Voor digispeed:
quote:
Fajah Lourens: Ik wil meer dan een babe zijn
Fajah Lourens (23) wist het altijd al zeker: ooit zou ze in Goede Tijden, Slechte Tijden spelen. En ze kreeg gelijk, al was haar dochtertje eerst.
Sinds twee jaar speelt Fajah de rol van Yasmine Fuentes. Ze wil het nog een jaar doen en hoopt dan een film te maken!
Hoe was je schooltijd?
Mijn lagere school vond ik erg leuk. Ik zat op een creatieve school, waar ze veel aan musicals deden en mooie decors maakten en zo. Jammer genoeg heb ik daar niet de eindmusical gedaan, want toen was ik net verhuisd en zat ik op een andere school. De middelbare school vond ik niks. Ik vond het leren, de leraren en de andere kinderen niet leuk.
Was je een spijbelaar?
Nee, dat durfde ik niet. Ik heb maar één keer gespijbeld. Een vriendinnetje ging afbellen. Ze kon niet doen alsof ze mijn moeder was, want de vrouw die de telefoon opnam, kende mijn moeder goed. Dus ze deed alsof ze Frank was, de vriend van mijn moeder.
De volgende dag kwam de adjunct-directeur naar me toe en zei dat ene mevrouw Frans had afgebeld voor me. Ik zei: Nee, Frank! Dat is de vriend van mijn moeder, die heeft een Brabants accent en daardoor denk je dat het een vrouw is. Mijn hartslag ging 20 keer zo snel, maar ik kwam er nog mee weg ook, haha.
Van welke muziek hou je?
Soul, R en B en salsa. Als ik uitga luister ik ook wel naar house, maar ik zou het thuis niet opzetten. Alicia Keys, Usher en Joe vind ik goed. Eminems teksten vind ik ook goed, al zijn ze grof.
Wat doe je als je niet aan het acteren bent?
Dan ben ik meestal aan het schoonmaken in huis, want ik hou niet van troep. Ik hoop dat ik ooit zoveel geld verdien dat ik een au pair kan betalen, die mijn huis schoonmaakt. Verder doe ik boodschappen, koken, mijn kind uit school halen, mijn kind in bed stoppen. En als zij bij haar vader is, ga ik naar de film of ga ik uit.
Heb je een huisdier?
Ja, ik heb pas voor mijn verjaardag een Japanse naaktkat gehad. Smeagle heet ze. Ze is echt heel leuk om te zien, maar ze gooit wel alles overhoop en krabt aan mijn bank. Overal liggen kattenkorrels en er hangt een kattenbaklucht. Ze is nog heel speels.
Ben je rijk geworden van Goede Tijden?
Nee, ik heb gewoon een normaal salaris. Misschien verdien ik ietsje meer dan iemand anders van 23, maar dat scheelt niet veel.
Wat is je leukste rol tot nu toe?
Ik heb nog niet zo veel rollen gespeeld. Yasmine in Goede Tijden en Chantal en Judith, een tweeling in Costa!. Dat vond ik heel leuk omdat het twee verschillende meisjes waren. Ik hoop dat ik snel weer een andere rol krijg, ik heb al een paar audities gedaan voor films. In twee jaar Goede Tijden heb ik veel geleerd en ik wil het nog graag één jaar doen. Het is nog steeds leuk, maar ik wil ook verder.
Lijk jij op Yasmine?
Nee. Yasmine is rechtdoorzee en dat ben ik ook. En ze is niet zo'n tutje en dat ben ik ook niet. Alleen heeft ze een dubbelleven en dat zou ik niet volhouden. Daar zou ik echt gillend gek van worden.
Zat je vroeger kwijlend voor de tv, omdat je zelf wilde acteren?
Ja. Ik zei ook altijd: "Wacht maar tot ik in Goede Tijden speel". Er komen nog steeds mensen naar me toe, die zich kunnen herinneren dat ik dat vroeger zei. Ik wist zeker dat ik er ooit in zou spelen haha.
Maar je dochtertje Irem ging je voor, hè?
Ja, los van mij had ze een rolletje in Goede Tijden. Ze was de baby van Stefano en Janine. Ik was met haar op de set en vond het daar meteen al zo leuk. Dat wilde ik ook!
Zijn er acteurs uit GTST waar je vrienden mee bent?
Ja, maar we zien elkaar veel op het werk, dus we gaan daar buiten niet zo vaak met elkaar om. Met Lieke ben ik twee weken naar Miami geweest op vakantie. En met Victoria en Liesbeth bel ik regelmatig.
Zou je verliefd kunnen worden op een GTST-collega?
Nee, helemaal niet. Het zijn echt allemaal heel leuke jongens, maar ze zijn nog zo wild. Winston en Wouter hebben een vaste relatie, maar Bas en Koert zijn echt flierefluiters. Ik zou met zo iemand niets willen hebben, hoewel ze wel heel leuk zijn om mee om te gaan.
Ben je wel verliefd?
Ja, pas een paar maandjes. Ik heb hem ontmoet via een vriend van 'm, die ging uit eten met een vriendin van mij. Wij kwamen allebei zomaar mee. Het klikte niet meteen, maar ik vond het wel gelijk een leuke jongen. Een paar maanden later heb ik hem opgebeld en zijn we samen wat gaan doen. Toen ontdekte ik dat hij echt leuk is en rare humor heeft.