![]()
Geheel als verwacht, was er over deze geweldige zangeres nog geen topic. Ikzelf heb het bij toeval leren kennen, toen ik op zoek ging naar Portugese fado. Ik heb sindsdien nog niemand gesproken die het kende, daar moet verandering in komen.
![]()
Wat heeft AMG over Dulce Pontes te vertellen:
quote:
At the age of four, Dulce Pontes used to proudly sing the national anthem of Portugal, an early sign of what would become her most important passion in life. The artist's career began in 1988, when the talented singer/actress came in first place in a local music contest. After getting roles in different plays and television shows, Dulce Pontes participated in 1991's Portuguese Song Festival, winning the event with a song called "Lusitana Paixao," which resulted in her being nominated to represent her native country at Eurovision. In 1992, her first album, called Lusitana, was locally released, followed by 1993's Lágrimas and 1995's double-live record Dulce Pontes Em Concerto -- A Brisa Do Coracao.
In 2004 verscheen van deze zangeres in samenwerking met Ennio Morricone de cd Focus. Op deze cd zingt ze filmmuziek geschreven door Ennio Morricone. Ook staan er enkele nummers op die ze samen geschreven hebben.
Ik ken naast de cd Focus, maar 1 nummer van haar. De cd heb ik sinds een weekje, en ik ben verslaafd. De stem is werkelijk geweldig. Een erg mooie, krachtige stem. De muziek en haar stem zijn een geweldige combinatie. Absoluut de ontdekking van 2004, voor mij, tot nu toe. En een aanrader voor mensen die graag naar mooie vrouwenstemmen luisteren.
![]()
Zijn er nog andere mensen die wel eens van deze zangeres gehoord hebben? (Ik denk het wel, want ik zag al een topic over een nummer dat Hind van haar gecoverd heeft
![]()
).