quote:damn...
Op maandag 16 september 2002 22:29 schreef Trammelant het volgende:
Is daar duurder dan hier vanwege de torenhoge belasting op alcohol in groot brittanie
en geen speciale merken daar te koop die hier niet te koop zijn maar die wel erg de moeite waard zijn?
quote:Newcastle, Engeland? Forget it but... Is veel duurder dan hier in Nederland, in mijn ervaring...
Op maandag 16 september 2002 22:24 schreef mister_popcorn het volgende:
Okeeeeeeeee, ik ga over een klein weekje naar New Castle toe, iemand een of meerdere aanraders voor ong 50 euro? Ik neem aan dat je daar aan meer verschillende soorten en misschien ook aan goedkopere whisk(e)y kan komen dan hier in NL?(Het is voor een goede vriend, en nee ik betaal het niet in me uppie, dat wordt me iets te duur vrees ik.)
Dan ff mijn lijstje:
Mijn Vuurdoop: Royal Brackla 10y, ooit in een Italiaanse Supermarkt gekocht. Heel puike en soepele Single Malt.
Tegenvaller,: The Glenlivet 12y. Heel flets. Bowmore, iets te scherp en onrijp.
Aanraders:
Nu open: de Glen Ord, Glenmorangie Cellar 13, Glenfarclas 12y, Glen Grant blend, Seagram's VO Canadian en eentje van de Scotch Whisky Society: Society Case N°3.55, cask strength 58,3%, Juni 89, 11 jaar oud uit Islay.
Nog ff enkele kanttekeningen bij uitspraken hierboven:
- Islay spreek je uit als "Ei-lah".
- Mensen die het verdunnen van Cask Strength Whisky's veroordelen weten niet waarover ze het hebben: Een cask strength whisky verschroeit letterlijk je papillen en je proeft geen fluit. Altijd verdunnen met een klein beetje water om je tong niet te verdoven.
- De jodiumsmaak van Islay, Campbelltown en Isle of Jura whiskies komt van het zeewier dat tussen de turf terecht gekomen is waarmee die whiskies gestookt worden.
- Iemand had het ergens over een 30 jaar oude whisky die als 12y old nog 18 jaar in de fles had gezeten. Aan de toon te lezen maakte hij een grap, en inderdaad rijpt whisky niet meer als het eenmaal in de fles zit. Dit betekent dat je het onbeperkt kan bewaren maar helaas ook dat een 12y nooit een "30 year Old" kan worden.
Oh enne... Geniet, maar drink met mate(n)
quote:Of the single barrel red label voor tussendoor
Op vrijdag 31 augustus 2001 21:02 schreef the-O het volgende:
Glenfiddich special reserve single malt
12 jaar oudRed label voor de mix met cola.
Deze week in de aanbieding bij de Mitra, voor 20 euro.
Ik weet alleen niet of ik die ga halen (ben immers ook maar student, die 't moet doen met William Lawson's).
Heb ik gewoon een makkelijk te herkennen hoofd, of zou ik zo'n goede klant van 'm zijn?
quote:'Mijn' slijter liet me tot een paar maanden terug nog gewoon proeven... Totdat er een GALL & GALL tegenover kwam te zitten....
Op dinsdag 17 september 2002 13:57 schreef DennisMoore het volgende:
'Mijn' slijter groette me laatst op straat.Heb ik gewoon een makkelijk te herkennen hoofd, of zou ik zo'n goede klant van 'm zijn?
quote:* schopt *
Op donderdag 4 april 2002 09:31 schreef SilkTie het volgende:[..]
* Het moment van een whisky-meet steeds dichterbij voelt komen.
* aego vraagt zich af of hier niet een apart topic voor geopend moet worden ...
quote:Ik zie er anders genoeg hier die wel tien verschillende whiskies tegelijkertijd klaar hebben staan, inderdaad omdat hun voorkeur per dag verschilt.
Op dinsdag 17 september 2002 14:27 schreef Trizone het volgende:
Hoe komt het dat de meeste mensen hier een uitgesproken voorkeur hebben voor 1 of 2 soorten?
Mijn stemming bepaald meestal waar ik zin in heb.....en dat kan nogal varierende ene keer is het een blend en de andere keer weer een single malt
quote:Nouja... ik heb er nog te weinig 'verstand' van om duidelijk een (wisselende) voorkeur te hebben. 'k Vind bijna alles wel lekker (geen Glenkinchie).
Op dinsdag 17 september 2002 14:34 schreef heijx het volgende:
Ik zie er anders genoeg hier die wel tien verschillende whiskies tegelijkertijd klaar hebben staan, inderdaad omdat hun voorkeur per dag verschilt.
Ik probeer meestal om gewoon wat af te wisselen, en de vloeistofspiegel in de flessen gelijkmatig te laten dalen
- The Balvenie
- Dalwhinnie
- Glenfiddich
quote:Dat deed een kennis van me ook. Maar het alcoholpercentage in die flessen daalde ineens met nog grotere sprongen, en sommige flessen veranderden van kleur, smaak en zo. Dacht er na de eerste keer niets van, dat ie zich dat maar inbeeldde. Kwam ie er een paar maanden later achter dat er telkens tijdens zijn afwezigheid (projectjes in het buitenland en zo ) feestjes gevierd waren door een vriendin die de planten water gaf. ....
Op dinsdag 17 september 2002 14:37 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Ik probeer meestal om gewoon wat af te wisselen, en de vloeistofspiegel in de flessen gelijkmatig te laten dalen
quote:Brrrrrrrrrrrrr!
Op dinsdag 17 september 2002 14:48 schreef aego het volgende:[..]
Dat deed een kennis van me ook. Maar het alcoholpercentage in die flessen daalde ineens met nog grotere sprongen, en sommige flessen veranderden van kleur, smaak en zo. Dacht er na de eerste keer niets van, dat ie zich dat maar inbeeldde. Kwam ie er een paar maanden later achter dat er telkens tijdens zijn afwezigheid (projectjes in het buitenland en zo ) feestjes gevierd waren door een vriendin die de planten water gaf. ....
ap-pel-sap?
quote:nee, aangelengd met water en goedkoop bocht ....
Op dinsdag 17 september 2002 14:51 schreef heijx het volgende:[..]
Brrrrrrrrrrrrr!
ap-pel-sap?
quote:Een single malt is meestal ook een blend toch
Op dinsdag 17 september 2002 14:27 schreef Trizone het volgende:de ene keer is het een blend en de andere keer weer een single malt
Johnnie Walker green label (single malt) is bv een blend van 15 malt whisky's.
Single malt wil alleen maar zeggen dat er ALLEEN malt whisky's inzitten.
quote:Misschien doel jij op JW Pure Malt, een blend van single malt whiskies. Die valt net als Dimple in de categorie "Deluxe Blends". Ik heb JW nog niet op een single malt kunnen betrappen.
Op dinsdag 17 september 2002 18:11 schreef Trammelant het volgende:[..]
Een single malt is meestal ook een blend toch
Johnnie Walker green label (single malt) is bv een blend van 15 malt whisky's.
Single malt wil alleen maar zeggen dat er ALLEEN malt whisky's inzitten.
Wat een single malt of een blend is, is al eerder heel goed uitgelegd door Silktie.
James Martin 20 Y (lowlands)
William Lawson's
William Lawson's 12 Y
Williams Grants
Glen Talloch
Glenfiddich 15 Y cask strength > ![]()
Glenfiddich 15 Y ![]()
Glenfiddich 18 Y
Glenmorangie
Glenmorangie 10Y
Famous Grouse 12 Y
Sandy Mac (limited blend)
Johnnie walker Red Label
Johnnie walker black Label
Johnnie walker green Label
Johnnie walker Gold Label ![]()
Johnnie walker Blue Label
The Glenrothes 15 Y (speyside) ![]()
Ballantines
Ballantines 12 Y
quote:Die heb ik ook thuis staan en hoewel de 12Y versie mijn favoriet is vond ik de 27Y versie juist niet smaken, zelfs niet met water erbij.
Op dinsdag 17 september 2002 21:54 schreef D_Elyashkavich het volgende:
cardhu 27 year old 60% die is lekker
en talisker
quote:Snap het ook niet helemaal waarom vrouwen meer wijndrinkers zijn dan whiskeydrinkers. Zou het te maken hebben dat je niet zo gauw een whiskey probeert omdat een fles nogal duur is? Aangezien mannen alles toch wel zuipen is het voor ons geen probleem als het een slechte whiskey is. FF doorbijten en dan gaat ie alsnog op.
Op donderdag 19 september 2002 14:01 schreef Meisje1 het volgende:
Ligt het nou aan mij of drinken alleen mannen whisky? Ik voel me een beetje alleen in deze topic
Al moet ik zeggen dat mijn Jack al een tijdje in mijn kast staat te rotten voor zover dat kan voor een whiskey. Weggooien vind ik zonde. Dat spul is echt niet te zuipen gewoon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |