abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21938826
Ik werk nu fulltime als software ontwikkelaar en wll graag ook echt die graad halen dmv HBO opleiding. alles goed en wel, maar dat is niet zo makkelijk natuurlijk. daarom lijkt LOI mij ideaal, omdat ik het zelf in kan delen en dus kan combineren met mijn werk.

Heeft iemand hier ervaring mee? is t wat?
pi_21939556
Als software ontwikkelaar heb je natuurlijk al een hoop kennis. Daar komt je ervaring nog eens bij kijken. Over het niveau van de LOI opleiding kan ik je niets zeggen, maar bij een normale HBO Software engineering opleiding zul je veel hebben aan je ervaring. Het is altijd handig (voor je marktwaarde oa) om je kennis en ervaring te staven met een papiertje. Ik zou het ook overwegen als ik dat diploma nog niet zou hebben en software ontwikkelaar zou zijn.
pi_21939735
Ik doe de opleiding HBO Informatica Software Engineering van de LOI. Heb zelf al vele jaren geprogrammeerd. Het is een vrij zware opleiding. Heb nu net 1 van de eerste programmeermodules achter de rug. Ik moet eerlijk zeggen dat het tot nu toe toch heel wat heeft bijgedragen aan mijn kennis. Zo leer je met behulp van propositie- en predikatenlogica correcte algoritmes af te leiden. In eerste instantie lijkt dat heel veel extra werk, maar ik merk nu dat het daarmee veel makkelijker is ingewikkelde problemen te specificeren en daar dus een efficiënt en goed algoritme voor te schrijven.
pi_21956088
Denk ook eens aan AMBI, daar zit ook een richting software engineering in (HP lijn). Voor Software Engineering van de LOI moet je daar veel modules van doen. Dus mocht je nog verder willen nadat je AMBI gedaan hebt kun je als nog LOI SE gaan doen.
Voordeel is dat je AMBI, echt module voor module kan doen, erg handig als je werkt
Voor meer info:
www.exin.nl
Are you nuts??
pi_21988009
Bij de LOI kun je alles ook module voor module doen. Dit is geheel afhankelijk van hoe je zelf wilt studeren. Je krijgt een studieplanner met een bepaalde volgorde, maar daar hoef je je niet aan te houden. Wel is aan te raden de meest droge/zware modules als eerst te doen zodat je daar vanaf bent.
pi_21994029
quote:
Op donderdag 16 september 2004 10:08 schreef LeXuS2004 het volgende:
Bij de LOI kun je alles ook module voor module doen. Dit is geheel afhankelijk van hoe je zelf wilt studeren. Je krijgt een studieplanner met een bepaalde volgorde, maar daar hoef je je niet aan te houden. Wel is aan te raden de meest droge/zware modules als eerst te doen zodat je daar vanaf bent.
Het verschil is met AMBI, volgens mij, dat je bij LOI voor de hele opleiding moet inschrijven en dat je binnen een bepaalde peiode (ik dacht 5 jaar), de opleiding afgerond moet hebben. Wat dat betreft heb je bij AMBI meer vrijheden, maar je kan er geen ing titel mee halen.
Are you nuts??
pi_23712312
Deze studie lijkt me ook heel leuk...werk nu al een tijd bij een IT bedrijf maar niet als softwareontwikkelaar. Misschien wil mijn baas de studiekosten wel betalen.

Nu heb ik niet bepaald een technische achtergrond, ben met doctoraal rechten bezig maar weet niet of ik ermee verder wil.
Computers en IT hebben me altijd wel getrokken.
Het probleem is: vroeger op het VWO was ik slecht in wiskunde en statistiek, maar terugkijkend denk ik ook dat het kwam doordat ik me niet veel voor deze vakken inzette. Andere vakken haalde ik zonder te leren met gemak. Maar voor wiskunde haalde ik vaak onvoldoendes.

Nu is mijn vraag: is dit een groot struikelblok of is het voor mij ook mogelijk om HBO Informatica te kunnen halen. Ik weet van mezelf wel dat ik snel leer en verbanden zie. Maar zie/zag mezelf altijd als een Alfa tiepje.
pi_23715375
quote:
Op donderdag 2 december 2004 13:16 schreef lamaris het volgende:
Deze studie lijkt me ook heel leuk...werk nu al een tijd bij een IT bedrijf maar niet als softwareontwikkelaar. Misschien wil mijn baas de studiekosten wel betalen.

Als je AMBI dmv zelfstudie gaat doen is het heel goed zelf te betalen. Voor elke module kun je de examenspecificatie downloaden, daar staat een boekenlijst bij. En dan hoef je verder alleen maar het examen te betalen.
Maar je moet bij zefstudie wel veel disapline hebben, voordeel is dat je het in je eigen temp kan doen.

[quote]
Nu heb ik niet bepaald een technische achtergrond, ben met doctoraal rechten bezig maar weet niet of ik ermee verder wil.
Het probleem is: vroeger op het VWO was ik slecht in wiskunde en statistiek, maar terugkijkend denk ik ook dat het kwam doordat ik me niet veel voor deze vakken inzette. Andere vakken haalde ik zonder te leren met gemak. Maar voor wiskunde haalde ik vaak onvoldoendes.

Nu is mijn vraag: is dit een groot struikelblok of is het voor mij ook mogelijk om HBO Informatica te kunnen halen. Ik weet van mezelf wel dat ik snel leer en verbanden zie. Maar zie/zag mezelf altijd als een Alfa tiepje.
[/quote
Heb je programmeer ervaring?
Ik denk dat dat belangerijker, bij AMBI SE, is dan dat je HAVO wiskunde hebt.
]
Are you nuts??
pi_23715424
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:31 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Als je AMBI dmv zelfstudie gaat doen is het heel goed zelf te betalen. Voor elke module kun je de examenspecificatie downloaden, daar staat een boekenlijst bij. En dan hoef je verder alleen maar het examen te betalen. Je kan een deel (>500) opgeven bij de belasting, als studiekosten.
Maar je moet bij zefstudie wel veel disapline hebben, voordeel is dat je het in je eigen tempo kan doen.

[quote]

Heb je programmeer ervaring?
Ik denk dat dat belangerijker, bij AMBI SE, is dan dat je HAVO wiskunde hebt.
[/quote]
Are you nuts??
pi_23715486
Volgens mij was er iets mis gegaan met quoten
Are you nuts??
pi_23715550
Whosvegas,

Ik heb geen programmeerervaring. Maar deze opleiding is een volledige HBO studie gevolgd in de avonduren.
De LOI site geeft aan dat je voor de volgende modules als je slaagt meteen ook een erkend diploma krijgt:

Module Geeft recht op

Information Systems Foundation
I-Tracks Information Systems Foundation certificate (EXIN)

Hardware and Network Components Foundation
I-Tracks Hardware and Network Components Foundation certificate (EXIN)

Infrastructure Management Foundation
I-Tracks Infrastructure Management Foundation certificate (EXIN)

IT Management Foundation
I-Tracks IT Management Foundation certificate (EXIN)

Projects Participation Foundation
I-Tracks Projects Participation Foundation certificate (EXIN)

Inleiding Statistiek
MBA-certificaat Bedrijfsstatistiek

Network and Datacommunication Foundation
I-Tracks Network and Datacommunication Foundation certificate (EXIN)

Databases and SQL Foundation
I-Tracks Databases and SQL Foundation certificate (EXIN)

Information Systems Design and Development Foundation
I-Tracks Information Systems Design and Development Foundation certificate (EXIN)

Object Oriented Programming Foundation
I-Tracks Object Oriented Programming Foundation certificate (EXIN)

Information Security Foundation
I-Tracks Information Security Foundation certificate (EXIN)

ITIL & ASL Foundation
ITIL Foundation Certificate (EXIN)

Informatieanalyse en modellering
HSB.1 (EXIN)

Windows 1
Microsoft 70-270

Inleiding in het programmeren
HP.1 (EXIN)

Objectgeoriënteerd programmeren
HP.2 (EXIN)

Application Development 1 + 2 +3
Microsoft Certified Application Developer (MCAD)

Er zijn nog veel meer vakken, daarmee behaal je geen officiele certificaten maar als de studie is afgerond ben je dus Software Engineer Ir.

NB ik BEN lamaris :-P
pi_23724954
Als je geen programmeer ervaring hebt, zul je het moeilijk krijgen met de HP modules (HP1 en HP2), denk ik. In deze modules wordt JAVA gebruikt. Je zou al vast met JAVA aan de slag kunnen gaan. Op www.sun.com kun je een gratis compiler downloaden. Dan kun je al vast kijken of je het leuk vindt.

Op dit moment ben ik met HP1 bezig (ik probeer in april 2005 examen te doen). Mijn doel is om in eerste instantie het AMBI diploma te gaan halen. Daarna zie ik wel of ik door ga leren voor m'n titel. Voor het AMBI diploma moet je een keuze module doen ik zit aan MSAD te denken. Daarover ga ik binnenkort meer info vragen bij Exin. Dan zal ik het iig hier posten.
Are you nuts??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')