abonnement Unibet Coolblue
pi_21932946
Meer dan 1 jaar gestopt:

Berkery ( 1 jaar, 1 maand)
broer (11 mnd) *
corr (2 jaar)
Da_Rock (1 jaar, 1mnd) *
dawg (1 jaar, 1 mnd) *
Doopy-X- (1 jaar, 4 mnd) *
Dukhlovi (5 jaar)
faxie (1jaar, 6 mnd ) *
Githa (1 jaar) *
glasbak (3 jaar, 1mnd) *
iiyame (1 jaar, 10 mnd)
Ilona-scuderia (1 jaar, 7 maand) *
Keios (1 jaar, 1 maand)
Krattenkoning (1 jaar) *
Lily (1 jaar en 1 maand) *
Maartena (7 jaar) *
-Maverick -(2 jaar, 10 mnd) *
Meiske78 (2 jaar, 6 mnd) *
Mercy_symbol (1 jaar) *
Miss Berkery (1 jaar, 7 maand) *
m-niki (1 jaar, 1 mnd) *
pebbje (1 jaar, 6 mnd)
pro_jeex (2 jaar) *
raphidae (1 jaar, 6mnd)
Roxxy (2 jaar, 8 mnd)
Shantee (1 jaar) *
spookvrouw (3 jaar) *
Syrek (1 jaar) *
Vava (1 jaar) *
V2i (1 jaar) *
Ymke (1 jaar, 8 mnd) *

Meer dan 6 mnd gestopt:

Beaver (9 mnd) *
Bloodrayne (9 mnd)
Chara (6 mnd) *
Cora (7 mnd) *
Dafje33 (6 mnd) *
Estranged_Dream (7 mnd)
Escape2Dawn (1 jaar)
Ezri (11 mnd) *
irule25 (7 mnd) *
Jumparound ( 10mnd) *
Matty___ (7 mnd) *
Noayla_ (6 mnd) *
Pearly (7 mnd) *
poebeertjuh (7 mnd) *
Ransbal (8 mnd) *
Roache_ (7 mnd) *
Rulin (8 mnd)
Sasandra (6 mnd) *
Shavirah (6 mnd) *
sjak (7 mnd) *
Spindizzy (1 jaar) *
Soundgarden (6 mnd) *
Stargazer(8 mnd) *
stoopkind (7 mnd) *
tjAb ( 6 mnd) *
Toebroodjie (9 mnd)
Tomaz (6 mnd)
trekdrop (7mnd)
Vince22 (7 mnd) *

Kwartaalstoppers:

-B- (3 mnd)
Bayswater (4 mnd) *
B_BOY ( 4 mnd) *
Blixar (3 mnd)
botterfly (3 mnd) *
Darkphorze (3 mnd)
dolfg (4 mnd)
ElCriz (3 mnd) *
Escaflowne (4 mnd) *
Gutnre ( 3 mnd) *
H4ze (3 mnd) *
Ils (5 mnd) *
josje-1956 ( 5 mnd) *
kale_kleuter (3 mnd)
Koala2002 ( 3 mnd) *
Leila (5 mnd)
Malchevia ( 5 mnd) *
mistermaniac (3 mnd)
Rollins (4 mnd) *
SietzeJBL ( 3 mnd) *
Slaapmeisje (3 mnd) *
snaakster (4 mnd) *
Thorka (5 mnd) *
Uncle_Sam (3 mnd) *
Verenjano (3 mnd) *
Weathergirl ( 5 mnd) *


2 Maanden

Grrrrrrrr *
Herkauwer
Mereltje *
Miklo1980
punchdrunk
ray_nl
Shandon_rules

1 maand

AapNootMies *
Babbelzz
BloodyLotte
BMannien
Cassii
Cheshire
ChezMatik
DaBeetle
Doedelzak13
egosho
FokCrash en YoriZ *
grote_oebiedoebie
Hallodagg*
Kanjer
Kore *
Lariekoek
Licko *
Maestrov
Martin_Jager
Moniek
N-joy *
NoXxa *
No0dle
Off-ShoRe *
psy_icon
Spooky4u
Ronnepon *
Ruuud
timmeeeh
Whispers*


Pupillen (weken)

cimbom
Donnie.Darko
Eb *
GreenEyes
Goldwing*
Kaps00ny
Kondros
Kwark *
leolinedance
Miss_Nexhil
Navelpluisje
Nokia3310 *
Omkron
Prince_of_Darkness *
remco00 *
Undergod *
Zwansen

1 jan: Pappie_Culo *
2 jan: Broodjepoep *
3 jan: FlowDesign *
3 jan: DutchTSE *
4 jan: junkiexp *
4 jan: philipnorth *
1 feb: Biene *

Als je in het lijstje wil, zet dan even je stopdatum in dit topic, svp.

Wie volhoudt, komt steeds hoger op de ladder. Wees zo sportief het ook even te melden als je weer bent begonnen.

Wie mee wil doen: lurk even een metertje en laat weten hoe je ervoor staat.

Wanneer er een * achter je naam staat betekent dat: dat je nieuw bent, of dat je in de lijst gestegen bent qua weken/maanden.

Succes iedereen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 05-01-2005 19:28:15 ]
  maandag 13 september 2004 @ 21:45:13 #2
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_21933125
voeg mij maar toe. sinds 1feb gestopt en nog steeds niet roker
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_21933396
En ik worstel nog steeds..overdag niet roken en het heel raar vinden dat mensen roken en het totaal niet missen.Maar zodra de klok na zessen slaat....roken!
geniet nooit met mate
pi_21933433
quote:
Op maandag 13 september 2004 21:45 schreef Matty___ het volgende:
voeg mij maar toe. sinds 1feb gestopt en nog steeds niet roker
Je staat er in .
pi_21934058
One month, 22 hours, 42 minutes and 11 seconds. 638 cigarettes not smoked, saving € 116,60. Life saved: 2 days, 5 hours, 10 minutes.

Nou, ik heb de maand gehaald hoor!
pi_21934992
quote:
Op maandag 13 september 2004 22:16 schreef Ils het volgende:
One month, 22 hours, 42 minutes and 11 seconds. 638 cigarettes not smoked, saving € 116,60. Life saved: 2 days, 5 hours, 10 minutes.

Nou, ik heb de maand gehaald hoor!
very nice..
kijk eens wat je dat heeft opgeleverd... 2 dagen en 5 uurtjes....nou als dat het niet waard is!!

op naar de volgende maand..
btw..veel moeite gekost?>
pi_21935069
quote:
One month, 22 hours, 42 minutes and 11 seconds. 638 cigarettes not smoked, saving € 116,60. Life saved: 2 days, 5 hours, 10 minutes.
waar halen jullie dit rekenprogamma vandaan?
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
  dinsdag 14 september 2004 @ 01:19:58 #8
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_21938449
quote:
Op maandag 13 september 2004 21:55 schreef gimme.shelter het volgende:
En ik worstel nog steeds..overdag niet roken en het heel raar vinden dat mensen roken en het totaal niet missen.Maar zodra de klok na zessen slaat....roken!
Ik heb dus excact hetzelfde... 'S ochtends en overdag roken is totaal uit mijn systeem, ik heb er niet eens meer behoefte aan! Maar dan 's avonds, met name als je met meer mensen bent en gezellig aan het kletsen dan krijg ik zo'n zin in een peuk... Maar ik ga me er niet meer aan toegeven, word er toch niet gelukkiger van.

We gaan de vierde rookvrije dag in!
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_21939884
Deel 23 alweer?

*meldt

Eight months, one week, six days, 7 hours, 44 minutes and 57 seconds. 7719 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.292,83. Life saved: 3 weeks, 5 days, 19 hours, 15 minutes.
quote:
Op maandag 13 september 2004 22:48 schreef botterfly het volgende:

waar halen jullie dit rekenprogamma vandaan?
Metertje komt van http://www.silkquit.org Link staat ook onderin de Openings Post.
pi_21942413
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 08:46 schreef V2i het volgende:

Metertje komt van http://www.silkquit.org Link staat ook onderin de Openings Post.
Oeps ik dacht dat jullie daar mee bedoelde dat je even moet inlezen
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
pi_21944314
tvp!!!

(9 months, 1 week, 5 days rook-vrij!)

enne..sinds vorige week weer gaan sporten en sinds gister gaan dieten (dus ik zal me ook maar even moeten laten zien in het dieet topic ) en vandaag meteen al na een dag 1,5 kilo kwijt van de 10 die ik aan gekomen was... !! Joechei!!
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_21970656
quote:
Op maandag 13 september 2004 22:46 schreef tjAb het volgende:

[..]

very nice..
kijk eens wat je dat heeft opgeleverd... 2 dagen en 5 uurtjes....nou als dat het niet waard is!!

op naar de volgende maand..
btw..veel moeite gekost?>
hm valt mee, alhoewel het zien roken van andere mensen wel irritaties kan opleveren soms
pi_21973072
tvp'tje dropped. Nog steeds gestopt . .
pi_21995507
Sinds eergisterennacht gestopt. Nu dus zo langzamerhand 2 volle dagen

Heb het er niet echt moeilijk mee, geen bijverschijnselen of wat dan ook, alleen zo random op een dag krijg ik een keertje weer zin. Gisteren stond ik op het punt om er een te draaien, had de vloei al klaar liggen toen ik ineens dacht NEE. Maar ja ik heb er vertrouwen in
Ik doe hier niet aan mee.
pi_21995580
Off-ShoRe, je staat in het lijstje, veel succes ermee .
pi_21996556
dank je

Misschien hebben mensen die net als ik willen stoppen, wat aan de volgende tips.

Ik baseer mij hierbij op het boek van Allen Carr.

Hij gaat ervan uit dat in je hoofd een denkbeeldig mannetje zit. Dit gozertje doet er alles aan om jou te doen geloven dat jij MOET en ZAL roken. Beschouw hem als je grootste vijand. Elke keer als je denkt 'ik heb nu wel zin damnit' dan is dat het gozertje dat jouw brein zit te hacken. De werkelijkheid is dat jij NIET MOET en NIET ZAL roken. Toch is deze vijand heel erg slim, ookal weet hij dat hij ongelijk heeft. Hij zal je doen denken dat je je iets in je handen moet hebben tegen de verveling. Neej hoor, voordat je rookte was er van zoiets helemaal geen sprake. Toen had je ook niet het idee dat je voortdurend iets miste. Bam, monster - jij: 0-1.
Hij zal je de raarste gedachtenkronkels doen hebben en er ALLES aan doen om jou aan het roken te krijgen. "Och, eentje is niet erg joh, je vindt het vast niet lekker dus verslaafd raak je niet meer". Denk je echt dat die dude dat zou zeggen om je te beschermen? Nee! Weer een poging om je hooked te krijgen. Vertel hem: één is WEL ERG en IK ZAL ME NIET nog een keer bevuilen met die rookmeuk. monster - jij: 0-2
Zo zul je je de hele dag moeten wapenen tegen het monster en elke slag zul je moeten winnen. Het kan 0-30 staan, maar als het 1-30 wordt dan heb jij verloren, ookal ben je zover gekomen. Terwijl ik dit type, merk ik dat het monster mij weer laat denken dat roken toch wel heel lekker is op het moment. NEE, dat IS HET NIET. Het is vies, het betekent dat ik daarna eindeloos weer doorrook, et cetera.
Belangrijk is wel, dat je jezelf toestaat om de hele dag dit gevecht te leveren. Op die manier overtuig jij jezelf er constructief van dat roken BAD is, waardoor je humeur en dergelijke er minder onder lijden. Als je probeert er niet over te denken, dan komt het er op neer dat je dit krijgt: ik denk niet aan roken, mag niet aan roken denken. Dit betekent dat jij denkt: "Ik mag mezelf niet eraan herinneren hoe lekker roken is, ik mag niet aan die heerlijke sigaretten toegeven". Dit wil je NIET! Op die manier barst een keer de bom, want zoveel wilskracht heeft niemand. Ga dus goed met je gedachten om en leer dat monster keer op keer weer mores.
Het monster zal je ook wijsmaken dat je vervanging nodig hebt, zoals snoep of iets dergelijks. Nee hoor, ook dit is weer een briljant plan van het monster. Dit is namelijk zijn idee erachter: als ik jou aan het snoepen krijg, ga je je op een gegeven moment vanzelf wel ergeren aan het gewicht dat je op termijn aankomt en dan zul je op een gegeven moment de afweging maken: roken of snoepen en natuurlijk kies je dan voor roken omdat je daar tenminste niet dik van wordt, en de andere nadelen van roken, die kan ik wel wegpraten door jou te mislijden.
Absoluut niet nodig dus om iets ter vervanging te nuttigen. Had je voor het roken niet nodig, nu ook niet. Tis keer op keer dat slimme kereltje dat de hele dag niets beters te doen heeft dan jou gek te maken.

Hoe groter de verleiding, hoe groter de slag die je het kereltje toebrengt als je hem weerstaat en hoe beter je jezelf er achteraf over voelt. Het kereltje is op een gegeven moment ook overwonnen; hij kan niet jaren strijd blijven leveren als je hem keer op keer verslaat. Elke keer dat je een verleiding weerstaat, wordt hij teruggedrongen. Onthoud dat goed !

Simpelweg komt het er op neer, dat roken gewoon totaal niets voor je doet. Op het moment dat je rookt, ervaar je voor een klein deel de rust en kalmte die niet rokers 24 uur per dag, wakker of niet, etend of niet, ervaren. Jij betaalt dus en riskeert levensgevaar en viezigheid en schaamte, om ervoor te zorgen dat je je ook maar een beetje voelt zoals niet rokers zich voelen. Je zult zeggen 'ja maar niet rokers weten niet hoe lekker het is om te roken'. MIS. WEER het mannetje dat JOU laat denken dat dat zo is. Niet rokers weten PRIMA wat ze 'missen'. Roken is NIET lekker, je wordt er GEEN beter mens van. Het is enkel de nicotine verslaving, die nooit zal ophouden. Eindeloos die behoefte aan nicotine vullen, zonder dat je er wat voor terugkrijgt. Als je het geld ervoor in een put zou gooien, zou je beter af zijn.

Tot slot nog dit: ga er bij het stoppen vanuit dat je ook daadwerkelijk stopt. Dat de mogelijkheid om nog een sigaret te nemen, er gewoonweg NIET is. Dat kan gewoon niet ! Je bent gestopt en dat is een HEEL ERG GOEDE ZAAK. Dus is het onmogelijk om met zoiets goeds en doordachts te stoppen; daarvoor moet je zelf echt al superdom zijn. De enige die jou ervan kan overtuigen dat je WEL moet doorgaan, is wederom dat evil kereltje in je hoofd. Denk nou logisch na: zou jij als weldenkend mens echt zelf je longen willen vergiftigen, geld uitgeven aan datzelfde vergif, je kamer volpompen met ranzige lucht, et cetera? NEE! Dat wil jij helemaal niet! Maar hoe komt het dan, dat je er toch zo vaak aan hebt toegegeven? Omdat het NIET JIJ is, die de dienst heeft uitgemaakt wat dat betreft. Nee, het was dat kereltje. Nu is de tijd gekomen om dat kereltje te laten zien wie de baas is. Welk recht heeft hij om jou te mislijden? Om jij elke dag geld af te troggelen? Om jou gif te laten roken? Om jou elk uur van de dag op te schepen met een idiote drang naar sigaretten? HIJ HEEFT DAT RECHT NIET. Doe er dus wat tegen, het is zo makkelijk om boven dat kereltje te staan. Jij bent oneindig veel intelligenter. Go for it!

[ Bericht 8% gewijzigd door Off-ShoRe op 16-09-2004 17:01:48 ]
Ik doe hier niet aan mee.
pi_22009967
Mmm nu al precies 2 dagen en 2 uur niet gerookt

Wel een aantal erg zware momenten gehad, maar omdat ik er gewoon keihard NEE tegen zeg en met harde hand over mijn gemanipuleerde brein blijf heersen, geef ik niet toe
Tis eigenlijk meer moeilijk omdat ik de drang constant weer moet afslaan. Het roken op zich kan ik wel zonder. Maar geen sprake van dat ik er nog een opsteek!
Ik doe hier niet aan mee.
  † In Memoriam † zondag 19 september 2004 @ 23:00:52 #18
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22069517
Sinds gisteren alweer twee weken gestopt met roken Het is een ontzettende bevrijding om niet meer constant te hoeven roken. Ook ik ben dmv het boek van Alan Carr gestopt. Als je mij dat vantevoren had verteld dan had ik je midden in het gezicht uitgelachen, maar het is zonder enige moeite gelukt.

Natuurlijk denk ik nog wel eens aan het feit dat ik anders een sigaret had opgestoken (waarom toch altijd die verkleinwoorden als een sigaartje, sigaretje, peukie, rokertje? is het dan minder schadelijk?). Vannacht zelfs nog gedroomd dat ik rookte

Ben er klaar mee, ik hoef niet meer te roken JIPPIEEEEEEE
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_22075389
Jaja, weer even een updateje, volgende week ben ik:

4 maanden gestopt!!!! (nu dus zeg maar 3 maanden 3 weken.)

Jeetje wat gaat het toch snel, heb er eigenlijk nooit meer beoefte aan, Alleen toen er een sterfgeval was in de familie, maar toen heb ik natuurlijk ook doorgezet!
Ik kan helaas niet de teller neerzetten, ik zit momenteel op een andere pc. Volgende keer zet ik m er weer bij!

zet 'm op iedereen ! Als ik het kan ....
pi_22076338
quote:
Op zondag 19 september 2004 23:00 schreef Slaapmeisje het volgende:
Sinds gisteren alweer twee weken gestopt met roken Het is een ontzettende bevrijding om niet meer constant te hoeven roken. Ook ik ben dmv het boek van Alan Carr gestopt. Als je mij dat vantevoren had verteld dan had ik je midden in het gezicht uitgelachen, maar het is zonder enige moeite gelukt.

Natuurlijk denk ik nog wel eens aan het feit dat ik anders een sigaret had opgestoken (waarom toch altijd die verkleinwoorden als een sigaartje, sigaretje, peukie, rokertje? is het dan minder schadelijk?). Vannacht zelfs nog gedroomd dat ik rookte

Ben er klaar mee, ik hoef niet meer te roken JIPPIEEEEEEE
Nu moet je alleen die 2 foto's nog uit je fotoboek verwijderen
pi_22084794
Shavirah, ik heb je alvast bij 4 mnd gezet
Zet hem op verder!
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_22087924
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 13:22 schreef m-niki het volgende:
tvp!!!

(9 months, 1 week, 5 days rook-vrij!)

enne..sinds vorige week weer gaan sporten en sinds gister gaan dieten (dus ik zal me ook maar even moeten laten zien in het dieet topic ) en vandaag meteen al na een dag 1,5 kilo kwijt van de 10 die ik aan gekomen was... !! Joechei!!
m-niki is op dreef!

Ikzelf steven af naar de 11mnd. Zit nu op 10mnd en 2wkn ongeveer. Zal SilQuit nog eens raadplegen.
pi_22097815
ik kan me nauwelijks voorstellen dat je na zon lange tijd nog steeds bijhoudt hoelang je wel niet niet hebt gerookt. Ik rook nu ongeveer een week niet meer en begin echt al een stevige antipathie te ontwikkelen jegens roken. Wil niet weten hoe ik over een half jaar over rokers denk
Ik doe hier niet aan mee.
pi_22113001
Ten months, two weeks, one day, 21 hours, 14 minutes and 40 seconds. 2567 cigarettes not smoked, saving ¤ 513,35. Life saved: 1 week, 1 day, 21 hours, 55 minutes.
pi_22114766
One month, one week, one day, 21 hours, 53 minutes and 14 seconds. 798 cigarettes not smoked, saving € 145,68. Life saved: 2 days, 18 hours, 30 minutes.

pomtidom
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')