Band of Brothers is geen film, maar een spin off serie. Ik zie maar weinig echte actie(oorlogs)films in die lijst, dus ik zou niet weten waarom Schindler's List of The Pianist er niet bij mag. Full Metal Jacket is geen actiefilm, The Thin Red Line ook niet, Platoon ook niet echt, Apocalypse Now al helemaal niet...quote:Op donderdag 9 september 2004 23:31 schreef Satchmo het volgende:
Wat is jouw WW2, WW1, VIETNAM, ETC. FILMS top 10?
Ik bedoel dan dus de echte actie OORLOG films..
Toppers als The Pianist, en Shindlers List.. e.d die spelen zich meer af in de oorlog..
Het gaat dus om de ACTIE OORLOG FILMS
De mijne :
1. Band of Brothers (beschouwend als 1 film)
2. Saving Private Ryan
3. A bridge too far
4. Full Metal Jacket
5. Apocalypse Now
6. The Longest Day
7. Platoon
8. Black Hawk Down
9. Windtalkers
10. The Tin Red Line
Je ontkracht je hele oorlogs film top 10 idee, door mini series als films te zien. Series zijn series en geen films. Totaal iets anders. Probeer Band of Brothers maar eens in 1,5 uur te proppen.......Kijk maar eens of het dan nog zo goed is (Ik zeg van niet).quote:Op donderdag 9 september 2004 23:31 schreef Satchmo het volgende:
Wat is jouw WW2, WW1, VIETNAM, ETC. FILMS top 10?
Ik bedoel dan dus de echte actie OORLOG films..
Oorlog in t algemeen vanaf ww1
Dus van WW1 tot Irak bv..
Toppers als The Pianist, en Shindlers List.. e.d die spelen zich meer af in de oorlog..
De mijne :
1. Band of Brothers (beschouwend als 1 film)
2. Saving Private Ryan
3. A bridge too far
4. Full Metal Jacket
5. Apocalypse Now
6. The Longest Day
7. Platoon
8. Black Hawk Down
9. Windtalkers
10. The Tin Red Line
dat je verder weinig (oorlogsfilms) hebt gezien, bleek al uit je 5e plaats voor pearl harborquote:Op donderdag 9 september 2004 23:56 schreef Liquidist het volgende:
1. Braveheart (is geen moderne oorlogsfilm maar feitelijk wél oorlog)
2. Saving Pr. Ryan
3. Full Metal Jacket
4. Apocalypse Now
5. Pearl Harbour
rest niet gezien
Dan vraag ik me toch echt of je alleen de achterkant van t hoesje hebt gezien of de film ook echt zelf..quote:Op donderdag 9 september 2004 23:59 schreef PDOA het volgende:
[..]
Band of Brothers is geen film, maar een spin off serie. Ik zie maar weinig echte actie(oorlogs)films in die lijst, dus ik zou niet weten waarom Schindler's List of The Pianist er niet bij mag. Full Metal Jacket is geen actiefilm, The Thin Red Line ook niet, Platoon ook niet echt, Apocalypse Now al helemaal niet...
Yep...voor die 5 euro ofzo kon ik me zeker vermakenquote:Op vrijdag 10 september 2004 00:25 schreef Satchmo het volgende:
When Trumpets Fade is zeker een goede oorlogsfilm !
En goedkoop op dvd..
Beetje onder gewaardeerd.. maar voor t budget zeer goed
Pearl Harbor? dies ook wel ok iddquote:Op vrijdag 10 september 2004 00:38 schreef the_RAVEN het volgende:
ik mis enemy at the gates nog.
Bora Bora is ook wel ok
uh nee hoe heet die film ook alweer over die Japanse invasie...
grrr kom er niet meer op
Oh? Won Vassili Zaitsev de oorlog voor Rusland?quote:Op vrijdag 10 september 2004 00:41 schreef Satchmo het volgende:
Enemy at the Gates is ook zeeeeer nice!
Laat goed zien hoe de oorlog niet alleen beslist hoeft te worden door grote invasie's..
En grote groepen mensen.. ( het begin)
Tora! Tora! Tora! bedoel jij?quote:Op vrijdag 10 september 2004 00:38 schreef the_RAVEN het volgende:
Bora Bora is ook wel ok
grrr kom er niet meer op
waarom mogen films over bv de Amerikaanse burgeroorlog niet?quote:Op donderdag 9 september 2004 23:31 schreef Satchmo het volgende:
Oorlog in t algemeen vanaf ww1
Okee, dan niet.quote:Op donderdag 9 september 2004 23:31 schreef Satchmo het volgende:
Hij is wel streng he?quote:Op vrijdag 10 september 2004 18:59 schreef Arcee het volgende:
Okee, dan niet.
geef je groot gelijk, actie oorlog is naar mijn idee beetje altijd het soldaatje in de heldenrol stellen. schietende soldaatjes zijn maar klein onderdeel van een oorlog, het zijn de burgers van de betrokken landen die er toe doen. ik vind bijna per definitie films die die gedachte ondersteunen beter.quote:Op vrijdag 10 september 2004 18:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Okee, dan niet.
Precies, het gaat mij om het dramatisch element van een oorlogsfilm en niet om de bommen, granaten, vliegtuigen, helicopters, tanks en ander wapentuig.quote:Op vrijdag 10 september 2004 21:32 schreef kiw het volgende:
geef je groot gelijk, actie oorlog is naar mijn idee beetje altijd het soldaatje in de heldenrol stellen. schietende soldaatjes zijn maar klein onderdeel van een oorlog, het zijn de burgers van de betrokken landen die er toe doen. ik vind bijna per definitie films die die gedachte ondersteunen beter.
la vita e bella
goodbye lenin
schindlers list
de tweeling
etc.
had ik genoemd....quote:Op zaterdag 11 september 2004 02:35 schreef Drugshond het volgende:
Ik mis nog "The battle of Britan" en "Midway" .......
Midway; ook zo'n film die ik ondanks alles nog steeds niet gezien hebquote:Op zaterdag 11 september 2004 02:35 schreef Drugshond het volgende:
Ik mis nog "The battle of Britan" en "Midway" .......
w00t zeker!!!quote:Op zaterdag 11 september 2004 16:50 schreef Dementor het volgende:
Saints and Soldiers is ook wel aardig.
http://www.saintsandsoldiers.com/_trailers/Trailer_Large.html
Ja! Die was erg mooi!!! Die was ik alweer helemaal vergeten. Hoog in mijn lijst!quote:Op zaterdag 11 september 2004 17:52 schreef fratsman het volgende:
....
10. Escape from Sobibor
6 euro bij FRS.quote:Op zaterdag 11 september 2004 22:00 schreef Ket_Ais het volgende:
[..]
Ja! Die was erg mooi!!! Die was ik alweer helemaal vergeten. Hoog in mijn lijst!
Thanx 4 the tip!quote:Op zondag 12 september 2004 09:18 schreef Dementor het volgende:
[..]
6 euro bij FRS.
beter lezen dan...quote:Op zaterdag 11 september 2004 21:15 schreef Drugshond het volgende:
Nog een film die ik mis........ Patton.
Langzaam aan komen in dit topic alle titels boven drijven. Als alles een beetje benoemd is... dan zal ik me pas gaan wagen aan een top 10.
Stemmen op films die je niet eens gezien hebtquote:Op dinsdag 14 september 2004 11:42 schreef the_RAVEN het volgende:
Ik noem er nog een paar op maar staan niet in mijn top10
The Dam Busters (zelf nog niet gezien maar kreeg een 7,5 op imdb)
hij was laatst op TV en weet welke je bedoelt maar heb de titel helaas niet..quote:[b]
p.s. Ik zoek nog een titel van een oorlogsfilm: Ging over die zwaar-water-fabriek in zweden die door het verzet en commandos is opgeblazen.
slim jaquote:Op dinsdag 14 september 2004 11:47 schreef existenz het volgende:
[..]
Stemmen op films die je niet eens gezien hebt
t is al goe..........quote:Op dinsdag 14 september 2004 17:56 schreef the_RAVEN het volgende:
het was ook meer als eventuele aanrader bedoelt voor als je nog een film wil zien.
ik probeer tenminste een nuttige bijdrage te leveren aan dit topic![]()
Niet als zijnde een oorlogsfilm, maar het gaat over jodenvervolging en concentratiekampen en speelt tijdens WO2. Het is een film die je een bangelijk sfeertje laat proeven, een van de beste die ik ken.quote:Op vrijdag 24 september 2004 08:09 schreef Richard_Zutphen het volgende:
De miniserie Band of Brothers op 1, We Were Soldiers op 2, Apocalypse Now op 3... andere films heb ik op dvd maar moet ik nog kijken.
Ik zie veel mensen met Schindler's List, is dat zo'n goeie film?????
Thanx voor de tip! Met Michael Caine uit 1968, ga m wel kijken als ik het redquote:Op woensdag 29 september 2004 12:25 schreef Frutsel het volgende:
Vanavond trouwens op BBC1 om 00.35 uur de film Play Dirty
over een Engelse aanval op Rommels brandstofreservers in Afrika.
Ik heb nog even nagezocht, dit is hem:quote:[b]
p.s. Ik zoek nog een titel van een oorlogsfilm: Ging over die zwaar-water-fabriek in zweden die door het verzet en commandos is opgeblazen.
ghehequote:Op zaterdag 16 oktober 2004 20:45 schreef a_man_with_a_45 het volgende:
tigerland zeker gezien, waardeloos !!!
oke dan was dat bij Pearl Harbor ook het geval hopelijk, dat je nog jong was en gedronken hadquote:Op zondag 17 oktober 2004 02:21 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
ghehe :')
Ik kan me er niet zoveel meer van herinneren, maar vond hem op dat moment wel ok :')
Ik was jong en had gedronken :')
Maar es in nuchtere toestand kijken of ik nog steeds van mening ben dat het een goeie film is
Pearl harbor was vooral om josh hartnettquote:Op zondag 17 oktober 2004 02:24 schreef Bolderbast het volgende:
[..]
oke dan was dat bij Pearl Harbor ook het geval hopelijk, dat je nog jong was en gedronken had![]()
![]()
We Were Soldiers vond ik persoonlijk ook waardeloos trouwens
Nietusquote:Op zondag 17 oktober 2004 12:11 schreef a_man_with_a_45 het volgende:
tsja vrouwen en oorlogsfilms... da's net zoiets als vrouwen en autorijden
Damn ik kan nie wachten:Dquote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:07 schreef Frutsel het volgende:
er komt dus een Nieuwe Mini serie net als Band of Brothers van Steven Spielberg... en Tom Hanks. Ditmaal gebaseerd op de Tweede Wereldoorlog in de Stille Oceaan... nog een aardig tijdje wachten echter... 2006 pas
meer hierover in dit ---> Spielberg & Tom Hanks -- Pacific Theater
alleen is er nog niet veel bekend
je top tien lul :dquote:Op donderdag 18 november 2004 23:53 schreef Chielus het volgende:
1: Saving Private Ryan
2: Full Metal Jacket
3: Das Boot
4: The Longest Day
5: The Deer Hunter
6: Der Untergang
7: Schindlers List
8: The Last Samurai
9:Apocalypse now
10: A Bridge too far
11: Three Kings
12: Enemy at the gates
13: The Thin red line
14: U-571
Haha, hoe gek het ook klinkt (en ja, het klinkt gek).. Die heb ik nog niet gezienquote:Op vrijdag 19 november 2004 01:31 schreef De-oneven-2 het volgende:
Voor de oplettende lezers onder ons: Elk lijstje waar Apocalypse Now niet in voor komt, hoeven we niet serieus te nemen.
jajaquote:Op vrijdag 19 november 2004 01:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dan weet je wat je te doen staat.
Hm, dat zou ik nu niet andersom uitdrukken.quote:Op vrijdag 19 november 2004 01:31 schreef De-oneven-2 het volgende:
Voor de oplettende lezers onder ons: Elk lijstje waar Apocalypse Now niet in voor komt, hoeven we niet serieus te nemen.
Jawel,quote:Op vrijdag 19 november 2004 02:08 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hm, dat zou ik nu niet andersom uitdrukken.
Wat een waardeloze kutfilm, Apocalypse Now. Saai.![]()
De drie films die ik noem vind ik alledrie vrij realistisch. Apocalypse Now kan ik niet anders zien dan als verliteratuurde romantiek. Die vetlap die daar in de jungle zit, Brando. Wat een gelul. Een beetje te veel geïnspireerd door Heart of Darkness van Conrad, imho.quote:Op vrijdag 19 november 2004 02:24 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, Das Boot is natuurlijk evengoed een geweldige klassieker.
Maar hoe kan je nu Das Boot wél goed vinden en Apocalypse Now niet?
Dat is voor mij dan weer een volstrekt raadsel.
Nee, dat heb ik wel vaker gehoord. Het zegt me niet zo veel. Het lijkt me ook gelul eigenlijk.quote:Op vrijdag 19 november 2004 02:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nu, ik ben het met je eens dat het niet de meest realistische oorlogsfilm is,
maar verbaast het je als ik je vertel dat de grillige sfeer die deze film tentoonspreidt een sfeer is die vele Vietnam-veteranen herkennen?
Tora tora toraquote:Op vrijdag 10 september 2004 00:38 schreef the_RAVEN het volgende:
Bora Bora is ook wel ok
grrr kom er niet meer op
Lijkt me inderdaad leuk idee voor een tournament. Maar dan ook flims waarin de oorlog een belangrijke rol speelt.quote:Op vrijdag 10 september 2004 00:03 schreef kamagurka het volgende:
Beter topic
EN idee voor tournament
[...]
Ik bedoel de film Pearl Harbour, niet de gebeurtenisquote:Op maandag 13 december 2004 20:01 schreef Satchmo het volgende:
Pearl Harbor was een van de grootste fouten van de USA...
erg dat t zoveel levens kost..
ik ookquote:Op maandag 13 december 2004 22:19 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik bedoel de film Pearl Harbour, niet de gebeurtenis.
Inderdaad, er zijn te weinig WOI films, 'The Trench' ken ik niet, op IMDB geven ze meerdere films met deze titel; welke bedoel je?quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:52 schreef FLIPNEUS het volgende:
[...]
4. The Trench (één van de weinige WO1-films)
[...]
Deze.quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:06 schreef der_Otto het volgende:
[..]
Inderdaad, er zijn te weinig WOI films, 'The Trench' ken ik niet, op IMDB geven ze meerdere films met deze titel; welke bedoel je?
Leuke serie hoor, maar toch echt niet bij het beste op filmgebiedquote:Op donderdag 6 januari 2005 00:30 schreef Captain_Chaos het volgende:
Band of Brothers deel 1 t/m 10
Het gaat mij bij verfilming vooral om de 'belevingsfactor'.quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:31 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Leuke serie hoor, maar toch echt niet bij het beste op filmgebied
Jawel hoor.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:17 schreef Merovingian het volgende:
Niemand fan van Bravo Two Zero blijkbaar....
Weet weer hoe die film heet over die Britse VN soldaten; Warriors. vandeweek op DVD bij de freerecord shop gekocht. Net als Apocolyps Now redux, das inderdaad echt een vette film!quote:Op vrijdag 26 november 2004 10:37 schreef -calimero- het volgende:
No Man's Land was laatst op TV, heeft ook wel indruk op me gemaakt. Net als een flim waarvan ik niet weet hoe die heet :s Die ging over Britse UN soldaten die in Bosnië hadden gedient en weer terug waren in Engeland. De meeste leden aan post traumatisch stress syndroom.
Echt wel !! staat in me lijstje, maare, het boek van Chris Ryan is beter!quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:17 schreef Merovingian het volgende:
Niemand fan van Bravo Two Zero blijkbaar....
Hear, hear!!!quote:Op zondag 16 januari 2005 16:47 schreef Kolkus het volgende:
Een paar weken geleden heb ik Patton gezien en die raad ik iedereen aan te zien.
Meesterwerk!
http://www.imdb.com/title(...)vbg__;fc=1;ft=2;fm=1
Ik had em niet gezien maar gekocht op advies. Laatst gekeken, en zeer toffe film. Ook erg droog vaakquote:Op zondag 16 januari 2005 16:47 schreef Kolkus het volgende:
Een paar weken geleden heb ik Patton gezien en die raad ik iedereen aan te zien.
Meesterwerk!
http://www.imdb.com/title(...)vbg__;fc=1;ft=2;fm=1
Net gekocht bij de FRS voor 5.99, kende m niet maar de score van 7.4 op imdb belooft wat. Ben benieuwdquote:
Rambo 3 ja.quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:42 schreef Satchmo het volgende:
rambo 3?:P
Heerlijke films idd!quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:47 schreef Rainboww het volgende:
Deze 3 "vergeten" oorlogsfilms zijn zeker aan te raden:
- The Eagle Has Landed ( http://www.imdb.com/title/tt0074452/ )
[i] In 1943 sixteen German paratroopers land in England. In three days they nearly won the War, when trying to assassinate Churchill [/ii]
- Von Ryan's Express ( http://www.imdb.com/title/tt0059885/ )
[i]The most daring escape ever conceived. It begins at Pescara. It spreads into high adventure as they highjack their own prison train. It shoots past Rome... Florence... Bologna... It hightails into the Majola Pass with Messerschitts in hot pursuit... and makes a final frenzied lunge for Switzerland- and freedom![?i]
Mooie rol van Sutherlandquote:Op vrijdag 18 maart 2005 14:27 schreef kamagurka het volgende:
Of Kelly's Heroes (1970), nog zo'n lekker wegkijkfilm
Dat is idd. een juweeltje. Nooit spijt gehad van deze aankoop.quote:
Ik heb 'm een paar maanden geleden vrij goedkoop gekocht bij www.rodisc.nl. ¤ 8,99 ofzo.quote:Op woensdag 7 september 2005 23:10 schreef Satchmo het volgende:
All Quiet on the Western Front (1930)
is die evt nog op DVD?
Ik heb alleen de remake....
Criterion no. 1quote:Op donderdag 8 september 2005 00:13 schreef Price het volgende:
[..]
Dat is idd. een juweeltje. Nooit spijt gehad van deze aankoop.
yepquote:Op woensdag 7 september 2005 19:53 schreef Satchmo het volgende:
is die eerste toevallig ook op DVD?
The Heroes of Telemark (1965)?
Damn! die neem ik op!quote:Op woensdag 7 september 2005 20:10 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Mooie rol van Sutherland
Komt dit weekend trouwens weer op TV.
ja die heb ik ook.. maar dat is niet de 1930 versie.. dat is dus de remakequote:Op donderdag 8 september 2005 00:55 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ik heb 'm een paar maanden geleden vrij goedkoop gekocht bij www.rodisc.nl. ¤ 8,99 ofzo.
[..]
Criterion no. 1![]()
Ik bedoel natuurlijk die '30-versie van ¤ 9,99. Nog steeds niet duur.quote:Op donderdag 8 september 2005 09:10 schreef Satchmo het volgende:
[..]
ja die heb ik ook.. maar dat is niet de 1930 versie.. dat is dus de remake
kzag daar wel de 1930 staan die is 9.99
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |