JP hoort bij Nederland zoals klompen en molens ook bij Nederland horen en daarom zijn we geen factor van betekenis. Naast dat we een klein kutlandje zijn. Maar ook binnen Nederlandse verhoudingen steekt hij iel af. Niet dat Kok per se wel een ziener was, maar die werd nog door Bille uitgenodigd. En Bill vond Kok nogwel geschikt... Ja, okee, Bush43 vindt JP nogwel geschikt, maar ik vind Bush43 weer niet geschikt...quote:Op vrijdag 10 september 2004 02:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jij hebt liever Castro en Sharon dan JP? Dat kan je niet menen.
Ik ook meer dan mijn oom hoor.quote:Op vrijdag 10 september 2004 02:16 schreef Gajus het volgende:
[..]
En een hoer verdient nog meer, volgens de semantiek van jouw Oom.
Omdat-ie d'r al is ja.quote:Op vrijdag 10 september 2004 02:15 schreef Krush het volgende:
[..]
Bekijk 't van de andere kant:
JP rost er geen HSL tunnel doorheen
![]()
HSL is spielerei vergeleken met JSF.quote:Op vrijdag 10 september 2004 02:15 schreef Krush het volgende:
[..]
Bekijk 't van de andere kant:
JP rost er geen HSL tunnel doorheen
![]()
Maar echt stevige, daadkrachtige alternatieven zij er niet. Ik vind Bos zeker niet rijp voor deze taak.quote:Op vrijdag 10 september 2004 02:17 schreef Ryan3 het volgende:
JP hoort bij Nederland zoals klompen en molens ook bij Nederland horen en daarom zijn we geen factor van betekenis. Naast dat we een klein kutlandje zijn. Maar ook binnen Nederlandse verhoudingen steekt hij iel af. Niet dat Kok per se wel een ziener was, maar die werd nog door Bille uitgenodigd. En Bill vond Kok nogwel geschikt... Ja, okee, Bush43 vindt JP nogwel geschikt, maar ik vind Bush43 weer niet geschikt...
Mm, Bos komt wel ook wel aardig over.quote:Op vrijdag 10 september 2004 02:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Maar echt stevige, daadkrachtige alternatieven zij er niet. Ik vind Bos zeker niet rijp voor deze taak.
Stevig en daadkrachtig, dat past niet bij dit landje.quote:Op vrijdag 10 september 2004 02:22 schreef PJORourke het volgende:
Maar echt stevige, daadkrachtige alternatieven zij er niet. Ik vind Bos zeker niet rijp voor deze taak.
Wim, Castro, Sharon en Bill slepen dit soort kutprojecten overal doorheen. JP niet.quote:Op vrijdag 10 september 2004 02:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Omdat-ie d'r al is ja.
.
quote:Op donderdag 9 september 2004 23:25 schreef Techno het volgende:
[..]
Oké, vertel mij dan eens welke linkse partij voor een harde aanpak van probleemjeugd is, welke linkse partij (buiten de SP misschien) wel het gevaar van de fundamentalistische Islam inziet, welke linkse partij tegen subsidies aan dubieuze organisaties is, welke linkse partij voor het efficienter maken van de ambtelijke molen is, etc, etc.
Te laat, ik vroeg twee minuten geleden al hoe ze realistisch de problemen op willen lossenquote:Op vrijdag 10 september 2004 09:44 schreef SCH het volgende:
[..]De SP, GroenLinks, de ChristenUnie en de PvdA scoren op al die punten aantoonbaar hoog. Maar zij doen dat veelal (niet allemaal even helder) met nuance en gevoel voor realiteit en niet met losse flodders en een hoog populistisch gehalte.
Is dat wat jullie willen? Een nieuwe "dichtbij de burgers"-partij. Daar heb ik weinig fiducie in. Zoals ik sowieso weinig fiducie heb in een partij die een spiegelbeeld wil zijn van een populistisch haatzaaiclubje als NieuwRechts.
Vooralsnog constateer ik dat ook jullie je vooral vermaken met het aanwijzen waar het fout gaat bij bestaande partijen. Dat is niet wat ik onder politiek versta. Politiek is visie, het oplossen van problemen vanuit een realistisch besef eventueel (wat mij betreft het liefst) vauit een ideologie. NIet het zoveelste 10-puntenplan.
Was ook rijkelijk laat hoor, heb ik gisteravond al gevraagd. Ik denk dat ze een spoedzitting houden. VanDale erbij op de R: rea...wat?quote:Op vrijdag 10 september 2004 09:46 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Te laat, ik vroeg twee minuten geleden al hoe ze realistisch de problemen op willen lossen
Heb je gisteravond al gevraagd? Shit, sta ik weer mooi voor paalquote:Op vrijdag 10 september 2004 09:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Was ook rijkelijk laat hoor, heb ik gisteravond al gevraagd. Ik denk dat ze een spoedzitting houden. VanDale erbij op de R: rea...wat?
Nou, zekerquote:Op vrijdag 10 september 2004 09:44 schreef SCH het volgende:De SP, GroenLinks, de ChristenUnie en de PvdA scoren op al die punten aantoonbaar hoog.
Neuhquote:Maar zij doen dat veelal (niet allemaal even helder) met nuance en gevoel voor realiteit en niet met losse flodders en een hoog populistisch gehalte.
Inderdaad. Andere -moreel hoogstaande- mensen weten veel beter wat goed is voor het gepeupel.quote:Is dat wat jullie willen? Een nieuwe "dichtbij de burgers"-partij. Daar heb ik weinig fiducie in.
Meer een tegenpool, eigenlijk. Moet jou als dappere verzetsheld tegen het opkomend-fascisme (waar? overal! overal zeg ik je!) toch wel aanspreken, lijkt me.quote:Zoals ik sowieso weinig fiducie heb in een partij die een spiegelbeeld wil zijn van een populistisch haatzaaiclubje als NieuwRechts.
Da's meestal waar je begint. En vandaaruit ga je verder.quote:Vooralsnog constateer ik dat ook jullie je vooral vermaken met het aanwijzen waar het fout gaat bij bestaande partijen.
De 'oppositie' wordt er anders iedere keer maar groot mee.quote:Dat is niet wat ik onder politiek versta.
Realistisch besef vooral: werkbaarheid in de praktijk, problemen reëel onder ogen proberen te zien en goede oplossingen proberen te vinden, vooral niet gehinderd door sentimentaliteiten ('minderheden zijn altijd zielig') of clientisme (ik hou jou afhankelijk van me, als jij op mij stemt).quote:Politiek is visie, het oplossen van problemen vanuit een realistisch besef eventueel (wat mij betreft het liefst) vauit een ideologie.
Wel, een 10-punten plan is het in ieder geval nietquote:NIet het zoveelste 10-puntenplan.
Vandaar oa deze open discussie. Zinvolle inbreng is dus welkom.quote:Op vrijdag 10 september 2004 09:46 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Te laat, ik vroeg twee minuten geleden al hoe ze realistisch de problemen op willen lossen
Kun je even het berichtje laten zien waarin je dat doet? Ik kan het niet vinden.quote:Op vrijdag 10 september 2004 09:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Was ook rijkelijk laat hoor, heb ik gisteravond al gevraagd.
Sommige mensen moeten slapen, bijvoorbeeld omdat ze de volgende dag moeten werken.quote:Ik denk dat ze een spoedzitting houden.
Ik begrijp dat je niet op het woord kunt komenquote:VanDale erbij op de R: rea...wat?
quote:Op vrijdag 10 september 2004 11:32 schreef watchers het volgende:
[..]
Vandaar oa deze open discussie. Zinvolle inbreng is dus welkom.
Uhm, voor zover ik gezien heb, worden hier voornamelijk één of meer standpunten neergekwakt (zelfs de meest bizarre) en wordt er daarna lustig op los gediscussieerd.quote:Op vrijdag 10 september 2004 11:37 schreef Vhiper het volgende:
[..]Dus er worden hier wat standpunten neergekwakt en wij moeten maar met oplossingen om het te realiseren ervoor komen?
Wil best zinvolle inbreng geven, maar ik ga niet hun huiswerk voor ze doen.
Heb hier nog geen topics gezien die beginnen met: "Ik wil dit, hoe krijg ik het voor elkaar?"quote:Op vrijdag 10 september 2004 12:00 schreef watchers het volgende:
[..]
Uhm, voor zover ik gezien heb, worden hier voornamelijk één of meer standpunten neergekwakt (zelfs de meest bizarre) en wordt er daarna lustig op los gediscussieerd.
Wees blij dat je eindelijk eens je eigen inbreng eraantoe mag voegen en dat er misschien wel anderen naar luisteren en denken van: hee, daar hebben we wat aan in de praktijk. Lijkt mij wat beter dan al mopperend als een stuurman aan wal achter de vastgelegde punten van een bestaande partij aanhobbelen waarin je je eigenlijk niet kunt vinden, maar het toch mee moet doen omdat er niets beters is.
Meepraten is overigens niet verplicht.
Altijd leuk om de primeur te hebben natuurlijkquote:Op vrijdag 10 september 2004 12:03 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Heb hier nog geen topics gezien die beginnen met: "Ik wil dit, hoe krijg ik het voor elkaar?"
Okayquote:De meeste topics in POL beginnen met een stukje politiek geladen nieuws, waarna de TS verklaard voor of tegenstander te zijn en met een beetje mazzel nog waarom ook en dan kunnen we discuseren.
Heb je een standpunt, leg dan ook uit waarom en hoe je dit wil realiseren, dan wil ik wel reageren met eventueleof opbouwende kritiek
Tsjonge jonge, dit wordt ongeveer het niveau???quote:Op vrijdag 10 september 2004 11:30 schreef watchers het volgende:
[..]
Nou, zeker
[..]
Neuh![]()
[..]
Inderdaad. Andere -moreel hoogstaande- mensen weten veel beter wat goed is voor het gepeupel.
[..]
Meer een tegenpool, eigenlijk. Moet jou als dappere verzetsheld tegen het opkomend-fascisme (waar? overal! overal zeg ik je!) toch wel aanspreken, lijkt me.
[..]
Da's meestal waar je begint. En vandaaruit ga je verder.
[..]
De 'oppositie' wordt er anders iedere keer maar groot mee.
[..]
Realistisch besef vooral: werkbaarheid in de praktijk, problemen reëel onder ogen proberen te zien en goede oplossingen proberen te vinden, vooral niet gehinderd door sentimentaliteiten ('minderheden zijn altijd zielig') of clientisme (ik hou jou afhankelijk van me, als jij op mij stemt).
Overigens houdt realistisch zijn ook in dat je luistert naar andersdenkenden, van inzicht kunt veranderen als de feiten anders blijken te liggen, en toe kunt geven dat je fout hebt gezeten. Niet dus vanuit je ideologie de realiteit proberen aan te passen aan je wereldbeeld (die je ten onrechte als realiteit ziet) en zaken te ontkennen die daar niet zo goed in passen.
[..]
Wel, een 10-punten plan is het in ieder geval niet
Alleen niet onderbouwd. Behalve dan dat jij dat 'aantoonbaar' vindt.quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:34 schreef SCH het volgende:
Ik vind het ook jammer dat op mijn opmerking dat het verschil met de andere linkse partijen minimaal is - er geen andere reactie komt dan "nou zeker" met een treursmiley. Terwijl ik dat een terechte opmerking van mezelf vind.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |