Nogal een rare vraag, aangezien blowen in dit soort gevallen nog veel funester is.quote:Op vrijdag 10 september 2004 22:41 schreef Smorlez het volgende:
Rare directe vraag: Heb je wel 's harddrugs gebruikt?
dit wou ik net zeggen.quote:Op vrijdag 10 september 2004 22:40 schreef trith het volgende:
Maak je aub niet zo druk! LEEF! Wat kan jou de rest schelen?
je bedoelt het vast goed, maar die dingen die "heb" ik al. Het gaat niet om hoe ik eruit zie. En werk heb ik, en school ook. Maar "het" probleem heb ik ook..quote:Op vrijdag 10 september 2004 22:56 schreef wootahH het volgende:
tlijk je kan niet van dag op dag veranderen... maar als je doorsnee bent.. waar zou je je dan voor moeten schamen.
ga naar de winkel. koop een paar leuke kleren. ga naar de kapper voor een leuke coupe...
en zorg dat je tevreden met jezelf bent zoals je nu bent. zoek werk(voor het geld en voor de sociale contacten) en dan komt de rest vanzelf wel.
Zekers, en ondertussen je serotoninehuishouding helemaal naar de klote helpen waardoor je in een zware depressie belandt. Dat is de oplossing!quote:Op vrijdag 10 september 2004 22:51 schreef T3rr0r het volgende:
Xtc is the answer!
And that's true. Je kunt niet van de ene op de andere dag veranderen, dat gaat geleidelijk.quote:Op vrijdag 10 september 2004 23:15 schreef Poerkie het volgende:
...maar bij mij duurde het eventjes, denk een half jaar ofzo. Klinkt misschien lang, maar als je eenmaal weer goed in je vel zit gaat het sociaal stukken beter. Ik heb nog altijd een beetje een afwachtende houding voor onbekende personen, maar ik trek me nooit meer terug. Zorg er in ieder geval voor dat je je nooit terugtrekt, dat maakt het alleen maar erger. Zorg dat je jezelf 'presenteert', dat je niet ergens achter de achtergrond zit.
Xtc kan juist wel een aanleiding zijn. Ik heb wel 's gelezen dat het gebruik van harddrugs je gemoedstoestand op een manier kan aantasten zoals de ts beschreven heeft.quote:Op vrijdag 10 september 2004 23:13 schreef nozem het volgende:
[..]
Zekers, en ondertussen je serotoninehuishouding helemaal naar de klote helpen waardoor je in een zware depressie belandt. Dat is de oplossing!
ik gebruig geen drugs, nooit gedaan, en ook niet vanplan. Rook ook niet. En drink ook niet veel.quote:Op zaterdag 11 september 2004 00:00 schreef Smorlez het volgende:
[..]
Xtc kan juist wel een aanleiding zijn. Ik heb wel 's gelezen dat het gebruik van harddrugs je gemoedstoestand op een manier kan aantasten zoals de ts beschreven heeft.
Maar waarom ben je onzeker?quote:Op zaterdag 11 september 2004 00:02 schreef toktoktok het volgende:
[..]
ik gebruig geen drugs, nooit gedaan, en ook niet vanplan. Rook ook niet. En drink ook niet veel.
Dat ook doordat ts op zijn hoofd is gevallen, en nog een paar honderd andere redenen...quote:Op zaterdag 11 september 2004 00:00 schreef Smorlez het volgende:
[..]
Xtc kan juist wel een aanleiding zijn. Ik heb wel 's gelezen dat het gebruik van harddrugs je gemoedstoestand op een manier kan aantasten zoals de ts beschreven heeft.
Ik zou ook willen dat ik nooit rotzooi had gebruikt, helaas heeft het bepaalde dingen voorgoed verneukt, en ik gebruikte sowieso niet eens veel. XTC, speed en al die zooi, het is echt troep. Klote gabbertijd..quote:Op zaterdag 11 september 2004 00:02 schreef toktoktok het volgende:
[..]
ik gebruig geen drugs, nooit gedaan, en ook niet vanplan. Rook ook niet. En drink ook niet veel.
Dat laatste ja, en om af te gaan. uitgelachen te worden.quote:Op zaterdag 11 september 2004 00:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat ook doordat ts op zijn hoofd is gevallen, en nog een paar honderd andere redenen...
TS, waar komt je angst vandaan voor persoonlijke vragen? Ben je bang voor bepaalde vragen? Ben je bang dat het antwoord op sommige vragen "raar" is? Ben je bang om een stukje van jezelf prijs te geven?
Weet je dat daar geen echte tastbare reden voor hoeft te zijn? Als je door reacties van je sociale omgeving ervan overtuigd raakt dat er iets mis is met je, dan zul je elke observatie die strookt met die gedachtegang zien als bewijs daarvoor ("zie je wel, ze vinden me raar") en elke observatie die daar niet mee strookt afdoen als toeval, dat heeft er niks mee te maken, whatever.quote:Op zaterdag 11 september 2004 00:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat ook doordat ts op zijn hoofd is gevallen, en nog een paar honderd andere redenen...
TS, waar komt je angst vandaan voor persoonlijke vragen? Ben je bang voor bepaalde vragen? Ben je bang dat het antwoord op sommige vragen "raar" is? Ben je bang om een stukje van jezelf prijs te geven?
Gebeurt het wel eens dat je wordt uitgelachen? Wanneer het gebeurt dat je wordt uitgelachen, wat zegt dat jou dan?quote:Op zaterdag 11 september 2004 00:10 schreef toktoktok het volgende:
[..]
Dat laatste ja, en om af te gaan. uitgelachen te worden.
Heel erg waar. Zelfprojectie noemen ze dat. Je hebt dan ook het gevoel dat er constant een spotlight op je gericht staat, als je bijvoorbeeld in de bus zit heb je het gevoel dat iedereen op elk klein dingetje van je let.quote:Op zaterdag 11 september 2004 00:11 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Weet je dat daar geen echte tastbare reden voor hoeft te zijn? Als je door reacties van je sociale omgeving ervan overtuigd raakt dat er iets mis is met je, dan zul je elke observatie die strookt met die gedachtegang zien als bewijs daarvoor ("zie je wel, ze vinden me raar") en elke observatie die daar niet mee strookt afdoen als toeval, dat heeft er niks mee te maken, whatever.
Humans are their own best coincidence creators
Indirect stelde ik diezelfde vraag.quote:Op zaterdag 11 september 2004 00:11 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Weet je dat daar geen echte tastbare reden voor hoeft te zijn?
Dat is een mogelijkheid. Het is inderdaad wel zo dat een mens van alles kan bedenken, en bevestiging zien van zijn/haar eigen ideeen in wat er gebeurt.quote:Als je door reacties van je sociale omgeving ervan overtuigd raakt dat er iets mis is met je, dan zul je elke observatie die strookt met die gedachtegang zien als bewijs daarvoor ("zie je wel, ze vinden me raar") en elke observatie die daar niet mee strookt afdoen als toeval, dat heeft er niks mee te maken, whatever.
Nouja hier ga ik weer niet helemaal mee.. Voor wat het mij aangaat komt de meeste coincidence van buitenaf, soms op manieren die ik niet eens had kunnen bedenken.quote:Humans are their own best coincidence creators
Inderdaad wel iets herkenbaars.. Ik heb het ook zo nu en dan.quote:Op zaterdag 11 september 2004 00:13 schreef nozem het volgende:
[..]
Heel erg waar. Zelfprojectie noemen ze dat. Je hebt dan ook het gevoel dat er constant een spotlight op je gericht staat, als je bijvoorbeeld in de bus zit heb je het gevoel dat iedereen op elk klein dingetje van je let.
Heel herkenbaar van vroeger.
dat "heb" ik ook ja, Ik heb zelfs als ik voor een groep mensen die bijvoorbeeld ergens zitten, en ik moet naar toe lopen, dan voel ik me echt vreselijk. En ga ik mezelf inbeelden hoe ik loop ,en dat ik me vast een verkeerde houding geef.quote:Op zaterdag 11 september 2004 00:13 schreef nozem het volgende:
[..]
Heel erg waar. Zelfprojectie noemen ze dat. Je hebt dan ook het gevoel dat er constant een spotlight op je gericht staat, als je bijvoorbeeld in de bus zit heb je het gevoel dat iedereen op elk klein dingetje van je let.
Heel herkenbaar van vroeger.
Mensen letten juist helemaal niet op elkaar. Stel iemand zit een uur tegenover je in de trein, jij hebt een rode jas aan, je stapt uit en iemand anders vraagt aan die persoon: "Zeg, die jongen die tegenover je zat, welke kleur jas had hij aan?", dan is er een grote kans dat die persoon geen flauw idee heeft..quote:Op zaterdag 11 september 2004 00:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Inderdaad wel iets herkenbaars.. Ik heb het ook zo nu en dan.
In werkelijkheid ben je niet interessant genoeg om onderzocht te worden.
Dit zijn allemaal dingen die ieder mens een beetje heeft, maar dan onbewust. Jij bent je heel erg bewust van die momenten en door er zo op te focussen worden ze heel erg uitvergroot. Dan wordt het inderdaad een negatieve spiraal. Elke keer als je weer langs mensen moet denk je vooraf al aan dat moment dat je toen niet leuk vond.quote:Op zaterdag 11 september 2004 00:17 schreef toktoktok het volgende:
[..]
dat "heb" ik ook ja, Ik heb zelfs als ik voor een groep mensen die bijvoorbeeld ergens zitten, en ik moet naar toe lopen, dan voel ik me echt vreselijk. En ga ik mezelf inbeelden hoe ik loop ,en dat ik me vast een verkeerde houding geef.
ik wou dit stukje even "herhalen" omdat ik het later gewijzigd had..quote:Op zaterdag 11 september 2004 00:10 schreef toktoktok het volgende:
[..]
Dat laatste ja, en om af te gaan. uitgelachen te worden.
Maar dat niet alleen, het is moeilijk te omschrijven. en te verwoorden.
Ik wil niet dat mensen raare dingen over me denken, of dat ze me op paar "negatieve" punten voor hun meteen afwijzen, en me daar op gaan beoordelen.
Mijn moeder wordt binnenkort jarig, een groot feest met alle familie erbij.
Ik ben nu gewoon zenuwachtig, en kijk er erg tegen op, al die oom's en tante's met die vragen van ze, het liefst zou ik "toevallig" ziek op bed liggen. Maar me ouders zijn ook niet dom, die beginnen het nu ook door te krijgen, en vragen zich ook af wat er met me is.
Ja, nu snap ik hoe je die 'en nog 100 andere dingen' bedoeltquote:Op zaterdag 11 september 2004 00:15 schreef Alicey het volgende:
Indirect stelde ik diezelfde vraag.
Da's mooi, want indirect bevestig je toch mijn puntquote:Op zaterdag 11 september 2004 00:15 schreef Alicey het volgende:
Nouja hier ga ik weer niet helemaal mee.. Voor wat het mij aangaat komt de meeste coincidence van buitenaf, soms op manieren die ik niet eens had kunnen bedenken.
Een deel herken ik er wel in.. Maar dat heeft bij mij meer met verschillende denkkaders te maken. Er zijn veel mensen die een denkpatroon hebben dat niet bij mij past, en waarbij ik me gigantisch opgelaten voel. Ik heb om die reden ook een gruwelijke hekel aan verjaardagen etc. en probeer ook altijd behoudens enkele uitzonderingen op alle mogelijke manieren er onderuit te komen.quote:Op zaterdag 11 september 2004 00:24 schreef toktoktok het volgende:
[..]
ik wou dit stukje even "herhalen" omdat ik het later gewijzigd had..
Maar wat zou ik nou op zo'n verjaardag kunnen doen?, ik ben 18. Eerst kon ik nog wel ff erbij zitten en dan iets anders gaan doen. Nu "moet" ik toch wel erbij gaan zitten enzo.quote:Op zaterdag 11 september 2004 00:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een deel herken ik er wel in.. Maar dat heeft bij mij meer met verschillende denkkaders te maken. Er zijn veel mensen die een denkpatroon hebben dat niet bij mij past, en waarbij ik me gigantisch opgelaten voel. Ik heb om die reden ook een gruwelijke hekel aan verjaardagen etc. en probeer ook altijd behoudens enkele uitzonderingen op alle mogelijke manieren er onderuit te komen.
Een vraag die je je ook eens moet stellen is "Wie ben ik?". Dat kan echt verhelderend werken, en je helpen om je minder te laten beinvloeden door wat anderen van je denken. Weet ook dat wanneer anderen jou afkeuren, dit slechts een teken is van hun eigen zwakte.
Dat doet mij er aan herinneren dat ik morgen een verjaardagsfeestje heb waar ik behalve de jarige niemand ken, maar daar maak ik me tegenwoordig niet druk meer over, of het wordt leuk, of het wordt kut, in het laatste geval ben ik ook snel genoeg weer weg..quote:Op zaterdag 11 september 2004 00:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
opgelaten voel. Ik heb om die reden ook een gruwelijke hekel aan verjaardagen etc. en probeer ook altijd behoudens enkele uitzonderingen op alle mogelijke manieren er onderuit te komen.
quote:Op zaterdag 11 september 2004 00:25 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Ja, nu snap ik hoe je die 'en nog 100 andere dingen' bedoelt
Natuurlijk bestaat toeval in de kern niet, en loopt alles zoals het loopt. Natuurlijk heb je theoretisch altijd een mogelijkheid om invloed uit te oefenen en zo het "lot" te ontwijken. In de praktijk gebeurt toeval.quote:[..]
Da's mooi, want indirect bevestig je toch mijn puntNamelijk dat je zelf de koppeling legt tussen twee zaken die maar heel mager gerelateerd zijn, en dan vervolgens denkt: goh, da's toevallig! (Of in TS zijn geval: "Zie je wel!"). Je ziet voornamelijk de dingen die je wilt zien, de rest gaat grotendeels langs je heen of wordt door je eigen hersenen afgedaan als 'niet belangrijk'.
Het bewust zijn van hoe de psyche werkt is niet altijd voldoende. Wat dat betreft zitten mensjes raar in elkaar.quote:En het is belangrijk om je van dat systeem bewust te zijn, anders praat je jezelf in de put...
het ergste vind ik nog me eigen verjaardag, daar zit je dan met al je vrienden...*grote stilte*quote:Op zaterdag 11 september 2004 00:35 schreef nozem het volgende:
[..]
Dat doet mij er aan herinneren dat ik morgen een verjaardagsfeestje heb waar ik behalve de jarige niemand ken, maar daar maak ik me tegenwoordig niet druk meer over, of het wordt leuk, of het wordt kut, in het laatste geval ben ik ook snel genoeg weer weg..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |