Dat zal ''m helpen....quote:Op dinsdag 14 september 2004 20:22 schreef Godlike02 het volgende:
The noun "gateway" has 1 sense in WordNet.
1. gateway -- (an entrance that can be closed by a gate)
Gateway
The technical meaning is a hardware or software set-up that translates between two dissimilar protocols, for example America Online has a gateway that translates between its internal, proprietary e-mail format and Internet e-mail format. Another, sloppier meaning of gateway is to describe any mechanism for providing access to another system, e.g. AOL might be called a gateway to the Internet.
traceroute maakt tevens gebruik van het icmp protocol. dit commando vraagt om een reply van elke hop (=router) die het tegenkomt op de route van de host-ip naar de destination-ip.quote:Op dinsdag 14 september 2004 20:24 schreef devzero het volgende:
maar hoe werkt tracert/traceroute dan meester Godlike2?
Ik denk het wel!!quote:Op dinsdag 14 september 2004 20:27 schreef RiX het volgende:
[..]
Dat zal ''m helpen....
TS, doe eens in een dos box ipconfig en kijk eens wat er bij default gateway staat ingevuld. Tik vervolgens in diezelfde dosbox ping -t %gateway%, waarin %gateway% het eerder gevonden ip-adres van de gateway vormt. Mocht je niet achter die gateway kunnen komen, tik dan: ping -t ilse.nl Ilse.nl is een van de weinige sites die nog reply geven op ICMP verkeer.
traceroute doet een aantal pings (icmp-echo request) naar de target met telkens een oplopende TTL beginnend bij 1. Iedere tussenliggende router zal dus een keer een ttl-exceed terugsturen zodat de route bepaald kan worden. (ok wel een erg kort door de bochtbeschrijvingquote:Op dinsdag 14 september 2004 20:30 schreef RiX het volgende:
[..]
traceroute maakt tevens gebruik van het icmp protocol. dit commando vraagt om een reply van elke hop (=router) die het tegenkomt op de route van de host-ip naar de destination-ip.
quote:Op donderdag 2 december 2004 00:08 schreef montesqieu het volgende:
Nogsteeds hetzelfde probleem, een huisgenoot pal naast mij heeft nu ook een pc en ook draadloze kaart, wel van een ander merk, maar heeft dezelfde problemen, nu hebben we het ook met een kabel geprobeerd, maar behouden het probleem. Internet doet het redelijk goed, maar MSN blijft eraf tiefen (op exact hetzelfde moment bij mijn buurman en mij) downloaden gaat aflopend (bv. van 50 kb/sec aflopend naar 0.00 kb/sec in 1 minuut), radio via internet luisteren lukt ook niet, 9 seconden goed, maar daarna begint ie met bufferen om ervolgens te stoppen. Het rare is dat de huisgenoten beneden ons op dezelfde router zitten (vaste lijn Linksys, met draadloos en draad) en die hebben deze problemen niet!
Wat is hier het probleem?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |