quote:
Op dinsdag 14 september 2004 20:22 schreef Que-Pasa het volgende:
voor "daddy" hoop ik dat het allemaal zo gaat lopen zoals hij het beschrijft....
ik denk dat als het kind er eenmaal is, het heel anders is dan dat je van te voren allemaal in je hoofd had zitten.
ik zelf heb het allemaal van zeer dichtbij mee gemaakt, en had toen zeker zoiets van jeeej!!!
zoiets is niet zomaar wat!
je hele leven veranderd....
toen ben ik er ook heel anders over gaan denken...terwijl ik ook altijd had gedacht...ach...dat doe je toch even...
Natuurljik realiseer ik me ook dat je niet alles van te voren kan zien, maar ik denk dat het ook erg belangrijk is dat je niet alleen maar negatief moet denken over kinderen krijgen. Ik heb al genoeg vrienden en kenissen die kinderen hebben, en heb al veel van dichtbij meegemaakt wat dat betreft, ook nadelige dingen. Ook mijn vriendin heeft zeer vervelende ervaringen op dat vlak.
Dat is ook de reden dat wij positief zijn, en willen genieten van de zwangerschap zonder steeds maar bij die negatieve dingen die je hoort en meegemaakt hebt stilte staan.
Wij denken er echt niet gemakkelijk over, en denken zeker niet dat het allemaal van een leien dakje zal gaan, maar het heeft sowieso geen zin om er negatief over te denken.
En de manier waarop je je kind als ouder opvoed bepaal je grotendeels zelf, je moet je alleen niet teveel laten beinvloeden door je omgeving. (natuurlijk word je kind zeker op latere leeftijd, wel beinvloed door de omgeving)
Je hoort vaak alleen maar de "horror" verhalen van mensen. Mensen praten nou eenmaal graag negatief over dingen en zeker in onze situatie. Gelukkig was de moeder van mijn vriendin erg enthousiast en hebben we daar erg veel steun aan. Ook mijn ouder staan achter ons, en wat andere mensen denken en zeggen is NIET belangrijk. Het gaat nu eenmaal om ons en niet al die anderen die hun mening hebben.
Het is en blijft moeilijk, als je twijfelt, en je twijfelt te lang kan het zijn dat je op een ogenblik wel kinderen wil, en het niet meer kan. Aan de andere kant is het natuurlijk niet leuk als je kinderen neemt en daar spijt van krijgt, dat is een keuze waarvan je op meer vlakken je hele leven de gevolgen van meedraagt.
Persoonlijk denk ik dat bij "twijfel" de eerste mogelijkheid het grootst is, dat je spijt krijgt... dat zou bij mij iig zo zijn denk ik, maar dat is mijn visie en die kan voor jou totaal anders zijn natuurlijk.
Het lijkt wel of ik aan het preken ben, maar dat is niet zo bedoeld hoor, het is altijd een keuze die je zelf met je partner zult moeten maken. Wij hadden al beloten dat we graag kinderen willen, echter kwam het bij ons wat eerder dan gepland... maar niet gepland hoeft zeker niet ongewenst te zijn.