Wat mij een beetje stoort is dat je je nu druk gaat maken om een 2e en dat de werkgevers zou weinig betalen.quote:Op donderdag 9 september 2004 20:14 schreef bop het volgende:
de wet is erg slecht.... gaat me een boel geld kosten...... bedrijf van vrouw betaald nu iets meer dan de helft, en gaat nog maar 1/6 deel betalen.... mijn werkgever betaald geen cent. Netto gaat het me meer dan 3000 euro per jaar meer kosten..... om er nog maar niet van te spreken als we over een tijdje een 2e willen....
Helemaal mee eens, nu mogen andere mensen betalen voor die jong van jullie!!!quote:Op vrijdag 10 september 2004 05:13 schreef speedfreakssj het volgende:
[..]
Wat mij een beetje stoort is dat je je nu druk gaat maken om een 2e en dat de werkgevers zou weinig betalen.
Het is uiteindelijk JOUW kind en het kwam uit je vriendin's/vrouw maag.
Mooi toch, kindje huisje boompje beestje en zo. maar ik vind niet dat het de taak van de werkgever is om het mormel te onderhouden. De hond of kat gaat immers ook niet naar de opvang, die word hoop ik op tijd uitgelaten.
Dat doe e allemaal zelf.
Mijn punt is eik dat je nu al denkt aan een 2e en ik krijg de indruk dat het toch behioorlijk prijzig begint te worden. je kan een 2e dus niet betalen.
beetje tegenstrijdig he, wat je hier zegt.quote:Op vrijdag 10 september 2004 07:55 schreef _-rally-_ het volgende:
En iedereen die hier jammert over het feit dat werkgevers niet meebetalen: de kosten die je zelf maakt, zijn aftrekbaar; enige nadeel vind ik dat op dit moment alleen de kosten van erkende opvang aftrekbaar zijn.
Ik ben benieuwd of dat straks ook verandert ?
iedereen betaalt mee aan kosten die anderen maken. ook op andere gebieden. dat zal ook nooit veranderen.quote:Op vrijdag 10 september 2004 08:05 schreef DrXLTrouble het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, nu mogen andere mensen betalen voor die jong van jullie!!!
Jullie wilde die kinderen dus het lijkt mij logisch dat de kosten ook voor jullie zijn!
Ehh... maagquote:Op vrijdag 10 september 2004 05:13 schreef speedfreakssj het volgende:
Het is uiteindelijk JOUW kind en het kwam uit je vriendin's/vrouw maag.
dan veronderstel ik dat je een plek voor de volle 10 dagdelen per week hebtquote:Op vrijdag 10 september 2004 08:57 schreef ShaoliN het volgende:
Deze wet scheelt mij ruim 400 euro in de maand. Ik ben er best blij mee.
3 dagen i/d week. Mijn vriendin en ik kregen allebei geen cent van de werkgever. En nu compenseert de overheid het bedrag wat we niet krijgen van onze werkgevers.quote:Op vrijdag 10 september 2004 09:04 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
dan veronderstel ik dat je een plek voor de volle 10 dagdelen per week hebt
maar voorheen had je recht op belastingaftrek die ook behoorlijk kan oplopen (alleen is dat pas achteraf).quote:Op vrijdag 10 september 2004 09:05 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
3 dagen i/d week. Mijn vriendin en ik kregen allebei geen cent van de werkgever. En nu compenseert de overheid het bedrag wat we niet krijgen van onze werkgevers.
Ik heb net even zitten rekenen. Mijn belasting voordeel voor volgend jaar is 2500 euro. Dat gaat over 8 maanden. op 12 maanden zou dat dus 3750 euro zijn. Met de nieuwe wet kinderopvang krijg ik 390 euro per maand. Dat is per jaar 4680. Ik maak ietsjes winst dus.quote:Op vrijdag 10 september 2004 09:11 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
maar voorheen had je recht op belastingaftrek die ook behoorlijk kan oplopen (alleen is dat pas achteraf).
Bij sommige mensen heb ik inderdaad het idee dat ze door hun moeder uitgekotst zijn.quote:Op vrijdag 10 september 2004 09:02 schreef Javabean het volgende:
[..]
Ehh... maag![]()
quote:Op vrijdag 10 september 2004 08:05 schreef DrXLTrouble het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, nu mogen andere mensen betalen voor die jong van jullie!!!
Jullie wilde die kinderen dus het lijkt mij logisch dat de kosten ook voor jullie zijn!
Yep ... dit ben ik geheel met je eens. Er zijn gezinnen die nooit aan een kind hadden mogen beginnen wat mij betrefd.quote:Op vrijdag 10 september 2004 14:11 schreef Capetown het volgende:
[..]
Bij sommige mensen heb ik inderdaad het idee dat ze door hun moeder uitgekotst zijn.
het was 05L00 hoorquote:Op vrijdag 10 september 2004 14:11 schreef Capetown het volgende:
[..]
Bij sommige mensen heb ik inderdaad het idee dat ze door hun moeder uitgekotst zijn.
Het is kiezen of delen. Op het moment dat je kinderen neemt zal er iemand voor moeten zorgen. De zorg en kosten afschuiven is niet alleen asociaal maar ook compleet belachelijk.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:40 schreef Pearly het volgende:
[..]Het spijt me jongeman ... maar ik vind dit typische kinderachtige uitingen van jonge mensen.
Als jij straks een vrouwtje treft wat kinderen met je wil en haar werk niet wil opgeven? Wat daN?
Wat als de familie om je heen niet op je kleine wil passen doordat ze het zelf te druk hebben of ziek zijn?
Ik wil jou later nog wel eens horen jongeheer. JE gaat 'piepen' !!! Wedde?
Veel vrouwen zijn bijzonder blij dat ze nog enkele dagdelen of een paar dagen mee kunnen draaien in de werkende maatschappij. Anders ga jij fijn achter de geraniums! Eens kijken hoe lang je dat vol houdt.
De vrouwen kunnen het ook anders gaan stellen : Zeg KEREL, blijf jij lekker thuis bij je kiddo !!! Jij wilde kinderen .........
On topic !! ..
Voor de vrouwen die alleen staand en een of twee kids hebben en MOETEN werken ..... wordt het denk ik flink moeilijk gemaakt.
beetje tegenstrijdig?quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:40 schreef Pearly het volgende:
[..]Het spijt me jongeman ... maar ik vind dit typische kinderachtige uitingen van jonge mensen.
Als jij straks een vrouwtje treft wat kinderen met je wil en haar werk niet wil opgeven? Wat daN?
Wat als de familie om je heen niet op je kleine wil passen doordat ze het zelf te druk hebben of ziek zijn?
Ik wil jou later nog wel eens horen jongeheer. JE gaat 'piepen' !!! Wedde?
Veel vrouwen zijn bijzonder blij dat ze nog enkele dagdelen of een paar dagen mee kunnen draaien in de werkende maatschappij. Anders ga jij fijn achter de geraniums! Eens kijken hoe lang je dat vol houdt.
De vrouwen kunnen het ook anders gaan stellen : Zeg KEREL, blijf jij lekker thuis bij je kiddo !!! Jij wilde kinderen .........
On topic !! ..
Voor de vrouwen die alleen staand en een of twee kids hebben en MOETEN werken ..... wordt het denk ik flink moeilijk gemaakt.
en jij bent uit het jaar 1869 ?quote:Op vrijdag 10 september 2004 23:59 schreef nikk het volgende:
[..]
Het is kiezen of delen. Op het moment dat je kinderen neemt zal er iemand voor moeten zorgen. De zorg en kosten afschuiven is niet alleen asociaal maar ook compleet belachelijk.
Er zitten alleen maar kinderen deeltijd in de opvang omdat ouder maar enkele uren per week werken .....quote:Op vrijdag 10 september 2004 23:59 schreef speedfreakssj het volgende:
[..]
beetje tegenstrijdig?
Ik vind persoonlijk dat degene die kindere wilde dat die zijn baan op zou moeten zeggen of deeltijd werken als dat mogelijk is.
Je kan moeilijk van mama;s toiletschoonmaakbaantje leven als manlief een dure baan heeft,
Nee hoor. Maar goed, kennelijk ben je dus ouderwets als je vind dat je zelf verantwoordelijk bent voor de zorg van je kinderen en niet een ander.quote:Op zaterdag 11 september 2004 00:04 schreef Pearly het volgende:
[..]
en jij bent uit het jaar 1869 ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |