Aan de ene kant best vreemd, als je een geslachtsziekte hebt (gehad) heb je tenminste onveilige seks gehad en dat is wel de lekkerste seks die er is dus eigenlijk is het helemaal niet iets om je voor te schamen. Of is herpes in de schaamstreek zoveel schaamtevoller/erger dan herpes elders?quote:Op vrijdag 10 september 2004 12:50 schreef Megumi het volgende:
Tja MM. Denk dat de meeste er niet over durfen praten.
je bent niet gewoon eerst getest?quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:04 schreef ZX9R het volgende:
ex van me belde eens lang nadat het uit was dat ze chlamydia had.
Ben toen maar uit voorzorg naar huisarts gegaan en heb toen voor mij en voor mijn nieuwe vriendin een kuurtje uit voorzorg gehaald.
Nee, niet eerst getest.quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:08 schreef MikeyMo het volgende:
je bent niet gewoon eerst getest?
Wat gaat er door je heen als je zo'n foontje krijgt btw? Want al die overheidscampagnes doen klinken alsof je niets ergers kan oplopen dan een geslachtsziekte terwijl het in het echt vaak wel meevalt.
Overigens als zij heel lang nadat je relatie uit is opbelde en je had geen tekenen van afscheiding, pijn e.d. is de kans groot dat ze het na jou is opgelopen. Maar toch wel netjes dat ze je belde.
Bij mij op mijn voormalige middelbare school wel hoor! Twee meiden, die allebei dezelfde soa mee naar huis brachten van een kamp waar ze beiden waren. De hele school wist het, ze waren er kennelijk erg trots op!quote:Op vrijdag 10 september 2004 12:36 schreef MikeyMo het volgende:
Je hoort mensen altijd klagen over kwaaltjes, vooral vrouwen die hoofdpijn hebben moeten dat vaak nadrukkelijk melden. Maar, de enige kwaaltjes waar nooit over gesproken wordt zijn SOA's. Ik heb nog nooit iemand horen klagen dat hij/zij een soa heeft opgelopen. hetgeen er ook een beetje, in mijn ogen, aan bijdraagt dat het net is alsof ze nauwelijks voorkomen en dus je eigenlijk best onbeschermd kan rampetampen... want ja: ik ben nog nooit iemand tegengekomen die wel eens een SOA heeft gehad bij wijze van spreken.
Ik heb zelf nog nooit een SOA gehad, althans niet dat ik weet
Maar zijn er mensen hier op Fok die wel eens een SOA hebben gehad? Zo ja, heb je het van een vluchtig anoniem contact gehad of van je vaste vriend(in). Wat was het, waaraan ontdekte je dat er wat mis was en kwam je er makkelijk of juist moeilijk vanaf?
Russische roulette spelen is ook leuk. Maar doe het toch maar niet.quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:02 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Aan de ene kant best vreemd, als je een geslachtsziekte hebt (gehad) heb je tenminste onveilige seks gehad en dat is wel de lekkerste seks die er is dus eigenlijk is het helemaal niet iets om je voor te schamen. Of is herpes in de schaamstreek zoveel schaamtevoller/erger dan herpes elders?
Vooral bij vrouwen kunnen de bacterien zich in het lichaam bevinden zonder dat ze er last van hebben. Bij mannen zijn klachten vaak wat duidelijker.quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:23 schreef BBQ-kip het volgende:
Wat kun je anders doen? Nou, net doen alsof het wel meevalt, "je hebt het vast niet" enzo.
Maar ondanks wat veel mensen nog steeds denken, krijg je niet bij elke geslachtsziekte klachten, zoals bijvoorbeeld afscheiding en pijn.
Ook niet alle geslachtsziektes gaan over, herpes bijvoorbeeld blijf je altijd houden.
Ik heb geen geslachtsziekte gehad en hoop ook dat dat zo blijft
Er bestaat dus niet zoiets als "het herpes virus".quote:Bij de mens komen de volgende herpes-virussen, respectievelijk aandoeningen voor (o.a.):
- herpes simplex virus of HSV (o.a. aften, en fijt) en herpes labialis (= koortslip)
- herpes genitalis (= genitale herpes),
- herpes zoster (o.a. gordelroos, St. Antoniusvuur)
- varicella zoster (= waterpokken)
- cytomegalo-virus (= CMV) vooral bij AIDS en Karposi-sarcoom
- Epstein-Barr-virus (= EBV) bij bepaalde vormen van lymfe-tumoren, zoals Burkitt-tumoren
Bron: http://www.consumed.nl/database/indicaties/indicatie.php3?id=1645
Dat weet ik, maar we hebben het hoer over soa's, dus over de herpes soorten die je via sex kan overdragen, genitalius en koortslip dus, herpes is een verzamelnaam, antistoffen zijn gelijk...quote:Op vrijdag 10 september 2004 14:15 schreef BBQ-kip het volgende:
Erodome:
[..]
Er bestaat dus niet zoiets als "het herpes virus".
quote:Op vrijdag 10 september 2004 14:24 schreef BBQ-kip het volgende:
Om je vriendinnetje daar te testen?
Eensch isquote:Op vrijdag 10 september 2004 14:27 schreef Aventura het volgende:
Een viendin van me studeert geneeskunde en toen de bij Dermatologie stage liep vertelde de hoogleraar dat 2 op de 10 vrouwen Chlamydia heeft had, heeft of nog zal krijgen in haar leven. En de helft daarvan zal het nooit merken omdat het geen symptomen heeft. Chlamydia is ook verantwoordelijk voor eenderde van de gevalen van onvruchtbaarheid. Dus eigenlijk zou elke vrouw standaard daarop getest moeten worden. Wellicht zijn de kosten daarvan lager dan van dure vruchtbaarheidsbehandelingen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |