abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 augustus 2001 @ 01:25:08 #1
9167 reddie
is bang voor de waarheid...
pi_1529077
Baalbaalbaaldag vandaag.
Ik heb een aangeboren hartafwijking, paar operaties gehad, pacemaker, en nu sinds een jaarje of 2 a 3 ook nog eens hartritmestoornissen waarvoor ik bčtablokkers (Sotalol) slik. Tijdje geleden heb ik een flutter gehad, een verstoord stroompje in je hart waardoor je hartslag ongehoord onregelmatig en snel is. Dit is ongedaan gemaakt met een cardioversie: onder narcose krijg je een stroomschok (je weet wel, net als bij E.R.), en dan "reset" je hart zich. Pas geleden heb ik bij chirurgenwerk gezien dat als dat niet meer helpt je een operatie krijgt, waarbij ze iets van 8 sneetjes maken in je hart, deze dan weer dichtnaaien (duh...) en dan krijg je het nooit meer. Volgens mij is alleen bij mij het probleem dat ik al (te) veel littekenweefsel op m'n hart heb en dat ik geen nieuwe operatie kan ondergaan... Weet iemand of dit waar is?

Wie van de Fok!kers hebben er trouwens nog meer iets aan hun hart???

Poor is the man whose pleasures depend on permission of another...
  vrijdag 31 augustus 2001 @ 01:54:42 #2
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_1529266
Geen idee, vraag het je dokter eens.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_1529449
Jij ook ?? ik heb gelukkig nog geen operaties hoeven ondergaan . Maar ik ben pas 20 jaar , ik heb pas een klaplong gehad , dacht je alles gehad te hebben weet op te been etc . weer gezellig buiten rondhangen. En opeens voelde ik me slap kreeg geen lucht.
Net to thuis gered , daar aangekomen denkende dat ik weer een klaplong had omdat ik geen lucht kreeg op de bank gaan zitten , maar ze zwak om er nog vanaf te komen , over de angst maar niet te spreken . Vervolgens door een amulance opgehaald , longfoto's gemaakt , hartfilmpje .
Nee jongeman , je longen zijn in orde.
Je hart ginf wel 160 en hoger , het ziet er naar uit dat je een aangeboren hartafwijking hebt .
WHAT???? alsof iemand een kogel door je kop schiet.
En nu ??? zegt die beste man , dat het zo nog een skan gebeuren , of dat het nu 30 jaar niet meer voorkomt.
Ik naar huis , daarna de maandag erop weer naar het werkt terwijl ik net pas weer 2 weken begonnen was na de klaplong.
Daar aangekomen word het me helemaal slecht , vervolgens met de trein en bus naar huis , nogsteeds slecht . zo 1'5 uur slecht gevoeld , thuis aangekomen voledig in paniek .
Vervolgens niet meer in staat om de deur uit te gaan , omdat je constant angst hebt om weer een aanval te krijgen .
Ik heb nu zo al meer als een maand bijna alleen thuis rondgehangen , ik kan steeds eenstapje verder , maar ik ben bang dat ik de rest van mijn leven met die aanvallen moet leven .
Ik heb er welliswaar niet zo superveel gehad nu , maar elke keer als ik er een heb is het eng , en men zei ALs het kwekelijks gaat voorkomen , kunnen ze hetmet een operatie verhelpen , nu moet ik na een maand wachten naar die cardioloog , ze gaan me onderzoeken . hopelijk is het allmaal niet zo ernstig , ik heb nog heel wat feesten te bezoeken, en wat pilsjes te drinken . Ik ben al acuut gestopt met roken en met een wietje roken , het zweet breekt me uit bij een teug van een sigaret .
Morgen naar het ziekenhuis ,ben verdomme pas 20 , het feesten kunnen ze me niet ontnemen , snij de boelmaar open en fix het maar . waarom niet als het kan?? moet ik zo dan rond blijven lopen .
Nee ik leef met je mee , ik hoop dat ze nog wat voor je kunnen doen , ik heb soms het gevoel dat ze maar wat knutselen daar in het ziekenhuis.
pi_1529457
Heb ook betablokkers gekregen alleen eentje nemen voor als ik op vakantie ben en daar zou wat gebeuren . verder neem ik niks.
Durf me alleen niet meer te veel in te spannen.
Als ik dan een aanval krijg is het moeilijker om te onderdrukken
pi_1592858
Tering.. volgens mij heb ik ook zoiets (hoop het niet natuurlijk) ben zelf ook een wiet roker, dus het zou daar aan kunnen liggen maargoed..
Een paar jaar geleden ook een klaplong gehad, uit het niets!? en sinds dien een hoop vage dingen meegemaakt..
zwak, bloedarmoede (tintelingen in me armen en benen)
me schouder trekt.. het lijkt alsof me hart afentoe een mis beat slaat.. moet niet te snel opstaan of ik heb kans op de grond te vallen.. erg vreemde shit..
Weet iemand of dit DE sympthomen zijn of gewoon plain old paranoia door het wiet gebruik?
  maandag 10 september 2001 @ 01:17:44 #6
11810 Dr_Greene
Code Blue! Clear!!!
pi_1598432
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2001 01:25 schreef reddie het volgende:
Pas geleden heb ik bij chirurgenwerk gezien dat als dat niet meer helpt je een operatie krijgt, waarbij ze iets van 8 sneetjes maken in je hart, deze dan weer dichtnaaien (duh...) en dan krijg je het nooit meer. Volgens mij is alleen bij mij het probleem dat ik al (te) veel littekenweefsel op m'n hart heb en dat ik geen nieuwe operatie kan ondergaan... Weet iemand of dit waar is?

Ik heb die uitzending niet gezien, maar zo te horen werd bij die operatie de borstkas geopend. Dit is gelukkig niet altijd nodig...

...een ablatio, dat is de medische term voor zo'n ingreep kan ook met een hartcatheterisatie: je krijgt dan een snee in je lies. Via de lies zoeken ze je slagader op en brengen zo een catheter in je hart. Die verhitten ze en schuiven hem langs de wand van je hart. Zo ontstaat er littekenweefsel, dat de stroompjes in je hart moeilijk geleidt. Een bestaande hartritmestoornis kan zo niet meer ontstaan.

Na zo'n ingreep kun je in principe alles weer doen (er gaan zelfs geruchten dat een lid van de schaatskernploeg ook zoiets dergelijks heeft ondergaan...)

* Dr_Greene heeft gelukkig zelf niets aan zijn hart, maar ziet op zijn werk wel veel mensen met hartklachten...

dinsdag 11 september 2001 @ 01:03:17 #7
9167 reddie
pi_1607873
dr_Greene kardiejoloog of sjierurg???
  woensdag 12 september 2001 @ 22:53:40 #8
11810 Dr_Greene
Code Blue! Clear!!!
pi_1623226
quote:
Op dinsdag 11 september 2001 01:03 schreef reddie het volgende:
dr_Greene kardiejoloog of sjierurg???
Arts op de afdeling Spoedeisende Hulp van een ziekenhuis (dus ook Eerste Hart-hulp)

Overdag doen de Cardiologen de cardioversieen zelf, maar 's avonds en 's nachts hanteer ik zelf de Verapamil.

pi_1648549
Iedereen weet toch wel dat Dr_Greene een ER-arts is!!!!

Magoed, ik heb geen last van me hart. Het enige waar ik last van heb is dat als ik te snel opsta ik zo op de grond kan vallen, maar pas nog viel ik met me slaap op een drempel, was ik voor 20 minuten weg.

Alle gekheid op een stokje, want daar hoort gekheid thuis, nietwaar. Het zou toch gek zijn als we het in een doosje zouden stoppen, danwel theelepelsgewijs op zouden hangen aan een rekje... - G. de Vader
pi_1656101
quote:
Op zondag 09 september 2001 13:13 schreef Porto het volgende:
Tering.. volgens mij heb ik ook zoiets (hoop het niet natuurlijk) ben zelf ook een wiet roker, dus het zou daar aan kunnen liggen maargoed..
Een paar jaar geleden ook een klaplong gehad, uit het niets!? en sinds dien een hoop vage dingen meegemaakt..
me schouder trekt.. het lijkt alsof me hart afentoe een mis beat slaat.. moet niet te snel opstaan of ik heb kans op de grond te vallen.. erg vreemde shit..
Weet iemand of dit DE sympthomen zijn of gewoon plain old paranoia door het wiet gebruik?
Dat lijken mij meer symptonen van groei, geen hartklachten imho
  dinsdag 18 september 2001 @ 08:50:48 #11
9167 reddie
pi_1665436
quote:
Dat lijken mij meer symptonen van groei, geen hartklachten imho
Mmm, lijkt me niet echt dé diagnose...
  † In Memoriam † dinsdag 11 februari 2003 @ 15:24:16 #12
25682 2cv
Niet subtiel
pi_8413265
quote:
Baalbaalbaaldag vandaag.
Ik heb een aangeboren hartafwijking, paar operaties gehad, pacemaker, en nu sinds een jaarje of 2 a 3 ook nog eens hartritmestoornissen waarvoor ik bčtablokkers (Sotalol) slik. Tijdje geleden heb ik een flutter gehad, een verstoord stroompje in je hart waardoor je hartslag ongehoord onregelmatig en snel is. Dit is ongedaan gemaakt met een cardioversie: onder narcose krijg je een stroomschok (je weet wel, net als bij E.R.), en dan "reset" je hart zich. Pas geleden heb ik bij chirurgenwerk gezien dat als dat niet meer helpt je een operatie krijgt, waarbij ze iets van 8 sneetjes maken in je hart, deze dan weer dichtnaaien (duh...) en dan krijg je het nooit meer. Volgens mij is alleen bij mij het probleem dat ik al (te) veel littekenweefsel op m'n hart heb en dat ik geen nieuwe operatie kan ondergaan... Weet iemand of dit waar is?

Haal die pace-maker en die flutter er uit en je hebt mijn verhaal ...

En het klopt idd, ze zijn nog niet ver genoeg om in dit geval om het bestaande littekenweefsel heen te kunnen werken.

Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 11 februari 2003 @ 16:37:45 #13
3542 Gia
User under construction
pi_8415229
quote:
Op zondag 9 september 2001 13:13 schreef Porto het volgende:
Ben je ook nogal lang en mager en is je borstbeen ingedeukt of juist een bobbel erop?
Dan zou ik eens op Ziekte van Marfan gaan zoeken.
Jouw symptomen doen me daar namelijk een beetje aan denken. Vooral die klaplong.
Had er eerst ook nog nooit van gehoord, maar misschien heeft een nichtje van mij dat. Wordt ze volgende week op onderzocht.

Overigens ben ik zelf ook hartpatient. Kapotte klep aan de linkse kant. Durf nog geen operatie aan en is medisch ook nog niet direct nodig. Dus ik kan nog effe wachten.

dinsdag 11 februari 2003 @ 16:37:54 #14
46259 _Snowball_
dan zal 't wel zo zijn
pi_8415230
quote:
Volgens mij is alleen bij mij het probleem dat ik al (te) veel littekenweefsel op m'n hart heb en dat ik geen nieuwe operatie kan ondergaan... Weet iemand of dit waar is?
heb ik inderdaad al vaker gehoord dat mensen niet meer geopereerd kunnen worden aan hun hart omdat er al te veel litteken weefsel op zit

wel klote voor je

Het gaat weer helemaal nergens over
  dinsdag 11 februari 2003 @ 16:46:50 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_8415422
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 16:37 schreef Gia het volgende:
Ziekte van Marfan
is wel hot de laatste tijd. Pas ook al in ER (op TV) en later ben ik het nog ergens tegen gekomen
pi_8415610
betablokkers zijn zooi, heb ze eens gehad tegen hoofdpijn........
je moet de lihjst met mogelijke bijwerkingen maar niet lezen....

veel sterkte

dinsdag 11 februari 2003 @ 18:21:02 #17
3542 Gia
User under construction
pi_8417438
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 16:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

is wel hot de laatste tijd. Pas ook al in ER (op TV) en later ben ik het nog ergens tegen gekomen

Ja, ik had het ook gezien bij ER. En een week later hoorde ik van mijn zus dat mijn nichtje dat misschien heeft.

Ocharme, het schaap is pas een jaar geworden. Vind het zo zielig voor d'r!

pi_8600996
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 16:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

tja hot = anders
want ik heb Marfan (zo goed als)
tis trouwens niet ziekte maar syndroom omdat het een verzameling van verschillende klachten/afwijkingen zijn die voor ieder verschilt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')