abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 september 2004 @ 16:57:37 #1
98969 Mihail
Hold the line, stay with me !
pi_21904777
Hallo,

Ja ja... sinds kort behoor ik ook tot de groot schuld bezitters, en mag ik de komende 30 jaar steevast maandelijks een fiks bedrag overmaken aan de bank. Kortom; ik heb een huis gekocht ! Harstikke leuk en trots natuurlijk, alleen, nu de inrichting nog.

Hieronder post ik een plattegrond en een aantal 3D plaatjes hoe de woning er leeg uit ziet. Hoe zouden jullie de woning inrichten en aankleden ? Waar welke meubels, waar een plankje of een kastje, een plantje, een lamp of de tv ? Ik ben erg benieuwd uw mening. Ook zou ik graag jullie mening horen over de kleuren van de muren. Ik houd van lichte kleuren maar zie ook graag wat variatie, vlakken of iets dergelijks...(nu hebben ze roze deuren enzo..... )

Oja, misschien wel handig om te laten weten; ik ga de volgende woonkamermeubels zeker meenemen naar de nieuwe woning: 2 2-persoons banken, 1 tvkastje, 1 telefoonkastje, 1 rechthoekige eettafel met 4 stoelen, 3 Ikea hangkasten (60cm bij 150cm) en een computerkast met 2 deuren waarachter de pc verdwijnt. Er ligt een beuken kleurige parketvloer in.

De woonkamer in 3D; uit 2 verschillende hoeken genomen. Gekeken vanaf de plattegrond gezien rechts bovenin de hoek:

Vanuit de plattegrond gekeken is dit de hoek vanaf de scheidingsmuur woonkamer / keuken, bovenin:

Vanuit de woonkamer, ter hoogte van de scheidingsmuur kijk je hier richting de keuken. Rechts zie je het keukenblok beginnen, recht voor je de openslaande deuren.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ideen. Hoe zouden jullie het aanpakken ?
pi_22002235
ziet er mooi uit...

Hoe wij (ik) het zou doen... lkijkt me onverstandig om iemand via internat te vragen. Je moet het voor je zien, en dan gaat het gelijk. toch super dat je er moeite voor hebt gedaan!

en uiteraard gefeliciteerd met je huis!
  donderdag 16 september 2004 @ 21:21:46 #3
98969 Mihail
pi_22003533
Het is ook erg lastig, ieder zijn / haar eigen smaak natuurlijk. Maar misschien kunnen jullie me op weg helpen met kleur keuze voor de muren / gordijnen en dat soort dingen. Ik ben daar gewoon niet zo bedreven in....

Zoals ik al zij houd ik van lichte kleuren, maar het moet ook geen steriele boel worden uiteraard. Voorbeeld; ik woon nu in een flat met 'net-van-het-witte-af' gekleurde muren. Op een na, die is knal rood. Geeft een aardig contrast en is in die 4,5 jaar dat ik hier woon niet gaan vervelen.

Maar om nu weer een rode muur te kiezen, wat is tegenwoordig hip / trendy ?
  donderdag 16 september 2004 @ 23:09:34 #4
3185 Adelante
To let it go now
pi_22006737
ik vind zelf donkergrijs wel mooi i.c.m. roomwit
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 16 september 2004 @ 23:18:57 #5
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_22007043
Gluurt geinteresseerd mee, ik sta ook voor dezelfde opgave
Ik vind die vloer trouwens wel erg standaard. Wordt die echt zo? Ik ga 1 ding vermijden en dat is wel zo'n 13 in een dozijn laminaatvloer!
  donderdag 16 september 2004 @ 23:23:15 #6
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_22007178
Ik zit zelf te denken aan groen. Ik dacht bij groen eerst niet echt aan een mooie actuele kleur, maar dat is het juist wel weer, ik kom het in veel woonbladen tegen. Het steekt wel heel nauw wat voor een soort groen uiteraard. Ik zal eens kijken of ik een plaatje kan vinden.
pi_22012053
O Aventura ik ben juist zon ontzettend dol op laminaat. Wanneer ik ooit een huis koop is het eerste wat ik (laat) doe(n), de hele vloer lamineren. Ik vind het mooi en zeker het beste alternatief voor de vloer. Je hebt vloerbedekking (je blijft zuigen), tegels (ieeeh koudd aan de voeten! En lelijk bovendien, geeft een koud idee), echt parket (veeel onderhoud en beschadigt snel) en verder niets toch? Nee geef mij maar lekker wall to wall laminaat. Heeeeerlijk lijkt me dat!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_22013615
Nou, verder niets, wat denk je van een mooie echte houte vloer? Dat is toch tien keer mooier dan dat laminaat dat echt wel kunststofachtig aandoet.

Het is natuurlijk wel een stuk prijziger.
  vrijdag 17 september 2004 @ 11:33:19 #9
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_22013622
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 10:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
O Aventura ik ben juist zon ontzettend dol op laminaat. Wanneer ik ooit een huis koop is het eerste wat ik (laat) doe(n), de hele vloer lamineren. Ik vind het mooi en zeker het beste alternatief voor de vloer. Je hebt vloerbedekking (je blijft zuigen), tegels (ieeeh koudd aan de voeten! En lelijk bovendien, geeft een koud idee), echt parket (veeel onderhoud en beschadigt snel) en verder niets toch? Nee geef mij maar lekker wall to wall laminaat. Heeeeerlijk lijkt me dat!
Misschien is er wel mooier spul te krijgen dan wat ik tot nu toe heb gezien want ik vind het over het algemeen een kil materiaal, het voelt kil en glad aan en dat lijkt me juist helemaal niet fijn.
Eigenlijk wil ik het liefste hout, maar dat kan ik helaas niet betalen...
pi_22015940
Wij hebben een muur donker paars met daaraan een grote spiegel met zo'n kitserige zilvere lijst en een dresoir er onder dat ooit vergeeld wit was hebben we wegens geld gebrek voor een nieuwe zilver geschilderd, en het staat leuk! Een grote vaas met rode zijde rozen erop (rood en paars past mooi bij elkaar als je het ziet).
De vloer, plafond en rest van de meuren zijn wit en bankstel is grijs met een paar rode kussentjes erop.
Dan hebben we naar de tuin toe vier lange ramen en een deur en dan aan bijde kanten nog n metertje muur... waar je niet veel aan hebt dus hebben we daar ook donker paarse gordijnen van plafond tot vloer gehangen, heb je eigenlijk altijd open dus tegen de inkijk nog witte vitrage.
TV meubel, eettafel, salon tafel en twee hang kastjes heel licht hout ( ikea, leuke betaal bare dingen trouwens, maar ga nooit op een Woon-sdag als net de nieuwe catalegus uit is, ruim 2 uur in de rij gestaan voor een tafel... ).
lampen zijn ook weer chroom/zilver kleurig.
Het is strak maar toch zweervol.

Wat ook mooi is als je niet zo n knal kleur wil is ivoor en dan op een muur een bruin grijs vlak maken of meerdere en dan net steeds een ander tintje, overlapen etc.
Of een grote cirkel op een muur en daar dan zo'n klok met alleen van die wijzers op doen.
  vrijdag 17 september 2004 @ 13:34:51 #11
95927 Fancy_Me
Nu mèt colaflesje!
pi_22016192
Ik studeer nu architectuur op school, en zit in het 2e jaar nu (ben 17).. echt een super gave opleiding, maar om nu te zeggen dat ik een leuke inrichting kan maken van je huis heb ik wel wat meer info nodig, met name over hoe jullie zijn, heb je hobby's, huisdieren, kinderen.. waar houd je man/vriend van. (heb je die)
met hoeveel ga je er wonen? alleen of met iemand anders etc..
welke kleur zijn de meubeltjes die je meeneemt?
hoe zien ongeveer de meubeltjes eruit is het leer, stof, heb je een grote tafel, kleine tafel, of is die rond of rechthoekig.. de maat van de tafel..
wat voor sfeer wil je in je woonkamer?
Hoe is de lichtval?

heb iig een goede maat van de woonkamer nodig, niet van een bouwtekening maar zelf opgemeten..

dat soort dingetjes..
wat dat betreft wil ik wel ideetjes op papier zetten (goed voor me kennis )

[ Bericht 6% gewijzigd door Fancy_Me op 17-09-2004 13:40:54 ]
  vrijdag 17 september 2004 @ 13:40:04 #12
99552 dingendoener
soms heb je van die dingen....
pi_22016337
Ik ga mn woon kamer in richten op oma style. je weet wel: geraniums, schommelstoel enzo. maar ook dingen als mooie lijstjes met klein kinderen en familie, een mooi bij zet tafeltje met zo'n mooi wit kleedje er op en dan een glas plaat er over. maar mischien wel belangrijker als de rest mooie porselijnen katjes en een kast vol mooie thee glazen enzo die nooit gebruikt worden. dan heb je pas een mooi huis. als het af is maak ik er wel foto's van
doet dingen zoals geen ander dat kan!
  vrijdag 17 september 2004 @ 14:51:21 #13
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_22017994
Je bent een binnenmuur vergeten op de plattegrond, rechts van de trapkast.
pi_22018353
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 11:33 schreef Aventura het volgende:

[..]

Misschien is er wel mooier spul te krijgen dan wat ik tot nu toe heb gezien want ik vind het over het algemeen een kil materiaal, het voelt kil en glad aan en dat lijkt me juist helemaal niet fijn.
Eigenlijk wil ik het liefste hout, maar dat kan ik helaas niet betalen...
Een vriendin van me heeft van de Kwantum (!) een prachtige laminaatvloer met groef, het is net een houten vloer. Heel mooi, ik hoop dat ze 'm nog verkopen tegen de tijd dat ik eindelijk op mezelf kan . We hebben thuis boven laminaat van de Ikea, dat is echt zo'n groot, glad vlak. Niet mijn keus.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 17 september 2004 @ 18:07:00 #15
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_22022184
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 15:06 schreef Syrena het volgende:

[..]

Een vriendin van me heeft van de Kwantum (!) een prachtige laminaatvloer met groef, het is net een houten vloer. Heel mooi, ik hoop dat ze 'm nog verkopen tegen de tijd dat ik eindelijk op mezelf kan . We hebben thuis boven laminaat van de Ikea, dat is echt zo'n groot, glad vlak. Niet mijn keus.
Oh! Bedankt voor de tip. Zal daar eens kijken dan. Ja zo'n groef spreekt me inderdaad wel aan! Oogt en voelt warmer dan zo'n gladde ijsbaan door je hele huis heen
  zaterdag 18 september 2004 @ 09:10:51 #16
98969 Mihail
pi_22032658
Overigens ligt de parketvloer in lengte richting en niet in de breedte zoals op de 3D plaatjes te zien is.... Verder vond ik de lichtinval wel wat tegen vallen. Door hoge bomen in de straat wordt een hoop licht tegen gehouden.
Zeker in contrast met de flat waar ik nu woon die over de gehele lengte ramen heeft zal dat wel even wennen zijn. Maar het is ook een reden om de kleurstelling licht te houden.

Ik denk het donkerste hoekje zal zijn bij de tussenmuur van de keuken, bovenin de plattegrond. Is het juist misschien daarom wel leuk om een afwijkende kleur op die muur te stoppen ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')