quote:*Steekt zijn hand in de lucht*
Op woensdag 05 december 2001 13:17 schreef -Wepeel2- het volgende:
*Schop*
Moet toch minstens 1 Jeff Buckley fan op dit forum zitten die de albums kent
Mijn bescheiden verzameling bootlegs: lijstje
Buckley's nummers zijn geweldig om te spelen. Nu het zingen nog
p.s. voor de liefhebbers: zoek eens naar de band "Ours" met hun album "Distorted Lullabies"
quote:eyyyy jij kent forget her dus....maarem, ik heb dus heel lang gezocht en kan de studio versie echt niet vinden....
Op maandag 07 januari 2002 10:35 schreef BAUKstEr het volgende:[..]
*Steekt zijn hand in de lucht*
Mijn bescheiden verzameling bootlegs: lijstje
Buckley's nummers zijn geweldig om te spelen. Nu het zingen nog
p.s. voor de liefhebbers: zoek eens naar de band "Ours" met hun album "Distorted Lullabies"
weet jij maybe heel toevallig een site waar je m kan downloaden ofzow?????
en je hebt wel meer goeie, come together vind ik geniaal in jeffs versie. en I want someone badly, dat begin!
and IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII....nou ja dat dus
superb echt
Forget Her heeft me door m'n laatste luduvudu heengesleept. Lekker om te spelen en mee te blèhren ook...
Een tijdje geleden zat ik echter naar Classic FM te luisteren (ik ben er niet trots op, maar het was de meest 'klassieke' zender die ik kon vinden) , en plotseling hoorde ik een keurige Engelse dame het nummer Hallelujah voordragen. Het was erg gepolijst, erg ingetogen, en zeer voornaam, maar het kwam me zo ontzettend bekend voor...ik heb een zondagmiddag lang in mijn bak met CDs staan te wroeten, en ja hoor: Jeff Buckley! Hij zong het onvergelijkelijk veel mooier dan dat mens op de radio, en ook de andere composities op Grace bleken opeens fenomenaal.
Vandaag heb ik eindelijk Mystery white boy weten te bemachtigen, en live is het nog beklemmender. Wat is het eeuwig zonde...
Eeuwig zonde dat hij dood is
geniet gewoon van zijn muziek. en smelt weg
quote:Ja, wie gaat er ook zwemmen in een rivier met kisten aan
Op vrijdag 31 augustus 2001 23:03 schreef Machiel het volgende:
in '97 is ie op 31 jarige leeftijd vlak voordat z'n 2de album afgemaakt zou worden verdronken... Ging even zwemmen in een rivier...![]()
absolute juweeltjes heeft die knakker gemaakt Grace.. Lover, you should have come over.... Live a l' Olympia is ook briljant. Balen dat ik Buckley nooit live heb gezien!
quote:Kan ik mij wel in vinden uiteindelijk gaat het om zijn fantastische bijzondere stem en ongelooflijke diversiteit van z'n muziek en nummers. Maar dat er veel aandacht is voor z'n vroege overlijden lijkt me onvermijdelijk want zoals je zegt is het onwaarschijnlijk dat hij geflopt zou zijn en dat er dan veel en veel meer mensen van z'n muziek hadden kunnen genieten..
Op zaterdag 25 januari 2003 00:28 schreef hams het volgende:
er is teveel nadruk op het feit dat hij dood is gegaan. je weet nooit hoe het zou zijn afgelopen als hij nog leefde. misschien zou die wel floppen (al denk ik dat dat wel erg onwaarschijnlijk is)
geniet gewoon van zijn muziek. en smelt weg
quote:Hij kennelijk.. Weet ik niet ken eigenlijk geen details behalve dat hij ging zwemmen in die Misisipi river en later verdronken gevonden is.
Op zaterdag 25 januari 2003 01:44 schreef webfreak het volgende:[..]
Ja, wie gaat er ook zwemmen in een rivier met kisten aan
Overigens zeiden bekenden van hem dat in de Mississippi springen om te zwemmen typisch iets voor hem was, omdat hij altijd impulsieve dingen deed.
Maareh, kent iemand het nummer Forget Her van Jeff Buckley?
Verder vind ik de nummers Grace en Last Goodbye echt de beste nummers van Jeff.
quote:Er bestaat wel degelijk een nette opname van Forget Her! Helemaal zonder brakheid en kraken
Op maandag 2 juni 2003 10:17 schreef annoh het volgende:
ik heb sinds kort ook de dvd....echt supermooi
dat ik dit topic nooit eerder gezien heb trouwens...
Maar forget her vind ik misschien wel hel allermooiste nummer van jeff buckley ooit, alleen ik kan het ook niet in een studioopname vinden maar volgens mij komt dat omdat zon opname gewoon niet bestaat. Ik heb alleen zon hele brakke krakerige versie, maar toch...kippevel.
Dat fotoboek is trouwens ook aan te raden, ook als je alleen van mooie fotos houdt, echt supermooi in beeld gebracht, volgens mij van dezelfde maakster als die documentaire.
quote:test
Op maandag 2 juni 2003 10:26 schreef BAUKstEr het volgende:[..]
Er bestaat wel degelijk een nette opname van Forget Her! Helemaal zonder brakheid en kraken
Drie keer raden wie die heeft...
Ik heb trouwens ook de DivX liggen van de BBC documentaire over Jeff. Deze is niet te koop op video of dvd. Als er geinteresseerden zijn wil ik wel voor een kleine vergoeding een kopietje opsturen.
overigens vind ik So Real ook een bijzonder mooi nummer
idd. in 94' op lowlands en 25 feb. 1995 in nighttown rotterdam (hier is trouwens ook een cdtje van)
Zoveel magie, gevoel en liefde in zijn muziek.
En wat een intrigerende persoonlijkheid.
"Such a thing of wonder in this crowd"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |