abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21888399
Ik ben sinds een paar jaar verhuisd naar een (groot) dorp in Overijssel. Opzich een leuk dorp, maar toch zit ik met een probleem.

Ik doe momenteel een ICT-opleiding (waarover ik m'n twijfels heb, maar dat is een ander verhaal) en ik ga wel veel met een paar mensen uit m'n klas om. Maar je snapt het al.... het zijn aardige mensen waar je opzich wel lol mee kunt hebben, alleen aan de andere kant zijn ze gewoon suf. Geen computer-nerds, maar ook niet echt de meeste boeiende mensen waarmee je altijd wat kunt beleven.

Mensen die zaterdagavond werken, nooit zomaar eens spontaan met een leuk idee komen, en als je vraagt of ze zin hebben om te gaan stappen 'niet zoveel zin hebben' of 'lekker rustig aan willen doen'. En áls ze dan een keer uitgaan staan ze de hele avond aan de bar, ipv eens lekker uit je dak te gaan.

Ik maak redelijk gauw vrienden altijd... Op vakantie en vorige woonplekken had ik overal veel vrienden, en heel leuke vriendengroepen. Met sommigen daarvan heb ik nog wel redelijk veel contact, maar je rijdt natuurlijk niet elk weekend even 200 KM naar een ander deel van het land + die mensen hebben natuurlijk ook weer hun eigen vrienden.

Ik heb nu gewoon het gevoel dat m'n sociale leven vast zit. Dat ik jaren aan het weggooien ben. Jaren waarop ik in het weekend vaak thuis zit, terwijl je als jongen van 19 nog gewoon flink plezier moet maken. Zit veels te veel achter m'n PC, zoveel dat ik er soms depressief van wordt.

Nieuwe vrienden maken is moeilijk, want andere mensen denken dat ik ook saai ben, omdat ik dus veel met de 'verkeerde' mensen omga. Mensen die me goed kennen (van vakanties en vorige woonplekken enzo) vinden me een hele leuke jongen waar je heel goed mee kan praten en lol mee kan maken, maar dat hebben mensen hier gewoon niet door.

Ik heb wel veel mensen waarmee je dan even een praatje maakt enzo, maar ook geen echte vrienden. Het lukt gewoon niet hier...

Ik ga me er steeds kutter door voelen... Heb gewoon vrienden nodig waarbij je zo ff binnen kan wippen om ff een biertje ofzo te komen drinken of gewoon ff chillen met een groepje.

Ik weet ook niet hoe ik tussen een leuke groep kan komen (veel mensen kennen hier elkaar al vanaf de basisschool b.v.) of nieuwe mensen kan ontmoeten.

Heeft iemand hier nog advies voor me? Ik kan hier zo echt niet tegen :'(
pi_21888431
Raalte?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_21888450
Nee Nijverdal. Maar hoe kom je bij Raalte?
  zaterdag 11 september 2004 @ 21:33:54 #4
42555 Tomek
Take on the world!
pi_21888466
Waarom ben je verhuisd?
pi_21888482
Vanwege mijn ouders werk.
  zaterdag 11 september 2004 @ 21:34:44 #6
93576 RpuntJpunt
Leven en laten leven
pi_21888484
Zorg dat je nieuwe contacten maakt... ga wat doen, zorg dat je nieuwe mensen tegenkomt. Steek er tijd in, op een gegeven moment kom je altijd mensen tegen waar je het goed mee kan vinden.
pi_21888500
Sluit je aan bij een studentenvereniging
pi_21888501
jouw advies, k zou zeggen, ga bij een studentenvereniging die vrijdagavond open is.
kan je daarmee tenminste goed hard uit je dak gaan, en dan die avond bij iemand crashen, je ben dan alleen wel 13.00 de volgende dag thuis maar je moet er iets voor over hebben.
-
  zaterdag 11 september 2004 @ 21:36:26 #9
42555 Tomek
Take on the world!
pi_21888515
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:34 schreef bier04 het volgende:
Vanwege mijn ouders werk.
Kun je niet op jezelf gaan wonen in de plaats waar je vandaan komt?
pi_21888528
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:30 schreef bier04 het volgende:
Ik heb nu gewoon het gevoel dat m'n sociale leven vast zit. Dat ik jaren aan het weggooien ben. Jaren waarop ik in het weekend vaak thuis zit, terwijl je als jongen van 19 nog gewoon flink plezier moet maken. Zit veels te veel achter m'n PC, zoveel dat ik er soms depressief van wordt.
Hé, dit topic wou ik ook net openen.
pi_21888548
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:35 schreef mechatronics het volgende:
jouw advies, k zou zeggen, ga bij een studentenvereniging die vrijdagavond open is.
kan je daarmee tenminste goed hard uit je dak gaan, en dan die avond bij iemand crashen, je ben dan alleen wel 13.00 de volgende dag thuis maar je moet er iets voor over hebben.
Kijk, dat is het soort leven wat meer voor mij geschikt is

Maar ik doe MBO en ik ben geen echte student dus! Als ik in een studenten-stad studeerde zat ik echt wel elke avond in de kroeg Dan maak je ook veel makkelijker contact.
pi_21888605
zit je op een grote school?
ga anders als echt alle mensen uit je klas duf zijn gewoon tijdens de pauze bij de feestbeesten zitten, t is misschien niet tactisch maar als jij zelf ook een feester ben, zullen hun het wel best vinden.
ja t is een idee, of t verantwoord is...
-
pi_21888661
Probleem is dat die mensen mij ook zien als '1 van die ICT-ers'. Ik sta vaak ook bij mensen van andere klassen maar die hebben ook weer allemaal vaste vriendengroepen en het zijn niet echt mensen die hele goede vrienden van mij zouden kunnen zijn.
  zaterdag 11 september 2004 @ 21:46:31 #14
42555 Tomek
Take on the world!
pi_21888703
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:36 schreef Tomek het volgende:

[..]

Kun je niet op jezelf gaan wonen in de plaats waar je vandaan komt?
pi_21888718
ja dan weet ik het ook niet, doe in ieder geval iets
-
  zaterdag 11 september 2004 @ 21:47:58 #16
80068 gfree
Rettekkettet, naar Beter Bed!
pi_21888734
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:33 schreef bier04 het volgende:
Nee Nijverdal. Maar hoe kom je bij Raalte?
Stug volk, nijverdallers e.o.

Ga op een sport, zoek een leuke andere hobby, in ieder geval een plek waar je nieuwe mensen tegen komt.
Saubere Schuhe gefallen jedem!
pi_21888741
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:43 schreef bier04 het volgende:
Probleem is dat die mensen mij ook zien als '1 van die ICT-ers'. Ik sta vaak ook bij mensen van andere klassen maar die hebben ook weer allemaal vaste vriendengroepen en het zijn niet echt mensen die hele goede vrienden van mij zouden kunnen zijn.
Misschien moet je dan iets aan je image doen..? Je zou bijvoorbeeld ook op een sport kunnen gaan waar je relaxte mensen tegenkomt.
pi_21888774
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:46 schreef Tomek het volgende:

[..]
Nee dat zou niks uitmaken, in Zwolle is het ook best saai. Als ik op mezelf ga wonen is dat in het westen of Noord-brabant. Stuk lossere mensen.
pi_21888792
Heb ik ook gehad omdat ik hoorde bij "de classici" (die zijn per definitie saai, drinken alleen fris en gaan om elf uur naar bed, zo is het vooroordeel). Toch hebben anderen op den duur wel ontdekt dat ik anders was. Ik denk dat je de 'ingang' al hebt omdat je wel met andere mensen praat en weleens bij anderen staat in de pauze. Gewoon eens vragen of ze komend weekend mee gaan stappen, of na de lessen effe meegaan naar een cafe, oid. Of geef zelf een feest, nodig al je toffe vrienden uit je vorige woonplaats uit en vraag ook de nieuwe lui. Wordt vast beregezellig

Of! Regel een bijbaantje ergens achter de bar in een kroeg waar veel leuke mensen komen
  zaterdag 11 september 2004 @ 21:51:17 #20
42555 Tomek
Take on the world!
pi_21888798
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:50 schreef bier04 het volgende:

[..]

Nee dat zou niks uitmaken, in Zwolle is het ook best saai. Als ik op mezelf ga wonen is dat in het westen of Noord-brabant.
Maar in Zwolle heb je toch je echte vrienden zitten enzo?
pi_21888818
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:47 schreef gfree het volgende:

[..]

Het lag dus niet aan mij dat ik dat vond
Iedereen is hier zo gesloten.
quote:
Ga op een sport, zoek een leuke andere hobby, in ieder geval een plek waar je nieuwe mensen tegen komt.
Ik fitness en voor een teamsport heb ik geen tijd.
pi_21888851
maak tijd
-
pi_21888853
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:51 schreef Tomek het volgende:

[..]

Maar in Zwolle heb je toch je echte vrienden zitten enzo?
Nee die zitten overal verspreidt in het land
pi_21888868
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:53 schreef mechatronics het volgende:
maak tijd
Gaat een beetje lastig met 5 dagen stage en 1 dag werken. Zondag heb ik geen fut meer om heel actief te doen.
pi_21889239
mijn advice, ga op een teamsport, zorg dat je bij een gezellig team komt, lekker met je team in de kroeg na een wedstrijd, en uitgaan....
pi_21889358
Op je 19e nog op een teamsport gaan in zo'n dorp is ook niet handig. Vaak zijn het van die 'bierteams' die al jaren bestaan.
pi_21889420
zoek dan in een stad in de buurt? ik fiets zelf ook 15 minuten naar utrecht toe....
pi_21889481
heb het idee dat je alles een beetje aan het afslaan bent..... voor vrienden moet je moeite doen.

Ga de lokale kroeg in waar veel leeftijdsgenoten komen en knoop daar een praatje aan... kom je daar met regelmaat zal je vanzelf gaan merken dat mensen op jou afkomen omdat ze je van gezicht herkennen.
Doet ie het, of doet ie het niet
  zaterdag 11 september 2004 @ 22:33:49 #29
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_21889549
Ga op kamers in die oude woonplaats(als je daar ook ict hebt)
Daar ken je veel mensen en leer je er weer meer kennen.
pi_21889761
Zwolle is idd niet echt the place to be, ik zit er al sinds 1998 en ts komt waarschijnlijk dagelijks mijn huisje voorbij
Maar ik ken het, ik ben compleet uitopntwikkeld in Zwolle, altijd dezelfde mensen met dezelfde verhalen enz enz enz en op een gegeven moment ben je dat ook zat. Helemaal als je weet dat er MEER is dan dat. Maar met ict zal het wel net zo zijn als met journalistiek: iedereen weet alles beter en wil indruk maken met hun kennis om nog maar te zwijgen van de minderheidsgroep in onze samenleving waar menigeen een aversie tegen heeft (onterecht overigens), daar maak je dat soort hanen- en indrukmakend gedrag ook erg vaak mee...
  dinsdag 14 september 2004 @ 15:05:30 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_21946511
Zoek een kamer in een studentenhuis
pi_21947254
misschien een tip... een vriend/kennis heeft mij paar jaar geleden gezegd dat als je alleen naar een kroeg gaat je eerder aanspraak krijgt dan wanneer je met een groep bent (mits je zelf niet veels te verlegen bent) en om eerlijk te zijn dat is ook zo... ik ging altijd alleen na schooltijd ff langs de shop tjillen en tjah nu kan ik er altijd komen en ik ken wel iemand
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_21947800
Ik verblijf voor 5 maanden in Engeland (stage) en zit ook een beetje met het probleem ‘hoe maak ik vrienden’ Ik ben vrij verlegen bij mensen die ik niet ken; áls ik ze eenmaal ken ben ik spontaan en zeker niet vies van een feestje.
Had inderdaad ook al bedacht alleen te gaan stappen, maar heb de moed nog niet gevonden..
Zit je daar een beetje in je glas wijn te staren tot iemand je aanspreekt.
Pff
pi_21948052
vrienden krijg je niet vanzelf daar zal je moeite voor moeten doen, je aansluiten bij een vereniging, gaan sporten, meer en alleen uitgaan.
ze komen echt niet zomaar op je af.
  dinsdag 14 september 2004 @ 16:08:57 #35
85882 Wolfjesfan
Morgen ga ik de ramen lappen.
pi_21948200
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:52 schreef bier04 het volgende:

[..]

Het lag dus niet aan mij dat ik dat vond
Iedereen is hier zo gesloten.
[..]

Ik fitness en voor een teamsport heb ik geen tijd.
Je bent daar een buitenstaander, wij ondervinden hier in Drenthe hetzelfde.
Uitzonderingen daar gelaten het zijn en blijven boeren. Je moet hun dialect
spreken anders hoor je er niet bij.
pi_21948349
@ wolfjesfan: Ik heb zelf m'n hele leven in Drenthe gewoont en ik geef toe het is in de meeste plaatsen erg moeilijk om er tussen te komen vooral kleine dorpjes (lees: 300 inw. (stuifzand LOL)) maar als je daar een poosje woont ben je ook wel geaccepteerd... ok het duurt 5jr. maar toch. Gelukkig woon ik nu in een ander dorp en heb niet te klagen.

@ TS: success dus en nog een tip: ipv bv de hele groep met leeftijdsgenoten proberen vrienden te worden probeer het eerst is met 1 waarmee je af en toe te maken hebt
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_21949306
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:47 schreef gfree het volgende:

[..]

Klopt wat mij betreft ook. Eenheidsworst, iedereen loopt elkaar achterna.
pi_21950234
wat jij hebt, heb ik ook. ik hop hier van "vriendengroepje naar vriendengroepje". maar ik ben nu klaar met me school, en ga werk zoeken in amsterdam. dat word het nieuwe (en fijnste) hoofdstuk van men leven.
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_22016373
Heey biertje...echte vrienden heeft iedereen maar bar weinig. Daar merken de meesten niks van als het goed gaat met hen en hun omgeving, maar zodra er iets gebeurd, merken ze pas echt wie hun echte vrienden zijn.

De grutten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')