Zoals ik het begreep heeft hij wel pogingen gedaan of laten doen om het kastje te openen, maar zou dat niet daadwerkelijk gebeurd zijn.quote:Op zaterdag 18 september 2004 16:56 schreef TopGear het volgende:
Roel Pieper heeft in het kastje zitten loeren............ als hij wist dat een hoax was, waarom heeft hij direct na de dood van Jan een detective bureau ingehuurd om de broncode op te sporen.
Jaja, men moet maar met bewijs komen dat het niet mogelijk is.quote:Op zaterdag 18 september 2004 17:38 schreef Cynix ® het volgende:
Piet, je bent wel érg vooringenomen. Je hoeft het natuurlijk niet te geloven, maar je kunt niet wetenschappelijk bewijzen dat het absoluut onmogelijk is om voor elke film een unieke sleutel te maken en die op een smartcard op te slaan. Met de gangbare kennis van binaire technieken lijkt het onmogelijk, maar dat is geen afdoende verklaring dat het ook echt onmogelijk is. Daarvoor is bewijs nodig.
Wel toch? Ik meen gelezen te hebben dat Sloot achterdochtig was toen het kastje zonder hem naar Amerika moest. Hij had een soort verf of ander materiaal op de schroefjes gedaan, en later bleek dat het kastje open was gemaakt.quote:Op zaterdag 18 september 2004 17:40 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Zoals ik het begreep heeft hij wel pogingen gedaan of laten doen om het kastje te openen, maar zou dat niet daadwerkelijk gebeurd zijn.
in het vorige deel van het forum is beschreven wat de issues zijn, zet je daar maar eens mee uit. En het maakt niet uit of het Digitaal of Analoog is.quote:Op zaterdag 18 september 2004 17:38 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Piet, je bent wel érg vooringenomen. Je hoeft het natuurlijk niet te geloven, maar je kunt niet wetenschappelijk bewijzen dat het absoluut onmogelijk is om voor elke film een unieke sleutel te maken en die op een smartcard op te slaan. Met de gangbare kennis van binaire technieken lijkt het onmogelijk, maar dat is geen afdoende verklaring dat het ook echt onmogelijk is. Daarvoor is bewijs nodig.
Nee, letterlijk wordt gesteld dat Sloot kon zien dat er pogingen gedaan zijn het kastje te openen. zover ik weet is niet gezegd dat dat ook daadwerkelijk gelukt is.quote:Op zaterdag 18 september 2004 18:46 schreef MrData het volgende:
Wel toch? Ik meen gelezen te hebben dat Sloot achterdochtig was toen het kastje zonder hem naar Amerika moest. Hij had een soort verf of ander materiaal op de schroefjes gedaan, en later bleek dat het kastje open was gemaakt.
Zoals gezegt, dat zijn de issues, dat zijn knalharde argumenten, en zoals ik al zei, zie ik daarop niet meer antwoord als "het gaat om iets nieuws" wat imho niet meer is dan Wellis roepen en met je voetjes stampen.quote:Op zaterdag 18 september 2004 18:53 schreef Cynix ® het volgende:
Ik ken de issues. Issues zijn echter geen bewijzen.
Dat is nou juist het hele punt. Tuurlijk zijn het argumenten. Maar natuurlijk kan niemand ze hier weerleggen, want dat kan alleen Jan Sloot. En die is dood. Dus er ruimte voor speculatie, maar iets weten of bewijzen kan niemand.quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals gezegt, dat zijn de issues, dat zijn knalharde argumenten, en zoals ik al zei, zie ik daarop niet meer antwoord als "het gaat om iets nieuws" wat imho niet meer is dan Wellis roepen en met je voetjes stampen.
En overginds hoef ik niets te bewijzen, dat moest jan sloot doen.
En dat maakt het nog veel leuker. Want hij heeft wel wel laten zien. Aan een heleboel mensen, die behoorlijk wat voorstellen. En die waren zó enthsousiast, dat ze er miljoenen in wilden stoppen.quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Tijn, laat ik het dan zo zeggen, het is erg onwaarschijnlijk, onwaarschijnlijk is zacht uitgedrukt, de onwaarschijnlijkheid is in dit geval een astronomische orde van grote, zoiets dat door quantumsprongen lady liberty naar je zwaait.
Nee, hij heeft een visuele presentatie gegeven waarvan hij zei dat het gebaseerd was op extreme compressie, hij heeft GEEN demonstratie gegeven van de compressie an sich.quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dat maakt het nog veel leuker. Want hij heeft wel wel laten zien. Aan een heleboel mensen, die behoorlijk wat voorstellen. En die waren zó enthsousiast, dat ze er miljoenen in wilden stoppen.
Tsja. Ik acht de kans dat al die topmensen die erin geïnteresseerd waren en erin wilden investeren, goedgelovig en compleet niet competent zijn ongeveer net zo groot als dat Jan Sloots manier werkt.quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, hij heeft een visuele presentatie gegeven waarvan hij zei dat het gebaseerd was op extreme compressie, hij heeft GEEN demonstratie gegeven van de compressie an sich.
Hij heeft een demonstratie gegeven van het resultaat van die compressie. Of van iets anders, dat zullen we misschien nooit weten. Hij hoefde zijn uitvinding niet wetenschappelijk te bewijzen, hij kon hem immers gewoon laten zien.quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, hij heeft een visuele presentatie gegeven waarvan hij zei dat het gebaseerd was op extreme compressie, hij heeft GEEN demonstratie gegeven van de compressie an sich.
Zoals een gochelaar ook van alles laat zien.quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:27 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Hij heeft een demonstratie gegeven van het resultaat van die compressie. Of van iets anders, dat zullen we misschien nooit weten. Hij hoefde zijn uitvinding niet wetenschappelijk te bewijzen, hij kon hem immers gewoon laten zien.
Tsja, misschien. Maar ook dat valt natuurlijk niet te bewijzen.quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja Tijn, misschien hadden een aantal mensen er intresse aan er in mee te gaan om zo grote sommen geld te kunnen verschuiven van bank naar bankrekening
Zeker. Maar ook bij een goochelaar kun je vaak niet bewijzen dat het nep is. Het is zeer onwaarschijnlijk dat hij na het goed schudden van een pak kaarten er precies die tussenuit haalt die jij in gedachten had, maar niet onmogelijk.quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Zoals een gochelaar ook van alles laat zien.
Dat valt heel goed te bewijzen, kwestie van onderzoeken, Follow the Money. Is in deel 1 al besproken. Fiod en haar amerikaanse zusje kunnen dat heel goed.quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tsja, misschien. Maar ook dat valt natuurlijk niet te bewijzen.
Die truuks zijn gewoon te koop.quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:37 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Zeker. Maar ook bij een goochelaar kun je vaak niet bewijzen dat het nep is. Het is zeer onwaarschijnlijk dat hij na het goed schudden van een pak kaarten er precies die tussenuit haalt die jij in gedachten had, maar niet onmogelijk.
Ik heb zelf ook al gesteld dat ze er misschien alleen maar geld in wilden pompen om dat er later 100-voudig weer uit te halen, nep of niet. Zo'n kettingbrief-principe kun je best een paar slagen volhouden. Natuurlijk is het mogelijk dat het nep is, we hadden het nu echter over een bewijs dat het nep is. Toch een verschil.quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja Tijn, misschien hadden een aantal mensen er intresse aan er in mee te gaan om zo grote sommen geld te kunnen verschuiven van bank naar bankrekening
Het kastje van Sloot nog niet, helaas. Dán weten we iig zeker of het nep is of niet.quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Die truuks zijn gewoon te koop.
Omdat je wel eens eerder een oplichter (wat overigens ook weer niet bewezen is) bent tegengekomen is iedereen die hetzelfde beweert automatisch óók een oplichter? Fijne logica hanteer je.quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Enne, zoals ik al eerder gepost heb, ik ben een aantal jaar voordat dit speelde een stel italianen tegengekomen met een zelfde verhaal met een wondercompressie, gebaseerd op een sleutel en een cd met referentie data, waar men met verschillende sleutels verschillende films uit kon "toveren"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |