abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21854913
Ja mensen, we kunnen weer verder met de slowchat hier!!

vorige deeltje staat hier:
Fotowedstrijd September deel 1

en dit is het centrale topic waar je foto's in komen te staan!!
centrale topic

foto's voor de wedstrijd tot 18 september sturen naar:
ouwesok@fok.nl

en na 18 september naar:
rewimo@fok.nl

en dit was mijn laatste post:

balen balen balen: vanochtend fiets ik langs een bouwput waar ze al weken NIET aan het werk zijn..wat denk je, juist uitgerekend vandaag, nu ik mijn camera niet bij me heb, zijn ze daar aan het takelen, graven, timmeren, klimmen, bouwen etc. etc....d'r liep wel 50 man rond!!! Daarbij was de lucht mooi helder en het licht heel erg mooi..kon wel huilen...
Nu zit ik hier op mijn stage adres gewoon helemaal niets te doen..het is de eerste week en ik heb nog geen clienten ofzo...en er is HE-LE-MAAL niets te doen!!! En ik moet nog tot 17:30u.....hulp!
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_21855771
* bowiefan doet poging tot hulp
je ziet wat pips m-niki, ben je niet ziek? ik denk dat je snel naar huis moet
en na een fietstocht met camera voel je je vast weer beter
pi_21856393
m-niki, als je over een paar dagen nu ook nog het meetingtopic opent (hinthint), kunnen alle FOT-bezoeker en bezoekerinnetjes weer op 2 oortjes slapen.
pi_21856480
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 11:13 schreef Bowiefan het volgende:
* bowiefan doet poging tot hulp
je ziet wat pips m-niki, ben je niet ziek? ik denk dat je snel naar huis moet
en na een fietstocht met camera voel je je vast weer beter
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_21857016
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 11:46 schreef dawg het volgende:
m-niki, als je over een paar dagen nu ook nog het meetingtopic opent (hinthint), kunnen alle FOT-bezoeker en bezoekerinnetjes weer op 2 oortjes slapen.
ehm....
* m-niki snapt de hint niet

(ga maar gauw even naar het meetingtopic om te kijken wat dawg bedoelt)
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
pi_21857951
Dat je meegaat natuurlijk! Niet zo twijfelen, gewoon verstand op 1 en meegaan.
pi_21859983
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 13:05 schreef dawg het volgende:
Dat je meegaat natuurlijk! Niet zo twijfelen, gewoon verstand op 1 en meegaan.
Bij mij gaat het altijd vaud met verstand op 1, op 0 gaat het altijd een stuk beter
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_21860989
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 10:17 schreef m-niki het volgende:
Nu zit ik hier op mijn stage adres gewoon helemaal niets te doen..het is de eerste week en ik heb nog geen clienten ofzo...en er is HE-LE-MAAL niets te doen!!! En ik moet nog tot 17:30u.....hulp!
Full-time op een werkplek zijn zonder dat je hoeft of kunt werken lijkt me nog erger dan ook daadwerklijk wat te doen te hebben. Ik ga nu nog even wat klusjes doen en om 16:30 zit het er voor mij weer op.

Sterkte!!
...niet geschoten is altijd mis...
pi_21862832
De westrijd loopt inderdaad helemaal niet hard deze maand.

En ik mis discussies.
pi_21862875
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 16:42 schreef dawg het volgende:
De westrijd loopt inderdaad helemaal niet hard deze maand.

En ik mis discussies.
Start er dan eentje op en post eens een keer wat foto's
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_21862937

Geef mij eens wat inspiratie dan.
pi_21863201
inspiratie?

ik vroeg me af of dit misschien "werk in uitvoering" was. Dacht er net opeens aan. Als iemand bezwaar heeft tegen de foto, jammer dan post het effe hier ofzo

En picserver is zwak... maar da's al een tijdje..
pi_21863225
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 16:46 schreef dawg het volgende:

Geef mij eens wat inspiratie dan.
Zeg.....ik heb volgens mij veruit de meeste foto's in de groep gegooid tot op heden. Zat daar niets tussen wat je inspiratie opwekt?

Zo nee, misschien een idee om een fotograaf te fotograferen
pi_21863273
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 16:59 schreef De_Warme_bakker het volgende:
inspiratie?

ik vroeg me af of dit misschien "werk in uitvoering" was. Dacht er net opeens aan. Als iemand bezwaar heeft tegen de foto, jammer dan post het effe hier ofzo

[afbeelding]
En picserver is zwak... maar da's al een tijdje..
Leuke foto. Alleen dat figuur in die rode trui
pi_21863312
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Zeg.....ik heb volgens mij veruit de meeste foto's in de groep gegooid tot op heden. Zat daar niets tussen wat je inspiratie opwekt? Zo nee, misschien een idee om een fotograaf te fotograferen
Ik vind het onderwerp leuk, ik heb bergen inspiratie en een chronisch gebrek aan tijd.
pi_21863330
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:05 schreef Borelius het volgende:

[..]

Ik vind het onderwerp leuk, ik heb bergen inspiratie en een chronisch gebrek aan tijd.
Misschien wat van die inspiratie doorgeven aan Dawg
  FOK!Fotograaf vrijdag 10 september 2004 @ 18:08:31 #17
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21864405
zal ik iets in de groep gooien voor een discussie dan?

in het vorige topic vond ik veel "snapshotplaatjes" er bij zitten

ik heb trouwens vandaag misschien wat geschoten in de stad, op z'n vroegst maandag avond weet ik of het wat is
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21864576
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:08 schreef Xilantof het volgende:
Definieer "snapshotplaatjes"?
pi_21864707
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:06 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Misschien wat van die inspiratie doorgeven aan Dawg
Goed idee.
  vrijdag 10 september 2004 @ 18:31:14 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21864779
bejaardetehuis bellen en vragen of je een uurtje mee mag lopen met de verzorging voor een reportage
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 10 september 2004 @ 18:37:45 #21
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_21864881
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:08 schreef Xilantof het volgende:
zal ik iets in de groep gooien voor een discussie dan?

ik heb trouwens vandaag misschien wat geschoten in de stad, op z'n vroegst maandag avond weet ik of het wat is
Dat is een beetje mosterd na de maaltijd. Kan je beter meteen reageren op de foto's die je bedoelt en vertellen hoe het beter kan....vind ik.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_21864948
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:37 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Dat is een beetje mosterd na de maaltijd. Kan je beter meteen reageren op de foto's die je bedoelt en vertellen hoe het beter kan....vind ik.
* PdeHoog wordt getriggerd door sig onder avatar en checkt profiel

Sorry Pea...van harte gefeliciteerd met je al ruim 18 uur en 40 minuten durende verjaardag
Mooie leeftijd
pi_21864953
Mag je ook een foto van iets insturen waarbij "werk in uitvoering" komisch zou staan als onderschrift? Bijv een foto waarop het tegengestelde van "werk in uitvoering" gaande is?

En gefeli, Pea.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  FOK!Fotograaf vrijdag 10 september 2004 @ 18:45:33 #24
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21865023
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:37 schreef pea4fun het volgende:

[..]

allereerst! GEFELICITEERD!

en verder, de foto's van ultra_ivo vond ik bijv. erg snapshotterig, maar dat was volgens mij al gezegt door PdeHoog, straks zal ik meer voorbeelden geven, heb nu even geen tijd om er uitgebreid op in te gaan.

wat ik er iig mee bedoel is dat er over weinig foto;s is nagedacht, en te snel genomen.
een voorbeeldje aan de hand van een foto van PdeHoog, met die baggerkraan.
misschien was het leuker geweest (okee, mocht zijn digicam het lukken ) om bijv, de "grijper" scherp te maken, en dan de echte kraan zelf was waziger, misschien was dat leuk geweest.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21865099
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:45 schreef Xilantof het volgende:

[..]
wat ik er iig mee bedoel is dat er over weinig foto;s is nagedacht, en te snel genomen.
een voorbeeldje aan de hand van een foto van PdeHoog, met die baggerkraan.
Dit is een hele gevaarlijke weg waar je je nu op gaat begeven he?
quote:
misschien was het leuker geweest (okee, mocht zijn digicam het lukken ) om bijv, de "grijper" scherp te maken, en dan de echte kraan zelf was waziger, misschien was dat leuk geweest.
Mee eens, maar zie daar het probleem van de digicompactjes zoals ook al gemeld in het slowchattopic.....da's dus niet mogelijk en PS-en is niet toegestaan, dus........

Heb hem overigens nog wel even naar zwartwit geconverteerd. Dat vond ik toch alweer een stukje beter
pi_21865176
Overigens...over het nadenken over foto's over dit onderwerp is nou eenmaal lastig. Soms loop je ergens tegenaan, zoals ik tegen die grijper. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de rest van mijn foto's.

Het zijn allemaal leuke foto's maar ja...het blijven snapshots. Je maakt tenslotte foto's van gebeurtenissen die op straat gebeuren en daar kun je niet altijd invloed op uitoefenen of over nadenken. Soms is het gewoon click-and-go
  FOK!Fotograaf vrijdag 10 september 2004 @ 18:55:03 #27
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21865184
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:50 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dit is een hele gevaarlijke weg waar je je nu op gaat begeven he?
klopt, maar straks nog meer
quote:
[..]

Mee eens, maar zie daar het probleem van de digicompactjes zoals ook al gemeld in het slowchattopic.....da's dus niet mogelijk en PS-en is niet toegestaan, dus........

Heb hem overigens nog wel even naar zwartwit geconverteerd. Dat vond ik toch alweer een stukje beter
[afbeelding]
ik weet dat je digicam het niet kan (dat had ik ook gemeldt in mijn post) maar het ging er om hoe ik dacht dath et beter/mooier zou zijn.

z/w vind ik hem trouwens mooier dan in kleur.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!Fotograaf vrijdag 10 september 2004 @ 18:57:01 #28
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21865217
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:54 schreef PdeHoog het volgende:
Overigens...over het nadenken over foto's over dit onderwerp is nou eenmaal lastig. Soms loop je ergens tegenaan, zoals ik tegen die grijper. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de rest van mijn foto's.

Het zijn allemaal leuke foto's maar ja...het blijven snapshots. Je maakt tenslotte foto's van gebeurtenissen die op straat gebeuren en daar kun je niet altijd invloed op uitoefenen of over nadenken. Soms is het gewoon click-and-go
tis idd click-and-go, dat heb ik ook gemerkt vandaag.
hoewel ik me ook wel voor jan met de korte achternaam voelde staan toe ik iets er persee goed op wilde hebben
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21865257
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:55 schreef Xilantof het volgende:

[..]

klopt, maar straks nog meer
[..]
* PdeHoog pakt vast honkbalknuppels en andere slagattributen
quote:
ik weet dat je digicam het niet kan (dat had ik ook gemeldt in mijn post) maar het ging er om hoe ik dacht dath et beter/mooier zou zijn.

z/w vind ik hem trouwens mooier dan in kleur.
Voor wat betreft die DOF ben ik het helemaal met je eens. Helaas geen tijd meer om mijn OM-2 erbij te pakken en de foto overnieuw te maken.

En zwartwit is in dit geval idd mooier. Ik ga binnenkort nog eens pielen met cropjes e.d. om te kijken of ik er nog wat mooiers uit krijg

Overigens ben ik ook nog even met mijn brandweerfoto's aan het spelen geweest, maar die ISO200 doet me de das om

Ik krijg hem echt niet beter
pi_21865332
* PdeHoog roept Ymke en Dawg

Kijk.... discussie
  FOK!Fotograaf vrijdag 10 september 2004 @ 19:06:23 #31
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21865383
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:59 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

* PdeHoog pakt vast honkbalknuppels en andere slagattributen
rustig, rustig...
quote:
[..]

Voor wat betreft die DOF ben ik het helemaal met je eens. Helaas geen tijd meer om mijn OM-2 erbij te pakken en de foto overnieuw te maken.

En zwartwit is in dit geval idd mooier. Ik ga binnenkort nog eens pielen met cropjes e.d. om te kijken of ik er nog wat mooiers uit krijg

Overigens ben ik ook nog even met mijn brandweerfoto's aan het spelen geweest, maar die ISO200 doet me de das om

[afbeelding]

Ik krijg hem echt niet beter
is vind de foto qua compositie wel sterk trouwens
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!Fotograaf vrijdag 10 september 2004 @ 19:09:32 #32
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21865444
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 19:03 schreef PdeHoog het volgende:
* PdeHoog roept Ymke en Dawg

Kijk.... discussie
SSSSSSSTTTTT
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21866234
Peter, laat ik nou vandaag tegen diezelfde BAGGERkraan oplopen
hij voer vandaag in het verlenge van de Westvest... en was héél erg smerig
  vrijdag 10 september 2004 @ 19:53:14 #34
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_21866402
Dank je voor de felicitaties

En het lijkt natuurlijk makkelijk om gewoon iemand of iets op de foto te zetten die toevallig aan het werk is, maar om het juiste moment te pakken is niet echt makkelijk. Misschien zelfs wel moeilijker als zelf een foto uitdenken en klaarzetten. Dat je daardoor meer snapshots krijgt is natuurlijk wel logisch, maar ik moet nog zien wat er uiteindelijk ingeleverd wordt. Ik denk dat in dit topic meer probeersels staan dan serieuze inzendingen.

en nu ga ik feest vieren
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  FOK!Fotograaf vrijdag 10 september 2004 @ 20:00:19 #35
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21866547
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 19:53 schreef pea4fun het volgende:
Dank je voor de felicitaties
quote:
Ik denk dat in dit topic meer probeersels staan dan serieuze inzendingen.
dat denk ik ook ja
quote:
en nu ga ik feest vieren
groot gelijk! veel plezier
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21866823
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 19:53 schreef pea4fun het volgende:
Ik denk dat in dit topic meer probeersels staan dan serieuze inzendingen.
. Nou zeg....

Dat er zoveel van mijn hand komen de afgelopen week is meer omdat ik vrij ben . Ik heb overigens wel een keuze-probleem nu (al) en ik heb nog twee ideeen die ik wil uitwerken
  FOK!Fotograaf vrijdag 10 september 2004 @ 20:11:35 #37
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21866843
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 20:10 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

. Nou zeg....

Dat er zoveel van mijn hand komen de afgelopen week is meer omdat ik vrij ben . Ik heb overigens wel een keuze-probleem nu (al) en ik heb nog twee ideeen die ik wil uitwerken
alleen maar goed die dingen van je hand!
wanneer ga je die ideeen uitwerken dan? hint?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21866867
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 20:11 schreef Xilantof het volgende:

[..]

alleen maar goed die dingen van je hand!
wanneer ga je die ideeen uitwerken dan? hint?
Zie ik eruit alsof ik tijd teveel heb

Misschien vanavond en anders zondag
pi_21867019
Wat mij overigens steeds meer opvalt de laatste wedstrijden is dat er helemaal niet zoveel experimentjes meer worden uitgevoerd en al helemaal niet meer zoveel commentaar (lees: bijna niets) op foto's wordt geleverd.

Ik kwam binnenvallen in herhaling en daar gaf oa m-niki lekker veel opbouwende commentaren. Tegenwoordig krijg ik het idee dat ze een beetje voorzichtig is geworden in het spuien van haar mening door de aanvaringen van de laatste maanden met mede-forum-gebruikers (die je hier overigens helaas bijna nooit ziet ). Jammer want ik vond het altijd wel goeie commentaren. Het stimuleert tenminste om er zelf ook nog even kritisch naar te kijken en misschien een nog betere foto te maken.

m-niki, vanaf nu weer gewoon je mening geven .
  FOK!Fotograaf vrijdag 10 september 2004 @ 20:22:42 #40
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21867108
ik geef pdehoog idd gelijk dat het rustiger is geworden.

ik zelf heb me buiten die discussie over wel of niet commentaar gehouden toen, omdat ik beide partijen wel snapte, denk ik... ongeveer.. een beetje..
maar goed, iig: mijn inzins heeft m-niki nooit haar mond dicht hoeven houden.
andere ook niet trouwens

en ik misschien ook niet
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21867670
joehoe!!
ik heb zowaar een foto gemaakt vandaag (was het na zes uur niks doen helemaal zat geworden en ben de stad in gegaan MET fotocamera...waar zal ik de andere vijf..ijf..ijf..ijf..f..f... foto's eigenlijk plaatsen? Ik wil ze gewoon laten zien...in beoordeel mijn foto dan maar?? Maar het gaat me eigenlijk niet om de beoordeling..ik wil jullie gewoon laten zien hoe verdomd goed ik eigenlijk ben )
Anyway, ik dwaal af..ik was in de HEMA en toen heb ik gewoon een foto gemaakt..even later kwam een klein meisje een flesje drinken bestellen, en ik had al gericht, maar toen opeens durfde ik niet meer en het enige wat ik had moeten doen was: click! Zo'n mooi beeld, dat kleine meisje op de tenen, arm uitstrekkend en die vrouw die haar kleingeld teruggaf...verdamme...)
nou goed...dit is de foto voor dat mooie Kodak moment:

tja..het is eigenlijk gewoon een enorme snapshot en ik vind het moeilijk om het beeld nog objectief te beoordelen, omdat ik er nu al een paar minuutjes tegenaan kijk..volgens mij issie gewoon hartstikke saai of niet??
Misschien morgen nog op de markt ofzo...maar mijn band is ook lek (van m'n fiets) dus ik kom niet zo makkelijk in de stad...jakkes...volgende week dan maar?
pi_21867827
m-niki, je komt wat hyperactief op me over. Klopt dat?

Ik vind het overigens een leuke foto . Alleen jammer dat je niet kunt zien waar de dame mee bezig is op dit moment.

En de volgende keer gewoon op de knop drukken
  FOK!Fotograaf vrijdag 10 september 2004 @ 20:56:12 #43
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21867895
m-niki, op 1 of andere manier spreekt de foto me wel aan!
misshcien juist omdat haar bezigheden onduidelijk blijven..
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21867923
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 20:56 schreef Xilantof het volgende:
misshcien juist omdat haar bezigheden onduidelijk blijven..
Ik moet zeggen...het is er idd wel eentje waar je naar blijft kijken .

Hema hotdogs zijn overigens
pi_21868451
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 20:52 schreef PdeHoog het volgende:
m-niki, je komt wat hyperactief op me over. Klopt dat?

Ik vind het overigens een leuke foto . Alleen jammer dat je niet kunt zien waar de dame mee bezig is op dit moment.

En de volgende keer gewoon op de knop drukken
volgens mij deed ze net zoveel als ik vandaag op m'n stage

hyperactief? misschien misschien...
(ik zit met mijn tenen een liedje van michael jackson te tikken op de vloer...de energie is nog niet weg!!)
pi_21868508
Niet bijster origineel, maar wel echt werk in uitvoering (en dan ook nog zelf), vorig jaar, nog even vlak voor de winter invalt mijn oldtimer goed in de was zetten.

pi_21868721
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 21:25 schreef Borelius het volgende:
Niet bijster origineel, maar wel echt werk in uitvoering (en dan ook nog zelf), vorig jaar, nog even vlak voor de winter invalt mijn oldtimer goed in de was zetten.

[afbeelding]
Dat is die gave old-timer die niet mee mocht naar de portretmeet omdat je last van je rug had? GAVE wagen en deze foto heb je vast niet zelf gemaakt
pi_21868812
Op deze foto zijn er ook een aantal mensen aan het werk, je ziet ze alleen niet

Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_21868959
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 21:25 schreef Borelius het volgende:

[afbeelding]
he, een Amazone!!
mijn pa heeft jarenlang een donkergroene gehad!!
Is voor mij toch nog steeds een beetje nostalgie en "he, daar is papa!" als ik er zo een zie rijden...
pi_21868977
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 21:39 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Op deze foto zijn er ook een aantal mensen aan het werk, je ziet ze alleen niet

[afbeelding]

Ergens kan ik me echter voorstellen dat dat niet de bedoeling is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')