abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20016907
En dan ineens ben je alweer 35 jaar wat gaat dat ook snel!!!
ik heb een leuke relatie met mijn vriend (nu inmiddels al 9 jaar nu), en we hebben het naar het zin...
we houden allebei van onze vrijheid, als we moe zijn slapen we en als we honger hebben eten we, geen vaste tijden.
daarbij kunnen we allebei ontzettend lui zijn, lekker uitslapen..beetje doelloos hangen op de bank..
beetje omprutsen, niks geen verplichtingen!
Mijn vriend heeft een leuke baan, en verdiend ook goed, zelfs zo goed dat ik niet hoef te werken...
ik vind dit heerlijk..

Maar ja...nu komt de grote vraag van het leven...nemen we ook kinderen?
Toen ik zo'n jaar of 20 was wilde ik later een groot gezin, dat leek me zo gezellig.....maar op één of andere manier is dat er nooit van gekomen....
Om me heen heeft inmiddels iedereeeeeen kinderen, en het valt me op dat zo'n leven daar heel erg van veranderd..ze zijn altijd moe, en hebben altijd stres, en hebben het druk enz....
mijn zus heeft inmiddels 2 kinderen, en als ik dat zo bekijk van afstand denk ik steeds, jeeeeeej!!!!
wat een toestand!!!! nou mij even niet gezien hoor...
maar ja, krijg ik daar spijt van, of bekijk ik het veel te negatief allemaal......
ik woon ook in zo'n kinderijke buurt, waar ik me zo rot kan ergeren aan dat gezinsleven....pa gaat naar het werk, ma hangt de was op, de kindren gaan naar school...je kent het wel, dat standaard leven....daar ben ik dan weer zo bang voor...
Maar soms denk ik ook wel eens, van...misschien word het wel een heel leuk kind, en doe ik het op mijn manier, en geniet ik er heel erg van....pffffffffffff
twijfeldetwijfel......en omdat ik nu wel op moet schieten..omdat ik dus al 35 ben.....kom ik er maar niet uit.
zal ik het gewoon doen???
of kan ik het maar beter niet doen......of toch maar wel...of.....neeeeeeee
:
Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen.
pi_20017059
Als je twijfelt... niet doen! Je hebt er niets aan (en je kind ook niet) als je later denkt: "was ik er maar nooit aan begonnen".
Als je wel graag een kindje wilt om het kindje zelf, zou ik het wel doen. Je leven verandert wel, maar als je het kind graag wilt hebben, heb je dat er voor over.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 19 juni 2004 @ 15:34:52 #3
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_20017169
Ik zou t niet doen als je nu lekker in je vel zit. Bij twijfel moet je het niet doen, je moet het zeker weten willen....
  zaterdag 19 juni 2004 @ 15:41:55 #4
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_20017326
nog ff een ander vraagje...
Wat vind jou wederhelft er van, van dat idee.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  zaterdag 19 juni 2004 @ 15:42:56 #5
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_20017355
Als ik het zo lees, wil je misschien een kind, omdat je bang bent dat je later spijt krijgt dat je geen kind hebt. Dus niet omdat je het op dit moment graag wilt. Lijkt me dus niet verstandig om nu aan kinderen te beginnen. Geniet maar lekker van het leventje zoals je nu al zolang doet. Waarom zou je daar plotseling over bijv. 10 jaar anders tegenaan kijken?
Lijkt me trouwens ook nogal zielig voor het kind als het je toch tegenvalt. Je moet er echt helemaal voor gaan, anders wordt het kind de dupe.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 19 juni 2004 @ 15:43:36 #6
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_20017368
Idd, niet doen als je twijfelt en als je vrijheid je lief is. Je vrijheid wordt alleen maar minder en je zult altijd rekening moeten houden met dat kindje als je ergens heen wilt. Mensen die je aanpraten dat je iets mist als je ze niet neemt, daar mag je gewoon je oorkleppen voor opzetten
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_20017377
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 15:41 schreef kless het volgende:
nog ff een ander vraagje...
Wat vind jou wederhelft er van, van dat idee.
die hoeft niet zo nodig kinderen..hij twijfelt ook best wel eens, zo van..jah, het is wel iets van jezelf, en het kan misschien best heel leuk zijn, maar zijn broer heeft pas een baby, en als hij daar dan weer eens is geweest, merk ik aan hem dat hij zoiets heeft van...laamaar
pi_20017523
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 15:43 schreef SEMTEX het volgende:
Idd, niet doen als je twijfelt en als je vrijheid je lief is. Je vrijheid wordt alleen maar minder en je zult altijd rekening moeten houden met dat kindje als je ergens heen wilt. Mensen die je aanpraten dat je iets mist als je ze niet neemt, daar mag je gewoon je oorkleppen voor opzetten
wat betreft mijn vrijheid..dat die minder word...dat zou ik denk ik niet eens zo heel erg vinden, omdat wij toch best wel van die thuiszitters zijn....het op stap gaan, of leuk ergens naartoe...heb ik niet meer zo...en omdat we dus van die huiselijk types zijn, denk ik dus vaak...misschien zou een gezin daarom wel heel erg bij ons passen....maar de vrijheid in uitslapen, en doen waar je zin aan hebt zou ik wel missen...
en elke dag naar school brengen en weer ophalen of clubje hier afspraak daar......je bent dan denk ik de hele dag aan het vliegen en draven....voor dat kind...
pi_20017545
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 15:44 schreef Que-Pasa het volgende:
zijn broer heeft pas een baby, en als hij daar dan weer eens is geweest, merk ik aan hem dat hij zoiets heeft van...laamaar
Een kind van je zelf is altijd anders dan het kind van iemand anders... je eigen kinderen zijn natuurlijk veel leuker, maar kan je af en toe ook wel eens achter het behang willen plakken...

Zelf wil ik ook graag kinderen, maar niet nu, ben nog te jong... ik wil eerst carrière maken... en een vriend zoeken is natuurlijk ook wel verstandig
  zaterdag 19 juni 2004 @ 15:52:09 #10
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_20017550
het is toch niet zo een vorm van jaloezie

de buren hebben dure auto
de buren hebben mooie tuin
de buren hebben leuke kinders
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_20017590
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 15:52 schreef kless het volgende:
het is toch niet zo een vorm van jaloezie

de buren hebben dure auto
de buren hebben mooie tuin
de buren hebben leuke kinders
nee want dan had ik ze waarschijnlijk allang gehad

ik wil er gewoon goed over na denken....dat doe je toch ook als je een huisdier neemt, niet dat dat hetzelfde is, maar achteraf spijt hebben lijkt me wel erg zuur
  zaterdag 19 juni 2004 @ 15:57:48 #12
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_20017651
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 15:51 schreef daeri het volgende:

[..]

Een kind van je zelf is altijd anders dan het kind van iemand anders... je eigen kinderen zijn natuurlijk veel leuker, maar kan je af en toe ook wel eens achter het behang willen plakken...
Ik ben zelf moeder en tante en natuurlijk zijn mijn kinderen veel leuker en liever, maar ook veel vervelender en intensiever hé, dat rijmt .
Als mijn neefje of nichtje vervelend is, dan maak ik mij niet druk. Maar als mijn kind vervelend is wel.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_20017655
Kunnen jullie het financieel eigenlijk wel aan?
Dat is de laatste tijd één van de belangrijkste redenen waarom men geen kinderen neemt, die euro zuigt je helemaal leeg...
  zaterdag 19 juni 2004 @ 16:03:53 #14
53142 method21
FREE MANSON
pi_20017760
Doe wat je niet laten kan ...
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_20017829
mensen zonder kinderen weten echt niet wat ze missen!

Maar even serieus. Het is natuurlijk een heel moeilijke keuze waar je voor staat. Een vriendin van mij raakte een paar jaar terug vervroegd in de overgang en moest toen ook heel snel beslissen of ze wel of geen kinderen wilde, terwijl ze daar toen nog helemaal niet mee bezig was. Uiteindelijk heeft ze besloten er toch voor te gaan en ze is nu zielsgelukkig met haar kindje.

Er zijn genoeg mensen die er aanvankelijk ambivalent of zelfs negatief tegenover staan, maar bijna elke ouder is uiteindelijk wel erg gelukkig met zijn/haar kinderen. Je kunt het natuurlijk invullen zoals je het zelf wilt. Als jij geen stereotype burgertrut wil worden, dan word je het ook niet. Ik ben ook helemaal niet zo'n cliché, en soms is die truttigheid trouwens ook best wel lekker.

Het is een keuze die niemand voor jullie kan maken, maar ik zou me eerder kunnen voorstellen dat je over 10 jaar enorme spijt hebt dat je het NIET hebt gedaan, dan spijt dat je het WEL hebt gedaan, als je begrijpt wat ik bedoel.
mooi he, alles
  zaterdag 19 juni 2004 @ 17:07:42 #16
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_20018914
als je er nog geen goed gevoel over hebt niet doen! jullie moeten er beiden natuurlijk wel positief tegenover staan en zin hebben in zo'n kleintje die " heel je leven opslokt". bent dan misschien wel 35 maar dat wil nog niks zeggen, het zal misshien niet zo makkelijk meer gaan (en zelfs dat hoeft niet eens) als over een paar jaar. maar het kan wel. mijn tante was 41 toen ze mijn nichtje kreeg, t kan dus wel!

succes anyway
  † In Memoriam † zaterdag 19 juni 2004 @ 17:59:37 #17
43556 miss_dynastie
pi_20019811
Ik heb een beetje het idee dat je erover na zit te denken omdat 'het hoort', maar dat is natuurlijk geen goed uitgangspunt voor een kindje (al snap ik je gedachtengang heel goed ).... realistisch gezegd kun je er beter spijt van hebben geen kinderen te hebben gekregen dan dat je er spijt van hebt dat je ze wél hebt, je kunt nooit meer terug en er zijn een hoop mensen die stiekem toch zoiets hebben van: ik hou heel veel van ze, maar toch............. Ik zou nu geen kinderen krijgen omdat je er anders misschien later spijt van krijgt. Die 'opoffering' lijkt me enorm.
pi_20019894
Je 'neemt' geen kinderen, die krijg je. Het is een wonder als je een gezond kindje kunt krijgen. TS doet alsof het iets makkelijks is wat je zo even kunt kopen, bij wijze van spreken dan. Denk over alle consequenties na, en je moet er beiden volledig achter staan.
Back in business.
  † In Memoriam † zaterdag 19 juni 2004 @ 18:06:58 #19
43556 miss_dynastie
pi_20019934
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 18:03 schreef Shirley het volgende:
Je 'neemt' geen kinderen, die krijg je. Het is een wonder als je een gezond kindje kunt krijgen. TS doet alsof het iets makkelijks is wat je zo even kunt kopen, bij wijze van spreken dan. Denk over alle consequenties na, en je moet er beiden volledig achter staan.
Onze lieve Spindizzy (zij en taakje zijn bezig met adoptie) heeft hier ooit eens gevraagd waar je die kinderen kunt krijgen dan... ik vind het wel een goede vraag.

Edit: dit is de desbetreffende opmerking van spindizzy:
quote:
Op donderdag 8 april 2004 10:09 schreef Spindizzy het volgende:
Cool! Kun je ze krijgen? Na 10 jaar proberen en niet zwanger worden wil ik nu wel 's weten waar zo'n kindje te krijgen is.Kost het nog wat of zijn ze gratis af te halen? Doe ik soms iets verkeerd bij The Powers That Be dat ik maar niks "krijg"?

Ik vind dat gezeur over "niet nemen maar krijgen" zo beledigend en betuttelend. Je "krijgt" helemaal niks in het leven. Als je iets wilt moet je er zelf achteraan.
Deze opmerking heeft mij in elk geval de ogen over de nemen- krijgen discussie geopend! dankjewel daarvoor spindizzy

[ Bericht 46% gewijzigd door miss_dynastie op 19-06-2004 18:12:40 ]
pi_20019969
quote:
+ dat je van een kind gaat houden en ik nog nooit een ouder oprecht heb horen zeggen dat ze hun kind liever nooit hadden gekregen.
pi_20020043
quote:
Nou, je 'krijgt' ze is ook niet waar. Je moet er toch eerst voor kiezen.

Ik denk trouwens dat je niet bang moet zijn dat mét kinderen ineens een burgertruttenleventje hebt. Daar ben je nog altijd zelf bij. Er zijn genoeg mensen met kinderen die nog steeds doen waar ze zin in hebben, zoals bijvoorbeeld een paar maanden op trektocht door China, om maar een voorbeeld te geven. Vooral in de eerste jaren heb je nog redelijk veel vrijheid. Later heb je natuurlijk wel leerplicht en zo, waardoor je wat meer gebonden bent. Maar alsnog, je hoeft niet je hele levensstijl om te gooien.

Aan de andere kant, als je er echt niet op zit te wachten, moet je het niet doen. Er zullen vast mensen zijn die voorzichtig aan je gaan vragen of er niet toevallig 'iets mis is', maar laat die mensen lekker in de ruimte kletsen. Je hoeft niet te leven naar de verwachtingen van anderen.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 18:14:38 #22
78918 SeLang
Black swans matter
pi_20020048
Niet zelf aan kinderen beginnen
Gewoon af en toe een weekendje een paar kinderen huren / lenen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 19 juni 2004 @ 18:16:46 #23
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_20020084
Gewoon wel doen, die kinderen.

Snel leren dat ze kunnen afwassen en je sloffen kunnen halen en op hun 12e moeten ze gewoon ook een keer in de week eten koken. Heerlijk toch
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_20020087
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 18:14 schreef SeLang het volgende:
Niet zelf aan kinderen beginnen
Gewoon af en toe een weekendje een paar kinderen huren / lenen
Dat is toch heel anders...
Je eigen kinderen zijn altijd de liefste, beste, mooiste...
pi_20020093
Even een sidenote.
Ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die hun kleintje ( 2 jaar of jonger) meenemen naar een ver land of in zichzelf in condities wurmen waar het kind totaal geen baad bij heeft.
Bedenk dus wel even goed dat je na de geboorte geen gekke grappen zoals verre vakanties kunt uithalen (tenzij er een steekje los zit natuurlijk).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')