Heb je wel gelijk in, wel leuk dat het gebeurt. Ik weet eigenlijk niet of je in Nederland kunt oefenen. Vast wel aangezien er ook een hele bobstartbaan is gebouwd. Je kunt tenminste de stand techniek leren lijkt mij en je positie enzo. Peter van Hal heeft eens verteld dat er 2 uur over de grens in Duitsland een schans ligt.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:16 schreef ChrisJX het volgende:
Er zijn in Nederland toch wel schansen om op te oefenen? Overigens is het volgens mij wel typisch Nederlands om mee te willen doen aan sporten die in eigen land (bijna) niet te beoefenen zijn. Ik ben iig nog nooit een Belgische springer tegengekomen, om maar wat te noemen.
Ook mijn felicitiaties peter.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:12 schreef komrad het volgende:
peter dank voor de info, goed dat je iig nog wel te horen bent. Alvast gefeliciteerd met de geboorte van je dochter.
Nieminen, dat roept herinneringen op
Wanneer was je gestopt danquote:Op dinsdag 5 juli 2005 19:59 schreef petervanhal het volgende:
even over mijzelf>>> ik heb min of meer de afspraak volgend jaar weer te becommentarieren, maar wel minder. de belangrijkste reden is dat eind september mijn 1e dochter geboren wordt en de andere is een ingewikkelde kwestie met de belasting en het uwv
Wat is er wat dat betreft nou vorig jaar veranderd? Ik geloof dat niet alleen je lengte, maar ook je gewicht meespeelt, maar zeker weten doe ik het niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:36 schreef komrad het volgende:
volgens mij verslaving aan alles. Naderhand nog wel comeback geprobeerd maar toen was de regelgeving veranderd en werd de skilengte gerelateerd aan je lengte en dat was niet echt in zijn voordeel.
Matti Nykänen kon er ook wat van, toch? Rare jongens, die Finnenquote:Tony heeft iig wel goed gefeest, iets TE goed
Het werd ook wel eens tijd voor een opvolger van Nykanen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:36 schreef komrad het volgende:
Tony heeft iig wel goed gefeest, iets TE goed
en terechtquote:Op donderdag 7 juli 2005 21:03 schreef petervanhal het volgende:
en dames kunnen ook HEEL VER vliegen.
in 2007 wordt het eerste WK voor de ladies gehouden in SAPPORO, bij groots succes wordt het damse-skispringen in 2010 in VANCOUVER olympisch
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:41 schreef Lahti het volgende:
...als ik nou heel hard ga trainen en snel vooruitgang boek, wie weet kan ik t dan nog s tot de COC schoppen
Alle gekheid op een stokje: ik ben pas 2 en een half jaar geleden begonnen en al wel 28 inmiddels, dus of dat ooit zal lukken, is maar de vraag. Ik wil er gewoon nog uit zien te halen wat erin zit, heb gisteren toestemming gekregen van mn trainer om een grotere schans te gaan uitproberen, dat wordt dan de K64 hier. Ik ben alleen nog in de fase: veel mensen zeggen dat ik naar de K64 "moet" (Janne Ahonen heeft mij een paar weken geleden bv erg lopen pushen), maar ik weet niet of ik dat al durf...
K64 dat is toch al best fors, kom je dan ook in de buurt van het kritisch punt of niet?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:41 schreef Lahti het volgende:
...als ik nou heel hard ga trainen en snel vooruitgang boek, wie weet kan ik t dan nog s tot de COC schoppen
Alle gekheid op een stokje: ik ben pas 2 en een half jaar geleden begonnen en al wel 28 inmiddels, dus of dat ooit zal lukken, is maar de vraag. Ik wil er gewoon nog uit zien te halen wat erin zit, heb gisteren toestemming gekregen van mn trainer om een grotere schans te gaan uitproberen, dat wordt dan de K64 hier. Ik ben alleen nog in de fase: veel mensen zeggen dat ik naar de K64 "moet" (Janne Ahonen heeft mij een paar weken geleden bv erg lopen pushen), maar ik weet niet of ik dat al durf...
quote:Op zondag 10 juli 2005 10:04 schreef komrad het volgende:
[..]
K64 dat is toch al best fors, kom je dan ook in de buurt van het kritisch punt of niet?
Ik kan me voorstellen dat er voor vrouwen ook andere kritische punten bepaald worden, klopt dat?
quote:Op maandag 11 juli 2005 21:30 schreef komrad het volgende:
Ach peter dan heb je tenminste iets uit te leggen als de voorspringers bezig zijn
Bedankt voor de tips! Ik weet dat allemaal ook wel en hier zeggen ze ook hetzelfde en ik weet heel goed dat ik pas naar een groetere schans moet gaan als ik ook echt het idee heb dat ik ga springen...het is veel gevaarlijker om voorzichtig te springen dan voluit, je wil niet dat je latten doorslaan naar achter je oren...quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:19 schreef petervanhal het volgende:
DOE DAT WAARBIJ JE JE PRETTIG VOELT. ga je niet nu van die k64 dan volgende maand.als je het probeert beter op de matten dan in de sneeuw. altijd spanning in de benen houden en de knieen doorstrekken>>>>>>>kan er niets gebeuren
[..]
is het een beetje een leuk figuur of is hij zo als hij op tv overkomt.quote:Op woensdag 13 juli 2005 09:08 schreef Lahti het volgende:
eh...ja
Volgens mij zijn Finnen over het algemeen vrij stijf in de omgangquote:Op woensdag 13 juli 2005 21:51 schreef komrad het volgende:
is het een beetje een leuk figuur of is hij zo als hij op tv overkomt.
Hmm...wat voor idee heb jij van het kritische punt? Iedere schans heeft nl een kritisch punt, daar staat die K voor. Dus bij een K15 is dat 15 meter, bij een K64 64 meter en op de vliegschans K185 is dat 185 meter. Het kritische punt is de afstand die je zou moeten kunnen vliegen op die schans, daarvoor krijg je dan 60 punten en voor elke halve meter meer of minder krijg je meer of minder punten. Tel daarbij op het puntentotaal van de jury voor je stijl (5 juryleden, hoogste en laagste vallen af, dus 3 scores hou je over) en je hebt je score voor je sprong.quote:Op zondag 10 juli 2005 10:04 schreef komrad het volgende:
[..]
K64 dat is toch al best fors, kom je dan ook in de buurt van het kritisch punt of niet?
Ik kan me voorstellen dat er voor vrouwen ook andere kritische punten bepaald worden, klopt dat?
Voor kleinere schansspringlanden een grotere kans om aan intenationale wedstrijden deel te nemen. Houdt voor Nland dus ook in dat ze eerst in de FIS-CUP moeten springen.quote:Op maandag 11 juli 2005 16:13 schreef petervanhal het volgende:
dit jaar mogen de teams maar 6 springers opstellen in de wereldbeker ipv 8. behalve de landen die de nationscup hebben gewonnen en de wereldbekerhouder in het team hebben.verder is er een 3e liga>>>>de FIS_CUP, bedacht en is er een soort van promotie degradatie systeem tussen WB en COC en tussen COC en FISCUP. dit alles via een wereldranglijst die ongeveer zegt dat plaats 1 in de COC ongeveer gelijkstaat met plaats 15 in de wereldbeker
Ben ik trouwens de enige die Nederland qua skispringen totaal niet interessant vindt of denken er meer hetzelfdequote:Op donderdag 14 juli 2005 11:37 schreef Lahti het volgende:
Voor kleinere schansspringlanden een grotere kans om aan intenationale wedstrijden deel te nemen. Houdt voor Nland dus ook in dat ze eerst in de FIS-CUP moeten springen.
quote:Op donderdag 14 juli 2005 11:37 schreef Lahti het volgende:
[..]
Voor kleinere schansspringlanden een grotere kans om aan intenationale wedstrijden deel te nemen. Houdt voor Nland dus ook in dat ze eerst in de FIS-CUP moeten springen.
skisprings-ster = Lara Thomae, 12 jaar uit Nijmegen en lid van het NSV jeugdkader, trainer = Konrad Kral.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:53 schreef komrad het volgende:
hoi skispring-ster, wie ben je eigenlijk als ik het vragen mag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |