Ik ben sinds een paar jaar verhuisd naar een (groot) dorp in Overijssel. Opzich een leuk dorp, maar toch zit ik met een probleem.
Ik doe momenteel een ICT-opleiding (waarover ik m'n twijfels heb, maar dat is een ander verhaal) en ik ga wel veel met een paar mensen uit m'n klas om. Maar je snapt het al.... het zijn aardige mensen waar je opzich wel lol mee kunt hebben, alleen aan de andere kant zijn ze gewoon suf. Geen computer-nerds, maar ook niet echt de meeste boeiende mensen waarmee je altijd wat kunt beleven.
Mensen die zaterdagavond werken, nooit zomaar eens spontaan met een leuk idee komen, en als je vraagt of ze zin hebben om te gaan stappen 'niet zoveel zin hebben' of 'lekker rustig aan willen doen'. En áls ze dan een keer uitgaan staan ze de hele avond aan de bar, ipv eens lekker uit je dak te gaan.
Ik maak redelijk gauw vrienden altijd... Op vakantie en vorige woonplekken had ik overal veel vrienden, en heel leuke vriendengroepen. Met sommigen daarvan heb ik nog wel redelijk veel contact, maar je rijdt natuurlijk niet elk weekend even 200 KM naar een ander deel van het land + die mensen hebben natuurlijk ook weer hun eigen vrienden.
Ik heb nu gewoon het gevoel dat m'n sociale leven vast zit. Dat ik jaren aan het weggooien ben. Jaren waarop ik in het weekend vaak thuis zit, terwijl je als jongen van 19 nog gewoon flink plezier moet maken. Zit veels te veel achter m'n PC, zoveel dat ik er soms depressief van wordt.
Nieuwe vrienden maken is moeilijk, want andere mensen denken dat ik ook saai ben, omdat ik dus veel met de 'verkeerde' mensen omga. Mensen die me goed kennen (van vakanties en vorige woonplekken enzo) vinden me een hele leuke jongen waar je heel goed mee kan praten en lol mee kan maken, maar dat hebben mensen hier gewoon niet door.
Ik heb wel veel mensen waarmee je dan even een praatje maakt enzo, maar ook geen echte vrienden. Het lukt gewoon niet hier...
Ik ga me er steeds kutter door voelen... Heb gewoon vrienden nodig waarbij je zo ff binnen kan wippen om ff een biertje ofzo te komen drinken of gewoon ff chillen met een groepje.
Ik weet ook niet hoe ik tussen een leuke groep kan komen (veel mensen kennen hier elkaar al vanaf de basisschool b.v.) of nieuwe mensen kan ontmoeten.
Heeft iemand hier nog advies voor me? Ik kan hier zo echt niet tegen :'(