abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 september 2001 @ 18:46:32 #26
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_1559153
Dream Boy is ook mijn favoriet!
pi_1563659
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 00:34 schreef Machiel het volgende:
De circel is rond!

dan doel ik op last goodbye, halleluja, christi carol en you should've come over, en dan bedoel ik dat die dus net een tikkeltje minder zijn.

Halllelujah vind ik nu juist ontzettend mooi.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_1563789
quote:
Op woensdag 05 september 2001 15:22 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

Origineel van dit nummer is van Leonard Cohen. Ook onder andere Bono en John Cale hebben ooit een eigen versie opgenomen.
pi_1563853
quote:
Op woensdag 05 september 2001 15:43 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Origineel van dit nummer is van Leonard Cohen. Ook onder andere Bono en John Cale hebben ooit een eigen versie opgenomen.

Inderdaad geen origineel nummer, maar wel de mooiste uitvoering vind ik.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  woensdag 5 september 2001 @ 16:05:36 #30
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_1563907
quote:
Op woensdag 05 september 2001 15:22 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

Is ook mooi doet me elke keer denken aan Shrek daar werd dit nummer ook in gebruikt Gellukig verschillen de favorieten
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  woensdag 5 september 2001 @ 23:57:11 #31
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1567520
Alles op Grace is abnormaal mooi, vind ik. Geen enkel minder nummer, alleen maar uitschieters naar boven.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_1578620
Nog even dit ophalen, ik heb vandaag voor het eerst de dvd met het live-concert in Chicago gezien...rillingen over mijn rug. Prachtig opgenomen, mooie extra's.

Wilde ik even kwijt.

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_1911707
Jeff Buckley is inderdaad fantastisch..

ik vind Muse er trouwens op lijken

dinsdag 16 oktober 2001 @ 23:28:12 #34
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_1922178
Sommige nummers idd wel ja klopt ook wel want ik zag ergens dat de zanger van Muse gezegt heeft dat Jeff z'n grootste voorbeeld is, haalt ie t natuurlijk nooit bij Behalve de hoge tonen die haalt ie zeker
pi_1923506
quote:
Op zaterdag 01 september 2001 23:36 schreef Machiel het volgende:
Wat ik van Tim hoorde was nogal richting country en daar krijgt Machiel beetje verkeerde rillingen van
Hey, er is verschil tussen country en country he? Garth Brooks of Johnny Cash is nogal een verschil.
I say we line em all up and gun em all down, and we all celebrate when they hit the ground ~Transplants, We trust in you
pi_1923540
quote:
Op zaterdag 01 september 2001 23:59 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik ken hem helemaal niet goed, maar ik weet wel dat-ie later heel erg naar de jazz/avant-garde is opgeschoven. Even op Amazon gekeken: vooral over Lorca wordt hoog opgegeven. Zijn absolute meesterwerk schijnt Starsailor te zijn maar dat is niet meer (nieuw) verkrijgbaar.

Ik ga voor "Blue Afternoon" Kijk eens op: http://www.timbuckley.net/discography.htm Veel ervan is hier nog wel te krijgen hoor, wel goed zoeken
I say we line em all up and gun em all down, and we all celebrate when they hit the ground ~Transplants, We trust in you
pi_2380999
Ik wil graag een live cd van Jeff Buckley aanschaffen. Draai de laatste tijd Grace nogal vaak en hoewel ik daar niet op ben uitgekeken wil ik mijn collectie toch wat uitbreiden.

Ik zit te twijfelen tussen 'mystery white boy' en 'Live a l'olympia'. Welke cd is het leukste? Ik zal al dat op de franse cd veel covers staan (dus onbekend werk) alleen de geluidskwaliteit schijnt weer minder te zijn. 'Mystery white boy' kent meer reguliere nummers. Worden deze nummers wezenlijk anders vertolkt of voegt het live weinig toe?

Ik heb 'sketches' ook nog niet overigens, maar ik heb altijd een beetje moeite met postuum nummers die uitgebracht worden. Je luistert er toch een beetje ongemakkelijk naar en je hebt niet dat speciale gevoel dat je helemaal in een album kan zuigen. Het blijft vaak een beetje bij 'goh interessant', 'dit liedje had zo uitgebracht kunnen worden, 'dit liedje is wel weer wat minder máár had nog wel wat kunnen worden' etc.

Maar goed. Als iemand mijn eerste vraag zou kunnen beantwoorden dan ben ik u dankbaar

Hmmzz....
pi_2384140
*Schop*
Moet toch minstens 1 Jeff Buckley fan op dit forum zitten die de albums kent
Hmmzz....
  maandag 17 december 2001 @ 21:54:12 #39
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_2525027
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 18:46 schreef Tan het volgende:
Dream Boy is ook mijn favoriet!
het is dream brother

Nou ja goed, ik vind jeff buckley echt meesterlijk, grace is geweldig, ieder nummer is zooo goed, ik vind zelf eternal life, last goodbye en dream brother geweldig, maar de rest is ook heel goed.
Welke ik een tijd geleden op internet vond is Forget her...ik heb alleen een unreleased versie gevonden, maar ik vind dat zoon ongelovelijk mooi en echt nummer, belachelijk als het nooit is uitgebracht. Ik weet eigenlijk helemaal niks van dat nummer, misschien heeft ie t niet eens zelf geschreven, kweenie.....
Ik vind het live album mystery white boy heel goed, en ik vind dat het live zeker wat toevoegd, je hoort die gozert echt doodgaan on stage, het is zo echt zijn muziek. scetches for my sweethart the drunk is ook heel goed (duh) maar toch, ik vind het wel te horen dat het nog niet af was, ik denk dat de nummer swat simpeler zijn ofzo, ik weet niet echt wat het verschil is.

Nou ja, ben blij dat er nog mensen zijn met verstand van muziek

I'm just a girl in the world.
  maandag 17 december 2001 @ 22:25:45 #40
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_2525451
quote:
Op woensdag 05 december 2001 00:58 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik wil graag een live cd van Jeff Buckley aanschaffen. Draai de laatste tijd Grace nogal vaak en hoewel ik daar niet op ben uitgekeken wil ik mijn collectie toch wat uitbreiden.

Ik zit te twijfelen tussen 'mystery white boy' en 'Live a l'olympia'. Welke cd is het leukste?

MWB!!!
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_2525672
Ennn Scylla maakt zijn rentree op fok!

Om te beginnen met Jeff Buckley...heeft wel een prima stem trouwens Ik ken m nie zo goed...vind Last Goodbye wel een aardig nummer...doet me ergens aan denken....

dinsdag 18 december 2001 @ 00:15:57 #42
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_2527346
Ik ken zelf alleen Mysterie white boy staan wel paar lekkere nummers op maar Live at Olympia is een van de weinige waar ik volgens mij nog niets van gehoord. Helaas haalt voor mij geen album het bij Grace dat is dus ook de enige die ik legaal heb

Maar goed om te zien dat er weer iemand dit omhoog haalt hoe meer mensen Buckley kennen en waarderen(to know it is to love it I gues ) hoe beter

pi_2527900
Ik zal binnenkort eens even gaan kijken voor die live cd. Heb nu nog genoeg andere cd's te luisteren dus, en ik wil niet dat die Buckley plaat te weinig aandacht krijgt. Hoewel een goede plaat er natuurlijk altijd wel tussenuit springt, waardoor je hem wel MOET draaien.

Ik heb vorige week eindelijk de eerste cd van Manu Chao origineel gekocht bijvoorbeeld. Had hem al een hele tijd niet meer gedraaid, maar momenteel zit hij weer op high rotation in m'n cd-speler. Blijft goed!

Hmmzz....
  dinsdag 18 december 2001 @ 20:28:41 #44
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_2535922
quote:
Op maandag 17 december 2001 22:42 schreef Scylla het volgende:
Ennn Scylla maakt zijn rentree op fok!

Om te beginnen met Jeff Buckley...heeft wel een prima stem trouwens Ik ken m nie zo goed...vind Last Goodbye wel een aardig nummer...doet me ergens aan denken....

ja maar dan hebben we het over jou heh

een aardig nummer tsssss

geniaal zul je bedoelen...die gast is namelijk helderziend en zingt wat ik voel....en dat terwijl hij al tig jaar dood is! als dat niet geweldig is

[Dit bericht is gewijzigd door annoh op 18-12-2001 20:44]

pi_2536278
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 20:28 schreef annoh het volgende:

[..]

ja maar dan hebben we het over jou heh

een aardig nummer tsssss

geniaal zul je bedoelen...die gast is namelijk helderziend en zingt wat ik voel....en dat terwijl hij al tig jaar dood is! als dat niet geweldig is

Kurt doet dat ook. Maar das vast een ander topic. Gitaar riff van Last Goodbye is best wel vet. Lijkt een beetje op Blind van KoRn.

woensdag 19 december 2001 @ 11:39:01 #46
13973 ranja
image means nothing
pi_2541447
Ik hou niet echt van Jeff Buckley (so shoot me ) maar wil toch even melden dat ik 1 nummer heb waarop hij meezingt... op de solo cd van Inger Lorre, vroegere zangeres van Nymphs, zingt en speelt hij een nummertje mee ("Thief Without the Take").
Het schijnt dat Inger zowiezo wel op goede voet met hem stond en nu met moeder Buckley ruzie aan het maken is over van alles en nog wat...
pi_2626509
Ik wil toch even melden dat ik vandaag eindelijk de live cd 'Mystery White Boy' heb gehaald. Ik ben hem nu aan luisteren. Klinkt goed. Altijd leuk als de live uitvoeringen van nummers net weer anders zijn als de gewone cd-versies.
Hmmzz....
  vrijdag 28 december 2001 @ 19:37:44 #48
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_2633071
quote:
Op vrijdag 28 december 2001 02:45 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik wil toch even melden dat ik vandaag eindelijk de live cd 'Mystery White Boy' heb gehaald. Ik ben hem nu aan luisteren. Klinkt goed. Altijd leuk als de live uitvoeringen van nummers net weer anders zijn als de gewone cd-versies.
ik vind die cd echt goed, vooral eternal life komt errug goed uit
jeff als hij dan zingt: :0
pi_2633093
Jaaaaah...Buckley is geweldig live. Wat een energie! Wat een gevoel zit er in die muziek! Nu ik hem live hoor zingen weet ik helemaal zeker dat Muse heel erg door hem beinvloed is. Ik ben nu een live clip van het aan het downloaden van KaZaa.

Met name de live versies van Dream Brother, Lilac Wine en Eternal life vind ik erg mooi. Maar goed, de plaat zal de komende weken nog wel even in mijn cd-speler zitten en als dan iemand er naar vraagt zal ik een ietwat meer gefundeerde mening kunnen schrijven

Drink!
Als een alcoholist
Die zich wederom moest overgeven aan de fles
Nee zuig!
Als een uitgehongerde mug
Die na weken weer een slachtoffer vindt
Geniet van het stromen der water door uwer lichaam
Mississipi ben ik

Sterven als Buckley
Mysterieus en legendarisch
Sterven als Buckley
Tot water zullen wij verworden

HALLELUJAH!

[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 29-12-2001 00:02]

Hmmzz....
pi_2634344
Als je een dvd speler hebt (standalone, of pc) raad kan ik je de live dvd van buckley erg aanraden. Live in Chicago heet ie. Live is de muziek nog mooier dan op cd! Met de beelden erbij komt de genialiteit van Buckley pas echt goed naar voren. Daarnaast heeft ie ook nog goede humor! Naast het live concert staan er nog 2 akoestische nummers op en een documentaire. Erg de moeite waard. Vind persoonlijk mystery white boy ietsje minder. Verder is de ep live at the sin-e werkelijk briljant! Jeff in zijn uppie die mojo pin, eternal live (schitterende versie), Je N' En Connais Pas La Fin, en the way young lovers do (briljant gitaarspel) speelt. Verdere mooie bootleg opnames (*kuch* kazaa): bluebird blues (waaaaaaaaaaaah!), last goodbye (acoustic in japan), Lover you should have come over (acoustic in japan), Mojo Pin (gods and monsters), The boy with the thorn in his side (smiths cover) en 3 is a magic number.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')