abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 september 2004 @ 19:59:35 #1
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21845039
Het heeft jaren geduurd maar de Eerste en Tweede Kamer hebben gestemd over de nieuwe wet voor de kinderopvang.
Er is veel veranderd sinds het eerste voorstel voor de Wet Basisvoorziening Kinderopvang werd ingediend.
De overheid neemt alleen wel onvoldoende verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van de kinderopvang.
Verder zaten er in het wetsvoorstel zoals het was voorgelegd aan de Tweede Kamer, nogal wat verslechteringen.

De wetgever stelt geen duidelijke regels meer vast voor de kwaliteit. De Tweede Kamer schrapte alle kwaliteitsregels uit de wet en laat het maken van de kwaliteitsregels over aan de sector kinderopvang zelf. ( ouders, ondernemers en vakbonden ).
De Geus : Groepsgrootte, leidtser-kind-ratio en opleidingseisen staan al in de CAO kinderopvang en hoeven niet meer in de wet en hij verklaart dat de Tweed Kamer niet bang hoeft te zijn dat de vakbonden de CAO regels zullen verkwanselen. ( daar heeft hij gelijk in )!

Maar toch .... de vakbond vindt het principieel niet juist dat de overheid de verantwoordelijkheid voor de kwaliteit helemaal afschuift op de CAO overleg. Er staat nu ook nergens meer iet over de ruimte per kind, aparte slaapruimtes of de buiten-ruimte.
De minister vind dat ouders dat dus zelf maar moeten regelen met de kinderopvangondernemers.

Jullie mening?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_21845375
de wet is erg slecht.... gaat me een boel geld kosten...... bedrijf van vrouw betaald nu iets meer dan de helft, en gaat nog maar 1/6 deel betalen.... mijn werkgever betaald geen cent. Netto gaat het me meer dan 3000 euro per jaar meer kosten..... om er nog maar niet van te spreken als we over een tijdje een 2e willen....
pi_21845700
het zuigt aan alle kanten.
wat ook kwalijk is: werkgevers hoeven niets mee te betalen, pas als over enkele jaren blijkt dat een te groot deel van de werkgevers niet meebetaalt, zou het verplicht kunnen gaan worden (lekker vaag idd).

bovendien wordt er uitgegaan van een markt waar het aanbod groter is dan de vraag, maar de praktijk ligt juist omgekeerd
  donderdag 9 september 2004 @ 20:43:29 #4
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21846022
Dit topic : bedrijven en kinderopvang , wat ik een tijd eerder eens geopend heb gaf al reacties van mensen dat ze het maar raar vinden dat bedrijven mee moeten gaan betalen aan kinderopvang.

Ik merk nu wel aan ouders binnen onze stichting dat er al wat meer bedrijven mee gaan werken aan betaling aan kinderopvang voor haar werknemers.

dolle_hond heeft gelijk : Het aanbod aan kinderopvang is groot, groter dan het aantal kinderen wat binnen hoeft te komen.
Bedrijven zullen in de toekomst misschien meer plaatsen in gaan kopen in de erkende, grotere stichtingen waar scholing en opleiding steeds bijgehouden wordt.
Het spreekt nu ook voor zich dat ... op dit moment, oma of de buurvrouw toch wel meer een concurrent is geworden voor de kinderopvang.

Mijn baas vindt het wel wat!
" We gaan Commercieel "

tja, de toekomst zal het uitwijzen !
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  vrijdag 10 september 2004 @ 05:13:38 #5
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_21853266
quote:
Op donderdag 9 september 2004 20:14 schreef bop het volgende:
de wet is erg slecht.... gaat me een boel geld kosten...... bedrijf van vrouw betaald nu iets meer dan de helft, en gaat nog maar 1/6 deel betalen.... mijn werkgever betaald geen cent. Netto gaat het me meer dan 3000 euro per jaar meer kosten..... om er nog maar niet van te spreken als we over een tijdje een 2e willen....
Wat mij een beetje stoort is dat je je nu druk gaat maken om een 2e en dat de werkgevers zou weinig betalen.
Het is uiteindelijk JOUW kind en het kwam uit je vriendin's/vrouw maag.
Mooi toch, kindje huisje boompje beestje en zo. maar ik vind niet dat het de taak van de werkgever is om het mormel te onderhouden. De hond of kat gaat immers ook niet naar de opvang, die word hoop ik op tijd uitgelaten.
Dat doe e allemaal zelf.
Mijn punt is eik dat je nu al denkt aan een 2e en ik krijg de indruk dat het toch behioorlijk prijzig begint te worden. je kan een 2e dus niet betalen.
pi_21853518
En iedereen die hier jammert over het feit dat werkgevers niet meebetalen: de kosten die je zelf maakt, zijn aftrekbaar; enige nadeel vind ik dat op dit moment alleen de kosten van erkende opvang aftrekbaar zijn.

Ik ben benieuwd of dat straks ook verandert ?
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_21853571
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 05:13 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

Wat mij een beetje stoort is dat je je nu druk gaat maken om een 2e en dat de werkgevers zou weinig betalen.
Mooi toch, kindje huisje boompje beestje en zo. maar ik vind niet dat het de taak van de werkgever is om het mormel te onderhouden. De hond of kat gaat immers ook niet naar de opvang, die word hoop ik op tijd uitgelaten.
Dat doe e allemaal zelf.
Mijn punt is eik dat je nu al denkt aan een 2e en ik krijg de indruk dat het toch behioorlijk prijzig begint te worden. je kan een 2e dus niet betalen.
Helemaal mee eens, nu mogen andere mensen betalen voor die jong van jullie!!!
Jullie wilde die kinderen dus het lijkt mij logisch dat de kosten ook voor jullie zijn!
pi_21853868
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 07:55 schreef _-rally-_ het volgende:
En iedereen die hier jammert over het feit dat werkgevers niet meebetalen: de kosten die je zelf maakt, zijn aftrekbaar; enige nadeel vind ik dat op dit moment alleen de kosten van erkende opvang aftrekbaar zijn.

Ik ben benieuwd of dat straks ook verandert ?
beetje tegenstrijdig he, wat je hier zegt.
anders zou je de kosten voor oma die komt oppassen kunnen aftrekken en daar is natuurlijk weinig zicht op.

volgens mij verandert de aftrekbaarheid juist (afschaffen) en gaat in de toekomst iedereen een rijkssubsidie ontvangen per kind, waarmee je zelf opvang kunt inkopen. dit ontvang je alleen als je kinderen hebt die ingeschreven staan bij een erkende organisatie. die organisaties gaan aanvraagformulieren de deur uitt doen naar hun klanten (ik meen per 15 september) en die moeten dan teruggestuurd zijn voor 1 december ( ).

maar de betaalbaarheid ligt duidelijk genuanceerder. als je nu voor een kind een x bedrag betaalt en er y voor terugkrijgt in de belastingaftrek en y gaat per 1 januari flink minder worden, dan ben je niet blij.
pi_21853881
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 08:05 schreef DrXLTrouble het volgende:

[..]

Jullie wilde die kinderen dus het lijkt mij logisch dat de kosten ook voor jullie zijn!
iedereen betaalt mee aan kosten die anderen maken. ook op andere gebieden. dat zal ook nooit veranderen.
  vrijdag 10 september 2004 @ 08:57:06 #10
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_21853895
Deze wet scheelt mij ruim 400 euro in de maand. Ik ben er best blij mee.
pi_21853941
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 05:13 schreef speedfreakssj het volgende:
Ehh... maag
pi_21853957
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 08:57 schreef ShaoliN het volgende:
Deze wet scheelt mij ruim 400 euro in de maand. Ik ben er best blij mee.
dan veronderstel ik dat je een plek voor de volle 10 dagdelen per week hebt
  vrijdag 10 september 2004 @ 09:05:51 #13
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_21853962
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 09:04 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

dan veronderstel ik dat je een plek voor de volle 10 dagdelen per week hebt
3 dagen i/d week. Mijn vriendin en ik kregen allebei geen cent van de werkgever. En nu compenseert de overheid het bedrag wat we niet krijgen van onze werkgevers.
pi_21854026
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 09:05 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

3 dagen i/d week. Mijn vriendin en ik kregen allebei geen cent van de werkgever. En nu compenseert de overheid het bedrag wat we niet krijgen van onze werkgevers.
maar voorheen had je recht op belastingaftrek die ook behoorlijk kan oplopen (alleen is dat pas achteraf).
  vrijdag 10 september 2004 @ 09:17:46 #15
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_21854085
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 09:11 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

maar voorheen had je recht op belastingaftrek die ook behoorlijk kan oplopen (alleen is dat pas achteraf).
Ik heb net even zitten rekenen. Mijn belasting voordeel voor volgend jaar is 2500 euro. Dat gaat over 8 maanden. op 12 maanden zou dat dus 3750 euro zijn. Met de nieuwe wet kinderopvang krijg ik 390 euro per maand. Dat is per jaar 4680. Ik maak ietsjes winst dus.

Maar ik was dus niet op de hoogte van het feit dat je belastingvoordeel kwam te vervallen.
pi_21859414
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 09:02 schreef Javabean het volgende:

[..]

Ehh... maag
Bij sommige mensen heb ik inderdaad het idee dat ze door hun moeder uitgekotst zijn.
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:40:15 #17
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21863926
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 08:05 schreef DrXLTrouble het volgende:

[..]

Het spijt me jongeman ... maar ik vind dit typische kinderachtige uitingen van jonge mensen.

Als jij straks een vrouwtje treft wat kinderen met je wil en haar werk niet wil opgeven? Wat daN?
Wat als de familie om je heen niet op je kleine wil passen doordat ze het zelf te druk hebben of ziek zijn?

Ik wil jou later nog wel eens horen jongeheer. JE gaat 'piepen' !!! Wedde?

Veel vrouwen zijn bijzonder blij dat ze nog enkele dagdelen of een paar dagen mee kunnen draaien in de werkende maatschappij. Anders ga jij fijn achter de geraniums! Eens kijken hoe lang je dat vol houdt.

De vrouwen kunnen het ook anders gaan stellen : Zeg KEREL, blijf jij lekker thuis bij je kiddo !!! Jij wilde kinderen .........

On topic !! ..
Voor de vrouwen die alleen staand en een of twee kids hebben en MOETEN werken ..... wordt het denk ik flink moeilijk gemaakt.
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:41:54 #18
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21863953
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 14:11 schreef Capetown het volgende:

[..]

Bij sommige mensen heb ik inderdaad het idee dat ze door hun moeder uitgekotst zijn.
Yep ... dit ben ik geheel met je eens. Er zijn gezinnen die nooit aan een kind hadden mogen beginnen wat mij betrefd.
Ze worden nog net niet verwaarloosd maar lastig dat ze kunnen zijn !

Maar er zijn altijd nog veel mensen die het prima doen hoor!
pi_21871217
Goede zaak, een kennis wou een kinderopvang opzetten voor zijn bedrijfje. Toen hij echter naar de regels ging kijken bleek de kamer 10 cm te kort, etc, etc. Belachelijke voorwaarden natuurlijk. Gelukkig komt er nu meer vrijheid in het bepalen van deze zaken. Verantwoordelijkheid ligt bij de ouders, en de instelling. De overheid kan nog steeds controleren en ingrijpen wanneer er iets mis is op grond van andere wetten (kinder welzijn).
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  vrijdag 10 september 2004 @ 23:56:48 #20
24184 speedfreakssj
pi_21871917
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 14:11 schreef Capetown het volgende:

[..]

het was 05L00 hoor
pi_21871970
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:40 schreef Pearly het volgende:

[..]

Het spijt me jongeman ... maar ik vind dit typische kinderachtige uitingen van jonge mensen.

Als jij straks een vrouwtje treft wat kinderen met je wil en haar werk niet wil opgeven? Wat daN?
Wat als de familie om je heen niet op je kleine wil passen doordat ze het zelf te druk hebben of ziek zijn?

Veel vrouwen zijn bijzonder blij dat ze nog enkele dagdelen of een paar dagen mee kunnen draaien in de werkende maatschappij. Anders ga jij fijn achter de geraniums! Eens kijken hoe lang je dat vol houdt.

De vrouwen kunnen het ook anders gaan stellen : Zeg KEREL, blijf jij lekker thuis bij je kiddo !!! Jij wilde kinderen .........

On topic !! ..
Voor de vrouwen die alleen staand en een of twee kids hebben en MOETEN werken ..... wordt het denk ik flink moeilijk gemaakt.
Het is kiezen of delen. Op het moment dat je kinderen neemt zal er iemand voor moeten zorgen. De zorg en kosten afschuiven is niet alleen asociaal maar ook compleet belachelijk.
  vrijdag 10 september 2004 @ 23:59:45 #22
24184 speedfreakssj
pi_21871976
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:40 schreef Pearly het volgende:

[..]

On topic !! ..
beetje tegenstrijdig?
Ik vind persoonlijk dat degene die kindere wilde dat die zijn baan op zou moeten zeggen of deeltijd werken als dat mogelijk is.
Je kan moeilijk van mama;s toiletschoonmaakbaantje leven als manlief een dure baan heeft,
  zaterdag 11 september 2004 @ 00:04:14 #23
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21872079
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 23:59 schreef nikk het volgende:

[..]

Het is kiezen of delen. Op het moment dat je kinderen neemt zal er iemand voor moeten zorgen. De zorg en kosten afschuiven is niet alleen asociaal maar ook compleet belachelijk.
en jij bent uit het jaar 1869 ?
  zaterdag 11 september 2004 @ 00:05:26 #24
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21872108
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 23:59 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

beetje tegenstrijdig?
Ik vind persoonlijk dat degene die kindere wilde dat die zijn baan op zou moeten zeggen of deeltijd werken als dat mogelijk is.
Je kan moeilijk van mama;s toiletschoonmaakbaantje leven als manlief een dure baan heeft,
Er zitten alleen maar kinderen deeltijd in de opvang omdat ouder maar enkele uren per week werken .....
Maar ja, dat is informatie waarvan ik me kan voorstellen dat je die niet hebt.
pi_21872174
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:04 schreef Pearly het volgende:

[..]

en jij bent uit het jaar 1869 ?
Nee hoor. Maar goed, kennelijk ben je dus ouderwets als je vind dat je zelf verantwoordelijk bent voor de zorg van je kinderen en niet een ander.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')