abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21887722
ik weet niet waarom ik dit hier ga schrijven maar ik moet t uit me krijgen..ik heb verder niemand om t te vertellen...vrienden heb ik niet omdat ik mensen moeilijk toelaat in mijn leven. ik ben heel gesloten echt sociaal ben ik volgens mij niet. Maar toch ben ik altijd vrolijk..das juist t gekke..ik lach veel..

Mijn broer was vroeger mijn beste maatje...we deden alles samen totdat hij trouwde en ons= zijn ouders en mij niet meer wilde zien..Ik voelde me verraden, gebruikt. Ik heb trouwens ook een zus die wil mijn ouders ook niet zien..en ik vind dat ze me ook misbruikt. ze spreekt alleen met me af als ik kados voor haar koop en als ik dat niet doe dan wil ze me niet eens spreken ik heb haar al meer dan een maand niet gesproken..zo gemakkelijk vergeet ze me...

door al deze gebeurtenissen vertrouw ik mensen niet zo..als mijn eigen familie mij zoiets kan aandoen waarom ander bloed niet?

nu mijn probleem ik heb een vriend al 2,6 jaar, hij is t enige lichtpuntje in mijn leven.Ik vertrouw hem volkomen.onze realtie is 90 % altid vrolijk en goed en 10% verpest door mijn woedeaanvallen.

vroeger was er een meisje die hem leuk vond, maar hij heeft nooit voor haar gekozen..ik vind haar ook een lelijke meid. maar waar ik mee zit is dat hij contact heeft met haar. dat kan ik gewoon niet hebben. we waren samen op haar verjaardags feest geweest..ze maakte lompe grapjes dat hij/ mijn vriend haar vriend moet zijn en ze zat aan hem..aan zijn schouder...niet dat ze hem besprong ofzo..maar ik freakte van haar hand en lompe lach toen ze hem aanraakte...

Ik weet meestal niet hoe ik op mijn gevoelens moet reageren..vandaar dat ik woede aanvallen krijg..na het feest geeft mijn nobele vriend ook een lift aan een of andere meid...terwijl ik met hem in de auto wilde praten over de avond..de hele reis zat ie met dat mens te praten...ik had geen zin meer om te praten..ik probeerde mijn woede in te houde..
hij is gewoon zo anders dan ik...hij is open, sociaal...ik ben jaloers op hem dat ie vrienden heeft en een goed hart..
soms vind ik dat ie een te goed hart heeft ...
zijn ouders zijn geemigreerd, hij woont alleen in nederland. ik ben t enige wat hij hier heeft..maar door mijn jaloerse woedeaanvallen weet ik dat ik hem ook heel veel pijn doe...ik kan er niet tegen dat hij pijn heeft door mij...hij heeft al genoeg problemen aan zijn hoofd...ik wil hem totaal niet kwetsen en hem helemaal niet kwijt raken..hij wil contact met dat mens die vroeger verlieft op hem was omdat hij haar nodig kan hebben...hij heeft een netwerk nodig om omhoog te komen..studie en werk enzo...

maar ik wil haar niet in mijn of ons leven....ik wil dat egt niet!!ik wordt er helemaal gek van...ik kon gister avond niet slapen mijn hart zat te bonken vandaag heb ik na mijn werk de hele dag gehuild dat mijn hoofd ervan pijn doet..

hij vind dat ik overdrijf en dat ik aan mijn jaloezie en woedeaanvallen moet werken...of anders houdt onze realtie niet meer stand...dat geloof ik zelf ook..
ik wil hem egt niet kwijt..maar ik wil hem ook geen pijn meer doen...ik weet niet meer wat ik moet doen..
hij sjanst niet met vrouwen maar hij praat zo gemakkelijk erop los..dat vrouwen graag met hem praten en bij hem in de buurt zijn....ik wordt hier helemaal gek van...

hij vind dat ik hem moet vertrouwen zelfs als die meid die hem leuk vind bij hem thuis is...en ik haar hoor via de telefoon...

ik voel me zoo slecht ik weet niet meer wat ik moet doen..maar ik weet egt wel dat mijn vriend veel beter verdiend dan zo'n psychologisch wrak als ik!!...ik doe hem teveel pijn..hoe kan ik hem helpen of hoe kan ik onze relatie nog redden....wat kan ik doen....ik voel me zo slecht...
  zaterdag 11 september 2004 @ 21:02:55 #2
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_21887810
quote:
hij vind dat ik hem moet vertrouwen zelfs als die meid die hem leuk vind bij hem thuis is...en ik haar hoor via de telefoon...
, ik denk dat hij wel vreemdgaat. Wat goed mogelijk is, is dat hij je gebruikt omdat jij zo kwetsbaar bent en hij bijna alles kan maken ten opzichte van jou, omdat jij niemand anders hebt.

Daarnaast moet ik wel zeggen dat mensen die altijd vrolijk zijn superirritant zijn. Bij mij op school zit ook zo iemand, en dat is gewoon zo irritant. Wees eens jezelf en bijt eens van je af, wees eens jezelf en chagrijnig. Als iemand altijd blij is toont hij niet echt karakter, en dat is het belangrijkste om vrienden te krijgen.
pi_21887820
Stam + t

Geen dank.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_21888149
hmmm ik denk dat je even prioriteiten moet stellen mevrouwtje...
1. jij
2. hij

1. langzaam aan meer contacten creeren.. stap voor stap...neem iemand uit t buitenland..als r wat gebeurt, who cares want je ziet m toch nooit. daarna mensen uit de buurt of via internet whatever... ga naar de bibliotheek en zoek boeken over het uiten van emoties... als niks helpt uiteindelijke kan je ook naar een pscyiater of psycholoog die je met alle plezier zal helpen.. en je bent niet gek nee maar je gedraagt je een beetje anders door bepaalde gebeurtenissen wat niet erg is maar waar je wel bij geholpen kan worden, en daar zijn die mensen voor.
2. wanneer jij op en top bent kan jij verder kijken hoe het gaat aflopen... minder jaloezie etc. dus misschien beter maar jij lijkt me een persoon die meer dingen weet over dr vriendje alleen ze niet wilt inzien... oftewel je ziet alleen de dingen die jij wilt zien... OPEN YOUR EYES and then take your conclusion...

succes
pi_21888174
hoe oud ben je trouwens ik wil wel vriendjes worden
pi_21888223
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:02 schreef MeneerGiraffe het volgende:

[..]

, ik denk dat hij wel vreemdgaat. Wat goed mogelijk is, is dat hij je gebruikt omdat jij zo kwetsbaar bent en hij bijna alles kan maken ten opzichte van jou, omdat jij niemand anders hebt.

Daarnaast moet ik wel zeggen dat mensen die altijd vrolijk zijn superirritant zijn. Bij mij op school zit ook zo iemand, en dat is gewoon zo irritant. Wees eens jezelf en bijt eens van je af, wees eens jezelf en chagrijnig. Als iemand altijd blij is toont hij niet echt karakter, en dat is het belangrijkste om vrienden te krijgen.
ik weet wel heel zeker dat hij de enige jonge is die ik ken die een zuiver hart heeft..hij gaat niet vreemd..ik geloof alles behalve dat..dat kan helemaal niet...ik denk zelfs eerder dat ik zal vreemd gaan dan hij..dat ik vreemdga zal dus niet gebeuren....en hij al helemaal niet..we houden veel van elkaar das het probleem niet..ik ben gewoon het probleem...mijn problemen die me getekend en verpest hebben voor t leven maken mijn relatie en mij instabiel...

ik ben altijd mezelf..maar ik ben altijd vriendelijk....ik ben een vrolijk meisje..ik zit niet constant te lachen...zo ben ik niet..als ik vrolijk ben kan je dat aan me zien en als ik boos ben kan je dat helemaal aan me zien..voor mij is alles zwart wit...als iemand 1 keer mij iets aan doet wil ik die persoon nooit meer zien...wat je mij aandoet krijg je vele malen van me terug..als iemand aardig is tegen me ben ik 10 maal aardiger terug..
pi_21888296
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:21 schreef Mrs.Fougaizee het volgende:

[..]

...wat je mij aandoet krijg je vele malen van me terug..als iemand aardig is tegen me ben ik 10 maal aardiger terug..
whooops misschien wil k toch geen vriendjes worden... laat ik een pen op je voet vallen laat jij een kogel op me vallen
pi_21888309
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:19 schreef tjarie het volgende:
hoe oud ben je trouwens ik wil wel vriendjes worden
thanx...

mijn vriend en ik zijn allebij 23...
  zaterdag 11 september 2004 @ 21:27:13 #9
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_21888331
quote:
ik ben altijd mezelf..maar ik ben altijd vriendelijk....ik ben een vrolijk meisje..ik zit niet constant te lachen...zo ben ik niet..als ik vrolijk ben kan je dat aan me zien en als ik boos ben kan je dat helemaal aan me zien..voor mij is alles zwart wit...als iemand 1 keer mij iets aan doet wil ik die persoon nooit meer zien...wat je mij aandoet krijg je vele malen van me terug..als iemand aardig is tegen me ben ik 10 maal aardiger terug..
Verbaasd me niks dat je weinig vrienden hebt
pi_21888372
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:25 schreef tjarie het volgende:

[..]

whooops misschien wil k toch geen vriendjes worden... laat ik een pen op je voet vallen laat jij een kogel op me vallen
ik had totaal geen zin om te lachen maar je maakte me wel ff aan t lachen...
nee wat ik daarmee bedoelde is dat als je me pijn doet als je me verraad..dus bijvoorbeeld als je mijn vriendin bent en je flikt me iets wat me pijn doet dan ken ik je gewoon niet meer..ik ben niet agressief hoor...zover is t nog lang niet...
pi_21888381
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:25 schreef Mrs.Fougaizee het volgende:

[..]

thanx...

mijn vriend en ik zijn allebij 23...
ik ben 21 zijn we nu goedste vrienden?
pi_21888437
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:29 schreef tjarie het volgende:

[..]

ik ben 21 zijn we nu goedste vrienden?
goedste vrienden...
pi_21888443
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:29 schreef Mrs.Fougaizee het volgende:

[..]

ik had totaal geen zin om te lachen maar je maakte me wel ff aan t lachen...

daar zijn vriendjes toch voor

nee wat ik daarmee bedoelde is dat als je me pijn doet als je me verraad..dus bijvoorbeeld als je mijn vriendin bent en je flikt me iets wat me pijn doet dan ken ik je gewoon niet meer.

ik flik nooit wat

.ik ben niet agressief hoor...zover is t nog lang niet...

ik ook nooit

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2004 21:32:49 ]
pi_21888447
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:32 schreef Mrs.Fougaizee het volgende:

[..]

goedste vrienden...
lach dan
pi_21888469
heb je wel mijn advies gelezen, want je reageert nu alleen op t glappige maar niet op het serieuze
pi_21888486
wat is Fougaizee trouwens
pi_21888496
hey je bent niet zo spraakzaam he vandaag?? is er iets aan de hand?? gister deed je niet zo
pi_21888509
misschien moeten we samen naar de psyc..
  † In Memoriam † zaterdag 11 september 2004 @ 21:36:31 #19
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_21888516
hé tjarie.. je kunt ook al je opmerkingen in eén keer neerzetten ipv 5 keer iets te posten
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_21888659
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:34 schreef tjarie het volgende:
heb je wel mijn advies gelezen, want je reageert nu alleen op t glappige maar niet op het serieuze
ik heb zelf ook overwogen om naar een psychiater te gaan..maar ik durf t mijn huisarts niet te vragen....hoe moet ik t hem vragen...
ik ga lid worden van een vereniging op school...dan ga ik proberen meer contacten te leggen..ik wil mijn relatie niet op t spel zetten...ik wil mijn liefste niet kwetsen hij verdient veel beter..ik ga aan mezelf werken...

ik wil ook dat mijn vriend kan voelen hoe ik me voel..hij heeft wel makkelijk praten..ik ga dus ook meer contacten leggen met jongens..
ik krijg vaak veel aandacht van jongens..maar ik heb t gevoel dat ik me dan "schuldig" ga voelen jegens mijn vriend..vandaar dat ik nooit contact heb met jongens...
als ze proberen in mijn buurt te komen ben ik weg als speedy gonzales...zo ben ik dus egt he...

fougaizee....is van de film donnie brasco....( ik hou van mafia films......) fougaizee betekend dat het namaak is...
  zaterdag 11 september 2004 @ 21:46:10 #21
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_21888695
Get a grip.
Ik ga naar huis.
pi_21888827
opzich is de gedachte niet eens zo slecht (dan kwets ik mijn vriend) maar dan moet het ook echt daarom zijn... ik denk dat er andere redenen zijn dat je jongens negeerd. maar eeehm hoezo ik durf het niet te vragen... een goedemorgen ik wil graag een afspraak met mijn huisarts.. (ja hoor geen probleem).. hallo huisarts ik wil graag een verwijzing naar een psycholoog of pscyhiater... het zit namelijk zo, ik heb woedeaanvallen en ben snel jaloers... ok mevrouw geen probleem.. done!
maar ik zelf vind altijd dat je aan zelfstudie toch meer hebt of tenminste voorkennis zodat je weet waar ze het over heeft. en ja je zegt ik ga meer jongens leren kennen.. dat kunnen ook gewoon meisjes zijn.. of ben je bang dat je vriend ze ook gaat leren kennen?

btw ik ben ook een M dus je hebt er al 1 bij
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:43 schreef Mrs.Fougaizee het volgende:

[..]

ik heb zelf ook overwogen om naar een psychiater te gaan..maar ik durf t mijn huisarts niet te vragen....hoe moet ik t hem vragen...
ik ga lid worden van een vereniging op school...dan ga ik proberen meer contacten te leggen..ik wil mijn relatie niet op t spel zetten...ik wil mijn liefste niet kwetsen hij verdient veel beter..ik ga aan mezelf werken...

ik wil ook dat mijn vriend kan voelen hoe ik me voel..hij heeft wel makkelijk praten..ik ga dus ook meer contacten leggen met jongens..
ik krijg vaak veel aandacht van jongens..maar ik heb t gevoel dat ik me dan "schuldig" ga voelen jegens mijn vriend..vandaar dat ik nooit contact heb met jongens...
als ze proberen in mijn buurt te komen ben ik weg als speedy gonzales...zo ben ik dus egt he...

fougaizee....is van de film donnie brasco....( ik hou van mafia films......) fougaizee betekend dat het namaak is...
pi_21889054
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:52 schreef tjarie het volgende:
opzich is de gedachte niet eens zo slecht (dan kwets ik mijn vriend) maar dan moet het ook echt daarom zijn... ik denk dat er andere redenen zijn dat je jongens negeerd. maar eeehm hoezo ik durf het niet te vragen... een goedemorgen ik wil graag een afspraak met mijn huisarts.. (ja hoor geen probleem).. hallo huisarts ik wil graag een verwijzing naar een psycholoog of pscyhiater... het zit namelijk zo, ik heb woedeaanvallen en ben snel jaloers... ok mevrouw geen probleem.. done!
maar ik zelf vind altijd dat je aan zelfstudie toch meer hebt of tenminste voorkennis zodat je weet waar ze het over heeft. en ja je zegt ik ga meer jongens leren kennen.. dat kunnen ook gewoon meisjes zijn.. of ben je bang dat je vriend ze ook gaat leren kennen?

btw ik ben ook een M dus je hebt er al 1 bij
[..]
mijn huisarts kent me al vanaf mijn geboorte hij is als een vader voor me...ik durf t gewoon ni te vrage....t klinkt kinderachtig dat weet ik....ik ben gewoon een scheiterd..

ik weet niet wat voor redenen er zijn dat ik jongens negeer....

ik heb al contact met een paar meiden..maar we hebben zo weinig tijd dat we telkens niet kunnen afspreken..en nee zo erg gaat mijn jaloezie niet.....mijn vriend mag kennis maken met die meiden..
maar ik wil die ene vriendin gewoon niet zien..haar haat ik als de pest!!!ik snap niet waarom hij contact met haar wil behouden...ik wil t gewoon niet!!
pi_21889212
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 22:06 schreef Mrs.Fougaizee het volgende:

[..]

ik snap niet waarom hij contact met haar wil behouden...ik wil t gewoon niet!!
of je wilt het niet snappen?
kweet niet of hij msn heeft maar als het zo is.. log zijn gesprekken ofzo of try something to check it...
pi_21891937
quote:

[..]

zolang jij dingen met jongens doet, maar niet met foute intenties hoef je je helemaal nergens schuldig over te voelen. kijk naar je vriend, die maakt toch ook gewoon contact met andere meisjes terwijl jij weet dat hij hondstrouw is.
Verder kan het natuurlijk ook gewoon een verschil in persoonlijkheid zijn, hij is misschien gewoon een stuk socialer dan dat jij bent. Jij bent niet degene die hem daarin mag veranderen door je jaloezie, dat zou heel egoïstisch zijn.

verder moet je niet zo streng voor je zelf zijn door je steeds af te vragen wat hij nou met zoiemand als jou moet. probeer een beetje het positieve van jezelf in te zien, bedenk zelf waarom hij jou wil, en niet een andere meid.

verder is het echt geen vreemd iets om een psych op te zoeken hoor, gewoon naar je huisarts stappen, die hebben ook gewoon een beroepsgeheid, en als je hem al zo lang kent, dan is het misschien juist wel makkelijker om het met hem erover te hebben.
succes.
pi_21893517
mwah je lijkt mij wel een hele toffe meid... ben nu alleen ff te zat om dat uit te leggen
pi_21894559
Ik kan er goed inkomen hoe je je voelt. Aangezien ik me goed herken in hoe je je voelt. Ergens voel je dat je iets aan je gevoel moet doen (praten), maar erna heb je spijt. Toch?
Volgens mij moet je eens goed met je vriend praten over wat je allemaal voelt als je hem zo om ziet gaan met dat meisje, misschien kan hij je dan vertellen dat je je helemaal niet druk hoeft te maken.
Je kan er natuurlijk een heel punt van maken, maar geloof me, dat werkt averechts!
Vraag hem om te begrijpen hoe jij je voelt en ik hoop dat hij er de volgende keer wat rekening mee houdt. Als dat meisje bij mijn vriend thuis zou zitten zou ik ook niet weten hoe ik zou reageren!

Veel sterkte!
pi_21906076
quote:
Op zondag 12 september 2004 04:23 schreef mupke het volgende:
Ik kan er goed inkomen hoe je je voelt. Aangezien ik me goed herken in hoe je je voelt. Ergens voel je dat je iets aan je gevoel moet doen (praten), maar erna heb je spijt. Toch?
Volgens mij moet je eens goed met je vriend praten over wat je allemaal voelt als je hem zo om ziet gaan met dat meisje, misschien kan hij je dan vertellen dat je je helemaal niet druk hoeft te maken.
Je kan er natuurlijk een heel punt van maken, maar geloof me, dat werkt averechts!
Vraag hem om te begrijpen hoe jij je voelt en ik hoop dat hij er de volgende keer wat rekening mee houdt. Als dat meisje bij mijn vriend thuis zou zitten zou ik ook niet weten hoe ik zou reageren!

Veel sterkte!
ja..
als ik mijn vriend vertel hoe ik me voel dan zegt ie dat ik overdrijf..en dat het nergens op slaat...maar het kan toch ook zo zijn dat ik haar gewoon niet mag..ik wil haar niet in mijn leven het liefst ook niet in zijn leven...wel in zijn leven maar dan wil ik t niet horen, zien of wat dan ook..ik haat haar gewoon...
ik wil hem ook niet heel zijn leven omgooien of veranderen..maar t doet mij gewoon ongelooflijk veel pijn...ik kan er gewoon niet tegen!!
ik denk er zelfs over na om t uit te maken....hij verdient al deze shit niet, is ie veel te lief voor...
maar aan de andere kant vind ik t zonde....ik hou teveel van hem onze relatie is 2,6 jaar perfect (egt ongelooflijk goed) op dit punt na....
ik heb t gevoel dat ik t probleem ben ik weet niet hoe ik me hierover heen moet zetten..dat mens is t niet waard om t voor mij te verpeste....
ik wil mijn vriend hetzelfde flikken als hij mij flikt..door ook met jongens om te gaan die mij leuk vinden en daar zijn er wel genoeg van das het probleem niet....maar zo ben ik niet...het zit niet in mijn aard me zo te gedrage...

ik weet t gewoon niet meer...
pi_21914389
quote:
Op zondag 12 september 2004 00:29 schreef kiw het volgende:

[..]

zolang jij dingen met jongens doet, maar niet met foute intenties hoef je je helemaal nergens schuldig over te voelen. kijk naar je vriend, die maakt toch ook gewoon contact met andere meisjes terwijl jij weet dat hij hondstrouw is.
Verder kan het natuurlijk ook gewoon een verschil in persoonlijkheid zijn, hij is misschien gewoon een stuk socialer dan dat jij bent. Jij bent niet degene die hem daarin mag veranderen door je jaloezie, dat zou heel egoïstisch zijn.
Hier ben ik t helemaal mee eens. Als je voor de volle 100% weet dat hij jou trouw is, waarom zou je je daarom druk maken. Je gaat toch niet aan de hand van zo\n incident je relatie op t spel zetten??!!
quote:
verder moet je niet zo streng voor je zelf zijn door je steeds af te vragen wat hij nou met zoiemand als jou moet. probeer een beetje het positieve van jezelf in te zien, bedenk zelf waarom hij jou wil, en niet een andere meid.
Pcies! Waarom zou hij voor jou hebben gekozen en niet voor die andere meid? Kijk gewoon hoe de situatie nu is en ga geen gekke dingen doen!!
quote:
misschien beter maar jij lijkt me een persoon die meer dingen weet over dr vriendje alleen ze niet wilt inzien... oftewel je ziet alleen de dingen die jij wilt zien... OPEN YOUR EYES and then take your conclusion...
Dat heet SELECTIEF handelen. Kijk gewoon naar wat je hebt, hoe jullie met elkaar omgaan, alle leuke, mooie en positieve dingen op een rijtje zetten, goed erover praten en dan komt t alleemaal goed.
Before all else, be armed.
pi_21914522
quote:
Op zondag 12 september 2004 17:55 schreef Mrs.Fougaizee het volgende:
ik wil mijn vriend hetzelfde flikken als hij mij flikt..door ook met jongens om te gaan die mij leuk vinden en daar zijn er wel genoeg van das het probleem niet....maar zo ben ik niet...het zit niet in mijn aard me zo te gedrage...
Eerst zit je zijn gedrag goed te praten en neem jij alle schuld op je door te zeggen dat jij het probleem bent en nu stel je weer dat hij jou iets (bewust) flikt en je dat het liefst bij hem terug zou doen omdat je hem net zo wil kwetsen. Dat je dit niet doet ligt volgens jou aan je goede aard. Je vriend heeft die goede aard niet? Ik vind je uitspraken nogal tegenstrijdig.
pi_21914561
Kan iemand die spelfout uit de topictitel halen? dank.
Paan!
pi_21914877
quote:
Op zondag 12 september 2004 23:37 schreef Xennia het volgende:

[..]

Eerst zit je zijn gedrag goed te praten en neem jij alle schuld op je door te zeggen dat jij het probleem bent en nu stel je weer dat hij jou iets (bewust) flikt en je dat het liefst bij hem terug zou doen omdat je hem net zo wil kwetsen. Dat je dit niet doet ligt volgens jou aan je goede aard. Je vriend heeft die goede aard niet? Ik vind je uitspraken nogal tegenstrijdig.
ik bedoelde daarmee dat ik hem ook wil laten voelen hoe ik me voel...door hetzelfde te doen als wat hij doet..hij doet het onbewust maar ik ga bewust doen wat hij doet zodat hij misschien mijn gevoelens kan begrijpen ..hoe ik me voel dus... ik kan hem niet uitleggen hoe ik me voel....
bepaalde dingen moet je zelf meemaken om het te kunnen begrijpen...

ik weet niet hoe ik moet reageren, ik ben boos, depressief en voel me erg rot...

ik moet toch iets gaan doen...ik weet nog niet precies wat.....maar ik ga er wel aan werken...

ps..ik zal me volgende keer aan de grammatica controle houden.....
pi_21915267
quote:
Op zondag 12 september 2004 23:53 schreef Mrs.Fougaizee het volgende:

[..]

ik bedoelde daarmee dat ik hem ook wil laten voelen hoe ik me voel...door hetzelfde te doen als wat hij doet..hij doet het onbewust maar ik ga bewust doen wat hij doet zodat hij misschien mijn gevoelens kan begrijpen ..hoe ik me voel dus... ik kan hem niet uitleggen hoe ik me voel....
bepaalde dingen moet je zelf meemaken om het te kunnen begrijpen...
zoals jij hem beschrijft kan ik me niet voorstellen dat hij er zich net zo kut onder zou voelen als jij. Denk niet dat hij woede-aanvallen gaat krijgen ofzo
pi_21915393
quote:
Op maandag 13 september 2004 00:10 schreef Xennia het volgende:

[..]

zoals jij hem beschrijft kan ik me niet voorstellen dat hij er zich net zo kut onder zou voelen als jij. Denk niet dat hij woede-aanvallen gaat krijgen ofzo
ik weet niet hoe hij zich zal voelen..een woedeaanval verwacht ik helemaal niet van hem...

wat ik wel weet is dat er een gozer was die geinteresseerd naar me bleef kijken, hij altijd zei dat ie die gozer niet mocht en zou willen slaan..
ik ben nooit met die gozer omgegaan..hij zat in mijn groep op school en ik wist ook wel dat ie in me geinteresseerd is/was...

ik ga helemaal niet met jongens om..ik vraag me af hoe hij zal reageren als ik vrolijk met die gasten sta te praten en ze misschien een ritje naar huis geef.....en naar hun verjaardagen ga enz....
pi_21915637
quote:
Op maandag 13 september 2004 00:15 schreef Mrs.Fougaizee het volgende:

[..]

ik weet niet hoe hij zich zal voelen..een woedeaanval verwacht ik helemaal niet van hem...
hoe zien jouw woede-aanvallen er eigenlijk uit?
quote:
ik ga helemaal niet met jongens om..ik vraag me af hoe hij zal reageren als ik vrolijk met die gasten sta te praten en ze misschien een ritje naar huis geef.....en naar hun verjaardagen ga enz....
Je gaat helemaal niet met jongens om en je hebt ook geen goede vriendinnen? Centreert jouw leven zich niet wat al te erg rondom hem?
pi_21915660
Ik zou hier natuurlijk kunnen vragen hoe het met jou zit Xennia. Maar dat doe ik misschien toch maar niet, want het interesseert je waarschijnlijk niet.

[ Bericht 74% gewijzigd door Werner_Koekoeksklok op 13-09-2004 00:35:42 ]
Paan!
pi_21915729
quote:
Op zondag 12 september 2004 17:55 schreef Mrs.Fougaizee het volgende:
dat mens is t niet waard om t voor mij te verpeste....
Laat haar dat dan ook niet doen, als jij het uitmaakt om haar heeft zij dus haar zin.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_21915738
quote:
Op maandag 13 september 2004 00:30 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
J aen hoe zit dat eigenlijk met jou Xennia?
zou je de tikfouten even uit deze zin kunnen halen? B.v.d
pi_21915746
KO! eh.... Ok bedoel ik....
Paan!
pi_21915817
quote:
Op maandag 13 september 2004 00:30 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Ik zou hier natuurlijk kunnen vragen hoe het met jou zit Xennia. Maar dat doe ik misschien toch maar niet, want het interesseert je waarschijnlijk niet.
En waarom zou ik mezelf niet interesseren? Of ik mijn inzichten op een openbaar forum wil gooien is een tweede
  maandag 13 september 2004 @ 00:40:55 #41
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_21915860
quote:
..voor mij is alles zwart wit...als iemand 1 keer mij iets aan doet wil ik die persoon nooit meer zien...wat je mij aandoet krijg je vele malen van me terug..als iemand aardig is tegen me ben ik 10 maal aardiger terug..
Euhm, ik ben verre van een psycholoog ofzo, maar volgens mij is alles terug te leiden tot jouw gebrek aan sociale contacten / vaardigheden:

- Als iemand je wat aan wil doen, probeer je diegene zoveel mogelijk te ontwijken: blijkbaar heb je niet genoeg vertrouwen in jezelf om te denken "laat hem/haar maar komen, ik bepaal tot hoever je gaat, en als het te gek wordt zal ik je dat flink duidelijk maken".
- Als iemand vriendelijk is, ben je meteen overdreven vriendelijk terug: het lijkt wel alsof het uniek is dat zo'n iemand aardig tegen je is, zo uniek dat je diegene daarvoor wilt 'belonen' door extra aardig terug te doen?
- Je wordt nerveus als je vriend aandacht krijgt van andere vrouwen: je bent misschien bang om hem kwijt te raken en dat je dan helemaal niemand meer hebt? Als gevolg daarvan gaan de alarmbellen veel te vroeg rinkelen bij jou?
- Je bent jaloers op zijn open houding: hij kan wat jij ook graag zou willen kunnen, maar wat maar niet wil lukken.

Sociale contacten leggen is te leren hoor (zij het door gewoon kijken wat er om je heen gebeurt, advies vragen aan vrienden totaan een bezoek bij een professionele hulpverlener). Iedereen heeft het moeten leren, alleen ben jij het onderweg misschien de 'feeling' kwijtgeraakt... Dus doe er wat aan
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_21917256
HenryHill moet psycholoog worden
pi_21917426
quote:
Op maandag 13 september 2004 00:15 schreef Mrs.Fougaizee het volgende:

[..]

wat ik wel weet is dat er een gozer was die geinteresseerd naar me bleef kijken, hij altijd zei dat ie die gozer niet mocht en zou willen slaan..
ik ben nooit met die gozer omgegaan..hij zat in mijn groep op school en ik wist ook wel dat ie in me geinteresseerd is/was...

Als ik het zo lees hier hoe je hem beschrijft, denk ik dat wanneer jij gewoon 'normaal' staat te praten met die jongens, zonder een gevoel van 'ik ga je terug pakken', dat hij gewoon daarmee geen problemen zou hebben. Hoe vaak ziet die vriend van je die ene meid eigenlijk? En heeft die ene meid een relatie of niet?
pi_21920414
quote:

[..]

Heel simpel en dat kan ik zeggen omdat ik ook wel eens wat hulp nodig had.
Je belt je huisarts om een afspraak te maken.
Kom je binnen dan vraagt hij waarschijnlijk:"Wat is het probleem?"
En dan kun je vertellen wat er gebeurt of wat je voelt.Dan verwijst hij je door en dat kan bijvoorbeeld naar een psygoloog.En nee,dat is niet eng,na het eerste bezoek voel je je al een stuk opgeluchter.

Ten tweede:praat er met je vriend over.Ik heb namelijk de indruk dat jij jezelf als een vreselijke heks ziet maar volgens mij valt dat best mee.Als je kwaad word op iemand omdat diegene je iets flikt lijkt me dat niet meer dan logisch en de 1 wordt nou eenmaal kwader dan de ander.Ik kan iemand die mij iets flikt ook weken negeren en ik zal zeker niet toegeven door met diegene te gaan praten.Dat is gewoon koppig en dat mag best.

Maar je vriend kan niet voelen hoe jij je voelt,hij kan hooguit BEGRIJPEN hoe jij je voelt.

Ten derde: je komt op mij een beetje bang over.Bang dat je iedereen kwijt raakt.Op zich wel logisch: je bent al wat mensen kwijtgeraakt,dus waarom zou de rest dan ook niet weg lopen?
Maar als je vriend echt van je houdt ziet hij wel in dat zijn meisje problemen heeft en dat hij zegt dat je er aan moet werken omdat de relatie anders over is,lijkt me machteloosheid.
Hij wil je graag helpen maar kan het niet.

Wat je jaloezie betreft: doordat je onzeker bent ,ben je bang dat je vriend dat andere meisje leuker gaat vinden dan jou.Als straks je onzekerheid en problemen wat minder gevoelig gaan liggen,word die jaloezie ook minder.

En daarom moet je zo snel mogelijk je huisarts bellen en een afspraak maken.
En ik check dit forum om te kijken of je het ook gedaan hebt.

Succes er mee.
pi_21925970

[ Bericht 100% gewijzigd door Umm-Qasr op 13-09-2004 16:36:52 ]
pi_21926036
quote:
Op maandag 13 september 2004 00:29 schreef Xennia het volgende:

[..]

hoe zien jouw woede-aanvallen er eigenlijk uit?
[..]

Je gaat helemaal niet met jongens om en je hebt ook geen goede vriendinnen? Centreert jouw leven zich niet wat al te erg rondom hem?
mijn woedeaanvallen vallen erg veel op..normaal gesproken ben ik altijd wel vrolijk en tevreden....maar als er iets gebeurd wat me boos maakt...is die vrolijkheid helemaal weg...
ik probeer me in te houden omdat ik niet wil uitbarsten...ik wordt erg stil..dan blijft hij steeds dezelfde vraag stellen en dan verhef ik mijn stem dat ik t niet wil..ik begin te huilen en niet egt schreeuwen maar gewoon mijn stem wat verheffen..dan vraag ik hem wat hij zich bemoeit met andere mensen..

zoals op het feest..ik maak me hier niet egt boos om..maar d'r was een andere meid op t feest...ze moest met de trein naar huis en omdat ze toevallig bij ons in de buurt woont biedt hij aan om haar thuis te brengen..ik vind dit overbodig..als t meisje of als t nou een jonge was dat kan me niet egt schelen..maar waar bemoeit hij zich nou mee??dat mens moet toch zijn eigen vervoer regelen en vraagt hem toch om niets...ze komt toch niets voor niets ze heeft vast wel wat geregeld..
ik vroeg steeds waar hij zich mee bemoeide en toen werd hij ook boos op mij en zei dat mijn jaloezie tever gaat..en dat het zo niet verder kan..
ik was niet jaloers op dat meisje integendeel..ook al was t een jonge ik had hetzelfde gereageerd...

we hebben bijna nooit ruzie en als we dan ruzie hebben gaat het om dingen die nergens op slaan....

ik dacht zelf ook dat mijn leven teveel om hem draait..daarom probeerde ik een oplossing te vinden..ik wordt jaloers op hem omdat ik teveel van hem hou..als ik hem minder zou zien dan zou ik minder van hem houden en mijn jaloezie ook minderen...
maar hij reageerde hier heel anders op dan ik dacht...hij vond t nix..
ik wil ook net als hij verder gaan..maar ik ben bang dat ik weer een woedeaanval krijg ofzo en dat het dan helemaal voorbij is....door mijn lompe gedrag....

ik ben op zoek naar verenigingen..ik kan wel relaxed met mensen praten..dat is t niet...maar egte vrienden die je vaak ziet heb ik niet..er zijn een paar meiden op mijn school..we houden wat contact..that's it...
ik heb ook 2 jongens als vrienden maar ik weet dat ze me leuk vinden..1 heeft me zelfs vaak gevraagd..ik heb hem ook altijd afgewezen..maar we kunnen altijd fijn praten..hij geeft me ook goede adviezen..ik behou wel contact met hem maar alleen via msn...we zien elkaar nooit...

ik werk, ik studeer...en ik heb mijn vriend...niet alles draait om mijn vriend..ik heb ook zelf een leven maar ik ben wel van plan om me meer onder de mensen te mengen...
maar omdat mijn vriend nu zo alleen is..zijn hele familie is geemigreerd wil ik hem ook niet alleen laten..dat wil hij zelf ook niet...

we hebben geen grote problemen het enige zijn mijn uitbarstingen waar ik hem heel erg mee kwets wat totaal niet mijn bedoeling is..ik hou teveel van hem..ik wil hem niet kwetsen als hij zich klote voelt voel ik me ook klote....

ik ga ook proberen mijn arts te bellen om een afspraak te maken..maar ik wil niet dat mijn ouders dit te weten komen..eigenlijk wil ik dat niemand t dit te weten komt..

wat ik ook niet kan hebben is dat ie telkens mij op zo'n manier aankijkt van het is allemaal jouw schuld deze ruzie...dat is misschien zo..maar gevolg heeft ook oorzaak...
  maandag 13 september 2004 @ 17:00:21 #47
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_21926574
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:38 schreef Mrs.Fougaizee het volgende:

[..]

zoals op het feest..ik maak me hier niet egt boos om..maar d'r was een andere meid op t feest...ze moest met de trein naar huis en omdat ze toevallig bij ons in de buurt woont biedt hij aan om haar thuis te brengen..ik vind dit overbodig..als t meisje of als t nou een jonge was dat kan me niet egt schelen..maar waar bemoeit hij zich nou mee??dat mens moet toch zijn eigen vervoer regelen en vraagt hem toch om niets...ze komt toch niets voor niets ze heeft vast wel wat geregeld..
ik vroeg steeds waar hij zich mee bemoeide en toen werd hij ook boos op mij en zei dat mijn jaloezie tever gaat..en dat het zo niet verder kan..
ik was niet jaloers op dat meisje integendeel..ook al was t een jonge ik had hetzelfde gereageerd...

ik ga ook proberen mijn arts te bellen om een afspraak te maken..maar ik wil niet dat mijn ouders dit te weten komen..eigenlijk wil ik dat niemand t dit te weten komt..
Het bovenste komt toch wel wat jaloers over, hoor. Je hebt blijkbaar gewoon een heel aardige, sociale vriend die wat voor een ander over heeft. Daar is toch niets mis mee? Het is niet zo dat jij daar daadwerkelijk onder lijdt, lijkt me.

Jij bent volwassen, je huisarts heeft een geheimhoudingsplicht, dus die vertelt niets aan je ouders over jouw bezoek.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_21927953
Volgens mij valt het met die woede-aanvallen erg mee, maar is hij bijzonder goed in jou een schuldgevoel aanpraten
quote:
wat ik ook niet kan hebben is dat ie telkens mij op zo'n manier aankijkt van het is allemaal jouw schuld deze ruzie...dat is misschien zo..maar gevolg heeft ook oorzaak...
en dat lukt hem omdat je verder weinig mensen om je heen hebt en totaal afhankelijk bent van hem, sociaal en emotioneel gezien. Dit legt een zware druk op een relatie.
  maandag 13 september 2004 @ 19:38:32 #49
88909 Hel1tjuhh
Girl..Power :P
pi_21929803
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:02 schreef MeneerGiraffe het volgende:

[..]

Je denkt dat ie vreemd gaat? Waar baseer jij dat op? Dat zij bij hem thuis is? Damn.. Dus jou vriend/vriendin mag ook nooit iemand mee naar huis nemen omdat ie anders vreemd kan gaan..

Ik zou maar eens wat aan jezelf doen En als dat een grapje was, dan vraag ik me af wat voor zielig persoon je bent.. Die mensen stellen hier serieuze vragen en zitten dus niet op antwoorden die hun onjuist ongerust maken
Don't look at the past.. But live to the future...
  maandag 13 september 2004 @ 19:56:19 #50
88909 Hel1tjuhh
Girl..Power :P
pi_21930223
Je moet wat meer schijt aan mensen krijgen (ook weer niet teveel natuurlijk) en proberen om niet door iedereen aardig gevonden te worden..

Je vriend houdt hartstikke veel van jou aan je reacties te zien.. En die woedeaanvallen neemt ie voor lief..
En als je vriend echt vreemd zou gaan dan voel je dat wel en dat merk je ook wel..

Misschien dat je naar een andere huisarts kan voor een verwijsbriefje?

En misschien dat het verstandig is om op een sport te gaan, volleybal ofzo.. Kom je ook weer in contact met andere mensen en kun je misschien een paar leuke vriendschappen opbouwen

Wees gewoon jezelf en niet zo onzeker, je komt vast wel iemand tegen die een vriendschap met je wil opbouwen.. Het heeft tijd nodig natuurlijk en het zal ook zeker niet makkelijk worden, maar het is het zeker wel waard
Don't look at the past.. But live to the future...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')