeschakeld, maar voordat dit gebeurd wordt alle
informatie uit het geheugen weggeschreven naar de harde schijf. Wanneer u de computer weer inschakeld is uw bureaublad nog precies zo als toen u de
hem uitschakelde. Om te zien of uw systeem deze functie ondersteund gaan we kijken in het configuratiescherm ( start--->configuratiescherm). Heeft u
bij het configuratiescherm "klassieke weergave" ingeschakeld, dubbelklik dan op het pictogram "energiebeheer". Heeft u "categorie weergave" ingeschakeld ga
dan naar "prestaties en onderhoud"en vervolgens naar "energiebeheer". Ziet u in het dialoogvenster het tabblad "slaapstand", dan is de functie aanwezig.
Klik op het tabblad "slaapstand"en plaats een vinkje bij "slaapstand inschakelen".Klik op "toepassen"en sluit het venster met O.K. Wanneer u de computer
wilt afsluiten in slaapstand kies dan start---> uitschakelen---> standby ( voordat u op "standby" drukt de shifttoets indrukken).
Nadat u voor de optie "slaapstand" heeft gekozen zult u zien dat de computer uitgeschakeld wordt. Wanneer u de computer weer aanzet moet hij terugkeren naar de situatie van vóór afsluiten. Kijk eerst of dit opnieuw starten lukt op uw computer. Sommige systemen starten wel op maar blijven "hangen" bij het inlogscherm. Er rest dan alleen nog de mogelijkheid op te starten via de klassieke manier waarbij alle niet opgeslagen werk verloren gaat. Een en ander heeft onder andere te maken met het BIOS.
Standby heeft iets met energiebeheer te maken en dat vind je in configuratieschermquote:Op donderdag 16 september 2004 22:52 schreef ElisaB het volgende:
[..]
ElisaB zat met haar casefan vast in de ventilator
Ennieweezzz...
HIJ DOET UT HIJ DOET UT![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Klein probleempje nog: hij kan niet in standby. Niet dat ik dat erg vind, maar vreemd is het wel. Als ik kies [start] [afsluiten], dan is de mogelijkheid [standby] grijs... ergens een stekkertje niet goed
Hibernation is geen stand-byquote:Op donderdag 16 september 2004 22:59 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Probeer dit eens:
[..]
Bron=breekpunt.nl
quote:Op donderdag 16 september 2004 22:59 schreef Five_Horizons het volgende:
Probeer dit eens:
[KNIP]
Bron=breekpunt.nl
Geen flauw idee. Ik zal morgen eens heel goed kijken, maar het gaat allemaal rete-snel, dus het lijkt er wel op.quote:Op donderdag 16 september 2004 23:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Standby heeft iets met energiebeheer te maken en dat vind je in configuratiescherm
Overigens, heeftie de processor goed gevonden? Kortom, wanneer je opstart staat bij de eerste BIOS melding de processor snelheid goed vermeld
quote:Ow ja, gefeliciteerd met je eerste zelfbouw PC trouwens!
Klopt helemaal, maar daar kun je het wel vinden. (als het niets met drivers te maken heeft of anderszins software van derden, maar ik denk niet dat er al wat opstaat)quote:Op donderdag 16 september 2004 23:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hibernation is geen stand-by
Hoei!! Les 1!quote:.... want ik kan een netwerkkaart nog niet van een modem onderscheiden...
Nee, daar kan je hibernation settings vinden.quote:Op donderdag 16 september 2004 23:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar daar kun je het wel vinden. (als het niets met drivers te maken heeft of anderszins software van derden, maar ik denk niet dat er al wat opstaat)
Ehmz, ze heeft al een complete PC gebouwdquote:Op donderdag 16 september 2004 23:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Hoei!! Les 1!
en ja laten we het ons een makkelijk maken, gebruik grijze of gekleurde voor netwerkkabels en zwart of witte voor telefoon. (gelukkig komen de gevallen waarbij EN een analoge lijn EN isdn bij elkaar zitten niet vaak voor)
En netwerkkaart heeft tegenwoordig meestal maar een gat, waar de RJ45 (UTP) stekker in gaat. Verder herken je een netwerkkaart vaak aan een klein lampje (soms meer) wat erop zit. Das een activity LED
Een modem zitten vaak twee aansluitingen op, Line-in en Phone. Soms ook maar een, dan word 't al lastig.
Tja en je hebt dus mensen die een netwerkkabel in een modem stoppen en visa versa. Een gevalletje is helemaal fout, als je een ISDN touwtje in een netwerkkaart stopt. omdat ISDN op een hoger voltage loopt zegt ie dan poef
Ik heb inmiddels uitgevogeld dat het kaartje waar 10/100 op staat de netwerkkaart is (tenminste, dat dénk ik).quote:Op donderdag 16 september 2004 23:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Hoei!! Les 1!
en ja laten we het ons een makkelijk maken, gebruik grijze of gekleurde voor netwerkkabels en zwart of witte voor telefoon. (gelukkig komen de gevallen waarbij EN een analoge lijn EN isdn bij elkaar zitten niet vaak voor)
En netwerkkaart heeft tegenwoordig meestal maar een gat, waar de RJ45 (UTP) stekker in gaat. Verder herken je een netwerkkaart vaak aan een klein lampje (soms meer) wat erop zit. Das een activity LED
Een modem zitten vaak twee aansluitingen op, Line-in en Phone. Soms ook maar een, dan word 't al lastig.
Tja en je hebt dus mensen die een netwerkkabel in een modem stoppen en visa versa. Een gevalletje is helemaal fout, als je een ISDN touwtje in een netwerkkaart stopt. omdat ISDN op een hoger voltage loopt zegt ie dan poef
Klopt, deze heeft een gat, met 8 pinnetjes, modems hebben 1 of 2 gaten met ieder 4 pinnetjesquote:Op donderdag 16 september 2004 23:27 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels uitgevogeld dat het kaartje waar 10/100 op staat de netwerkkaart is (tenminste, dat dénk ik).
Het ging helemaal goed; hij doet het en het werktquote:Op donderdag 16 september 2004 23:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
en hoe gaat het freubelen bij jouw
Behalve bij floppydrives. Daar is het soms.quote:Op donderdag 16 september 2004 23:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
flatcables, ze hebben aan een kant een rode lijn. met die kant naar de voedingsstekker, zo sluit je die aan.
dus je haalt het ding eerst helemaal uit elkaar, en gaat dan kijken wat je allemaal gaat doen?quote:Op woensdag 15 september 2004 12:37 schreef ElisaB het volgende:
[..]![]()
![]()
hij ligt net helemaal uit elkaar
Beter Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 17 september 2004 00:08 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het ging helemaal goed; hij doet het en het werkt
Waarom niet?quote:Op vrijdag 17 september 2004 09:48 schreef ID-Tweak het volgende:
[..]
dus je haalt het ding eerst helemaal uit elkaar, en gaat dan kijken wat je allemaal gaat doen?
Soort aai over bol-smiley dusquote:Op vrijdag 17 september 2004 11:11 schreef exile0000 het volgende:
Rspect (ik vind nog steeds dat iemand daar een smiley bij moet maken die met zijn vuist tegen zijn schouder aan slaat...smileys hebben natuurlijk helemaal geen schouders.... hmmm)
quote:Op donderdag 16 september 2004 23:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee, daar kan je hibernation settings vinden.
Dan zal je PC nog steeds niet in slaapstand gaan na idle time
Maar dat is voor later zorg (het kan namelijk idd ook een BIOS setting zijn, want in energiebeheer vind je inderdaad alleen hibernation)
Leer dat af ajbquote:Op vrijdag 17 september 2004 14:38 schreef ElisaB het volgende:
[..]
aha, dát kan het zijn! Er hing nog een stekkertje 'idle'. Ik denk: "idle, idle
daar zeggen ze niets over in de handleiding", dus die heb ik los laten hangen (denk ik) of op de gok op een pinnetje gestoken.
feliciteerdquote:Op vrijdag 17 september 2004 14:35 schreef ElisaB het volgende:
Dank allemaal voor de aanmoedigingen
To be continued hoor, maar vandaag ben ik jarig (ow ja, gefeliciteerd met mij), dus komt er niet zoveel van. Hoewel ik mijn verjaardag bij voorkeur niet vier, komen er toch steeds onverwachts en 'toevallig' mensen langs met 'toevallig' een kadootje.
Ik ben dus noch dit topic, noch jullie vergeten, maar moet even een dagje wat andere dingen doen. Morgen en zondag meer, want ik ga ook nog de tweede harde schijf en de DVD-brander erin stoppen
(echt jammer dat er van alles moet, want het liefst zat ik met schroevendraaier en boor weer aan tafel te frutten)
Geen argument... gisteren was ik jarigquote:Op vrijdag 17 september 2004 14:35 schreef ElisaB het volgende:
To be continued hoor, maar vandaag ben ik jarig (ow ja, gefeliciteerd met mij),
linksquote:Op vrijdag 17 september 2004 23:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Geen argument... gisteren was ik jarig
En ik overmorgen schatquote:Op vrijdag 17 september 2004 23:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Geen argument... gisteren was ik jarig
Een topic vol Maagden... ik voel verbondenheidquote:Op zaterdag 18 september 2004 10:51 schreef Geqxon het volgende:
En ik overmorgen schat
Als er ALLEEN data opstaat zoals foto's en dat soort bestanden (dus geen geinstalleerde programma's) gaat het feest inderdaad verder.quote:Op zaterdag 18 september 2004 10:59 schreef ElisaB het volgende:
Het project voor vandaag en of morgen...:
Ik heb nu een geknutselde pc en een huidige pc (die ik zelf tot op heden gebruik). De bedoeling is dat de geknutselde pc en mijn huidige pc van positie gaan ruilen: de huidige pc wordt knutsel pc, en de knutselpc wordt mijn werk-pc.
Daartoe moet het volgende gebeuren:in mijn huidige pc zitten twee HD's. Een C+D (partities) waar XP en de rest van de progs op staan (40 gig), en een E waar mijn data op staan (120 gig). De C+D mag komen te vervallen (in de knutsel-pc zit al een nieuwe 40 gig waar XP al weer op draait), maar de E wil ik wel graag overzetten. Is het nu zo dat ik die met data en al in de nieuwe kan zetten en dat het feest daarna gewoon verder gaat? Of moet ik backups maken (op zich natuurlijk altijd handig), de schijf formatteren, overzetten en de data er opnieuw terug opzetten?
De laatste stekker gaat op de IDE controller van je moederbord. Vervolgens kan je op de eerste en tweede stekker een CD-Rom of HD of DVD aansluiten. Een van die twee moet op 'master' staan, de ander op 'slave'. De volgorde van stekkers maakt niet uit.quote:De DVD-brander moet uit de ene en in de andere. Net zoals de beetje fatsoenlijke CD-rom speler (degene die we er eergisteren in hebben gezet, die ratelt een beetje; deed ie altijd al, dus dat is verder niet verrassend).
Voor beide projectjes geldt dat we iets met 'master' en 'slave' moeten gaan uitzoeken. Verder moeten we het antwoord zoeken op de volgende vraag:
Per (grote platte) kabel kun je twee apparaten aansluiten. Maar welke moet nou op welke stekker? En als je er maar een ding op aansluit, moet ie dan op de middelste stekker, of juist helemaal op de laatste en laat je de middelste leeg?
Draadloos netwerk met een router.quote:Tijn zegt in elk geval al dat de 80-aderige gebruikt moet worden voor de HD's. En dat je de HD op de primaire IDE moet zetten. Zover ben ik dus alHet draadloos netwerk (met ADSL) moet weer werkend worden gemaakt op de nieuwe pc. Dat lijkt me het meest ingewikkeld, want ik zou werkelijk niet weten wáár ik moet beginnen. Ik herinner me:
- iets met de installatie CD
- iets met dat je je ip-nummer moet invoeren in de adresbalk van IE
- iets met dat je in de kelder op het modem een rood knopje in moet drukken
- iets met dat je een nummer achterop het modem ergens moet invullen
- iets met dat je de ontvanger in de USB-poort moet stoppen
Nou ja, dat wordt lachen dus![]()
![]()
![]()
Heel veel Excel- en Word-dokumentjes, een mapje met sjokking veel foto's en een mapje met MP3-tjes. Verder echt helemaal niets.quote:Op zaterdag 18 september 2004 11:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Als er ALLEEN data opstaat zoals foto's en dat soort bestanden (dus geen geinstalleerde programma's) gaat het feest inderdaad verder.
quote:De laatste stekker gaat op de IDE controller van je moederbord. Vervolgens kan je op de eerste en tweede stekker een CD-Rom of HD of DVD aansluiten. Een van die twee moet op 'master' staan, de ander op 'slave'. De volgorde van stekkers maakt niet uit.
Nou, dat is minder ingewikkeld dan ik dacht.quote:Draadloos netwerk met een router.
In principe moet je op de PC de draadloze netwerkkaart aansluiten (via PCI of USB). Vervolgens gaat XP zeuren over drivers.
Die installeer je met de installatie CD.
Onder XP zie je dan direkt 'Ik heb het volgende draadloze netwerk in de buurt'. Selecteer deze en klik verbinden. That's it. In je router hoef je niets aan te passen..., die werkt immers al naar behoren.
quote:Op zondag 19 september 2004 15:09 schreef Geqxon het volgende:
Dat is dé truuk van AMD. Ze verkopen het als een AMD 2500 omdat het ongeveer even snel is als een Pentium 4 2.5ghz. Maar de kloksnelheid is maar 1050mhz. Maak je geen zorgen, hij draait naar behoren
Ja, die 100 is de FSB (Front Side Bus). 10,5 is de 'multiplier' Ik denk niet dat een AMD 2500+ op 1050 behoort te draaien overigens. Ik denk dat je FSB te laag staat ingesteld, ik ga ff zoeken.quote:Op zondag 19 september 2004 14:56 schreef ElisaB het volgende:
Welkom op het tweede berichtje dat ik post vanaf mijn nieuwe, bijna volledig werkende pc
Een probleempje nog: volgens mij is de processor nog niet helemaal zo ie zou moeten zijn. Volgens apparaatbeheer (geloof ik) en Everest, draait ie op 1050 mhz (10.5 x 100), en dat lijkt mij een beetje laag.
Gokje:
Zou die 100 de [puntje puntje] frequentie van de cpu kunnen zijn? Dat wat ik op mn moederboard ook kan instellen op 133, 166 of 200?
Te traag? Nog ff en ik kan 'm niet meer bijhoudenquote:Op zondag 19 september 2004 17:41 schreef Ra-z het volgende:
In je bios moet je eens zoeken naar de FSB / Front Side Bus en die op 166Mhz zetten dan is ie goed ingesteld nu loopt ie dus VEEL te traag
Er is één probleempje - BIOS-technisch - en dat is namelijk dat ik er niet inkom. Ik maar op [esc] / [F2] / [Alt] + [F2] (meerdere opties geprobeerd) drukken, maar er gebeurt helemaal nix; hij start gewoon door alsof ik niet mijn best zit te doen 'm te stoppenquote:Op zondag 19 september 2004 18:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Dus ElisaB, je zal TOCH in je bios moeten zijn
Tis een eitjequote:Op zondag 19 september 2004 20:28 schreef Le_Chef het volgende:
Na het lezen van dit verhaal ga ik toch ook eens proberen om mijn pentium 3 te upgraden. Het lijkt me makkelijker dan ik dacht.
Je boot en drukt direkt (enkele malen) f10 (dacht ik bij asus borden)quote:Op zondag 19 september 2004 20:03 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Te traag? Nog ff en ik kan 'm niet meer bijhouden
[..]
Er is één probleempje - BIOS-technisch - en dat is namelijk dat ik er niet inkom. Ik maar op [esc] / [F2] / [Alt] + [F2] (meerdere opties geprobeerd) drukken, maar er gebeurt helemaal nix; hij start gewoon door alsof ik niet mijn best zit te doen 'm te stoppen
Asus heeft gewoon DEL hoor?quote:Op zondag 19 september 2004 20:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je boot en drukt direkt (enkele malen) f10 (dacht ik bij asus borden)
Vreemd dat je het niet zo in de bios kan instellen staat er boven niet iets dat je het op manual kan zetten en dan wel veranderen ( hier staat het wel zo geloof ik heb dan 3 opties zo uit het hoofd )quote:Op zondag 19 september 2004 21:24 schreef ElisaB het volgende:
Ik denk het ook; ik heb net de hele BIOS doorgebladerd en kom op zich de FSB instelling wel tegen, maar kan 'm daar niet wijzigen (letters zijn ook grijs, als in 'niet te selecteren').
Bedankt helpdesk van Paradigit
Dat wordt dus de kast weer open en de jumpertjes instellen op 166. Toch?!
De helpdesk van paradigit zit in Eindhoven...quote:Op zondag 19 september 2004 21:28 schreef veldmuis het volgende:
was't paradigit in breda die je gebeld hebt? Daar zitten wat apen tussen idd
'k had ergens gelezen dat ze d'r spulletjes in breda gekocht had, vandaarquote:Op zondag 19 september 2004 22:02 schreef Mex_ het volgende:
[..]
De helpdesk van paradigit zit in Eindhoven...
Maakt niet uit, ze hebben een centrale hdquote:Op zondag 19 september 2004 22:06 schreef veldmuis het volgende:
[..]
'k had ergens gelezen dat ze d'r spulletjes in breda gekocht had, vandaar.
Ik had het van Ra-z maar voor wáár aangenomenquote:Op zondag 19 september 2004 21:28 schreef veldmuis het volgende:
Of het 166 is weet ik niet, eerlijk gezegd.
En idd, jumpers.
was't paradigit in breda die je gebeld hebt? Daar zitten wat apen tussen idd
Yeps, ben in de winkel in Breda geweest, maar de helpdesk had inderdaad een nummer in een andere stadquote:Op zondag 19 september 2004 17:41 schreef Ra-z het volgende:
AMD Sempron 2500+ 333FSB Socket-A
Kloksnelheid: 1750 MHz
Bussnelheid: 166 MHz
10.5 x 166 = 1743Mhz afgerond word dat dus 1750Mhz.
In je bios moet je eens zoeken naar de FSB / Front Side Bus en die op 166Mhz zetten dan is ie goed ingesteld nu loopt ie dus VEEL te traag
Geeft niet hoor, want ik ben verder erg blij met mijn eerste eigenste mobootjequote:Op zondag 19 september 2004 22:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Maakt Asus nog moederborden die NIET jumperless zijn ???
Hmz sorry ElisaB, als ik dat geweten had had ik een ander mobo'tje aangeraden
Zo erg is't niet hoor, die dingen draaien als een tiet, 't is alleen ff jumpertje goedzetten, boeienquote:Op zondag 19 september 2004 22:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Maakt Asus nog moederborden die NIET jumperless zijn ???
Hmz sorry ElisaB, als ik dat geweten had had ik een ander mobo'tje aangeraden
Als echte nerd vind je dat HEEL ergquote:Op zondag 19 september 2004 22:19 schreef ElisaB het volgende:
Ik heb nog een keer gekeken, maar ik kan het in de BIOS niet aanpassen. Sjammer dan. Morgen de kast weer uit de kast, doppie eraf, moederborardje eruit wippen (anders kan ik er écht niet bij in m'n mATX-mini-kleine-kastje), flupjes goedzetten en gaan weer!
Is het erg als ie op 100 draait (behalve dan dat dat minder snel is)?
Dan ben je een echte nerd... dan ben je aan het OC'en (overclocken). Maar mits je een waterkoeling hebt komt er wel rook uit danquote:En wat nou als ik 'm per ongeluk op 200 zou zetten? Komt er dan rook uit?
Mjah, tis wel gezeik.quote:Op zondag 19 september 2004 22:27 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Zo erg is't niet hoor, die dingen draaien als een tiet, 't is alleen ff jumpertje goedzetten, boeien.
Als echte beginner wil je het ook wel goed doen hoorquote:Op zondag 19 september 2004 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Als echte nerd vind je dat HEEL erg
Cool; dan ga ik dat doen als ik mijn 80's disco-avond heb (als ik 40 word that isquote:Dan ben je een echte nerd... dan ben je aan het OC'en (overclocken). Maar mits je een waterkoeling hebt komt er wel rook uit dan![]()
Moet goedkomenquote:Maar kan haast niet missen.
FSB is ook errug 2003...hypertransportbus is 2004!quote:Op zondag 19 september 2004 22:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mjah, tis wel gezeik.
Jumpers is zoooooo 1998
Als dat ding idd 166mhz fsb heeft (dat mag iemand ff vertellen, ik durfhet niet te zeggen), dan kan het absoluut geen kwaad.quote:Op zondag 19 september 2004 22:43 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Als echte beginner wil je het ook wel goed doen hoor
Maar verder boeit het me niet; voor NERD ben ik niet in de wieg gelegd
Ik weet het ook niet en zou ook niet weten waar ik het moest zoekenquote:Op zondag 19 september 2004 22:44 schreef veldmuis het volgende:
Als dat ding idd 166mhz fsb heeft (dat mag iemand ff vertellen, ik durfhet niet te zeggen), dan kan het absoluut geen kwaad.
http://www2.alternate.nl/html/nodes_info/hjca55.htmlquote:Op zondag 19 september 2004 22:22 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik had het van Ra-z maar voor wáár aangenomen
Geen idee waar ie het vandaag heeft, maar dit zei hij er in elk geval over:
[..]
Yeps, ben in de winkel in Breda geweest, maar de helpdesk had inderdaad een nummer in een andere stad
quote:Op zondag 19 september 2004 22:50 schreef Ra-z het volgende:
[..]
http://www2.alternate.nl/html/nodes_info/hjca55.html
als je een boxed versie hebt dan staat het ook op het groene papiertje erbij :p
boxed dwz. proc. incl koeler gekregen in 1 package![]()
http://www.amdboard.com/sempron.htmlquote:Op zondag 19 september 2004 22:50 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet en zou ook niet weten waar ik het moest zoeken
quote:Op zondag 19 september 2004 22:43 schreef veldmuis het volgende:
[..]
FSB is ook errug 2003...hypertransportbus is 2004!.
quote:Op maandag 20 september 2004 09:23 schreef Le_Chef het volgende:
Nu je je PC weer draaiend hebt zou ik wel eens willen weten hoeveel geld dit geintje je gekost heeft.
Ik schat op zo'n 400 euro. Of zit ik er dan erg naast ? Ik vraag dit omdat ik ongeveer hetzelfde wil doen en dan ongeveer weet wat ik opzij moet leggen.
quote:Op woensdag 15 september 2004 21:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Als het wat mag kosten kan je beter compleet nieuw kopen. En dan heb ik het met name over een moederbord, geheugen en processor en eventueel een goedkoopkastje.
Dit ding is hopenloos verouderd. Voor een paar 100 euro (hoeft echt niet meer te kosten dan een eurootje of 300 heb je dan met de Harddisk, cd-rom, netwerkkaart, FDD, monitor (?) van de toshiba een systeem wat minstens twee keer zo snel is als dit.
Kortom, om er weer een echt leuk systeem van te maken is een mobo, proc en geheugen eigenlijk een must. De rest kan je misschien recycelen
-edit-
ff gechecked
AMD Sempron 2500+ 333FSB Socket-A ¤ 89,00
Asus A7V400-MX Socket-A DDR333 AGP8x LAN ¤ 59,00
Geheugen Dimm 256 MB PC2700 DDR 3 j. Gar ¤ 49,00
Dan heb je dus een 2,5Ghz (like) systeem op het moederbord zit geintegreerde audio (dus geluidskaart), video, USB 2.0, LAN (netwerk) en 256 MB geheugen
Het is een microATX, dus zou in je huidige kast moeten passen. En dat voor 200 euries.
quote:Op donderdag 16 september 2004 11:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
150 watt is wel ERG weinig.
In mijn PC zit al 400 watt
Ik denk dat je met de huidige processors en een cd-rom en harddisk toch wel tussen de 200 en 250 watt moet hebben.
Wanneer je een state of the art videokaart erbij zou nemen toch minimaal 300 watt.
Maar dan koop je er een kastje bij: PARA m-ATX mini V-12 250W N-serie Zwart ¤ 39,00
[afbeelding]
-edit-
of een losse nieuwe voeding:
PC Voeding 300 Watt FSP Ultra Low Noise ¤ 35,00
Maar pas op, in van die 'merk' PC kasten past een standaard voeding niet altijd
Je kan het wel overclocken zonder al te veel rook hoorquote:Op zondag 19 september 2004 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als echte nerd vind je dat HEEL erg
[..]
Dan ben je een echte nerd... dan ben je aan het OC'en (overclocken). Maar mits je een waterkoeling hebt komt er wel rook uit dan
Maar kan haast niet missen.
Je FSB van 100 naar 166 gooien metdezelfde multiplier zou rook geven hoor met een boxed coolertjequote:Op maandag 20 september 2004 09:54 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je kan het wel overclocken zonder al te veel rook hoorMet stock koeling (boxed) lukt het me al tot 20% winst te krijgen
Nouja rook, hier slaat ie gewoon uit bij de 80 gradenquote:Op maandag 20 september 2004 10:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je FSB van 100 naar 166 gooien metdezelfde multiplier zou rook geven hoor met een boxed coolertje
quote:Op maandag 20 september 2004 10:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Je FSB van 100 naar 166 gooien metdezelfde multiplier zou rook geven hoor met een boxed coolertje
quote:Op dinsdag 21 september 2004 10:54 schreef eNaSnI het volgende:
http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20040721013003.html
You're enlightened
Ho ho, niet zo enthousiast, anders heb ik straks geen bijverdienste meerquote:Op dinsdag 21 september 2004 13:17 schreef ElisaB het volgende:
Ja,cool hč
Ik kan het iedereen aanraden. Gewoon een dagje snuffelen links en rechts, tot je er in elk geval iets van begrijpt en dan met je boodschappenkar door de computer-onderdelen-winkel crossen en volladen die bak!
Echt helemaal leuk
IDD , je kan het beter door een ervaren persoon laten doenquote:Op dinsdag 21 september 2004 13:53 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Ho ho, niet zo enthousiast, anders heb ik straks geen bijverdienste meer![]()
Welcome to the nerdsquote:Op dinsdag 21 september 2004 11:04 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb de jumpertjes in de juiste positie geschoven en inderdaad geven zowel de BIOS als Everest nu de juiste snelheid aan. Coooool
Missie volbracht; pc is klaar!
Nogmaals iedereen heel erg bedankt voor de steun, tips, goede raad, hulp, etc. Zonder jullie was ik er niet aan begonnen!
Pas maar op, statische elektriciteit kan veel kapot maken en voor wazige problemen zorgen.quote:Op dinsdag 21 september 2004 15:15 schreef ioko het volgende:
ElisaB rules ! Erg goed gedaan hoor.... De moraal van dit verhaal: laat je geen angst aanpraten om een computer upgrade uit te voeren door mensen die er geld aan verdienen om het voor je te doen
Dat is waar, met moederborden en processoren rommel ik dan ook liever niet, dat laat ik doen. Maar veel andere dingen zijn toch redelijk veilig uit te voeren, als je een beetje weet hoe het werkt, dat bewijst deze topic toch wel.quote:Op dinsdag 21 september 2004 17:06 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Pas maar op, statische elektriciteit kan veel kapot maken en voor wazige problemen zorgen.![]()
Nog nooit last mee gehad en heb toch ruim een jaar op een TD gewerktquote:Op dinsdag 21 september 2004 17:06 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Pas maar op, statische elektriciteit kan veel kapot maken en voor wazige problemen zorgen.![]()
Help nou es ff mee die bijverdienste veilig te stellen, manquote:Op dinsdag 21 september 2004 21:19 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Nog nooit last mee gehad en heb toch ruim een jaar op een TD gewerkt( nee we hadden geen antistatische armbandjes )
dat het gebeurd zal best maar het risico zal wel niet zo groot zijn![]()
vertel ze precies genoeg en ze maken nog steeds wel dingen op eigenbouw vervalt de garantie vaak meer winst voor jou ik help je alleen maarquote:Op dinsdag 21 september 2004 21:41 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Help nou es ff mee die bijverdienste veilig te stellen, man![]()
Egwel! Heel heftig vier schroefgaten geboord! De kast is daarmee zeer exclusief gewordenquote:Op woensdag 22 september 2004 09:27 schreef Geqxon het volgende:
Dus je hebt ook nog ge-case-mod
quote:Op woensdag 22 september 2004 09:52 schreef Beach het volgende:
ElisaB, mijn amd xp2500 draait op 2260 mhz. probeer dat maar eens te halen me een sempron 2500![]()
Was maar een grapje hoor.quote:Op woensdag 22 september 2004 10:01 schreef ElisaB het volgende:
[..]gaat niet gebeuren!
Maar dat is ook helemaal niet erg hoor; met wat ik met de pc doe, merk ik niet eens het verschil tussen de 1050 en de 1750
quote:Op woensdag 22 september 2004 10:10 schreef Beach het volgende:
Dus je hebt een goeie aankoop gedaan![]()
En nu moet je op www.dell.nl of www.dunnet.nl eens kijken wat een vergelijkbare PC moet kosten wanneer je die compleet kooptquote:Op woensdag 22 september 2004 11:17 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik ben geen nerd en doe té weinig ingewikkelde dingen om écht de meest hieperdepiepe processor te moeten hebben. Maar toch; ik ben wel een beetje 'snufjes-geil' (wat een erg goede motivatie zou kunnen zijn om tóch op termijn weer een pc te bouwen, maar dan met alle toeters en bellen).
Ik ben nu in ieder geval zeer tevreden en voldaan. Zeker een goede aankoop, met heel veel dank aan alle helpers met hun goede tips!
kan je dan ook even een viertal brackets fabriceren om een set scsi disks in m'n server te hangen? als je dan toch bezig bent...quote:Op woensdag 22 september 2004 09:22 schreef ElisaB het volgende:
Ik wilde net gaan posten dat ik alleen maar het normale zou doen; ik zou nooit de binnenkant helemaal gaan verbouwen. Tot ik me bedacht dat we binnen een paar uur al extra gaten hadden geboord en net een dag later met IKEA-kast-steuntjes een hangplek voor de 2e HD hadden gecreeerd
Geen probleemquote:Op woensdag 22 september 2004 11:55 schreef E.r.w.i.n het volgende:
[..]
kan je dan ook even een viertal brackets fabriceren om een set scsi disks in m'n server te hangen? als je dan toch bezig bent...
Zou geinig zijn he! Het probleem (nou ja, echt erg is het niet) is dat ik er nog te weinig van weet om te kunnen zien wat nou vergelijkbaar is. Maar ik geloof je zo; was vast een stuk duurder uit geweest!quote:Op woensdag 22 september 2004 11:51 schreef Swetsenegger het volgende:
En nu moet je op www.dell.nl of www.dunnet.nl eens kijken wat een vergelijkbare PC moet kosten wanneer je die compleet koopt
Je koopt hem niet voor 250,- in ieder geval
Ik moet jouw juist bedanken voor het leesvoer dat school leuk maakte om naar te gaanquote:Op woensdag 22 september 2004 11:17 schreef ElisaB het volgende:
Ik ben nu in ieder geval zeer tevreden en voldaan. Zeker een goede aankoop, met heel veel dank aan alle helpers met hun goede tips!
Daarom heb ik dus net meerdere offertes aangevraagd voor deze kast:quote:Op woensdag 22 september 2004 11:17 schreef ElisaB het volgende:
Maar toch; ik ben wel een beetje 'snufjes-geil' (wat een erg goede motivatie zou kunnen zijn om tóch op termijn weer een pc te bouwen, maar dan met alle toeters en bellen).
Is die kast er ook in meerde kleuren?quote:Op woensdag 22 september 2004 14:12 schreef PhaE het volgende:
[..]
Daarom heb ik dus net meerdere offertes aangevraagd voor deze kast:
[afbeelding]
Okay, is niet zelfbouw, maar wel enorm tof![]()
Ennuh, beetje een goedmaker, ik bouw natuurlijk wel alles zelf in he.
's nachts verandert die kast in een koffiezetapparaatquote:Op donderdag 23 september 2004 08:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
LOL, wat een -gruwelijk- lelijk ding joh! serieus!
was je vroeger soms fan van de transformers
Rechtsklikken op plaatje -> properties.quote:Op woensdag 22 september 2004 14:26 schreef Geqxon het volgende:
Vet, heb je toevallig nog een links naar die pc?
*ziet Sig...*quote:Op donderdag 23 september 2004 08:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Grappig, ik dacht net iets in de geest van: "Goh, wat een lelijk ding maar wel gaaf dat het net een Transformer is."quote:Op donderdag 23 september 2004 08:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hmmm, misschien dat de kasten van Sunbeam iets voor je zijn dan:quote:Op woensdag 22 september 2004 14:12 schreef PhaE het volgende:
[..]
Daarom heb ik dus net meerdere offertes aangevraagd voor deze kast:
[afbeelding]
Okay, is niet zelfbouw, maar wel enorm tof![]()
Ennuh, beetje een goedmaker, ik bouw natuurlijk wel alles zelf in he.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |