Huis Singh Varma onder de hamer
Uitgegeven: 31-8-2001 14:25
Laatst gewijzigd: 31-8-2001 14:55
NOOTDORP - Van Lanschot Bankiers gaat het huis van Tara Singh Varma veilen. Dat heeft de advocaat van Singh Varma vrijdag bekendgemaakt. De oud-politicus van GroenLinks, in opspraak omdat ze een dodelijke ziekte zou hebben geveinsd, heeft een schuld van 4,5 ton bij de vermogensbeheerder.
Voor het huis van Singh Varma in Amsterdam staat een bord waarop de veiling wordt aangekondigd. Die zou begin oktober moeten plaatsvinden.
Volgens R. Dhalganjansing, die het voormalige Tweede-Kamerlid van GroenLinks sinds 20 juli vertegenwoordigt, heeft Van Lanschot onrechtmatig gehandeld. "Contractueel mocht er op haar pinpas en creditcard in totaal een bedrag van 200.000 opgenomen worden. Dat heeft de bank laten oplopen tot 4,5 ton."
De administratie van Singh Varma is de laatste twee jaar behoorlijk verwaarloosd, aldus de advocaat. "Maar dan hadden ze moeten ingrijpen toen bijvoorbeeld de 250.000 gulden was bereikt."
Volgens Dhalganjansing hebben enkele mensen die bij zijn cliënt inwoonden, gebruik gemaakt van de pasjes. "Er waren weken bij dat er 10.000 gulden verdween."
quote:Gebeurt iedereen die niet aan zijn verplichtingen voldoet.
Op vrijdag 31 augustus 2001 15:25 schreef links234 het volgende:
Lullig voor haar. Uit je huis gekickt worden gun ik niemand.
quote:Dat betekend nog niet dat ik dat iemand ook gun!
Op vrijdag 31 augustus 2001 15:38 schreef Eightball het volgende:[..]
Gebeurt iedereen die niet aan zijn verplichtingen voldoet.
quote:Stel je voor dat je 4.5 ton aan iemand leende, genoeg om een huis van te kopen, en het niet terugkreeg...
Op vrijdag 31 augustus 2001 15:58 schreef Sony het volgende:[..]
Dat betekend nog niet dat ik dat iemand ook gun!
Het klopt niet wat ze gedaan heeft en de redenen die haar advocaat nu aanvoerd zijn natuurlijk ook bullshit, maar toch.... uit je huis gezet...... stel je een voor joh... brrr moet er niet aan denken!
quote:Dat maakt niets uit, het gaat hier bovendien over d'r creditcard en pinpas. Dat de bank het heeft laten oplopen tot meer dan 2 keer het bedrag dat ze in het rood kon is toch echt een blunder van die bank. Die had gewoon Nee moeten zeggen toen de 2 ton was bereikt. Volgens mij hoort iemand bij die bank dan ook stevig op zijn sodemieter te krijgen, al heeft van Landschot natuurlijk het geluk dat die hele affaire net geweest is.
Op vrijdag 31 augustus 2001 16:04 schreef MacBeth het volgende:[..]
Stel je voor dat je 4.5 ton aan iemand leende, genoeg om een huis van te kopen, en het niet terugkreeg...
Maar goed, ik gun het niemand om door zo'n hel te moeten gaan.
quote:Lullig voor de mensen wie ze niet betaald heeft, dat gun ik niemand.
Op vrijdag 31 augustus 2001 15:25 schreef links234 het volgende:
Lullig voor haar. Uit je huis gekickt worden gun ik niemand.
Nu zijzelf nog.
Zing Varma.
quote:Arme Bank. Die zielige banken zijn zo arm en hulpbehoevend!
Op vrijdag 31 augustus 2001 16:12 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Lullig voor de mensen wie ze niet betaald heeft, dat gun ik niemand.
quote:Laten we allemaal dan de bank maar niet gaan betalen. Goed idee.
Op vrijdag 31 augustus 2001 16:19 schreef links234 het volgende:[..]
Arme Bank. Die zielige banken zijn zo arm en hulpbehoevend!
Laten we beginnen met jouw loon niet aan de bank uit te betalen.
quote:*Biedt een denkbeeldig geeltje*
Op vrijdag 31 augustus 2001 16:16 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
"Huis Singh Varma onder de hamer"Nu zijzelf nog.
Ik kan nog wel iemand gebruiken om verhaaltjes te vertellen voor het slapen gaan.
[Dit bericht is gewijzigd door Ron_Jeremy op 31-08-2001 16:47]
quote:Geniet allen weer van de standaardonelinemail van Links123, als reactie op alle posts die niet in zijn eigen beklemmende linkse straatje valt.
Op vrijdag 31 augustus 2001 16:19 schreef links234 het volgende:[..]
Arme Bank. Die zielige banken zijn zo arm en hulpbehoevend!
Vermoeiend hoor.
quote:GO RON GO RON
Op vrijdag 31 augustus 2001 16:12 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Lullig voor de mensen wie ze niet betaald heeft, dat gun ik niemand.
quote:*Slagroomtaart pakt en op Links234 mikt*
Op vrijdag 31 augustus 2001 16:45 schreef bluesparkle het volgende:[..]
GO RON GO RON
quote:Komt zij weer aan met haar standaard idioterie. Get a life.
Op vrijdag 31 augustus 2001 16:44 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Geniet allen weer van de standaardonelinemail van Links123, als reactie op alle posts die niet in zijn eigen beklemmende linkse straatje valt.
Vermoeiend hoor.
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2001 16:44 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Geniet allen weer van de standaardonelinemail van Links123, als reactie op alle posts die niet in zijn eigen beklemmende linkse straatje valt.
Vermoeiend hoor.
Het is de waarheid.
Zijn er nog mensen die een inhoudelijke mening over dit onderwerp hebben, i.p.v. elkaar vliegen af te vangen?
quote:Jawel.
Op vrijdag 31 augustus 2001 16:52 schreef golfer het volgende:Zijn er nog mensen die een inhoudelijke mening over dit onderwerp hebben, i.p.v. elkaar vliegen af te vangen?
Bijvoorbeeld dat ze er bij Van Lanschot kennelijk een beroerde kredietbewaking op nahouden. Eigen schuld dikke bult
Als dat huis dan toch verkocht moet worden laat ze de opbrengst dan maar storten op de rekenening van al die organisaties die Singh Varma belazerd heeft.
quote:Dat viel me ook op. Pure anti-reclame voor zo'n bank natuurlijk.
Op vrijdag 31 augustus 2001 17:01 schreef Purno het volgende:[..]
Jawel.
Bijvoorbeeld dat ze er bij Van Lanschot kennelijk een beroerde kredietbewaking op nahouden. Eigen schuld dikke bult
quote:Zeker weten. Natuurlijk geen anti-reclame voor de dader, Singh Varma, die is het slachtoffer van de imperialistische banken! Bah!
Op vrijdag 31 augustus 2001 17:03 schreef links234 het volgende:[..]
Dat viel me ook op. Pure anti-reclame voor zo'n bank natuurlijk.
Ze heeft jarenlang gesjoemeld en gelogen over allerhande zaken. "Pseudologica Fantastica" was het antwoord op de vraag waarom ze deed wat ze deed. Neem me niet kwalijk hoor, maar zo is er voor eenieder die onoirbare dingen doet wel een excuus te verzinnen.
En natuurlijk had haar partij haar niet zo lang de hand boven het hoofd moeten houden. Echter: dit ontslaat haar nog steeds niet van haar verantwoordelijkheid; naar zichzelf maar ook naar haar aanhangers toe (en dat waren er veel).
Niet alleen heeft zij de geloofwaardigheid van haar partij aangetast maar in zekere zin ook het vertrouwen dat mensen hebben in allochtone politici.
Dat de van Lanschot bank al zwemt in het geld doet er helemaal niet toe; schulden dienen betaald te worden.
Ze wilde luxe wonen (groot pand in A'dam Zuid)en moest daarvoor blijkbaar strafbare feiten plegen. Nou, ze heeft ervan kunnen genieten en nu is het Payback time.
Wéér de schuld op anderen afschuiven.
Wel grappig waren die posters op het huis van de openbare verkoping: Het pand wordt léég opgeleverd.
Huis Singh Varma komt onder de hamer
AMSTERDAM - Het appartement van Tara Singh Varma komt onder de hamer. Van Lanschot Bankiers gaat de woning op 8 oktober veilen om de circa 4,5 ton terug te krijgen die de vermogensbeheerder nog tegoed heeft van het voormalige Kamerlid van GroenLinks.
In de tuin voor het klassieke appartementencomplex aan de Rooseveltlaan in Amsterdam-Zuid, waar Varma sinds april vorig jaar op drie hoog woont, staat een bord waarop de veiling wordt aangekondigd. Tarapatie Oedayraj Singh Varma, afgelopen woensdag 53 jaar geworden en in opspraak omdat ze ten onrechte beweerde ongeneeslijk ziek te zijn, moet op zoek naar onderdak.
Volgens haar advocaat mr. drs. R. Dhalganjansingh heeft ze al iets gevonden. "Een parterrewoning, want trappen lopen kan ze niet meer." De toekomstige woning staat volgens de advocaat 'in de buurt van Amsterdam'.
Van Lanschot Bankiers heeft de buik vol van Varma. De chique bank zegt haar 'formeel niet meer als klant' te beschouwen en haar de toegang te zullen weigeren. "We proberen de lopende zaken zo spoedig mogelijk af te handelen. Ondertussen kan mevrouw Varma bij de bank geen transacties meer verrichten. Haar dossier is ter afronding in handen gegeven van onze afdeling Bijzondere Zaken. Bovendien hebben we een advocaat ingeschakeld om de zaak te begeleiden", zegt woordvoerder Jeroen Stein.
"Niet iedereen kan zomaar aankloppen bij onze bank. We accepteren alleen mensen van goede naam en faam en mocht gaandeweg het tegendeel blijken, dan nemen we maatregelen", aldus de bank.
Kredietlimiet
De hommeles tussen Varma en Van Lanschot ontstond twee jaar geleden, na het openen van een rekening-courant. Varma tekende voor een kredietlimiet van 2,2 ton, maar gaf zoveel geld uit, dat de bank in november vorig jaar beslag op haar huis legde voor een bedrag van 420.000 gulden. Bovendien daagde de bank haar in kort geding voor de rechter. Bij verstek werd ze in december vorig jaar veroordeeld tot het betalen van 359.000 gulden. Dat geld heeft Van Lanschot nooit teruggezien.
Singh Varma's advocaat mr. drs. R. Dhalganjansingh wil Van Lanschot aansprakelijk stellen voor het feit dat Varma's schuld torenhoog is opgelopen. "In de anderhalf jaar dat mevrouw Varma geestelijk aftakelde, in een warrige toestand belandde en de kredietlimiet overschreed, had Van Lanschot de geldkraan moeten dichtdraaien. De bank heeft onzorgvuldig gehandeld."
Van Lanschot bestrijdt dat. "De hoogte van de vordering rechtvaardigt deze ingreep", aldus de bank.
Volgens Dhalganjansingh had niet zozeer Singh Varma een gat in haar hand, maar zijn enkele vrouwen 'die als vriendinnen bij haar introkken' de voornaamste boosdoeners. "En dit zijn uitgerekend de dames die mijn cliënte zwartmaakten in het Tros-programma Opgelicht. Indertijd handelde mevrouw Varma te goeder trouw en liet haar inwoonsters gebruik maken van het bankpasje en de credit-card. Soms werden er bedragen van 10.000 gulden per week van de rekening afgeschreven."
Dat mevrouw Varma de zaak heeft laten lopen en Van Lanschot niet inlichtte over de exorbitante afschrijvingen, heeft volgens Dhalganjansingh alles te maken met haar verwarde situatie. "Haar administratie was de afgelopen anderhalf jaar een rommeltje. Ik kan daar ook niet zo goed wijs uit worden. Gezien haar geestesgesteldheid is het begrijpelijk dat er post bleef liggen."
door Johan van den Dongen en Bart Mos
===================================================================
En maar anderen de schuld geven die Dhalganjansingh, namens zijn cliënte -de oplichtster- Tarapatie Oedayraj Singh Varma.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |