Heineken is beter dan Amstel.quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:18 schreef rashudo het volgende:
Ik dacht het is misschien eens leuk om een heel topic te wijden aan alllerlei soorten bier (het liefst speciale soorten, dus niet standaard "heineken is beter als amstel" geklets).
Bedankt voor je positieve bijdrage aan het biertopic.quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:19 schreef paniekzaaier het volgende:
[..]
Heineken is beter dan Amstel.
Okay, Amstel is ook wel lekker..quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:20 schreef rashudo het volgende:
[..]
Bedankt voor je positieve bijdrage aan het biertopic.![]()
Ha, FOUT!quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:19 schreef paniekzaaier het volgende:
[..]
Heineken is beter dan Amstel.
Geef maar duits bier: Warsteiner of Bitburger dit bier roeleertquote:Op vrijdag 10 september 2004 13:29 schreef Doekes het volgende:
Lucifer is erg lekker![]()
Triples zijn volgens mij altijd lichter van kleur dan dubbels.quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:29 schreef DJRoberto1978 het volgende:
hoe zat dat ook alweer met westmalle? de tripple is zwaarder maar qua kleur juist lichter dan de dubbel?
De echte kenner.quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:24 schreef teknomist het volgende:
Dit zijn qua speciale bieren mijn favorieten:
* Westmalle
* Chimay
* Rochefort.
Qua alcohol is Tripel inderdaad zwaarder dan dubbel. Bij de meeste abdijbieren heb je Blond, Dubbel en Tripel, op volgorde van sterkte. La Trappe (de enige Nederlandse trappist) heeft zelfs nog een Quadruple. Westmalle heeft alleen maar Dubbel en Tripel. Dubbel is meestal donker, Blond en Tripel licht. Of dat de kleur 'zwaarder' maakt moet je zelf uitmakenquote:Op vrijdag 10 september 2004 13:29 schreef DJRoberto1978 het volgende:
hoe zat dat ook alweer met westmalle? de tripple is zwaarder maar qua kleur juist lichter dan de dubbel?
in duitsland bestelde ik op een terras een franziscaner weissbier, en toen vroegen ze of ik hem donker of troebel wou. met het verhaal van die westmalle (tripple = lichter dan dubbel) in mijn achterhoofd bestelde ik een troebele, en ja hoor, kreeg voor 2.30 euro een halve liter zoete witte trappist!
De Rochefort 10 is één van mijn favourieten!quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:24 schreef teknomist het volgende:
[...]
* Rochefort.
Ik kom met regelmaat in de Locus Publicus in Rotterdam. Wat een keuze daar zegquote:Op vrijdag 10 september 2004 13:59 schreef rashudo het volgende:
Wie kent er locus publicus in Delft? Een cafe met wel heel veel verschillende biertjes en iets van 9 soorten van de tap en verder meer als 100 verschillende biertjes. Volgens mij een feest voor de echte bierkenner. Hier ga ik vaak heen en probeer er dan van alles uit..
Ze hebben 5 wisseltaps en 4 permanente.. dus om de zoveel tijd weer andere op de tap! Heerlijk.
Ik zie nu dat ze ook een site hebben.. http://www.locuspublicus.nl
Waar zit ie dan in Rotterdam? Handig dat er daar ook 1 isquote:Op vrijdag 10 september 2004 14:06 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik kom met regelmaat in de Locus Publicus in Rotterdam. Wat een keuze daar zeg.
Oostplein (vlakbij Tropicana/Maasboulevard).quote:Op vrijdag 10 september 2004 14:08 schreef rashudo het volgende:
[..]
Waar zit ie dan in Rotterdam? Handig dat er daar ook 1 is![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |