Klinkt goedquote:Op dinsdag 14 september 2004 15:32 schreef wingerd het volgende:
Gewoon even koken en dan wat olijfolie erover, en in de grill maar weer totdat de kolf okergeel wordt. Vervolgens. Roomboter er bij...klaar![]()
En erbij hoort natuurlijk een gegrild stuk entrecote...mooi rood van binnen, afhankelijk van je voorkeur...Ook een forel verpakt met schijven citroen of limoen en wat zout en pepers in aluminiumfolie, onder de grill 10-12 minuten totdat de boel stevig staat te sissen.....
OK, dat ga ik zometeen proberen........quote:Op dinsdag 14 september 2004 15:32 schreef wingerd het volgende:
Gewoon even koken en dan wat olijfolie erover, en in de grill maar weer totdat de kolf okergeel wordt. Vervolgens. Roomboter er bij...klaar![]()
Doe je dit met de kolven of alleen met de mais?quote:Op donderdag 16 september 2004 18:48 schreef NIels25 het volgende:
hmm gewoon beetgaar koken, beetje roomboter, peper en zout er over en smullen maar!
Veel mais in NL is toch bestemd voor de vee industrie ?quote:Op donderdag 16 september 2004 00:08 schreef Pietverdriet het volgende:
enne, als je mais zelf uit het veld haalt,
1) Zorg dat je geen snijmais neemt, de kolven daarvan zijn niet lekker
2) Mais voordat het rijp is oogsten, dan is het zoeter.
http://www.dewassendemaan.be/groentewijzer/mais/mais.htmquote:Op vrijdag 17 september 2004 12:10 schreef turnpike het volgende:
[..]
Veel mais in NL is toch bestemd voor de vee industrie ?
Ik zou het verschil niet weten tussen die mais en de mais die je wèl kan eten.
Het verschil in smaak wist ik wel, daar ben ik proefondervindelijk al eens achtergekomen, bleeeegghhhh.quote:Op vrijdag 17 september 2004 12:44 schreef biawa het volgende:
[..]
http://www.dewassendemaan.be/groentewijzer/mais/mais.htm
Ik heb ze eraf geknaagdquote:Op vrijdag 17 september 2004 20:03 schreef ASSpirine het volgende:
wie bijt er echt in zijn kolf?
of wie plukt de korrels er 1 voor 1 eraf?
ik doe het laatste, vooral als de mais zoet is
hmmmm
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |