quote:
Op donderdag 2 december 2004 13:16 schreef lamaris het volgende:Deze studie lijkt me ook heel leuk...werk nu al een tijd bij een IT bedrijf maar niet als softwareontwikkelaar. Misschien wil mijn baas de studiekosten wel betalen.
Als je AMBI dmv zelfstudie gaat doen is het heel goed zelf te betalen. Voor elke module kun je de examenspecificatie downloaden, daar staat een boekenlijst bij. En dan hoef je verder alleen maar het examen te betalen.
Maar je moet bij zefstudie wel veel disapline hebben, voordeel is dat je het in je eigen temp kan doen.
[quote]
Nu heb ik niet bepaald een technische achtergrond, ben met doctoraal rechten bezig maar weet niet of ik ermee verder wil.
Computers en IT hebben me altijd wel getrokken.
Het probleem is: vroeger op het VWO was ik slecht in wiskunde en statistiek, maar terugkijkend denk ik ook dat het kwam doordat ik me niet veel voor deze vakken inzette. Andere vakken haalde ik zonder te leren met gemak. Maar voor wiskunde haalde ik vaak onvoldoendes.
Nu is mijn vraag: is dit een groot struikelblok of is het voor mij ook mogelijk om HBO Informatica te kunnen halen. Ik weet van mezelf wel dat ik snel leer en verbanden zie. Maar zie/zag mezelf altijd als een Alfa tiepje.
[/quote
Heb je programmeer ervaring?
Ik denk dat dat belangerijker, bij AMBI SE, is dan dat je HAVO wiskunde hebt.
]